معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی علم تاریکی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی علم تاریکی
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی علم تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی علم تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی علم تاریکی

اومار معلم در خلاصه کتاب صوتی علم تاریکی نشان می‌دهد که روشنایی مصنوعی شهرها که به وسیله‌ی جریان برق ممکن گردیده، آسیب‌های زیادی را به موجوداتِ شب‌زی وارد آورده است. لازم به ذکر است که اثر حاضر ذیل مجموعه سخنرانی های تدتاک به انتشار می‌رسد.

درباره خلاصه کتاب صوتی علم تاریکی:

موجودات شب‌زی‌ای چون کرم شب‌تاب و لاکپشت، به طور کامل تحت تأثیر نور ماه‌اند. تکامل این دسته از جانوران در طول میلیون‌ها سال، باعث شده تا به لحاظ زیستی با تاریکی طبیعی اخت شوند. به گفته‌ی اومار معلم (Omar Mouallem)، بسیاری از لاکپشت‌ها به جای اینکه بنا به غرایز و ادراک طبیعی خود، نور ماه را تا دریا دنبال کنند، فریب نور برخاسته از چراغ‌های خیابانی را می‌خورند و به سوی مرگ قدم برمی‌دارند. یا مثلاً، دسته‌ی زیادی از پرندگانْ هر شب در اثر برخورد به نورافکن‌های غول‌پیکر می‌میرند.

در کتاب صوتی علم تاریکی (Dark Science)، در جریان آسیب‌های زیست‌محیطی‌‌ای قرار خواهید گرفت که محصول تمهیدات بشری برای غلبه بر تاریکی شب‌اند. اومار معلم با بهره‌گیری از آموزه‌های علم جدیدِ زیست‌شناسی تاریکی، به خوبی ثابت می‌کند که این آسیب‌ها محدود به محیط زیست اطراف ما نیست؛ بلکه مستقیماً بر سازوکارهای زیستی و چه بسا روانیِ خودمان نیز اثرگذار است.

خلاصه کتاب صوتی علم تاریکی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار علمی مخاطبین اصلی این کتابند.

با اومار معلم بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده‌ی اهل کانادا و متولد سال 1985 است که تاکنون چندین جایزه ادبی را از آن خود کرده و صاحب دو کتاب با نام‌های «دعا برای غرب» و «گربه‌های شگفت‌انگیز» است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی علم تاریکی می‌شنویم:

اگه حتی می‌تونستیم یک‌شبه مشکل نورهای ساختگی رو حل کنیم، لینک شک داره که بیشتر مردم، خصوصاً جوون‌ها، صبر و حوصله‌ی لازم برای ستاره‌گردی رو داشته باشن. این روزها ما به دنبال لذت‌های آنی هستیم. بیشتر احتمال داره به نوری که از کف دستمون بیرون می‌زنه خیره بشیم، تا نوری که در آسمون می‌درخشه. تصور مضحکیه که انسان‌ها به جای محافظت‌شده یا به فستیوالی نیاز دارن تا اونجا یاد بگیرن بالای سرشون رو نگاه کنن. چیزی که مثل نفس کشیدن در طبیعت ما نهادینه شده، چرا که رابطه‌ی ویژه و ذاتی بین انسان و آسمان وجود داره.

در زلزله‌ی سال 1994 لوس آنجلس و خاموشی و برق رفتنِ پس از اون، صدها نفر با رصدخونه تماس گرفته بودن و گزارش داده بودن که یه نوار عجیب و غریب نورانی بالای خونه‌شون پدیدار شده...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
قسمت اول
6 دقیقه
قسمت دوم
7 دقیقه
قسمت سوم
6 دقیقه
قسمت چهارم
7 دقیقه
قسمت پنجم
7 دقیقه
قسمت ششم
5 دقیقه
قسمت هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی علم تاریکی
نویسنده
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی علمی و آموزشی
قیمت نسخه صوتی
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی علم تاریکی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی علم تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.