معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم
قیمت:
۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم

آیا می‌دانید چگونه می‌توانیم در موقعیت‌های لازم خشم خود را کنترل کنیم تا واکنش بدی از خود نشان ندهیم؟ ویلیام دویل جنتری در خلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم که بخش اول کتاب «مدیریت خشم» است، با ارائه راهکارها و اطلاعاتی به شما کمک می‌کند تا در زمان‌هایی که خشمگین می‌شوید با کنترل احساسات خود وضعیت را به‌خوبی مدیریت کنید.

درباره خلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم:

اگر بخواهیم تعریف درستی از خشم بدهیم، باید بگوییم نوعی احساس هیجانی به شمار می‌آید که همه افراد آن را تجربه می‌کنند. اما میزان و شدت آن در هرکسی می‌تواند متفاوت باشد. شاید بتوان گفت هر فردی قادر است شدت خشم خود را تعیین کند. اما نحوه محاسبه میزان این احساس چگونه است؟

دکتر ویلیام دویل جنتری در خلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم که براساس سه فصل اولیه کتاب مدیریت خشم (Anger management for dummies) تدوین شده، به شما یاد می‌دهد تا میزان خشمتان را محاسبه کنید. او به شما می‌گوید تنها با پاسخ‌دادن به این دو سؤال ساده، می‌توانید احساسات خود را به شکل بهتری کنترل و مدیریت کنید:

- با چه فاصله‌هایی خشمگین می‌شوید؟
- خشم شما چه شدتی دارد؟

پس اگر به دنبال راهی برای حذف احساس خشم در درون خود هستید باید گفت این کار غیرممکن است. خشم در سیستم عصبی انسان جای‌گذاری شده و در برخی مواقع حتی واکنشی ضروری به شمار می‌آید. اما چیزی که اهمیت دارد، مهارت در مدیریت و کنترل آن برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی است. با شنیدن این کتاب صوتی یاد می‌گیرید تفاوت واکنش هیجانی و پاسخ هیجانی چیست و کدام را می‌توان مهار کرد.

خلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم مناسب چه کسانی است؟

اگر دوست دارید اطلاعات خود را در زمینه خشم و نحوه کنترل آن افزایش دهید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند برایتان مفید باشد.

با ویلیام دویل جنتری بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و روان‌پزشک بالینی عضو انجمن روان‌شناختی آمریکا و سردبیر مجله پزشکی هسته‌ای ژورنال آو نوکلیر مدیسین نیز بوده است. او در طی چهار دهه فعالیت خود آثار زیادی در زمینه مدیریت خشم، طب رفتاری و روان‌شناسی بهداشت منتشر کرده است. ویلیام دویل جنتری (W. Doyle Gentry) همچنین مدتی در دانشکده مرکز پزشکی دانشگاه دیوک و دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس در گالوستون کار می‌کرد.

وی سمینارهای تربیتی زیادی برای افراد تازه‌کار و حرفه‌ای در تمام ایالات متحده، کانادا و اروپا برگزار کرده است. از جمله آثار دیگر جنتری می‌توان به کتاب‌های «بدون خشم» و «وقتی کسی که دوستش دارید خشمگین می‌شود» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم می‌شنویم:

از کجا می‌فهمید که مشکل خشمگین شدن دارید؟ ممکن است بعضی‌ها بگویند هر بار خشمگین شدن خود یک مسئله است. شاید دیگران با این گفته مخالف باشند و بگویند خشم تا آنجا که وجود مشکلی در زندگی را بیان می‌کند، هیچ مسئله‌ای نیست. استون آمد مرا ببیند. چون خانم و همین‌طور پزشک معالجش فکر می‌کرد که او به‌قدر کافی احساساتی نیست.

خانمش می‌خواست که استون احساسات او را بهتر درک کند تا در روابط زناشویی صمیمیت بیشتری داشته باشند. خب خانم به آرزویش رسید. استون خیلی زود شروع به حرف‌زدن دربارهٔ همهٔ هیجان‌هایی کرد که در طول سال‌ها روی آن‌ها پرده کشیده بود. بعد یک روز خانمش خواست در جلسه‌ای پیش ما باشد. استون موافقت کرد و همسرش پیش ما آمد.

