معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن: آیا می‌توان بدون پول بیشتر همچنان شاد بود؟

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن: آیا می‌توان بدون پول بیشتر همچنان شاد بود؟
قیمت:
۲۶,۷۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن: آیا می‌توان بدون پول بیشتر همچنان شاد بود؟

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن به تفاوت‌های میان دو رویکرد سنتی و مدرن اقتصاد در ارتباط با مفهوم شادی می‌پردازد. این کتاب به شما کمک می‌کند رابطه‌ی میان سیاست‌های عمومی و حس شادمانی افراد را درک کنید و با استفاده از یافته‌های اقتصاد رفتاری تحلیل‌هایی عمیق‌تر پیرامون این موضوع داشته باشید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن

کتاب اقتصاد رفتاری براساس مثال‌های مختلف اقتصادی که بر مبنای دنیای واقعی طراحی شده‌اند، به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند از بروز خطاهای اقتصادی پیشگیری کنند و با بررسی نقش انتخاب‌های فردی بتوانند تصمیمات عمومی بهتری را اتخاذ نمایند. در خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن، نوشته‌ی موریس آلتمن (Morris Altman) که بر اساس فصل 17 کتاب «اقتصاد رفتاری (Behavioral Economics For Dummies)» نوشته شده، با بخشی از سازوکارهای اقتصاد رفتاری و نقش افزایش درآمد افراد در بهبود رفاه و شادی جامعه آشنا می‌شوید.

از دیدگاه اقتصاد سنتی میزان ثروت و درآمد افراد می‌تواند به تعیین سطح شادمانی آن‌ها در جامعه کمک کند و در داشتن جامعه‌ای دل‌زنده‌تر تأثیر به‌سزایی داشته باشد. اما در اقتصاد رفتاری که در حقیقت دانشی میان‌رشته‌ای است و به متغیرهای غیر اقتصادی و علومی چون روان‌شناسی توجه ویژه دارد، موضوع بسیار متفاوت است. در این رویکرد رابطه‌ی مستقیمی میان میزان درآمد و حس شادمانی جامعه وجود ندارد و حتی این نگرش در اقتصادهای پیشرفته سبب شکل‌گیری تحلیل‌های سطحی می‌شود. البته اقتصاد رفتاری این مسئله را تأیید می‌کند که افزایش درآمد در کوتاه‌مدت می‌تواند افراد را شادمان‌تر کند، اما در بلندمدت انسان به آن عادت می‌کند و سطح شادی به حالت قبل بازمی‌گردد.

«تردمیل لذت» اصطلاحی است که موریس آلتمن برای توصیف رابطه‌ی شادی و عادت از آن بهره می‌جوید. به این معنا که با گذر زمان درآمد زیاد برای افراد تبدیل به عادت می‌شود. در این وضعیت نقش پررنگ و مهم علومی چون روان‌شناسی و جامعه‌شناسی در پژوهش‌های اقتصادی نمایان می‌گردد و به فعالین اقتصادی معاصر کمک می‌کند دیدی گسترده نسبت به پدیده‌های مالی مختلف پیدا کنند. در خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن ضمن کشف رابطه‌ی میان شادی و سطح درآمد افراد، به عوامل مهم دیگری نیز که در شکل‌گیری این حس تعیین‌کننده‌ هستند، پرداخته می‌شود؛ عواملی چون ازدواج پایدار، شغل پایدار و سلامتی که در کیفیت زندگی افراد نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

موریس آلتمن معتقد است که پول نمی‌تواند همه‌ی خلأهای زندگی فرد را پر کند، اما قطعاً در افزایش میزان شادمانی جامعه، حتی برای کوتاه‌مدت موثر خواهد بود. بااین‌حال اقتصاددانان رفتاری از این‌گونه بررسی‌ها نیز فراتر می‌روند و پس از بررسی موضوع افزایش رفاه جامعه، به نحوه‌ی استفاده‌ی فرد و جامعه از پول نیز توجه نشان می‌دهند.

خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن ترجمه‌ی محسن رنانی است که انتشارات آوند دانش آن را منتشر کرده و نسخه‌ی صوتی آن با صدای حامد خدادادی از سوی نشر صوتی نوار در دسترس عموم قرار دارد. علاقه‌مندان به کتاب‌های اقتصاد و مدیریت می‌توانند از شنیدن این اثر لذت برند.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است. بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن مناسب چه کسانی است؟

کسانی که دوست دارند در مورد ارتباط بین مسائل اقتصادی و شادی اطلاعات کسب کنند از شنیدن این خلاصه کتاب صوتی لذت خواهند برد. اگر مایلید نگاهی بینارشته‌ای به اقتصاد پیدا کنید، این کتاب کمکتان می‌کند در تحلیل‌هایتان از یافته‌های رشته‌هایی چون روان‌شناسی و جامعه‌شناسی بهره ببرید.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن استاد دانشگاه است و در رشته‌ی اقتصاد رفتاری در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون نیوزیلند تدریس می‌کند. او در گذشته رییس انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری بوده و هم‌اکنون از اعضای هیئت‌مدیره‌ی همین مجموعه است. او همچنین ریاست دانشکده‌های گوناگونی چون دانشکده‌ی اقتصاد و دارایی دانشگاه ویکتوریا ولینگتون و دانشگاه ساسکاچوان را برعهده داشته و به عنوان عضو و دانشمند مدعو در کالج سنت ادموند، دانشگاه کمبریج، دانشگاه استرلینگ در اسکاتلند و... انتخاب شده است.

آلتمن ویراستار برخی سری کتاب‌های اقتصادی بوده و حدود 10 سال سابقه‌ی سردبیری مجلات اقتصادی را دارد. از دیگر آثار او باید به کتاب‌های «Real-World Decision Making (تصمیم گیری در دنیای واقعی)» و «Worker Satisfaction and Economic Performance (رضایت کارگران و عملکرد اقتصادی)» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن: آیا می‌توان بدون پول بیشتر همچنان شاد بود؟ می‌شنویم

بازدهی نزولی درآمد و ثروت

اقتصاد متعارف همواره با مفهوم بازدهی‌های نزولی مرتبط بوده است. هرچه افراد بیشتر داشته باشند میزان رضایتمندی آن‌ها نیز افزایش خواهد یافته، اما با نرخی نزولی. یک فرد نوعی از نوشیدن یک لیوان آب جوی بیشتر احساس رضایت بیشتری خواهد کرد و این افزایش مطلوبیت ممکن است متناسب با افزایش مصرف آب جو باشد، اما بعد از چند لیوان اول اگرچه سطح رضایتمندی و افزایش می‌یابد دیگر میزان این رضایتمندی به همان نسبتی که آب جو مصرف شده نخواهد بود.

درواقع آخرین لیوان مطلوبیت فرد را افزایش می‌دهد؛ اما نه به همان اندازه‌ی لیوان قبلی. درنهایت نوشیدن آب جوی بیشتر می‌تواند زجرآور باشد و منجر به تهوع و حتی مسمومیت خونی شود. در چنین حالتی بازدهی کاهشی رخ می‌دهد و درواقع مطلوبیت کل کاهش می‌یابد. مشابه همین سناریو را می‌توان برای درآمد و ثروت نیز پیش‌بینی کرد. افزایش درآمد و ثروت سطح مطلوبیت را افزایش می‌دهد، اما با افزایش درآمد اگرچه مطلوبیت فرد افزایش می‌یابد، این افزایش مطلوبیت با نرخ نزولی همراه خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
61 دقیقه
هنر شاد بودن: آیا می‌توان بدون پول بیشتر همچنان شاد بود؟
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن: آیا می‌توان بدون پول بیشتر همچنان شاد بود؟
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی هنر و دانش شاد بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.