معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید
قیمت:
9800 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

کتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید (میکروکتاب) نوشته‌ی جینا اسمیت، به شما نشان می‌دهد که چگونه فناوری دی.ان.ای در حال دگرگون کردن خودتان و شیوه‌ی زندگی‌تان است.

درباره‌ی کتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید:

دی.ان.ای یکی از پیچیده‌ترین و اسرارآمیزترین اکتشافات بشر است که انسان‌ها هر چه بیشتر در آن ترقی می‌کنند، دانسته‌های حیرت‌آورتری به دست می‌آورند. چقدر با این اکتشاف جذاب آشنا هستید؟ آیا می‌دانید که تمام آنچه که هم‌اکنون هستید و در آینده در فرزندان‌تان از شما باقی می‌ماند را دی.ان.ای می‌گویند؟

در میکروکتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید (The Genomics Age)، مارپیچ ژنوم انسانی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد و به شما نشان می‌دهد که نقشه ژنتیکی بیشتر انسان‌های کره زمین با یکدیگر شباهت‌های بسیاری دارند اما تفاوت‌هایی بزرگی نیز با هم دارند و در نهایت به این پرسش که آیا می‌توان با دستکاری ژن‌ها، انسان‌ را شبیه‌سازی کرد؟ پاسخی جامع و کامل به شما می‌دهد.

مفاهیم دانش دی.ان.ای به طور کلی، ساده و در عین‌حال ظریف هستند. برای درک این علم، لازم نیست که حتما مدرک علمی بالایی داشته ‌باشید! تمام آنچه لازم دارید، اطلاعات پیش‌زمینه‌ای کافی است، تا بتوانید در این حوزه، میان علم و اغراق تمایز قائل شوید.

امروزه، برای اولین بار در طول دهه‌های گذشته، محققان سرطان خوش‌بین هستند؛ آن‌ها معتقدند ترسیم نقشه ژنوم انسان و توسعه سایر ابزارهای مبتنی‌بر دی.ان.ای، دقیقا همان علمی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که در مبارزه با سرطان، به آن نیاز دارند. اغلب محققان سرطان عقیده دارند که مبارزه علیه این بیماری، بزرگ‌ترین مزیت نقشه ژنوم انسانی است.

شنیدن کتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید به چه کسانی پیشنهاد می‌شود:

شنیدن این کتاب به تمام افرادی که به زیست‌شناسی و ژنتیک علاقه‌مند هستند، پیشنهاد می‌شود.

جینا اسمیت را بیشتر بشناسیم:

دکتر جینا اسمیت (Gina Smith)، از دانشگاه ایالتی فلوریدا فارغ‌التحصیل شده و خبرنگار علوم و فناوری است. او علاوه‌بر بخش خبری ABC، برای ستونی در وبلاگ Inside Silicon Valley هم مطالب جذاب و پرطرفداری می‌نویسد و یک برنامه هفتگی رادیویی با عنوان «با جینا اسمیت در کامپیوتر» دارد. او چندین کتاب پرفروش و پرطرفدار به نگارش درآورده است.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه‌گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه‌نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکروکتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید می‌شنویم:

صرف‌نظر از هرگونه ملاحظاتی، این حقیقت همچنان پابرجاست که ما اولین نسل از بشریت هستیم که در یک قالب مشخص، به کل ژنوم انسانی دست یافته‌ایم. ما اکنون دقیقا می‌دانیم که از چه چیزی ساخته شده‌ایم؛ در گام بعد باید بفهمیم همه اینها چه معنایی دارد. این دانش، جامعه را به چه سمتی هدایت خواهد کرد و چه فرصت‌های تجاری را در مقابل دیدگان ما قرار خواهد داد؟

