معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال
قیمت:
13900 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال

خلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال، اثر برجسته‌ی ناتانیل هاثورن، ماجرای روزهای تلخی است که با طعم شیرین عشق درمی‌آمیزد. این رمان اجتماعی، تاریخی و البته عاشقانه تصویر مغموم و یأس‌زده‌ی آمریکا را در قرن نوزدهم برایتان مجسم می‌کند؛ دورانی که آرمان‌های اجتماعی شکست خورده‌اند و به نظر نمی‌رسد هیچ‌کدام از ایدئولوژی‌های سیاسی توان نجات جامعه را داشته باشند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال

مدت زیادی از کشف قاره‌ی آمریکا نگذشته بود که سیل جمعیت اروپاییان در آرزوی سرزمینی بهتر به آنجا روانه شدند؛ اما آرمانشهری که مهاجران اروپایی به دنبال آن بودند، چندان دوام نیاورد. تا اواسط قرن نوزدهم، کشتار بومیان، تبعیض نژادی و ستم طبقه‌ی اشراف چهره‌ی این سرزمین موعود را تیره کرده بود. ناتانیل هاثورن (Nathaniel Hawthorne) که خود در همین دوران می‌زیست، در کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال (The Blithedale Romance) می‌کوشد تا روزنه‌ی امیدی در میان ناامیدی‌ها به مخاطبش نشان بدهد.

«مایلز کاوردیل»، «زنوبیا»، «مؤدی» و... قهرمانان اصلی این رمان هستند که هر کدام نماینده‌ی طبقه‌ی خاصی از جامعه به شمار می‌روند. نویسنده طرز فکر و ایدئولوژی ایشان را در خلال رخدادهای داستان به‌خوبی بیان کرده است. اصلاح‌طلب‌ها، آرمانگرایان و فمنیست‌ها در این اثر حضور پررنگی دارند و هرکجا که مجالی باشد، از باورهای خود داد سخن می‌دهند.

این رمان عاشقانه که نخستین‌بار در سال 1952 منتشر شده، در حقیقت نشان‌دهنده‌ی تجربیات ناامیدکننده‌ی نویسنده در جامعه‌‌ای رو به ابتذال است. رمانی پرکشش و جذاب که در اوج تباهی‌های سیاسی و اقتصادی از عشق برایتان می‌گوید.

اگر شما هم به رمان‌های برجسته‌ی کلاسیک با زمینه‌ی تاریخی و اجتماعی علاقمند هستید اما زمان کافی برای شنیدن داستان‌های بلند را ندارید، خلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال بهترین فرصت ممکن است. این اثر جزو مجموعه چکیده‌های پنجاه رمان کلاسیک به شمار می‌آید که کلاید نهرنز گزینش، گردآوری و نگارش آن را به عهده داشته. توجه داشته باشید که این داستان تنها خلاصه‌ای از متن اصلی رمان است که شما را با طرح کلی آن آشنا می‌کند.

انتشارات نوژین این خلاصه کتاب صوتی را با ترجمه‌ی مریم قنبری و خوانش سحر بیرانوند منتشر کرده و در اختیار علاقمندان ادبیات کلاسیک قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازیم: «قلعه حیوانات»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

خلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال مناسب چه کسانی است؟

به تمامی علاقمندان ادبیات کلاسیک، به‌ویژه طرفداران رمان‌های عاشقانه با تم اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم که خلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال را هرگز از دست ندهند.

با ناتانیل هاثورن بیشتر آشنا شویم

ناتانیل هاثورن، زاده‌ی 4 ژوئیه‌ی سال 1804؛ یکی از نویسنده‌های تأثیرگذار ادبیات آمریکاست که در قرن نوزدهم می‌زیست. اگرچه اجداد این نویسنده‌ی برجسته، از از افراد شناخته‌شده‌ و مشهور آمریکا بودند، اما خودش راه انزوا را پیش گرفت تا سال‌ها در تنهایی به مطالعه‌ی آثار بزرگان و خلق شاهکارهای ادبی مشغول باشد. از جمله مهم‌ترین کتاب‌های ناتانیل هاثورن می‌توان به «داغ ننگ» و «خانه‌ی هفت شیروانی» اشاره کرد. این نابغه‌ی رمان‌نویسی در 19 ماه مه‌ی سال 1846 در نیوهمپشایر آمریکا درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال می‌شنویم

کاوردیل تصمیم گرفت به دیدار آن‌ها برود، او به خانه آن‌ها رفت و متوجه شد که زنوبیا زندگی پر زرق و برقی دارد و به همین خاطر هر بار که قصد داشت بلیث دال را ترک کند به هیچ وجه از سایر اعضا عذرخواهی نمی‌کرد. زنوبیا و کاوردیل صحبت‌های تند و زننده‌ای درباره هالینگزوورث با هم داشتند و در آخر زنوبیا به کاوردیل گفت که رابطه بین او و هالینگزوورث هیچ ربطی به او ندارد. صدای چرخ‌های درشکه از خیابان به گوش می‌رسید. زنوبیا از کاوردیل عذرخواهی کرد و گفت که باید برای انجام کاری خانه را ترک کنند.

در باز شد و پروفسور وسترولت داخل شد، او اصلاٌ اعتنایی به کاوردیل نکرد و زنوبیا و پریسیلا را به سمت در خروجی هدایت کرد. پریسیلا و زنوبیا لباس‌های شب زیبایی پوشیده بودند و پروفسور نیز مانند شخصی که می‌خواهد روی صحنه حاضر شود، لباس پوشیده بود. هنگامی‌که زنوبیا بازوی پروفسور را گرفت تا خانه را ترک کند، نگاهی سرشار از نفرت به او کرد. به نظر می‌رسید که این موضوع اصلاً برای پروفسور اهمیت ندارد اما این کار زنوبیا باعث تعجب کاوردیل شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
ماجرای عاشقانه بلیث دال

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال
نویسنده،
مترجممریم قنبری
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
13900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ماجرای عاشقانه بلیث دال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.