معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی
قیمت:
۲۶,۷۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی درباره‌ی تفاوت دیدگاه اقتصاد سنتی و مدرن در رابطه با مسئله‌ی انتخاب‌های فردی سخن می‌گوید. این کتاب به تحلیل‌گران کمک می‌کند نقش عاطفه و عقلانیت را در تصمیمات اقتصادی بررسی نمایند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی

اقتصاد رفتاری شاخه‌ای از علم اقتصاد است که با توجه به یافته‌های رشته‌هایی چون روان‌شناسی و جامعه‌شناسی پدیده‌های اقتصادی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این دانش به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند سازوکارهای نهفته در انتخاب‌های فردی را بهتر درک کنند و درک عمیق‌تری نسبت به متغیرهای اقتصادی و غیراقتصادی به دست بیاورند.

در خلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی، نوشته‌ی موریس آلتمن (Morris Altman)، ضمن بیان دیدگاه‌های سنتی اقتصاد به مباحث مهمی چون تصمیم‌گیری و خطاهای موجود در آن، رفتار نامتعارف انسان، تعمق در عقلانیت محدود و شیوه‌های اکتشافی به‌صرفه و پرسرعت پرداخته خواهد شد.

دیدگاه عوام‌گرایانه (پوپولیستی) در اقتصاد رفتاری این است که افراد معمولاً عاقلانه رفتار نمی‌کنند و ساده و حتی کم‌هوش جلوه می‌کنند. این دیدگاه تا حدی می‌تواند افراطی باشد، اما در اقتصاد معاصر اهمیت زیادی دارد. به همین سبب در این کتاب رویکرد «خطاها و تورش‌ها» مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خطای ادراکی در حقیقت به یک رفتار حسی یا ادراکی گفته می‌شود که مشاهده می‌کنیم، اما در حقیقت با موقعیت واقعی مطابقت ندارد. تورش رفتاری نیز به معنای منحرف شدن از تصمیمات بهینه است. به‌علاوه، از آنجا که ما زمان و منابع شناختی محدودی داریم، این مسئله کار تجزیه و تحلیل داده‌های محیطی را دشوار می‌کند.

در اقتصاد سنتی اعتقاد بر این است که وقتی می‌خواهید انتخاب‌هایی بهینه یا هوشمند داشته باشید، شیوه‌های اکتشافی و احساسات شما نمی‌توانند چندان کمک‌کننده باشند. این در حالی است که در اقتصاد رفتاری شیوه‌های اکتشافی در تصمیم‌گیری‌های دنیای واقعی اهمیت زیادی دارند.

اقتصاد رفتاری باور دارد افراد با نظر به محدودیت‌های روانی و محیطی خود دست به انتخاب‌هایی هوشمندانه می‌زنند و طبق این عقیده هنگامی‌که افراد بر پایه‌ی عواطف خود دست به انتخاب می‌زنند، این انتخاب‌ها هوشمندانه‌تر هستند.

مثلاً اگر خودرویی با سرعت نزدیک ما شود، تصمیم‌گیری در مورد رد شدن از خیابان تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد. این موضوع در امور دیگر نیز قابل مشاهده است. بنابراین اقتصاد رفتاری معتقد است اگر عوامل محیطی یا چارچوب انتخاب‌هایمان تغییر داده شوند، انتخاب‌های افراد نیز وضعیت بهتری پیدا می‌کنند.

خلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی را انتشارات آوند دانش منتشر کرده و محسن رنانی آن را ترجمه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز ناشران گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌ی اقتصاد، اقتصاددانان، سرمایه‌گذاران و عموم علاقه‌مندان به مباحث تخصصی اقتصاد می‌توانند از شنیدن این کتاب لذت ببرند.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن استاد اقتصاد است و در رشته‌ی اقتصاد رفتاری تخصص دارد. او در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون کشور نیوزیلند تدریس می‌کند و رئیس سابق انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری بوده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی می‌شنویم

عقلانی محدود به این امر اشاره دارد که افراد هنگام تصمیم‌گیری نه تنها با محدودیت‌های پردازش اطلاعات و ظرفیت محاسباتی محدود مغز مواجه‌اند، بلکه از نظر دسترسی به اطلاعات مربوط نیز دچار محدودیت‌هایی هستند. همچنین این‌که افراد حداکثرکننده نیستند. آن‌ها نمی‌توانند این‌طور باشند. در مقابل راضی و خوشحال‌اند و همان کاری را انجام می‌دهند که با توجه به محدودیت‌های موجود به اندازه‌ی کافی خوب باشد. این موضوع به این معنا نیست که افراد نمی‌توانند برخی از قواعد دستوری اقتصاد متعارف را دنبال کنند، بلکه بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند این کار را نکنند. آن‌ها در واقع نمی‌توانند درگیر محاسبه‌ی دقیق توصیه‌شده در اقتصاد متعارف شوند.

از این رو با مسئله‌ی عقلانیت محدود و رضایت مواجهیم. اقتصاد رفتاری از منظر روان‌شناسی یا تئوری با بهینه‌سازی مخالفتی ندارد. اقتصاددانان رفتاری تصور نمی‌کنند که افراد برای حداکثرسازی سطح رفاهشان تلاش نمی‌کنند، یا اینکه بنگاه سعی در کاهش هزینه‌ها یا افزایش سود خود ندارد. اکثر افراد برای این اهداف سعی و تلاش می‌کنند و این سعی و تلاش همان احساس رضایت است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
84 دقیقه
شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم‌گیری در دنیای واقعی
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی شیوه‌های اکتشافی ساده و سریع اقتصادی و تصمیم گیری در دنیای واقعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.