معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست؟

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست؟
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست؟

آیا می‌دانید تکنولوژی چه نقشی را در آیندهٔ بشریت ایفا می‌کند؟ بیل جوی، دانشمند برجسته علوم کامپیوتر، در خلاصه کتاب صوتی مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست؟ درمورد این موضوع صحبت می‌کند که تکنولوژی چگونه می‌تواند میزان فقر را در سال‌های آتی کاهش دهد. این فایل صوتی از یکی از سخنرانی‌های این دانشمند در «تدتاک» برگرفته شده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست:

به نظر شما مهم‌ترین عاملی که میزان مرگ و میر انسان‌ها را در یک قرن اخیر کاهش داده چیست؟ اگر حدس شما مربوط به تکنولوژی می‌شود باید گفت کاملا درست است و پیشرفت بشر در این زمینه نقشی اساسی در این موضوع داشته است. بیل جوی طی سال‌های اخیر به بررسی آمار مرگ و میر افراد در قرن بیستم پرداخت و متوجه شد چیزهای بسیار ساده‌ای انسان را از خطر مرگ نجات داده است.

او در سخنرانی خود به اسم مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست؟ (what i m worried about what i m excited about) به شما نشان می‌دهد مسائل ساده‌ای مثل آب تصفیه شده چقدر در نجات جان ما تاثیرگذارند. شاید فکر می‌کردید چیزهای دیگری مثل آنتی‌بیوتیک‌ها نقش مهم‌تری در این موضوع داشته‌اند. اما باید گفت تکنولوژی‌های بسیار ساده‌تری هستند که می‌توانند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کنند.

بیل جوی عقیده دارد تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری مثل نانوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک، ممکن است در آینده‌ای نزدیک به تهدیدی برای انسان تبدیل شوند. به عقیده او این تکنولوژی‌ها می‌توانند با استفاده از نیروهای بالقوه‌ خود موجب ایجاد سوء استفاده شوند و این موضوعی نگران‌کننده است. او در این سخنرانی اظهار می‌کند که امروزه قدرت تکنولوژی به جایی رسیده که می‌توان گفت از محدودهٔ ملت‌ها فراتر رفته است.

وی همچنین بیان می‌کند تکنولوژی‌های جدید در حال حرکت به سمت دیجیتال شدن هستند و چیزهایی مثل تبادل اطلاعات ژنتیکی به راحتی در اینترنت و وبسایت‌ها قابل انتقالند. با شنیدن این کتاب صوتی شما هم به این فکر می‌افتید که واقعا تکنولوژی در جهان به چه سمتی در حال حرکت است و ما باید نگران چه چیزهایی باشیم و بابت چه چیزهای هیجان‌زده شویم.

‌خلاصه کتاب صوتی مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست مناسب چه کسانی است؟

اگر به موضوعات حوزه مطالعات اجتماعی و تکنولوژی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صصوتی می‌تواند برایتان مفید و لذت‌بخش باشد.

بیل جوی را بیشتر بشناسیم:

این دانشمند علوم کامپیوتر، در سال 1954 در میشیگان آمریکا به دنیا آمد. او در سال 1979 مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه میشیگان و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد. بیل جوی (Bill Joy) یکی از بنیانگذاران شرکت «سان مایکروسیستمز» است که در سال 1982 تاسیس شد.

وی شهرت اصلی‌اش را به دلیل نوشتن مقاله «چرا آینده به ما نیازی ندارد» کسب کرد. جوی در این مقاله نگرانی عمیق خود را بابت توسعه فناوری‌های مدرن بیان می‌کند. ویلیام نلسون جوی همچنین در سال 1999 به عنوان عضو آکادمی ملی مهندسی برای مشارکت در سیستم عامل‌ها و نرم افزارهای شبکه انتخاب شد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست می‌شنویم:

بعد از صرف‌نظر کردن از نوشتن کتاب، من این افتخار رو داشتم که در زمینهٔ سرمایه‌گذاری در بخش ابداع و نوآوری فعالیت کنم و سعی کنم ابداعاتی پیدا کنم که قادر به عنوان کردن بعضی از این مشکلات بزرگ باشن. به نظرم ایجاد تغییر در ده عامل می‌تونه نتیجه‌ای در ایجاد تغییر در هزار عامل باشه. من تو سال اخیر از کیفیت و ذوق باورنکردنی ابداعاتی که در دفترم با اونا مواجه شدم شگفت‌زدم.

این همه نوآوری انسان رو غرق اندیشه میکنه. اما می‌خواستم سه مورد که باعث هیجان‌زدگی من هستن و ارتباط مستقیمی با مقاله‌ای که تو مجلهٔ ورد نوشتم دارن رو با شما در میون بذارم. اولین مورد سیستم آموزش‌پرورشه که واقعا با اون چه که نیکلاس درمورد کامپیوترهای صد دلاری گفت ارتباط داره. به این معنی که قانون مور هنوز دارای اعتباره.

امروزه پیشرفته‌ترین ترانزیستورا در ابعاد 65 دونومتر هستن و من افتخار اینو داشتم که در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنم که در من اعتمادبه‌نفسی ایجاد کردن که ما تونستیم قانون مور رو تا حد تقریبا ده نانومتری گسترش بدیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
بخش یک
5 دقیقه
بخش دو
5 دقیقه
بخش سه
8 دقیقه
بخش چهار
5 دقیقه
بخش پنج
6 دقیقه
بخش شش
6 دقیقه
بخش هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست؟
نویسنده
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست؟

Mohammad Esmaeilpour
۱۴۰۱/۲/۱۵
صدای گوینده پر از خش
موضوع مورد بحث به شدت سطحی و عامیانه بدون استناد علمی درستو حسابی
ارزش وقت گذاشتن نداره
مجیدفرهمند
۱۴۰۱/۱۰/۵
به وقت شنود گذاشتنش می‌ارزد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست؟

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی مرحله‌ی بعدی برای یک جامعه‌ی متمدن و پیشرفته چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.