معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی: اپیزود دهم سینما داستان

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی: اپیزود دهم سینما داستان
قیمت:
۱۲۰۰۰ ۸,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی: اپیزود دهم سینما داستان

روایتی متفاوت از زندگی شبانه‌ی شهرها! خلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی ماجرای راننده‌ای است که زنی مرموز مسافرش می‌شود و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای او خلق می‌کند... . این اثر از استیون پورتر دهمین اپیزود مجموعه سینما داستان بوده و با الهام از فیلمی معروف به همین نام نگاشته شده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی

لحظه‌ای خودتان را به‌عنوان یک راننده‌ی تاکسی تصور کنید. گرفتار در شغلی خسته‌کننده، مجبورید هر روز با مسافرانی بی‌ملاحظه سروکله بزنید و در مقابل مبلغ بخورنمیری را به دست آورید. این کار احتمالا بیهوده‌ترین پیشه‌ی دنیاست اما اگر زنی زیبا و مهربان مسافرتان شود باز هم همین نظر را دارید؟ خلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی (Taxi Driver) از انتشارات نوین کتاب گویا ماجرای مسافری اسرارآمیز را به تصویر می‌کشد که راننده‌اش را به صرف نوشیدنی دعوت و به این طریق معمایی بزرگ برای او خلق می‌کند.

استیون پورتر نام این داستان را از فیلم هالیوودی مشهور، راننده تاکسی برگزیده است. علاوه بر اسم مشابه، استفاده‌ی او از توصیفاتی مانند طرز نگاه راننده در آینه و مدل مو که حسین مسعودی آشتیانی در ترجمه‌ی آن‌ها با مهارت عمل کرده یادآور فیلم بحث‌برانگیز راننده تاکسی (تولید 1976) هستند. این اثر سینمایی درخشان یکی دیگر از ساخته‌های معروف مارتین اسکورسیزی است که زندگی تراویس بیکل سرباز سابق ویتنام در نیروی دریایی را به تصویر می‌کشد. مرد جوان با زخم‌های روانی شفا نیافته از جنگ به آمریکا برگشته و از بی‌خوابی رنج می‌برد، دردی که بین تمام هم‌رزمانش در سراسر دنیا مشترک است.

تراویس تصمیم می‌گیرد با یافتن شغلی شبانه این درد را دوا کند. او شیفت شبانه‌ی راننده تاکسی را برمی‌گزیند، شغلی به‌نظر ساده که برگه‌ی ورود او به زندگی زیرزمینی نیویورک می‌شود. سناتورهای ثروتمند و مشهور، زوج‌های غرق در عشق، روسپی‌ها و مسافران پرچانه به ماشین او پا می‌گذارند و هر یک به‌نحوی آسیب‌های جامانده از جنگ ویتنام را تشدید می‌کنند... .

جالب است بدانید فیلم سینمایی راننده تاکسی (Taxi Driver) در چهار بخش نامزد اسکار بود: بهترین فیلم، بهترین هنرپیشهٔ مرد برای رابرت دنیرو، بهترین هنرپیشهٔ مکمل زن برای جودی فاستر، و بهترین موسیقی فیلم.

درباره‌ی مجموعه‌ی سینما داستان

این مجموعه پیوندی هنرمندانه میان فیلم و قصه است که شنیدن آن برای هر فرد شیفته‌ی سینما لذت‌بخش خواهد بود. نویسندگان مجموعه‌ی سینما داستان با استفاده از نام فیلمی مشهور، ابتدا فضایی خاص را در ذهنتان خلق و سپس روایت خود را بر پایه این تصور بنا می‌کنند.

ده کتاب عضو مجموعه همگی در ژانرهای روانشناسی، ترسناک و جنایی تألیف شده‌اند. این سبک از ادبیات تنها قسمتی از سرگذشت شخصیت‌ها یا وقایع را به ما نشان می‌دهد و درست به همین دلیل باید شیوه‌ی هوشمندانه نامگذاری را ستود. با یادآوری هر فیلم سینمایی، خاطرات آن جسته‌وگریخته به حافظه‌تان مراجعه می‌کنند و ناگهان متوجه می‌شوید که با این قطعات پراکنده، در حال ساخت داستانی منجسم هستید.

خلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های جنایی و معمایی علاقه‌مندید، این اثر کوتاه و شنیدنی را از دست ندهید.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی می‌شنویم

من شعارم اینه: یه گوش باید در باشه و یه گوش دروازه. کرایه‌ات رو بگیر و بعد هم از تاکسی بندازشون بیرون. همین! بعضی وقتا شده حتی موقعی که برای پیاده شدنشون می‌زنی کنار بازم دست از سرت برنمی‌دارن و ورورو می‌کنن. ولی اونقدر صبر می‌کنم که همه‌ی حرفاشون تموم بشه. اینطور موقع‌ها مخم می‌خواد بترکه اما بازم تحمل می‌کنم. حالا از شانس من،‌ امشب این یکی هم مثل این عروسک‌های ورورو دست از حرف زدن برنمی‌داره. دیگه گوشام نمی‌شنوه: «خیلی شوک‌آوره. آدم اصلا نمی‌فهمه سرنوشت قراره چه بازی‌هایی سرش دربیاره، قبول داری؟»

بهش میگم: «رفیق، رسیدیما، نه؟» اصلا نگران اینکه یه وانت چسبیده به ماشین من نیست. یعنی واقعا صدای بوق‌های پشت سرهمش رو نمی‌شنوی عنتر؟ فکر کنم کری چیزی باشی. تازه حالا عوضی موقه حساب کردن کرایه تخفیف هم می‌خواد. وای خدای من! بازم صبوری می‌کنم. میگم: «خیلی ممنون.» در رو پشت سرش می‌بنده و تمام. وای خدایا شکرت. یه روز دیگه هم تموم شد. حالا دیگه دوست دارم ماشینمو از جاش تکون ندم... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
راننده تاکسی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی: اپیزود دهم سینما داستان
نویسنده
مترجمحسین مسعودی آشتیانی
راویمهدی جمالی، ساناز ختایی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۲۰۰۰ ۸,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی

Tayebe Moradi
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
داستان یه فصل داره و خیلی کوتاهه حدود ۲۰ دقیقه
نکته‌ی آموزنده‌ای نداره صدای آقای جمالی تنها نقطه‌ی قوته. همین
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی راننده تاکسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.