معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز
قیمت:
۴۰۰۰ ۲,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز

وقتی خشمگین می‌شوید به خود فرصت می‌دهید تا احساساتتان فروکش کند یا بلافاصله از خود واکنش نشان می‌دهید؟ ویلیام دویل جنتری در خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز به شما راهکارهایی را می‌آموزد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اژدهای درونتان را بشناسید و او را رامِ خود کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز

آیا وقتی می‌بینید کسی با پارک دوبل اتومیبلش در خیابان سبب به وجود آمدن ترافیکی بیهوده شده است خشمگین می‌شوید؟ آیا خشم شما آنقدر قدرتمند است که ممکن است به نزاعی خیابانی تبدیل شود؟ آیا وقتی فرزندتان از همکاری در کارهای خانه امتناع می‌کند فشار خونتان از شدت عصبی بودن بالا می‌رود؟ چند بار در هنگام عصبانیت دست به کاری زده‌اید که با گذشت زمانی کوتاه از انجام آن پشیمان شده‌اید، در حالی که هیچ راهی برای جبران پیش رویتان وجود نداشته است؟ اگر چنین است، باید بدانید که تنها نیستید. هر کسی هر از گاهی خشم را تجربه می‌کند. ویلیام دویل جنتری (William Doyle Gentry) در خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز برای این چالش راهکارهای مفیدی ارائه می‌دهد.

خشم یک احساس طبیعی و حتی سالم است. فردی را تصور کنید که تحت هیچ شرایطی ذره‌ای عصبانی نمی‌شود. آیا این فرد در نظر شما رفتاری طبیعی دارد؟ مسلماً کسی که حتی تحت بحرانی‌ترین شرایط، برای مثال در موقعیتی که حقّی از او پایمال شده است، دچار خشم نشود، در تحلیل و بروز هیجانات خود با مشکل روبه‌روست. همان‌طور که اگر کسی به خشمگین بودنِ همواره در میان اطرافیان خود شهره باشد نیاز به تلاش برای مدیریت احساسات خود دارد. با وجود این که خشم در زمره‌ی انسانی‌ترین عواطف بشری قرار دارد، در صورت کنترل نشدن می‌تواند بر سلامت و روابط شما تأثیر مخربی از خود بر جای بگذارد. در این کتاب صوتی ترفندهای کارآمدی را برای مواجهه‌ی درست با این پدیده‌ی انسانی می‌شنوید.

مسائلی که خشم شما را برمی‌انگیزند همیشه موضوعات کلان نیستند. گاهی ممکن است شما از طولانی شدن مدت انتظار برای پاسخ گرفتن از اپراتور پشت خط تلفن، یا ترافیک غیرمعمول مسیر برگشت از سر کار به خانه عصبانی شوید. برای مواجهه با هر سطحی از خشم، باید به مهارت‌های کنترل آن مجهز باشید. ناتوانی در مدیریت خشم می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد. ممکن است در لحظاتی که اوج عصبانیت خود را تجربه می‌کنید، چیزهایی را به زبان بیاورید که با فروکش کردن خشمتان از گفتن آن‌ها پشیمان شوید. فریاد زدن بر سر کودکان، تهدید طرف مقابل، ارسال پیغام‌های عجولانه و بی‌منطق؛ همه‌ی این‌ها می‌توانند عواقب خشم کنترل‌نشده‌ی شما باشند.

مدیریت خشم به این معنا نیست که هرگز عصبانی نشوید. بلکه به این معناست که نحوه‌ی تشخیص، کنار آمدن و ابراز خشم خود به روش‌های سالم و سازنده را بیاموزید. نشر صوتی نوین کتاب گویا به‌اتفاق انتشارات آوند دانش، ترجمه‌ی عزیزالله سمیعی و سعید گرامی را از این اثر تهیه و منتشر نموده است. خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم در رابطه‌های کلیدی را با صدای مصطفی هرآیینی می‌شنوید.

خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به کسانی که در مهار کردن خشم خود با مشکل روبه‌رو هستند پیشنهاد می‌کنیم.

