معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف
قیمت:
۱۸۰۰۰ ۹,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف

دیو کرنشاو در خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف هفت مرحله‌ی ضروری برای تعیین هدف و حرکت به سوی آن را با ما در میان می‌گذارد. او تمرین‌ها و توصیه‌هایی کاربردی برای برداشتن گام‌های مهم موفقیت را مطرح می‌کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف

عموماً افراد بر این باور هستند که اولین چیزی که برای کسب موفقیت در کار و زندگی شخصی نیاز دارند، اهدافی مشخص و قابل‌پیگیری است. دیو کرنشاو (Dave Crenshaw) در خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف (Achieving Your Goals) این باور را به چالش می‌کشد. از نظر او تنها داشتن هدفی مناسب برای کسب موفقیت کافی نیست و ما باید ابزارها و روش‌هایی برای دستیابی به این هدف نیز داشته باشیم. راهکارها و توصیه‌های دیو کرنشاو برای رسیدن به اهداف در هفت مرحله تقسیم‌بندی شده‌اند. خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف به ما در برداشتن این قدم‌های مهم موفقیت کمک می‌کند. هفت قدمی که دیو کرنشاو مطرح می‌کند شامل ایجاد چشم‌انداز، تقسیم‌بندی برای موفقیت، پردازش فعالیت‌ها، علنی کردن تعهدها، ایجاد مسئولیت‌پذیری، جشن گرفتن موفقیت‌ها و بازبینی روند پیشرفت است.

ایجاد چشم‌انداز اولین قدم برای دستیابی به اهدافی است که موفقیت ما را تضمین می‌کنند. دیو کرنشاو در خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف بر اهمیت ایجاد یک دید ذهنی پرجنب‌وجوش تأکید می‌کند. از نظر او بسیاری از افراد نمی‌دانند چگونه و از کجا چشم‌انداز مناسبی برای موفقیت خود ترسیم کنند. تمرکز بر چیزی که می‌خواهیم به دست آوریم بسیار انگیزه‌بخش است؛ هرچه میل ما برای دستیابی به اهداف قوی‌تر باشد، احتمال محقق شدن این اهداف بالاتر می‌رود.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که افراد هنگام تعیین هدف با آن مواجه می‌شوند این است که مسیری طاقت‌فرسا در برابر خود می‌بینند. دیو کرنشاو به زیبایی نشان می‌دهد که تصور ما از وضعیت کنونی باعث می‌شود که با شکاف بزرگ بین وضعیت این لحظه‌ی خودمان و اهدافمان رو‌به‌رو شویم. او پیشنهاد می‌دهد که برای جلوگیری از ناامیدی ناشی از فاصله‌ای که با اهدافمان داریم بهتر است آن‌ها را به خواسته‌هایی کوچک‌تر تقسیم کنیم و مرحله به مرحله برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنیم. شیوه‌ی تقسیم اهداف به هدف‌های کوچک که در خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف مطرح شده است کمک می‌کند تا اولین قدم‌های ضروری را راحت‌تر تشخیص دهیم و بدون ترس برای رسیدن به آن‌ها حرکت کنیم.

پس از تقسیم اهداف و چشم‌اندازها به نقاط دست‌یافتنی باید خود را آماده‌ی قدم‌های بعدی کنیم. دیو کرنشاو در خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف نشان می‌دهد که رسیدن به اهداف تقسیم‌شده ممکن است خوشحالی کاذبی در ما ایجاد کرده و ما را نسبت به قدم‌های بعدی سست کند. به همین دلیل همیشه باید آماده‌ی بهترین انتخاب در گام بعدی باشیم. این‌گونه می‌توانیم با زمان‌بندی مشخصی برای حرکت به سمت هدف نهایی فعالیت‌های خود را پردازش کنیم.

علنی کردن تعهدها مرحله‌ی بعدی راهکارهای هفت‌گانه‌ی دیو کرنشاو در خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف است. عمومی کردن تعهدات مرحله‌ای است که جنبه‌ی واقعی‌تری برای مسیر موفقیت ایجاد می‌کند. در این مرحله ما اهدافمان را از ذهنمان خارج و با دیگران در مورد آن‌ها مشورت می‌کنیم. اگر به کسانی که به ما اهمیت می‌دهند بگوییم که می‌خواهیم به چه اهدافی برسیم درواقع به آن‌ها فرصتی برای کمک کردن و همراهی داده‌ایم. از طرف دیگر آشکار کردن هدف‌ها باعث می‌شود تا احساس مسئولیت و تعهد بیشتری برای رسیدن به آن‌ها داشته باشیم.

