معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن: مدیتیشن در قرن بیست و یکم

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن: مدیتیشن در قرن بیست و یکم
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن: مدیتیشن در قرن بیست و یکم

ما همیشه به دنبال شادی و شاد بودن هستیم و گاهی در مسیر این جست‌وجو، به اشتباه به دنبال چیزهایی خارج از خودمان می‌گردیم. ژلونگ تابتن در خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن، ما را آگاه می‌کند که شادی واقعی با کارهایی مثل خریدن یک خانه‌ی بزرگ‌تر، پیشرفت شغلی و تشکیل خانواده به چنگ نمی‌آید. این کتاب ازجمله پرفروش‌ترین عناوین ساندی تایمز است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن

راهب بودایی و متخصص حوزه‌ی مدیتیشن، ژلونگ تابتن (Gelong Thubten) در خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن (A Monk's Guide to Happiness)، تمرین‌ها و گام‌هایی عملی و کاربردی را برای به دست آوردن شادی در اختیار ما می‌گذارد. ژلونگ تابتن که مربی گروه‌ها و افراد بسیار متنوعی (از بچه‌های مدرسه‌ای گرفته تا متخصصان سیلیکون ولی تا بندیکت کامبربچ) بوده است، در این کتاب مدیتیشن و ذهن‌آگاهی را به‌عنوان مسیری مستقیم و مطمئن برای رسیدن به شادی معرفی می‌کند.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن

خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن، کاوشی است در ماهیت شادی. ژلونگ تابتن در این کتاب تلاش می‌کند تا یک باور غلط را از بین ببرد. این باور به ما القا می‌کند که زندگی‌های فعلی، پرمشغله‌تر از آن هستند که جایی برای مدیتیشن داشته باشند. گوش سپردن به این کتاب صوتی، ارتباط شما را با افکار و عواطفتان به کلی دگرگون کرده و به ساختن یک زندگی توأم با شادی و رضایت کمک می‌کند. خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن در موارد دیگری نیز به شما یاری خواهد رساند؛ از جمله آموختن روش‌هایی کاربردی برای انتخاب شادی در زندگی، ایجاد همدلی و دلسوزی بیشتر برای خودتان و دیگران، آموختن مدیتیشن بسیار فشرده برای روزهای پرازدحام و درک این نکته که هر فردی به‌صورت طبیعی امکان رسیده به شادی را دارد.

خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای محمد نظری و براساس ترجمه‌ی مهرنام سپهری منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز انتشارات کوچه به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن

  • ژلونگ تابتن راهبی بسیار مهربان و بزرگوار است که تجربیات زیسته‌ی خود را با لحنی شوخ‌طبعانه و صادقانه با ما در میان می‌گذارد. نوشته‌های او درعین اینکه منبع الهام بسیار قوی و مشوقی هستند، برنامه‌هایی قابل اجرا نیز هستند. کتاب او به‌وضوح نشان می‌دهد که چرا هر یک از ما در زندگی خود به مدیتیشن و ذهن‌آگاهی احتیاج داریم. (بندیکت کامبربچ)

  • اثر نخست و قدرتمند نویسنده. یک راهنمای بسیار روان و قابل پیاده‌سازی برای مدیتیشن! (پابلیشرز ویکلی)

  • کتابی بسیار خواندنی و سرشار از پندهای درخشان که به شیوه‌ای منطقی ما را نسبت به عملکرد ذهنمان و چگونگی پرورش و تقویت عادت شادی توجیه می‌کند. (لاکش جوشی، استاد دانشگاه ملی ایرلند)

خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن برای چه کسانی مناسب است؟

خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن برای مخاطبان کتاب‌های مدیتیشن و مثبت‌اندیشی مناسب است. اگر باور دارید که باید شاد بودن را آموخت، گوش سپردن به این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن: مدیتیشن در قرن بیست و یکم می‌شنویم

اگر می‌توانستید یک ابَرقدرت داشته باشید، کدارم ابرقدرت را انتخاب می‌کردید؟ مردم معمولاً به این سؤال با نگاهی به توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیت‌های ابرقهرمانی پاسخ می‌دهند: پرواز کردن، نامرئی شدن، ذهن‌خوانی و از این دست. اما یک مورد مهم دیگر هم هست که احتمالاً به ذهن شما خطور نکرده است: شادی در هر زمان که بخواهیم.

