معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد؟

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد؟
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد؟

مارک بیتمن در خلاصه کتاب صوتی غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد؟ درمورد مراحل تولید مواد اولیه غذایی که ما آن‌ها را مصرف می‌کنیم، صحبت می‌کند. با شنیدن این اثر متوجه خطراتی می‌شوید که در دنیای مدرن امروزی کره زمین را تهدید می‌کنند. این فایل صوتی از یکی از سخنرانی‌های این نویسنده در «تدتاک» برگرفته شده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد:

مارک بیتمن، ستون‌نویس مجله نیویورک‌تایمز در زمینه مواد غذایی و مینیمالیسم مقاله‌های مختلفی نوشته است. دغدغهٔ اصلی او در نوشته‌هایش گرمایش زمین و مصرف‌گرایی است و در این باره در کتاب‌ها و مقاله‌های مختلف خود مطالب زیادی منتشر کرده است. تدتاک غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد (What's wrong with what we eat) دقیقاً در مورد همین مسئله صحبت می‌کند.

او در این سخنرانی درمورد مسئله‌ای صحبت می‌کند که در طی سال‌های اخیر برایش اهمیت زیادی پیدا کرده است. آن هم موضوع «غذا» است و نوع غذا خوردن انسان‌ها و این که این مسئله چه آسیبی به محیط‌زیست وارد می‌کند. او باور دارد خوردن بیش از حد محصولات حیوانی به بحرانی خطرناک در سراسر کره زمین تبدیل شده و باید به آن توجه بیشتری شود.

با شنیدن این کتاب خطراتی که در آینده‌ای نزدیک ما را تهدید می‌کنند درک خواهید کرد و به عادات غذایی خود توجه بیشتری نشان می‌دهید. کتاب غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد این پیام را می‌رساند که پس از تولید انرژی، دومین عامل مؤثر و خطرناک، تولید گازهای گلخانه‌ای دامداری است. حتی می‌توان گفت این عامل از حمل‌ونقل هم بیشتر برای اتمسفر مضر است. علاوه بر این دامداری جزو بزرگ‌ترین عوامل فرسایش خاک، آلودگی هوا و تخریب محیط‌زیست به شمار می‌آید.

این نویسنده و مقاله‌نویس در این سخنرانی خود چند دستور غذایی ساده و گیاهی به شما پیشنهاد می‌کند تا با مصرف کمتر گوشت و محصولات حیوانی بتوانید از نابودی کره زمین جلوگیری کنید.

خلاصه کتاب صوتی غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد مناسب چه کسانی است؟

اگر سلامت جهان و کره زمین یکی از دغدغه‌های اصلی زندگی شما است، شنیدن این فایل صوتی می‌تواند برای شما مفید باشد.

با مارک بیتمن بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده، روزنامه‌نگار و ستون‌نویس سابق نیویورک‌تایمز در سال 1950 به دنیا آمد. او در حال حاضر عضو «اتحادیه دانشمندان نگران» است. مارک بیتمن (Mark Bittman) همچنین یک رژیم غذایی نیمه وِگان را ایجاد کرد که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. وی تابه‌حال کتاب‌های زیادی در زمینه دستور پخت غذاهای گیاهی نوشته و جوایز زیادی بابت آن‌ها دریافت کرده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد می‌شنویم:

مشکل مصرف بیش از اندازهٔ گوشت حیوانات و مخصوصاً هله‌هوله و فست‌فود در کنار مصرف خیلی پایین گیاهانه. الان وقتی نیست که مزایای گیاهان رو توضیح بدم. ولی شواهد نشون میدن که گیاهان موجب بهبود سلامتی میشن. درحال حاضر این شواهد خیلی زیادن. هرچه بیشتر گیاه بخورین و از چیزای دیگه کمتر استفاده کنین، عمر طولانی‌تری خواهید داشت. بد نیست ولی برگردیم سر موضوع حیوانات و هله‌هوله. چه چیز مشترکی بینشون هست؟

اول اینکه به هیچ کدوم از اونا برای سلامتی نیاز نداریم. ما نیازی به محصولات حیوانی نداریم و به خصوص قطعا نیازی به نان سفید یا نوشابه هم نداریم. دوم، هردوی اونا به شدت در بازار عرضه شدن که باعث به وجود اومدن تقاضای غیرطبیعی اونا شده. ما با شوق همبرگر یا آبنبات به دنیا نیومدیم. و سه اینکه دولت‌ها تولید اونارو پشتیبانی می‌کنن و این به قیمت از دست رفتن یه رژیم غذایی سالم‌تر و طبیعت‌دوستانه‌تر تموم شده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
بخش یک
5 دقیقه
بخش دو
5 دقیقه
بخش سه
5 دقیقه
بخش چهار
6 دقیقه
بخش پنج
5 دقیقه
بخش شش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد؟
نویسنده
مترجمسپهر عماد حقی
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد؟

فتی
۱۴۰۲/۸/۲۷
و من مطمئنم که خوردن حیوانات را آغاز نخواهم کرد...
Saleh Siamaki
۱۴۰۲/۷/۳
بصورت خلاصه وار مطالب جالبی از تغذیه و محیط زیست بیان کرده
Hosseinj Karimi
۱۴۰۱/۱/۱۰
خلاصه‌ی جالبی بود واقعا آدما توی همه چیز زیاده روی میکنند
آرتا محمدنیا
۱۴۰۱/۸/۲۴
موزیک حین صحبت راوی آزاردهنده است.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد؟

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی غذایی که می‌خوریم چه مشکلی دارد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.