درست بعد از جلسه خانم با عصبانیت به من اطلاع داد که چقدر از چگونگی پیشرفت درمان استون ناراضی بود. وی توضیح داد: «فقط یاد گرفته به من بگه وقتی با منه چقدر رنج می‌بره. این حال منو بهم میزنه!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
پایه‌‌های خشم
46 دقیقه
خشم کی یک مسئله است؟
30 دقیقه
خشم زندگی را زهرآلود می‌کند؟
34 دقیقه
خشم راه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم
نویسنده
مترجمعزیزالله سمیعی، سعید گرامی
راویمصطفی هرآیینی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم

melika baradaran
۱۴۰۱/۸/۱۰
کتاب پایه‌های خشم همونطور که انتظار داشتم درمورد اساسی‌ترین موارد صحبت کرده بود. مثل تشخیص میزان خشم و یا داشتن خشم مزمن و آسیب زننده. از این دست کتاب‌ها نیست که انتظار داشته باشید در انتها دانش زیاد و عمیقی نسبت به خشم پیدا کرده باشید. شاید الان فکر کنید خب پس خوندنش به چه دردی میخوره؟
اولین شدن
اهمیتش تشخیص نشانه‌های خشمگین و آگاهی از اونهاست. خیلی وقت‌ها عادت‌های مخربی در ما وجود داره که اصلا از وجودشون آگاهی نداریم.
دوم این که یکسری از ابعادی که خشم ما میتونه توی زندگی بهشون آسیب وارد کنه رو بررسی میکنه. بنظر خودم گیرا‌ترین جا و شاید برگ برنده‌ی نویسنده اونجا بود که با مثال زدن یک تجربه‌ی شخصی و آسیبی که ممکنه خشم به عزیزانمون وارد کنه تلنگری میزنه به اونهایی که شاید به خشمگین بودن عادت کردن اما نمیدونن چه آسیبی دارن به اطرافیانشون میزنن.
اما لازمه که بدونید این کتاب جایگزین هیچ درمان واقعی نیست. بله تکنیک‌هایی معرفی میکنه که میتونن موثیر باشن اما درمورد خشم‌های مزمن حتما باید از یک متخصص کمک گرفته بشه.
در نهایت این که همه‌ی خشم‌هایی که ما احساس میکنیم مخرب و یا آسیب زا نیستند گاهی خشمگین شدن پاسخی مناسب به موقعیت فعلی ماست اما زمانی که خشمگین شدن به جای کمک به ما باعث از کار افتادن چرخ زندگی و آسیب خوردن به اطرافیانمون میشه دیگه نمیشه گفت که احساس سالمیه.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۱/۶/۲۹
مردان از زنان خشمگین تر نیست اما مدتش زیادتر است.
همه خشم داریم، از سرکوبهای احساساتی که بیان نشده یا فروخورده شده است.
اینکه با پیرشدن در برابر خشم بهتر مدیریت میتونیم بکنیم، نکته خوبیه. 👉
خشم یک هیجان جهانی است و جهانشموله.
این برابری تمام افراد در این احساس، نشان میده.
ناتوانی در بیان
احساسات، خشم ایجاد میکنه.
اینکه انسانهای بزرگ خشمگین بودند اما خشمگین هدایت کردن، نکته خوبیه برای اینکه دیگه نگین: " من اجدادم هم عصبیه! چکارکنم؟! "🙄✅
اما، این کتاب، به علل خشم نمی‌پردازد، برخی متولدین سالها، ویژگی عصبیت دارن که این کتاب میگه که این‌ها هم باید کنترل خشم، بشن و توجیه این ویژگی برای عدم رهایی از خشم پذیرفته نیست. 😱😭
این کتاب آشنایی ضمنی درمورد خشم میگه و خودت رو با معیارهای خشم می‌سنجد که تو چه مرحله از خشم یا خشمگینی هستین.
اما تراپی و کمک از درمانگر یا راهکار و پیداکردن رفع اون رو به عهده خودت میذاره، که بدو برو آروم شو و خودت مداوا کن.
آرامش و شادی قرین لحظات زندگیتون🤲👌💯
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۹/۲۱
🍁اگه بخوام نکات مهم کتاب رو خلاصه و‌تیتر وار براتون بگم، باید بگم؛
- برای کنترل خشم باید خواب کافی داشته باشیم.
- روی نکات مثبت زندگیمان و شرایط امان تمرکز کنیم.
- خشم واکنش جهانی؛ باید بدانیم خشم در چه فواصل مختلف، و با شدتی در ما بروز پیدا می‌کند.
- خشمگین شدن مردان شدیدتر از زنان، و طول
خشمگینی زنان بیشتر از مردان است.