تصور کنید ذهن شما سوئیچی دارد که می‌توانید آن را بچرخانید تا آرامش پیدا کنید. مهم نیست کجا هستید یا چه اتفاقی می‌افتد. ممکن است به اندازه‌ی پرواز یا نامرئی شدن، جالب و هیجان‌انگیز به نظر نرسد، اما می‌تواند زندگی را تغییر دهد. همین‌طور به‌طرز شگفت‌انگیزی قدرتمند است. تنها با یک حرکت کلید شادی، می‌توانید تحت هرگونه فشاری، خون‌سردی خود را حفظ کنید و هر سختی را پشت سر بگذارید. بهتر از همه، برخلاف آن ابرقدرت‌های کتاب‌های مصور، شادی توانایی‌ای است که می‌توانید واقعاً آن را گسترش دهید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
36 دقیقه
راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن: مدیتیشن در قرن بیست و یکم
نویسنده
مترجممهرنام سپهری
راویمحمد نظری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، خلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن

علیرضا فتح آبادی
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
خب خب خب....
اولا ممنون از تیم کتابراه که این کتاب را به صورت رایگان در آخر هفته عرضه داشتند دوم اینکه خیلی از نحوه گویندگی و صدا گزاری خوشم اومد
حالا اما کتاب
خب اولین باره که یک کتاب از یه عابد بودایی میخونم اوت ابتدا میاد تعریفی برای شادی بیان می‌کنه و میگه احساس رضایت و نداشتن دغدغه و این
موضوعات تعریف درستی از شایدیه و ناراحتی یعنی ناقضص و ناکافی بودن بعد از اون با آماده کردن و به اصطلاح پختن ذهن مخاطب اون رو به سمت راهی که برای رسیدن سریع به شادی داره معرفی میکنند بله درست حدس زدید مدیتیشن بود بعد اصول و قواعدی که برای یک مدیتیشن اصولی و کارآمد نیاز داریم بیان می‌کنه و در کل پیشنهاد نمیشه که بخرینش به شخصه اگه رایگان نبود حتی این کتاب رو نگاه هم نمی‌کردم یبا چند دقیقه وبگردی با.... تمامی اطلاعات کتاب به دست میاد با تشکر از شما کتابخوان عزیز که نظر بنده حقیر رو مطالعه نمودید
ناهید سلطانی
۱۴۰۲/۷/۱۶
مثله اغلب کتاب‌هایی که در این زمینه مطالعه کردم تکیه بر شادی درونی و حضور در لحظه حال داره. در واقع راز حس خوشبختی همینه که در لحظه حاضر باشی و فارغ از هرگونه قید و بند گذشته و آینده زندگی کنی. در واقع با توکل پیش بری. طبق نظر نویسنده شادی برایمان حس سرشار بودن، حضور در لحظه حال و حس آزادی و رهایی به همراه داره.
مفهوم کل ۳۶ دقیقه مبتنی بر حس شادی وحس عدم نارضایتیه که توضیح میده چه چیزی سبب عدم شادی در هر یک از ما خواهد شد. بنظر من بطور کلی هر کسی که بتونه از ماتریکس رسانه خودشو رها کنه قدم بزرگی در رسیدن به شادی خودش برداشته. البته میتونست در قسمت مدیتیشن قوی‌تر باشه شاید تنها ضعفش کلی گویی در مورد این قسمت بود. اما در کل کتاب ارزشمندیه
ممنونم تیم خوب کتابراه.
elham
۱۴۰۲/۷/۱۳
این کتاب به این واقعیت اشاره می‌کنه که شادی حس سرشار بودن و کامل بودن در لحظه حال است، درصورتیکه ناراحتی احساس کمبود و ناقص بودنه، مثلا اگر ما دنبال به دست آوردن یک جایگاه بالاتر در محیط کار هستیم، آنقدر ذهن خود را اسیر بدست آوردن آن جایگاه میکنیم که خوشحالی الان را از دست داده و بدتر از آن خوشحالی خود را وابسته به کارفرمای خود و چیزی بیرون از خود کردیم و بعد از بدست آوردن آن جایگاه هم خوشحالیمان تمام میشود و بعد ترس از دست دادن آن....، در ادامه راه حل خوبی ارایه میدهد که نه با شنیدن آن، بلکه با عمل کردن به آن تاثیر مثبتش را در زندگی میبینیم
ALI REZAEI
۱۴۰۲/۸/۲
