معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها
قیمت:
۲۰,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها به واکاوی نقش اقتصاد رفتاری در بررسی پدیده‌هایی چون رکود و رونق اقتصادی می‌پردازد. در این کتاب با نقش تصمیمات عمومی دولت‌ها و تأثیر آن بر ذهن و رفتار افراد آشنا می‌شوید و درک خوبی نسبت به تفاوت‌های اقتصاد سنتی و معاصر پیدا خواهید کرد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها

اقتصاد رفتاری رشته‌ای است که در آن به مجموعه‌ای از عوامل غیراقتصادی همچون مباحث روان‌شناختی و جامعه‌شناسانه توجه نشان داده می‌شود. این امکانات به تحلیل‌گران کمک می‌کند در بررسی انتخاب‌های مالی افراد به متغیرهای مختلف توجه نشان دهند و دید همه‌جانبه‌ای نسبت به موضوعات گوناگون پیدا کنند.

موریس آلتمن (Morris Altman) در خلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها، با بهره‌گیری از مثال‌هایی که مبتنی بر اطلاعات دنیای واقعی هستند، به سرمایه‌گذاران و مدیران کمک می‌کند فرآیند انتخاب‌های فردی را بهتر درک کنند و به این طریق بتوانند تصمیمات عمومی بهتری را اتخاذ نمایند. در این خلاصه کتاب صوتی نگاهی به ارتباط میان چرخه‌های روان‌شناختی و تجاری خواهد شد و سیاست‌های عمومی در بازار با نظر به روان‌شناسی رفتارگرا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اصولاً اقتصاد سنتی یا متعارف به متغیرهای غیر اقتصادی توجه ندارد و این عوامل و نقششان در تحرک اقتصاد نادیده گرفته می‌شود. در این نوع اقتصاد مکاتب فکری مختلف بر نهادها و متغیرهای کل تمرکز دارند و تنها نقش عواملی چون بانک‌های مرکزی و عرضه‌ی پول، سیاست‌های مالیاتی، مخارج دولتی و انعطاف‌پذیری دستمزدها در رونق و رکود اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بااین‌حال اقتصاددانان رفتاری تنها به متغیرهای اقتصادی توجه نمی‌کنند. به‌عنوان مثال جان مینارد کینز، اقتصاددان انگلیسی، مولف کتاب مهم «نظریه‌ی عمومی اشتغال، بهره و پول» معتقد است وضعیت ذهنی افراد می‌تواند در رونق و رکود اقتصادی اهمیت زیادی داشته باشد. او استدلال می‌کند که ایجاد احساس ناخوشایند در افراد نسبت به آینده می‌تواند به رکود اقتصادی منجر شود. یا حتی احساساتی چون سرخوردگی می‌تواند به اعمال تلافی‌جویانه در جامعه منجر گردد که همه‌ی این‌ها بر روند اقتصاد تأثیرگذار است.

بنابراین توجه به تأثیر دولت‌ها بر وضعیت روحی جامعه در روند اقتصاد تعیین‌کننده است و درنهایت باید توجه داشت که عوامل واقعی و عوامل روانی به‌شکل همزمان در ایجاد پیامدهای اقتصادی کلان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در کتاب حاضر به طور جامع و کامل به این مسئله پرداخته خواهد شد.

خلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها ترجمه‌ی محسن رنانی است که از سوی انتشارات آوند دانش منتشر شده و نشر صوتی نوار آن را در دسترس علاقه‌مندان به کتاب‌های اقتصادی قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز ناشران گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب پژوهشگران، اقتصاددانان، دانشجویان اقتصاد و عموم افرادی‌ست که نگاهی میان‌رشته‌ای نسبت به علم اقتصاد دارند.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن استاد دانشگاه در رشته‌ی اقتصاد رفتاری است که در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون کشور نیوزیلند تدریس می‌کند. او سابقه‌ی ریاست انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری را برعهده داشته و امروزه به عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره‌ی این انجمن به فعالیت مشغول است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها می‌شنویم

تحریک رفتار مصرف‌کننده براساس روحیات حیوانی

به طورکلی وقتی مصرف‌کنندگان اطمینانی به آینده نداشته باشند، ترجیح می‌دهند کمتر پول خرج کنند، زیرا اولویت اصلی‌شان این است که پول بیشتری پس‌انداز کنند یا کمتر وام بگیرند، اما وقتی مصرف‌کنندگان احساس اطمینان بیشتری داشته باشند، مخارجشان نیز افزایش می‌یابد. آن‌ها کمتر پس‌انداز می‌کنند و بیشتر وام می‌گیرند.

برای مثال وقتی مصرف‌کنندگان از آینده‌شان مطمئن باشند، خیالشان راحت است که برای خرید خانه یا کالاهای گران‌بهایی مثل خودرو، ماشین لباسشویی، رایانه و تلویزیون می‌توانند وام بگیرند. حتی با وجود نرخ‌های بهره‌ی نسبتاً بالا وقتی روحیات حیوانی در اوج باشد، این اطمینان مصرف‌کننده کمک می‌کند تا اقتصاد از شرایط کسادی خارج شود یا رونق و پیشرفتش ادامه داشته باشد. از سوی دیگر وقتی مصرف‌کنندگان نگرشی افسرده داشته باشند، این مسئله می‌تواند اقتصاد را به سمت کسادی سوق دهد. حتی در شرایطی که شاخص‌های اقتصادی سنتی کاملاً نویدبخش به نظر می‌رسند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
49 دقیقه
کسادی‌ها و رکودها
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی کسادی‌ها و رکودها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.