معرفی و دانلود خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن: راه خوشحال و خوشنود بودنت را هموار کن

عکس جلد خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن: راه خوشحال و خوشنود بودنت را هموار کن
قیمت:
۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن: راه خوشحال و خوشنود بودنت را هموار کن

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان شاد بود؟ آیا رسیدن به خوشبختی فرمول خاصی دارد؟ خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن، نوشته‌ای جذاب و بحث‌برانگیز اثر محمد جودت، مدیر ارشد سابق بخش توسعه‌ی تجاری گوگل ایکس است. جودت در این اثر تلاش کرده تا فرمولی برای شادی کشف کند و آن را به شما بیاموزد.

درباره‌ی خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن

درست در زمانی که محمد جودت (Mo Gawdat)، هیچ چیز در زندگی کم نداشت، اتفاقی ناگوار زندگی او را تغییر داد. او که مدیر ارشد سابق بخش توسعه‌ی تجاری گوگل ایکس بود، در اوج شهرت و ثروت به سر می‌برد. همچنین، خانواده‌ی شاد موهبتی بود که جودت از آن بهره برده بود. با این وجود، هنگامی که زمان جراحی فرزندش، علی، فرا رسید، هیچ‌کس حتی تصور نمی‌کرد که چه اتفاق دردناکی روی خواهد داد. علی، به‌خاطر چند اشتباه ساده‌ی پزشکی از دنیا رفت و بسیاری را در بهت و حیرت فرو برد.

این اتفاق، زندگی محمد جودت را دگرگون کرد. او که دیگر خود را خوشحال نمی‌دانست، به این فکر افتاد تا فرمولی برای شادی بیابد؛ فرمولی که او را از وضعیت دردناکش نجات دهد. تلاش‌ها، تفکرات و پژوهش‌های او، در نهایت به نگاشتن کتابی انجامید که هم‌اکنون در مقابل شما قرار دارد.

خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن (Solve for Happy: Engineer Your Path to Joy)، کتابی جذاب و کاربردی است که به شیوه‌ای منحصر به فرد نوشته شده. جودت که در رشته‌ی مهندسی تحصیل کرده بود و همواره با مسائل ریاضی سروکار داشت، تلاش کرده است که مسئله‌ی خود را در این کتاب نیز با اصول مهندسی مطرح کند و پیش ببرد؛ بنابراین، کتاب او نه‌تنها مفید و کاربردی است، بلکه جذاب و نوآورانه نیز هست.

آنچه در خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن می‌خوانید، سرشار از صداقت و بصیرت است؛ زیرا نویسنده زمانی این کتاب را نوشت که خود درگیر اتفاقی دردناک بود؛ چالشی که همه از مواجهه با آن موفق بیرون نمی‌آیند. همچنین، به علت تجاربی که او در این برهه‌ی زمانی کسب کرد، می‌توان مطمئن بود که آموزه‌های او کاملاً عملی و راهگشا هستند. با توجه به این موارد، میکروکتاب فرمول شاد زیستن، همان اثری است که زندگی شما را تغییر خواهد داد.

در نکوداشت خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن

  • یک داستان شخصی قدرتمند، همراه با تجزیه و تحلیل‌های غنی. (Sergey Brin، یکی از بنیان‌گذاران گوگل)

خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن مناسب چه کسانی است؟

این میکروکتاب به کسانی پیشنهاد می‌شود که به دنبال یافتن شادی هستند و به تبع آن قصد دارند زندگی خود را تغییر دهند.

با محمد جودت بیشتر آشنا شویم

محمد جودت یا موجودت، مدیر ارشد سابق بخش توسعه‌ی تجاری گوگل ایکس و نویسنده‌ است. دیگر کتاب‌ او «آن صدای کوچک در سرتان» نام دارد.

در بخشی از خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن می‌خوانیم

این را می‌شود در فلسفه‌ی تائو معروف به «وای وویی» پیدا کرد که یعنی هیچ‌کاری نکردن می‌تواند بهترین کار باشد. فرض کن یک‌نفر دارد گیاهی را پرورش می‌دهد؛ آن را می‌گذارد در آفتاب و به آن آب و کود می‌دهد و دیگر هیچ کاری نمی‌کند. هیچ مداخله‌ی بیشتری صورت نمی‌گیرد.

حالا چطوری می‌توانی آگاهی‌ات را در زندگی روزمره‌ات بالا ببری؟ ممکن است مثل بسیاری از تمرینات پیشنهادی وقت کافی یا جایی برای مراقبه نداشته باشی، ولی برای شروع می‌توانی چیزهایی بخصوص را در محیط اطرافت انتخاب و به آنها توجه کنی؛ مثلاً انواع مختلف درخت‌هایی را که در مسیرت قرار دارند یا مقدار آبی را که در طول روز می‌نوشی. تا وقتی توجه نشان بدهی، فرقی نمی‌کند دنبال چه چیزی باشی.

درعین‌حال می‌توانی در استفاده از وسایلی مثل گوشی هوشمند و تلویزیون و کامپیوتر که حواست را پرت می‌کنند محدودیت قائل شوی، یا سعی کنی دست‌کم هفته‌ای یک‌بار بدون توجه به ساعت و گذر زمان از فعالیتی لذت ببری. چه برای پیاده‌روی می‌روی چه در اتاقی ساکت و آرام می‌نشینی، آزاد و رها از تیک‌تاکِ مداوم زمان از خلوت و تنهایی‌ات لذت ببر.

مهم‌ترین مسئله این است که تمرکز داشته باشی. وقتی مجبوری کاری انجام بدهی، مطمئن شو که تمام توجه و حواست فقط به همان کار معطوف است تا آن را به‌خوبی به پایان برسانی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب فرمول شاد زیستن: راه خوشحال و خوشنود بودنت را هموار کن
نویسنده
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات28
زبانفارسی
شابک978-600-340-304-8
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن

برای دریافت خلاصه کتاب فرمول شاد زیستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.