نقد کتاب یک کتاب همه چی تموم بود کتاب در اوایل یک داستان بشدت عالی رو دنبال کرد و همینطور ادامه داد و بعد مطالب اصلی رو در همون داستان گفت و این یک سبک بشدت باحالی برام بود... این کتاب جز اون کتابایی که فقط‌ی کتاب برات نمیشه بلکه به عنوان یک دوست میشه بهش نگام کرد البته این قضیه رو آخرای کتاب متوجه میشین... کتاب از نگارش خوبی برخور داره طوری که به شدت انسجام بین متن‌ها حفظ شده یعنی کلمات هم رو تایید و تکمیل میکنند همچنین از داستانک‌های خوب و خلاقانه‌ای تشکیل شده که به فهم خواننده خیلی کمک میکنه. پردازش به شخصیت‌ها هم از نکته مثبت این کتابه و اما گوینده که با لحن و صدای خوبش تونست مارو به بهترین شکل از این کتاب برخوردار کنه نکات مثبت انسجام داستان جذاب گویندگی
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
خلاصه کتاب صوتی "راهنمایی‌های یک راهب برای شادزیستن"، اثر ژلونگ تابتن، از زبان یک راهب واقعی و نسل در نسل راهب نوشته نشده است. از زبان فردی است که برای رشد و تحول فردی به دنبال راه حل اساسی گشته. تابتن در این مجال، از راهی برای شاد زیستن در تمام زمان و مکان صحبت می‌کند، یعنی مدیتیشن، ابزاری مفید و کارا در قرن بیستم و یکم.
از رسانه‌های مجازی و ایجاد احساس تحقیر و سرخوردگی و زرق و برق آن در همان اول کتابش می‌نویسد. از شیفت نداشته‌ها به داشته‌ها برای رهایی از احساس عدم شادی سخن می‌گوید و تمرکز را به شادی از درون خویش می‌برد و در جستجوی شادی در بیرون میسر نیست. کتاب سرگرم کننده است، اما مطلبش اجرایی و مفید برای توسعه فردی و رهایی از دغدغه‌های زندگی است.
ستار
۱۴۰۲/۷/۱۳
والا نمیدونم چی بگم یکی میگه برو تو خودت شاد میشی یکی میگه برو بیرون شاد میشی یه کتاب میگه غرق در فکر شو تا شادی و خواسته هاتو بدست بیاری یه کتاب دیگه میگه اصلا فکر نکن و هر چی به فکرت اومد باور نکن افکار متفاوت و گاها متضاد نویسنده‌های مختلف من یکی را که سر در گم کردهدیگه تصمیم گرفتم خودم باشم فقط خودمهمینی که هستم را به رسمیت بشناسم و دست به جاییش نزنم اتفاقا من هر وقت مدیتیشن و این کار‌ها را کردم بجای اینکه یه اتفاق خوب برام بیفته یه مشکل و یا یک حادثه برام پیش اومده دیگه نمیدونم کی درست میگه و کی غلطو شاید برای هر نفر یک راه برای رسیدن به خواسته هاش هست و راه من تا حالا این نبوده بقول رضا مارمولک راههای رسیدن به خدا زیاده
ترنم
۱۴۰۲/۷/۱۳
سلام اولین باری که کلاس مدیتیشن شرکت کردم و استاد گفت خواسته‌های خود را رها کنید و خواسته نداشته باشید به شدت عصبانی شدم که مگر میشود خواسته نداشت پس معنی زندگی چه میشود، اما بعدها استادی یک دوره مدیتیشن برای داشتن ذهن ثروتمند گذاشت و جالبه با یک ماه مدیتیشن من توانستم به این درک برسم که تنها با از رهایی خواسته‌ها میشه در لحظه بود و معنی واقعی لذت را احساس کرد و جالب است که فراوانی و نعمت‌ها به زندگی‌ام سرازیر شد، این کتاب واقعا رمز شاد زیستن را عالی بیان میکند، سپاسگزارم کتابراه
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۸/۱۹
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی. کتابی سرشار از حس خوب و معنویت که بر زندگی در لحظه و قدر دانستن چیزهایی اشاره دارد که اکنون در اختیارمان هست. نویسنده با اندیشه‌های قدرتمند و قلمی ساده و روان به این زیبایی و دوستانه راهنمایی می‌کنه که برای شاد زیستن باید اول درون خودمون را پاک کنیم و در بتونیم تغییراتی نگرش و افکارمان ایجاد کنیم و با تمرین مداوم و مراقبه که رکن اصلی هنر در لحظه زندگی کردن هست به صلح درونی و آرامش پایدار برسیم. ترجمه‌ی خوبی داره و خوانش مطلوب که جذابیت ترش کرده هر چد بسیار کوتاه بود. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب خوب
نوشین افشار
۱۴۰۲/۷/۱۲
شادی قاه قاه خندیدن نیست، شادی چیزی هست درونی آنهایی که فکر میکنند راهب ها ناراحت و غمگین هستند در اشتباه هستن. در وجودمون اگه آرامش داشته باشیم یعنی شادیم همین که دنبال سوگواری‌های طولانی مدت نباشیم، دنبال مرده پرستی نباشیم یعنی شادبودن. خودشناسی ارامش به دنبال دارد. این کتاب بسیار بسیار عالی است مطالعه آن را توصیه میکنم.