مسئولیت‌پذیری یک جز حیاتی و درعین‌حال نادیده گرفته شده در مسیر دستیابی به هدف است. دیو کرنشاو تعریف جالبی از مسئولیت‌پذیری ارائه می‌دهد. از نظر او دریافت راهنمایی و پیگیری مداوم از اشخاصی که به آن‌ها اعتماد دارید نشان‌دهنده‌ی مسئولیت‌پذیری است. حضور کسی که بتواند پیشرفت ما را ارزیابی کند، به ما آموزش دهد و ما را در مسیر رسیدن به اهداف تشویق کند از نکات ضروری در خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف است.

جشن گرفتن موفقیت‌ها و بازبینی روند پیشرفت مراحل بعدی مسیر موفقیت است. دیو کرنشاو در خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف نشان می‌دهد که جشن گرفتن و ثبت پیشرفت برای حفظ انرژی در مسیر موفقیت بسیار اهمیت دارد. ذهن و افکار منفی دائماً دلایلی برای عدم موفقیت ما مطرح می‌کند؛ جشن گرفتن و بازبینی روند پیشرفت کمک می‌کند تا در برابر این افکار منفی بایستیم و دلایل بسیاری برای حتمی بودن موفقیت خود بیابیم.

خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف مجموعه‌ی آموزشی برگرفته از سخنرانی دیو کرنشاو است که توسط فریبا سبز چمنی به فارسی ترجمه شده است. این خلاصه کتاب صوتی را انتشارات شادن پژواک با صدای مهبد قناعت پیشه تهیه و تولید کرده است.

خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف برای چه کسانی مناسب است؟

این خلاصه کتاب صوتی برای کسانی که دنبال یافتن مسیر مشخصی برای موفقیت هستند مناسب است. اگر دوست دارید قدم‌به‌قدم به سمت موفقیت در زندگی شخصی و کسب‌وکار حرکت کنید از شنیدن این خلاصه کتاب صوتی لذت خواهید برد.

با دیو کرنشاو بیشتر آشنا شویم

دیو کرنشاو متولد 1975 نویسنده، سخنران و متخصص مدیریت زمان و تجارت‌های کوچک آمریکایی است. او که در رشته‌ی مدیریت بازرگانی تحصیل کرده است از سال 1998 به‌عنوان مشاور کسب‌وکار فعالیت می‌کند. کتاب‌های «اسطوره‌ی چندفعالیتی بودن (The Myth of Multitasking)» و «راز غیرقابل جایگزین بودن (The Secret to Becoming Irreplaceable)» موفق‌ترین آثار دیو کرنشاو است که به‌عنوان کتاب‌هایی آموزشی در بعضی دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف می‌شنویم

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای افراد مختلف این است که هدفی که تعیین کرده‌اند به نظر آن‌ها خیلی سخت است. آن‌ها به جایی که الآن هستند و جایی که می‌خواهند باشند نگاه می‌کنند و این فاصله به نظر آن‌ها خیلی زیاد می‌آید. ما برای کمک به مدیریت اهدافتان از یک مفهوم قدیمی استفاده می‌کنیم که معمولاً در سیاست و جنگ کارآمد است: «تفرقه بینداز و حکومت کن!». اینجا منظور ما این است که باید چشم‌اندازی که ایجاد کردید را به اهداف کوچک تقسیم کنید تا بتوانید به آن‌ها برسید و موفق شوید.

اول چشم‌اندازتان را دقیقاً همان‌طوری که ایجاد کردید وارد برگه‌ی چشم‌انداز کنید. بعد باید نحوه‌ی سنجش موفقیت خود را توضیح دهید. گاهی کارهایی که می‌خواهید انجام دهید کاملاً قابل‌سنجش است. مثلاً هدف من در ماراتون به‌راحتی قابل‌سنجش است؛ یا می‌توانم انجامش بدهم یا نمی‌توانم انجامش بدهم. بعضی اهداف هم به لحاظ اعدادی قابل‌سنجش و اندازه‌گیری است. مثلاً می‌خواهم درآمد سال دیگه‌ام چقدر باشد. ولی اگر هدفی که انتخاب می‌کنم انتزاعی‌تر باشد، آن موقع چی؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
بخش اول
1 دقیقه
بخش دوم
4 دقیقه
بخش سوم
4 دقیقه
بخش چهارم
3 دقیقه
بخش پنجم
2 دقیقه
بخش ششم
4 دقیقه
بخش هفتم
4 دقیقه
بخش هشتم
3 دقیقه
بخش نهم
1 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف
نویسنده
مترجمفریبا سبز چمنی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
۱۸۰۰۰ ۹,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی دستیابی به اهداف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.