معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان

لورا راگلز در خلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان با ارائه‌ی برخی از شواهد و مستندات محکم تجربی، ثابت می‌کند که گیاهان نیز از توانایی‌های شناختی‌ای چون حافظه و ادراک برخوردارند. اثر حاضر عنوانی دیگر از مجموعه‌ سخنرانی‌های تدتاک است.

درباره خلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان:

تصور اینکه گیاهانی که در اطراف خود می‌بینیم همچون ما برخوردار از توانایی‌های ادراکی‌ نیرومندی باشند، دشوار و چه بسا خنده‌دار است. گیاهی که عاطفه، غریزه، حافظه و عجیب‌تر از همه آگاهی دارد، برای بسیاری از ما یادآور دنیای انیمیشن‌هاست تا جهان واقعی. اما اگر بگویند که واقعیت بسیار متفاوت با مفروضات ماست چه؟ اگر بفهمید گیاهانی که چه بسا تا امروز به چشم شیء نگاهشان می‌کرده‌اید، نه تنها از حیات واقعی برخوردارند، بلکه می‌توانند بسیاری از عواطفی را تجربه کنند که ما مختص به خود و یا دست بالا، برخی از جانوران می‌دانیم، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ احتمالاً تعجب‌زده خواهید شد، و شاید اگر انسان حساسی باشید، در نحوه‌ی برخورد خود با گونه‌های گیاهی بازاندیشی کنید.

در خلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان درباره‌ی مباحثی که در فوق اشاره کردیم بحث شده است. لورا راگلز در این اثر برایمان از ذهن و ذهنیت گیاهان گفته، و شباهت‌های خارق‌العاده‌ی آنان به سایر گونه‌های جانداری را با اتکا به شواهد علمی جدید متذکر شده است.

کتاب ذهن گیاهان ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک به انتشار می‌رسد. ترجمه‌ی این اثر به قلم بهتاب بلمکی صورت گرفته، و خوانش آن بر عهده‌ی مریم لطفی بوده است.

خلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث زیست‌شناختی مخاطبین اصلی اثر حاضرند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان می‌شنویم:

امروزه ممکنه این تعصب سیستماتیک علیه غیرحیوانات رو بگیم «جانورپرستی». این ایده به خوبی توی سیستم آموزش، تو کتاب‌های درسی زیست‌شناسی در رسانه‌ها مستند شده. علاوه بر این، کودکانی که در شهرها رشد می‌کنن، بیشتر تمایل دارن که طی مشاهده‌ی تعاملی با گیاه‌ها مواجه نشن؛ از اون‌ها مراقبت نکنن؛ با اون‌ها آشنا نشن یا قدردانی نکنن. ویژگی‌هایی که در بدن ما وجود داره، مثل سیستم‌های مفهومی، توجهی و شناختی، به تعصبات و کورگیاهی کمک می‌کنه. گیاه‌ها معمولاً به طور ناگهانی از بین ما نمی‌رن. تهدیدی قریب‌الوقوع ایجاد می‌کنن یا به گونه‌ای رفتار می‌کنن که به طور واضح روی ما تأثیر می‌ذارن. یافته‌های تجربی نشون می‌ده که گیاه‌ها به اندازه‌ی حیوان‌ها شناخته‌شده نیستن...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
قسمت یک
6 دقیقه
قسمت دو
4 دقیقه
قسمت سه
4 دقیقه
قسمت چهار
5 دقیقه
قسمت پنج
4 دقیقه
قسمت شش
4 دقیقه
قسمت هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان
نویسنده
مترجمبهتاب بلمکی
راویمریم لطفی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی علمی و آموزشی
قیمت نسخه صوتی
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان

فتی
۱۴۰۲/۹/۱
همواره در جستجوی حرف نو و تجربه‌های نوین علمی درباره موجودات هستم و با شوق بسیار این خلاصه کتاب را خریداری کردم اما دو چیز را نپسندیدم، اول موسیقی بسیار بسیار بد و نامناسب، چه در فاصله گفتار و چه روی صدا، دوم اجرای گوینده عزیز. امیدوارم بزودی خود کتاب اصلی را بتوانم در کتابراه ببینم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ذهن گیاهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.