زینب نظری
۱۴۰۲/۸/۸
کتاب نگرش مثبت و خوبی رو در خصوص احساسات درونی و مدیریت جنبه‌های ناخوشایند زندگی انسان به فرد میده. اینکه ذهن ما چقدر میتونه گریزپذیر و تحت تاثیر باشه و اینکه تمرکز کردن و کنترل کردن این راه‌های گریز در نهایت میتونه چه تاثیر مثبتی روی نگرش فرد ایجاد کنه. از همه مهم تر نگاهی هست که این سبک کتاب‌ها و به طور کلی به مفهوم شادی دارند. اینکه شاد بودن حس رضایت از زندگی یک حس درونی هست و اگر ما اون رو به عوامل بیرونی گره بزنیم چقدر تو به دست آوردن شادی و خوشبختی ناتوان میشیم هم مسئله مهمی بود که این کتاب به ما یادآوری کرد.
ملینا ن
۱۴۰۲/۸/۵
کتاب کوتاه با صدای عالی گوینده بسیار لذت بخش بود و همش دوست دارید که ادامه پیدا کنه یه کتاب مختصر و مفید در مورد در لحظه زندگی کردن شاد بودن و حضور داشتن در آن هست من زیاد از این کتاب‌ها مطالعه کردم و شنیدم هر جقدر از این کتاب‌ها مطالعه کنید باز هم کمه چون انسان همیشه در محیط انرژی‌های بد رو جذب و خواهد کرد این کتاب‌ها مخصوصا این مدل کتاب‌های کوتاه و مختصر عالیه هر شب حتی میشه برای پاکسازی انرژی‌های بود روزانه گوش داد پس از من میشنوید دمنوش ارامبخش رو دم کنید یه هدفن بذارید و حال دلتون رو خوب کنید عالی ۱۰ ستاره❤️❤️❤️❤️
mohsen
۱۴۰۲/۸/۱۳
با سلام ضمن تشکر از نویسنده، مترجم و گوینده این اثر؛ به نظر من این کتاب برای دوستانی که قصد دارن درباره مدیتیشن تحقیق کنن، می‌تونه شروع خوبی باشه. در عین حال این کتاب می‌تونه جای بحث داشته باشه، به عنوان مثال وقتی گفته میشه به همه چیز بی‌طرفانه نگاه کنیم و یا برای کارها تلاش نکنیم، خوب نمیشه این رو مطلب به راحتی قبول کرد؛ چرا که اگر انسان این رویه رو ادامه بده، به یک موجود منفعل تبدیل خواهد شد. در حالی که به نظرم درباره علت‌های شاد نبودن انسان‌ها دلایل قابل تأملی رو بیان می‌کنه.
با تشکر
مهدیه قائمی
۱۴۰۲/۸/۱۳
سلام خدمت کتابراه و همراهانش
واقعا کتاب آموزنده و بسیار خواندنی هست اگرچه مثل تمام کتابهای انگیزشی تکیه بر شادی و حالات درونی داره ولی به نکته‌هایی خیلی ساده اشاره میکنه و حتی راهکارهای بسیار ساده ولی کاربردی ارائه می‌دهد که واقعا می‌توانیم عمل کنیم و نتیجه ببینیم کتاب بسیار روان هست و گوینده هم
عالی...
البته خیلی زیاد خلاصه شده مطمئن هستم اگر گوش بدهید حتما دنبال نسخه کامل کتاب خواهید رفت...
با تشکر از کتابراه
Elham Zaerzadeh
۱۴۰۳/۲/۳
صداگذاری زیبا و آرامش بخش بود. تعریف شادی هم کامل و قابل تامل بود و در سه بخش مجزا تعریف شده بود. ۱. احساس سرشار بودن، کامل بودن، رضایت داشتن۲. احساس حضور در زمان حال، عاری از تجربیات گذشته ۳. احساس آزادی، رهایی از منابع محدودکننده ذهنیدر ادامه مدیتیشن رو پیشنهاد میده، که نه به صورت فانتزی بلکه در جریان زندگی منظورشهتبدیل موقعیت‌های نامطلوب به لحظات آرام و آگاهانه از طریق ریزلحظه‌های مدیتیشن در روتین زندگی
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۸/۱۸
آموزه‌های این متن غلط و بد نیست ولی به شدت تکراری است و چیز جدیدی برای ارائه ندارد. البته یک اشتباه پر تکرار هم وجود دارد و آن اینکه نویسنده می‌گوید می‌خواهد به ما بیاموزد چگونه در هر شرایطی شاد باشیم. سوال این است که آیا واقعا لازم است و اصلا امکان وارد در هر شرایطی شاد بود؟ تا جایی که قرار باشد در برابر مشکل مقاوت نکرده وآن را بپذیریم که تحمل آسان شود قابل قبول است. روایت بسیار خوب بود. با سپاس از کتابراه
مشاهده همه نظرات 148

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی راهنمایی‌های یک راهب برای شاد زیستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.