هنوز پیش‌بینی پیامدهای فناوری دی.ان.ای ‌غیرممکن است؛ با این حال، لازم است همه افراد در جریان بحث‌هایی‌که در این زمینه می‌شود، قرار داشته باشند. کسب شناخت مقدماتی از مبانی فناوری دی.ان.ای، لازمه این کار است. بدون این شناخت، تصمیم‌گیری عاقلانه یا حتی مشارکت در بحث، غیرممکن خواهد بود! همچنین کاملا غیرمحتمل است که بدون یک شناخت و درک اولیه از علوم دی.ان.ای ‌و آگاهی از این که پیشرفت‌های آینده چه تاثیری روی ارزش سرمایه‌گذاری شما خواهند داشت، با آرامش خاطر در شرکت‌های فناوری زیستی سرمایه‌گذاری کنید!

بنابراین، سوالات اصلی که در آینده نزدیک در حوزه فناوری دی.ان.ای ‌مطرح می‌شوند، کدامند؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست
1 دقیقه
درباره کتاب
1 دقیقه
درباره نویسنده
4 دقیقه
مقدمه
17 دقیقه
فصل اول: پایه و اساس علم دی.ان.ای
29 دقیقه
فصل دوم: شش حوزه اصلی تحقیق در مورد دی.ان.ای
9 دقیقه
فصل سوم: چالش‌های پیش‌رو برای تجاری‌سازی دی.ان.ای
1 دقیقه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید
نویسنده
راویدادبه دادمهر
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی
9800 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

Morteza Nasiri
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
همیشه دنبال کتابی بودم که در مورد دی ان‌ای اطلاعاتی بهم بده، کتابهای زیادی بود اما من دنبال میکرو کتاب بودم که به‌صورت خلاصه و مختصر و مفید بدونم چی هستش، تا اینکه بالاخره این خلاصه کتاب صوتی یا همون میکرو کتاب ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید رو پیدا کردم، و دقیقا همون کتابی بود که میخواستم، به شما هم پیشنهاد میکنم که اگر بصورت خلاصه میخواهید بدونید دی ان‌ای چی هست و... به این میکرو کتاب گوش بدید.
Sayid Yarmohammadi
۱۴۰۰/۲/۶
بیشتر هدفش بیان اینه که دی ان‌ای چه کاربردی داره و نه اینکه از چه چیزهایی تشکیل شده و بسطش بده... بیشتر شبیه یه برش روزنامه اس که دی ان‌ای به چه کاری میاد نه یه کتاب اموزشی که دی ان‌ای از کجا میاد و کارش چیه ولی در کل میکرو کتاب بدی نیست
لوح موسوی
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
بسیار علمی و مختصر بود.
از این کتاب صوتی می‌توان به عنوان مرجعی برای شروع تحقیقات درباره ژنتیک استفاده کرد
سیدرضا موسوی
۱۴۰۱/۸/۱۷
خیلی خلاصه بود، کمی توضیح بیشتر، اطلاعات بهتری انتقال می‌داد، اما متن خوب و کاربردی است
عادل آتشین
۱۴۰۱/۳/۳۱
بنیاد هرآنچه که در آینده برای ما چالش برانگیز خواهد شد،، خوشم اومد دیتای قابل قبول
فرشته
۱۴۰۲/۱/۷
برای اطلاعات عمومی درباره چگونگی پیدایش DNA برای دونستن تاریخ خوب بود
Ali Satariyan
۱۴۰۰/۱۰/۹
خلاصه و مفید بود ضمن اینکه قیمت کتاب هم ارزان و خوبه👌
Kayvan
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
بسیار جذاب و خلاصه.
پارسا پیامیار
۱۴۰۰/۱/۲۵
بسیار قابل فهم و مفید بود
sahar ahmadi
۱۳۹۹/۹/۱
کتاب خوبیه حتما گوش کنید
حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۵/۲۵
کتاب جالبیه اطلاعاتش خوبه...
امیر نظری
۱۴۰۰/۱/۱۵
مطالبی خوبی داشت
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ژنتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.