معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت
قیمت:
۲۰۲۰۰ ۱۴,۱۴۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت

خلاقیت ازجمله ویژگی‌هایی است که اغلب والدین آرزو می‌کنند فرزندشان از آن برخوردار باشد. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت به خوانندگان خود می‌گوید که این آرزو تا حدی بی‌معناست. چراکه تمامی کودکان، خلاق به دنیا آمده‌اند. اگر به بازی‌های کودکان توجه کنیم و اولین دفعاتی که یاد می‌گیرند نسبت به دنیای خارج واکنش نشان دهند را ببینیم، می‌توانیم عمق خلاقیت آن‌ها را درک کنیم. این کتاب ما را وارد دنیای کودکی خودمان می‌کند تا ببینیم که چقدر خلاق بودیم و چرا از آن جهان فاصله گرفتیم.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت

برخلاف تصور بسیاری از افراد، حواس انسان در کودکی و حتی نوزادی بسیار فعال‌تر و زنده‌تر از دوران بزرگسالی اوست. یک کودک دارای تمام حواس یک بزرگسال است؛ با این تفاوت که هنوز دست به محدود کردن ورودی‌های ذهنی‌اش از جهان خارج نزده است. خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت، سازوکار خلاقیت در انسان را که از همان کودکی به فعلیت می‌رسد توضیح می‌دهد. دیوید کاکس (David Cox) در این کتاب ما را با توانایی‌های منحصربه‌فرد کودکان آشنا می‌کند. این کتاب درواقع بخشی از کتاب تفکر خلاق (Creative Thinking For Dummies) است.

انسان از زمان تولد با حجم غیرقابل‌کنترلی از داده‌ها و اطلاعات مواجه شده و درواقع بمباران اطلاعاتی می‌شود. داده‌های بی‌اندازه‌ای که نه می‌توان تمام آن‌ها را تحلیل کرد و نه می‌توان واکنشی درست نسبت به آن‌ها نشان داد. اما مغز انسان قابلیت گزینش و فیلتر کردن ورودی‌هایش را دارد و این داده‌ها را سازماندهی و کنترل می‌کند. این روش، از ضروریات زندگی عادی و سالم انسان در جهان است، اما عواقبی ازجمله کاهش خلاقیت نیز به همراه دارد.

دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت، ما را به دوران کودکی می‌برد. یعنی همان جایی که هنوز ذهنمان را فیلترگذاری نکرده‌ایم و بنابراین حواس فعال‌تر و خلاقیت آزادتری داریم. از نظر او کودکان در اوج خلاقیت هستند و استعدادهای شگفت‌انگیزی دارند. دیوید کاکس موارد مختلفی را برای اثبات ادعای خود پیش می‌کشد؛ ازجمله اینکه سرعت یادگیری یک بزرگسال را با یک کودک مقایسه می‌کند. اگر شیوه‌ی یادگیری خودمان را درنظر بگیریم و سپس خودمان را جای نوزادی بگذاریم که هیچ اطلاعاتی درباره‌ی جهان اطرافش ندارد، آن زمان متوجه می‌شویم که آن‌ها با چه سرعت شگفت‌انگیزی خودشان را با جهان اطرافشان تطبیق می‌دهند.

خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت در بخشی دیگر، بازی‌های کودکان را به‌عنوان مثال ذکر می‌کند. سناریوسازی‌های کودکان برای بازی کردن، مدرک محکمی برای اثبات این ادعاست که کودکان خلاق هستند. آن‌ها در هر شرایطی و با هر امکانات و محدودیتی قادرند سناریویی برای بازی خود بسازند. دیوید کاکس در این کتاب به ما کمک می‌کند تا دوباره خلاقیت خود را مانند دوران کودکی به اوج برسانیم.

خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت را نشر صوتی نوار با صدای مریم بنایی و براساس ترجمه‌ی فیروزه زارع فراشبندی و خسرو زارع فراشبندی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب که ازجمله کتاب‌های مجموعه‌ی دامیز هست نیز توسط انتشارات آوند دانش به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دامیز

مجموعه‌ کتاب‌های دامیز (For Dummies) که به زبان طنز یعنی جهت استفاده‌ی ابله‌ها، متعلق به کسانی است که دانش را ارزشمند می‌دانند. این بستر برای آموزش هرچیزی به روش آسان و تبدیل مسائل سخت‌فهم به مسائل ساده و کاربردی طراحی شده. این مجموعه با نگارش تخصصی، ارائه‌ی تجربیات جذاب و رویکردهای روشمند در کتاب‌های خود، خوانندگان را یاری خواهد کرد تا با خیال راحت دانش خود را ارتقا دهند و از این دانش به‌عنوان سوخت مناسب برای پیشرفت در امور شخصی و حرفه‌ای خود استفاده کنند. مجموعه کتاب‌های دامیز به حفظ کیفیت و استانداردهای لازم برای کتاب‌های خود متعهد است و استفاده از به‌روزترین ابزارها برای ارائه‌ی کتاب‌ها را وظیفه‌ی خود می‌داند. کتاب‌های دامیز حوزه‌های متنوعی مثل تکنولوژی، هنر، علوم آکادمیک، روان‌شناسی، تجارت و کسب‌وکار، درآمد و سرمایه، سلامت جسمی و روانی، عادات و خانه‌داری را پوشش می‌دهند. «تقویت هوش هیجانی»، «مدیریت مؤثر زمان»، مهارت‌های مذاکره» و «ابرغذاها» ازجمله کتاب‌های دیگر این مجموعه هستند.

خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت برای چه کسانی مناسب است؟

خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت برای افرادی که به کتاب‌هایی با موضوعات روان‌شناختی، خلاقیت، آموزشی و خودسازی علاقه دارند مناسب است.

با دیوید کاکس بیشتر آشنا شویم

دیوید کاکس از مشاوران حوزه‌ی کسب‌وکار خلاق است. او پیش از فعالیت خود در حوزه‌ی بازاریابی، در رشته‌ی روان‌شناسی بالینی تحصیل کرده و از دهه‌ی 1970 به‌صورت جدی و تمام‌وقت در حوزه‌ی ایجاد و تقویت کسب‌وکارهایی در زمینه‌ی فروش فعالیت می‌کند. دیوید کاکس از اعضای انجمن تخصصی بازاریابی (The Chartered Institute of Marketing) است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت می‌شنویم

نوزادان دیدن و تمامی توانایی‌های حسی-حرکتی را از ابتدا فرا می‌گیرند. آن‌ها دنیا را با فیلتر کردن نظام‌مند ورودی حواسشان می‌بینند تا بتوانند از آن سردربیاورند.

فیلتر کردن، مهارتی آموختنی است و نوزادان در مراحل اولیه‌ی زندگی به برخی حواس که دیگران به آن‌ها توجه نمی‌کنند بسیار حساسند. صداهای بلند، لباس‌های زبر، نورهای درخشان و مزه‌های قوی می‌تواند برای نوزادان خیلی کوچک تحمل‌ناپذیر باشد.

برای حس کردن دوباره‌ی آنچه فیلتر می‌کنید خود را در حالتی راحت قرار دهید و مانند زمانی که برای چرت زدن آماده می‌شوید، چشم‌هایتان را ببندید. اما به جای خوابیدن به آنچه در اطرافتان می‌گذرد توجه کنید. تمام حواس خود را به نوبت به کار بگیرید تا واقعاً آنچه را بو می‌کنید، لمس می‌کنید، می‌چشید و می‌شنوید حس کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
54 دقیقه
کودکان و خلاقيت
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت
نویسنده
مترجمخسرو زارع فراشبندی، فیروزه زارع فراشبندی
راویمریم بنایی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
۲۰۲۰۰ ۱۴,۱۴۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی کودکان و خلاقیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.