با ویلیام دویل جنتری بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و روان‌پزشک بالینی اهل آمریکا اکنون مدیریت مؤسسه‌ای روانشناسی به‌نام «زندگی عاری از خشم» را بر عهده دارد. او همچنین عضویت در انجمن روان‌شناختی آمریکا و سردبیری مجله‌ی پزشکی هسته‌ای ژورنال آو نوکلیر مدیسین را نیز در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد. ویلیام دویل جنتری در طی چندین دهه فعالیت خود آثار بسیاری در زمینه‌ی کنترل خشم، رفتاردرمانی و روانشناسی بهداشت تألیف و منتشر کرده و تا کنون کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی زیادی برای علاقه‌مندان تازه‌کار و متخصصان حرفه‌ای در سراسر جهان برگزار کرده است. «بدون خشم» و «وقتی کسی که دوستش دارید خشمگین می‌شود» عناوین دیگر آثار ویلیام دویل جنتری هستند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز می‌شنویم

این بار که چنان خشمگین می‌شوید که دلتان می‌خواهد چیزی را بشکنید یا کسی را بزنید، این سه کار را انجام دهید:

یک: برای شناسایی شدت خشم خود یک عنوان به آن بدهید. مثلاً مشخص کنید ناراحت شده‌اید، رنجیده‌اید، از کوره دررفته‌اید، غضبناک شده‌اید یا طغیان کرده‌اید. با گفتن «حس می‌کنم/ به نظرم» شروع کنید. چیزی که در اینجا به دنبالش هستید احساس شماست؛ نه افکار مربوط به طرف مقابلتان که چه آدم نفرت‌انگیزی بود یا نبود.

دو: چیزی را که ماشه‌ی خشم را می‌کشد مشخص کنید. مثل: ‌«هروقت می‌آم خونه دوستاش اینجان. هیچ وقتی برای خودمون نداریم.» مکالمه‌ی خود را با گفتن «حس می‌کنم چون» شروع کنید.

سه: از خودتان بپرسید برای این که به حال غیرخشمگین برگردید چه باید بشود؟ مثلاً: «خیلی ممنون می‌شم اگه وقتی از سر کار برمی‌گردم خونه، از دوستات بخوای که برن خونه‌ی خودشون تا ما هم بتونیم یه‌خرده تنها باشیم.» وقتی توانستید در فکر خود این سه قدم ر ابردارید، ببینید به‌طور عملی هم می‌توانید این مکالمه را با کسی که از خود خشمگین هستید داشته باشید؟

نوشتن در مقابل گفتن: یک زن بسیار مهربان که نامش را جین می‌گذارم به مطب من آمد و شکایت کرد که احساس می‌کند عواطفش سوخته است. صبح‌ها از بیدار شدن می‌ترسد. به‌طور غیرمعمول خسته بود. بیشتر از یک بار در روز بدون هیچ دلیل مشخصی گریه می‌کرد. و احساس می‌کرد که دائم یک مشت سنگین روی سینه‌اش هست...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
فصل یک: انجام اقدام فوری - بخش اول
33 دقیقه
فصل یک: انجام اقدام فوری - بخش دوم
33 دقیقه
فصل دو: حرف زدن با خشم
19 دقیقه
فصل سه: حفظ خون سردی - بخش اول
34 دقیقه
فصل سه: حفظ خون سردی بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز
نویسنده
مترجمعزیزالله سمیعی، سعید گرامی
راویمصطفی هرآیینی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
۴۰۰۰ ۲,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز

فاطمه زارع
۱۴۰۲/۹/۲۱
بسیار عالی بود صدای گوینده را دوست داشتم و تکنیک‌های عالی نقد شدع البته که نویسنده هم جزء مدرسین عالی است
Ehsan
۱۴۰۲/۸/۶
کتاب قوی نبود ولی برای مرور راه حل‌هایی که تو کتاب‌های دیگه خوندی بد نیست
Asma
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
خیلی خوبه باعث میشه آدم خشمش رو کنترل کنه. و از جنبه‌های دیگه خشم رو بررسی کنه.
رجب رضی
۱۴۰۲/۹/۱۶
خیلی عالیست و کاربردی
ژیلما
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
کمک نسبتا خوبی در رفتار داشت البته به شرط اجرا
سیدصالح فاطمی
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
بسیار عالی و پر محتوا
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.