معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه: روابط انسانی و بهره‌وری در اقتصاد

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه: روابط انسانی و بهره‌وری در اقتصاد
قیمت:
۲۰,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه: روابط انسانی و بهره‌وری در اقتصاد

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه به بررسی پیامدهای اقتصادی می‌پردازد و نحوه‌ی مدیریت بنگاه‌ها و اولویت‌های کارگران و صاحبان بنگاه را در این زمینه مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب به شما کمک می‌کند از دریچه‌ی اقتصاد رفتاری عوامل موثر بر بهره‌وری کارگران را مشاهده و تحلیل کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه

معمولاً در اقتصاد سنتی تحلیل بنگاه‌ها رونق زیادی ندارد. در این نوع اقتصاد فرض بر آن است که در فضای بنگاه بهترین پیامدهای اقتصادی اتفاق می‌افتد؛ به همین سبب هر فرد در راستای منفعت و سود شخصی خود عمل کرده و طبیعتاً بازار آن دسته از بنگاه‌های ناکارآمد را که رفتارشان بهینه نباشد، حذف می‌کند.

اما اقتصاد رفتاری در این زمینه رویکردی کاملاً متفاوت دارد و همواره به تأثیرات روان‌شناختی و جامعه‌شناختی بر رفتار کارکنان یک سازمان توجه نشان می‌دهد. در این نوع اقتصاد پیامدهای اقتصادی به خودی خود ایجاد نمی‌شوند و معمولاً بیانگر شیوه‌ی مدیریت بنگاه‌ها و اولویت‌های موجود در یک سازمان هستند. در کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه، با این رویکرد اقتصادی معاصر بیشتر آشنا خواهید شد.

نکته‌ی قابل توجه آن‌که در اقتصاد رفتاری بنگاه‌های کارا در کنار دیگر بنگاه‌های ناکارا می‌توانند مفید باشند. موریس آلتمن (Morris Altman) در کتاب حاضر جایگاه جهانی بنگاه‌های ناکارا را بررسی می‌کند و به شما خواهد گفت این بنگاه‌ها چطور می‌توانند موفق عمل کنند.

در کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه به مقایسه‌ی دیدگاه اقتصاد متعارف یا سنتی با دیدگاه اقتصاد رفتاری پرداخته خواهد شد. به‌عنوان مثال در رویکرد سنتی اقتصاد این باور وجود دارد که دستمزدهای بالا باعث افزایش هزینه‌ی یک بنگاه می‌شود و بالعکس دستمزد اندک هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. بنابراین سیاست این نوع اقتصاد ارزش دادن به دستمزدهای پایین است. این در حالی‌ست که در رویکرد اقتصاد رفتاری میزان دستمزد بر بهره‌وری افراد بسیار موثر است و کارگران و کارکنان بر همین اساس است که کیفیت کار خود را تعیین می‌کنند. به بیان دیگر آن‌ها همواره می‌توانند با عرضه‌ نکردن آن بخش از کار خود که به‌طور محسوس دیده نمی‌شود، کم بودن دستمزدشان را جبران کنند. در نتیجه همیشه کاهش دستمزد نشانه‌ی کاهش هزینه‌های یک بنگاه نیست و باید به این مسئله نگاه دقیق‌تری داشت.

در این اثر درباره‌ی راه‌های افزایش بهره‌وری کارکنان صحبت خواهد شد و موضوعاتی چون اصل بقا و کارایی اقتصادی، نظریه‌ی کارایی ایکس و بررسی دستمزد کار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کتاب جعبه سیاه بنگاه اثر موریس آلتمن است که با ترجمه‌ی محسن رنانی از سوی انتشارات آوند دانش منتشر شده و نشر صوتی نوار نسخه‌ی گویای این کتاب را با صدای حامد خدادادی در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین‌بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز ناشران گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای علاقه‌مندان به نظریه‌های اقتصادی معاصر، خصوصاً علاقه‌مندان به حوزه‌‍‌های مدیریت کسب‌وکار، شنیدنی خواهد بود.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن مدرس دانشگاه است و در رشته‌ی اقتصاد رفتاری در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون کشور نیوزیلند تدریس می‌کند. از او تاکنون میکروکتاب‌های صوتی گوناگونی منتشر شده که «اقتصاد عصب‌شناختی»، «اقتصاد رفتاری چیست؟» و «بررسی محدودیت‌های انتخاب آزاد» از آن جمله‌اند. او در گذشته رئیس انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری بوده و هم‌اکنون نیز از اعضای هیئت‌مدیره‌ی این انجمن است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه: روابط انسانی و بهره‌وری در اقتصاد می‌شنویم

نحوه‌ی عملکرد بنگاه‌ها و نظام اولویتی روابط صنعتی آن‌ها عملاً باید بهترین سیستم ممکن باشد. اقتصاددانان مرسوم تمایل دارند این‌طور فرض کنند که داشتن کارآیی اقتصادی مستلزم این است که مدیران و عاملان بر اساس تجویز نسخه‌ی اقتصاد متعارف محتاطانه و حسابگرانه رفتار کنند. بسیاری از اقتصاددانان غیر متعارف، از جمله اقتصاددانان رفتاری، در مورد مفهوم فرهنگ کار برتر فرهنگ‌هایی که سطوح بالاتری از بهره‌وری ایجاد کرده و در آن کارگران حقوق بالاتری دریافت می‌کنند و در عملیات روزانه‌ی کارخانه تأثیر زیادی دارند، دست به قلم بردند.

شرکت‌های تویوتا و ولوو نمونه‌هایی از فرهنگ کار برتر هستند. نمونه‌های دیگر شرکت‌های تعاونی کارگری‌ست که در آن‌ها کارگران مالک کنترل‌کننده‌ی بنگاهی هستند که خودشان در آن کار می‌کنند، اما در اقتصاد متعارف به‌هیچ‌وجه به این نظام‌های بدیل روابط صنعتی توجه نمی‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
38 دقیقه
جعبه سیاه بنگاه: روابط انسانی و بهره‌وری در اقتصاد
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه: روابط انسانی و بهره‌وری در اقتصاد
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی جعبه سیاه بنگاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.