- عیسی مسیح، گاندی، و دکتر مارتین لوترکینگ آدم‌های خشمگینی بودن که از این نیرو در جامعه به صورت مثبت و‌مدیریت شده استفاده کرده‌اند.
- نباید خشم رو فرو خورد و یا نادیده گرفت, چون‌ممکن‌است منجر به افسردگی، و با حمله قلبی شود.
- میشه در اثر استرس، بوی بد، درد مداوم، رنج و گرمای شدید خشمگین شد که هیچ کدوم ربطی به دیگران ندارد.
- اصطلاح آلگزی تیمیا، یا ناتوانی در ابراز احساسات. این اختلالیست که در بعضی افراد تشخیص داده میشود.
- درواقع کتاب به ما یاد می‌دهد که چگونه راهی درست برای سم زدایی از خشم مون پیدا کنیم.
میراث‌ بد فرزندان از والدین خشمگین میتونه؛ احترام به نفس کم، احساسات سرکوب شده، نیاز سیری ناپذیر به شاد کردن دیگران، گرایش دفاعی به زندگی، کم جرات بودن، و افسردگی باشه!
در کل کتاب خیلی عمیقی نبود، ولی البته که یک بار خوندنش رو به همه توصیه میکنم. ممنونم. پست عزیزم کتابراه ☘️
M R
۱۴۰۱/۷/۳۰
این کتاب تقربا کوتاه نگاهی روانشناسانه به مقوله خشم و کنترل اون داره. تعاریف و توضیح خشم، و گزارشهای جسته و گریخته از عواقب خشم. یه مقدار بیان و ترتیب مطالب درهم وبرهم هست دسته بندی مرتب نداره مثلا از توضیح و توصیف وارد مثال علمی وبعد داستان و بعد درست وغلط بعضی عبارتهایی معروف درمورد خشم میشه. اگه شاید مرتب تر و مفصل تر بود بیشتر موثر واقع میشد اینطوری بیشتر شبیه یه گزارش کوتاهه تا کتاب. اینکه وسط پخش مطالب کتاب یهو موزیک پخش میشه خیلی ناخوشاینده و تمرکز رو کاملا از بین میبره، خوانش کتاب رو زیاد نپسندیدم. بطور کلی این سبک کتابها برای افزایش اطلاعات عمومی شاید بد نباشه اما برای افرادی که از مشکل عدم کنترل خشم رنج میبرن اصلا کافی نیست و نیاز به کمک‌های حرفه‌ای تر دارن.
ساحره خراسانی
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
کتاب پایه‌های خشم در کل کتاب خوبیست ولی باتوجه به اینکه این کتاب خلاصه است به صورت تیتروار کلیه مطالب مهم مربوط به روشهای کنترل خشم را ارائه میدهد روشهای ارائه شده در این کتاب بسیار کارآمد است زیرا بر اساس بررسیهای روشهای متداول کنترل خشم و افراد در شرایط خاص ارائه شد است.
به طور کلی کتاب بسیار و
خوبیست که برای این دوره از زمان بسیار مهم است که هر شخص بتواند بر خشم خود کنترل داشته در هنگام عصبانیت بهترین و درست‌ترین تصمیمها را بگیرند.
افراد عصبانی دائما دچار درگیری ذهنی و سپس درگیر بیماری هستند. بنابراین باتوجه به مطالب ارائه شده در این کتاب میتوان گفت جزو بهترین کتابهای ارایه شده در زمینه کنترل خشم است.
با تشکر از کتابراه
Sepid Mmm
۱۴۰۲/۱/۱۶
کتاب خوبی بود خلاصه بودن از مطالب آن نکاسته بود بلکه باعث شده بود که مطالب فقط مهم و تیتر وار بیشتر بیان بشن
کتاب درمورد خشم، علل آن و راه‌های کنترل اون حرف میزنه به شما‌کمک میکنه تا بفهمین در چه درجه‌ای از خشم هستین و در کدوم مرحله این. برای رهایی از خشم باید دلتان آرام و خالی از هرگونه بدی و شود
کدورت تا بلکه بتوانید در آیینه آن خودتان و زیبایی‌های اطراف را ببینید
کتاب درحوزه روان شناسی و خودشناسی هست و به علاقمندان این حوزه از ادبیات که وقت کافی برای خواندن جلد اصلی ندارند توصیه میشود
حنا
۱۴۰۱/۹/۱۳
خشم احساسی است که نمی‌توان آن را از بین برد و البته از بین بردن آن هم ایده‌ی خوبی نیست. گاهی اوقات وجود خشم لازم است که در اصطلاح به آن خشم موجه می‌گویند
دکتر ویلیام دویل جنتری در کتاب صوتی پایه‌های خشم، با بیان اطلاعاتی مفید در این زمینه به شما آموزش می‌دهد تا راه‌های فراوان مسموم شدن زندگی‌تان
با خشم، که در اثر هدر رفتن انرژی، تاثیر بر سلامتی، خارج کردن خود از مسیر پیشرفت شغلی و آسیب زدن به کسانی که دوستشان دارید صورت می‌گیرد شناسایی کنید.
Aylar Pashs
۱۴۰۱/۷/۲۶
قطعاً صدا گذاری کتاب، میزان خشم شما را به چالش میکشد. مخصوصا اون افکت‌های وسط کار. 😵‌💫
مطالب برای «شخص من» خسته کننده و سطحی بود، اما یاد آور خوبیست برای بعضی از ما‌ها که همین عصبانیت‌های خارج از کنترل و رسیدگی نشده و قدیمی که فراموش کردیم چطور به صورت نامریی روی تمام ابعاد زندگی دارند تاثیر رو
میگذارند حل کنیم و ازش بگذریم، شاید هم یادبگیریم‌ به جهت‌های خوب زندگی هدایت و ازش استفاده کنیم.
تبدیلش کنیم به سوختی برای انگیزه و حرکت.
Kam 12345
۱۴۰۳/۲/۳
کتاب جالبی بود، آگاه میکنه از خشم و بدی هاش، آگاه کننده از بیماری‌هایی که بر اثر خشم مبتلا میشیم،. کلا راهکاری برای غلبه بر خشم نمیده،. نویسنده هنوزم بین اینکه خشم رو ابراز کنیم یا سعی بر این کنیم کنترل یا از خشم بکاهیم نتونسته انتخاب کنه و مرز مشخصی بینشون نزاشته،. نتیجه: خودمون باید بفهمیم مون رو احساسات کجا بروز بدیم و کجا ندیم (خشمم جز احساسات است) ولی در کل میگه بهتره خشمگین نشیم،. تو یه روز میشه تمومش کرد خوبه
KaMaL Ebrahimi
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
کتاب بسیار زیبا و با صدایی خوب اجرا شد. کتاب به شکلی موشکافانه به دلایل ایجاد خشم، تفاوت آن در بین زن و مرد، کیفیت و ماهیت آن و همچنین اشکال بروز آن میپردازد.
هر چند در نگاه اول به نظر میرسد کتاب راه حل مستقیم، میانبر و کوتاهی برای درمان خشم ارائه نکرده اما در واقع با تحلیل خشم خود اولین و بزرگترین قدم درمان و پیشگیری رو برداشته، و با در نظر گرفتن اینها انسان میتواند خشم خود را کنترل کند.
HERMIONE
۱۴۰۱/۶/۲۶
شاید اگر گوینده با بیان شیواتر و آکسان گذاری‌های درست و مکث‌ها و وصل‌های بجا کتاب رو می‌خوند؛ کتاب جذاب تر می‌شد. ب شخصه برا کنترل خشم کتابو گوش دادم ولی از اشتباه خوانی‌ها کلافه شدم 😅
ب هر حال زحمت شونو کشیدن ⚘
ان شاءالله کتب بعدی با صدای دلنشین ایشون ولی با فن بیان درست و کامل تر ⚘
م.عارفیان
۱۴۰۱/۹/۳
موضوع کتاب جالب هست اما راوی شمارو یاد بچه پنجم دبستان میندازه که کتاب رو گذاشته جلوش و با مکث‌های طولانی داره درس رو از رو میخونه همینقدر خسته کننده کسل کننده و خواب آور.
کتاب دختری از بروکلین هیجان انگیز تر از این کتاب بود برای قبل خواب خیلی مناسب هست تا بتونید خواب عمیقی داشته باشید
مجید دبیری
۱۴۰۰/۱۱/۱۹
خشم معمولا از احساسات سرکوب شده نشات میگیره و زیر بناش همون حرف‌هایی ک باید با کسی میزدی و دربارشون صحبت میکردی ک بر اثر اشتغال فکری و یا روزمرگری نتونستی درباره اون احساسات صحبت کنی و الان جمع شده و تبدیل ب رنجش و خشم و کینه شده، کتاب خوبی بود ممنون از کتابراه
فوآد شبانی
۱۴۰۱/۷/۱۱
در مورد کتاب پایه‌های خشم، بعنوان فردی که باید میتوانست خشم را بتواند درست ببیند تا آنرا بهتر مدیریت کند، این کتاب را بسیار مفید و موثر یافتم. آموزشی گام به گام برای هرانکس که قصد دارد بخود کمک کند تا زندگی بهتری را در کنار خشم مهار شده خویشتن خویش تجربه نماید.
Tαɾα 𝘎𝘩𝘰𝘳𝘣𝘢𝘯𝘪
۱۴۰۱/۷/۳
اینکه نویسنده اعتقاد داشت خشم گاهی مفیده جالب بود. اما حد اقل برای من چندان کتاب مفیدی نبود. اگه دنبال تعریفی از خشم و مضرات اون هستین شاید براتون مفید باشه.
اما اگه دلتون میخواد که راه‌های کنترل خشم رو یاد بگیرین به هیچ وجه این کتاب خواستتونو برآورده نمیکنه.
مشاهده همه نظرات 94

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی پایه‌های خشم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.