معرفی و دانلود خلاصه کتاب من و کارلوس

عکس جلد خلاصه کتاب من و کارلوس
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب من و کارلوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب من و کارلوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب من و کارلوس

خلاصه کتاب من و کارلوس اثر تام پروتا، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز است. من و کارلوس، کمدیِ سیاهی درباره‌ی شکاف طبقاتی، دوران بلوغ، نوجوانی و هیجان‌ها و پشیمانی‌های این دوران است. هنری، فوتبالیستِ نوجوانی است که تقریباً محبوب همه است و با خوشحالی و رضایت در شهر کوچک‌شان زندگی می‌کند. او جایگاهی را به عنوان نوجوانِ خوب، برای خود دست‌و‌پا کرده است اما این جایگاه، با آمدن کارلوس و محبوب‌تر شدن او، دچار تزلزل می‌شود.

درباره خلاصه کتاب من و کارلوس

خلاصه کتاب من و کارلوس (Me and Carlos) نوشته‌ی تام پروتا (Tom Perrotta)، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی است. پروتا در نیوجرسی به دنیا آمده و کودکی خود را در آنجا گذرانده است. او از کودکی، با لذتی بسیار آثار نویسندگان بزرگی مانند اُ.هنری، تالکین و... را مطالعه می‌کرد و همین موضوع باعث شد تا تصمیم بگیرد در آینده، به نویسنده‌ای مشهور تبدیل شود. پروتا نوشتن را از نوجوانی با چاپ داستان‌های کوتاه در نشریه‌ی مدرسه‌ی خود آغاز کرد. او دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه ییل و کارشناسی ارشد نویسندگی خلاق از دانشگاه سیراکیوز است. از جمله برجسته‌ترین آثار تام پروتا می‌توان به «انتخابات» و «بازماندگان» اشاره کرد.

تام پروتا در کتاب من و کارلوس، داستان نوجوانی به نام هنری را روایت می‌کند. هنری، فوتبالیستی محبوب همگان است. او نامِ مستعار کوشا را برای خود انتخاب کرده است و به سخت‌کوشی و محبوبیت‌ خود، افتخار می‌کند. هنری همه‌جا حضور دارد؛ او هر جایی که بتواند، خودی نشان می‌دهد. کارلوس، نوجوان دیگری از هوندراس است که وارد مدرسه‌ی آن‌ها می‌شود. کارلوس با مشکلات بسیاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کند؛ مشکلاتی که بسیار فراتر از هیجان‌ها و چالش‌های دوران نوجوانی‌اند. کارلوس اندک‌اندک جای خود را در میان اهالی شهر باز می‌کند و مورد محبت همه قرار می‌گیرد و این موضوع، به زنگ خطری برای هنری تبدیل می‌شود. از نظر هنری، که در پیِ ساختن آینده‌ای برای خود است، کارلوس کمی بیش از اندازه، توجه و محبت دیگران را به خود جلب کرده است. آیا او می‌تواند با این واقعیت که محبوبیتش تحت‌الشعاع قرار گرفته، کنار بیاید؟...

من و کارلوس، کمدی سیاهی است که به‌خوبی شکاف طبقاتی در آمریکا، هیجانات دوران نوجوانی، دوران پرتلاطم بلوغ و بی‌احتیاطی‌ها و خطاهای آن دوران را به تصویر می‌کشد. پروتا با برجسته‌کردن ویژگی‌های دوران نوجوانی و بلوغ، به همه‌ی ما یادآور می‌شود که گاهی اوقات، گذر از فراز و نشیب این دوران، اتفاقاتی را رقم می‌زند که می‌تواند سرنوشت افراد را تا پایان عمر تحت تأثیر خود قرار دهد. این خلاصه کتاب توسط فائزه زارع زردینی به فارسی ترجمه شده و به همت نشر نوژین به انتشار رسیده است.

خلاصه کتاب من و کارلوس مناسب چه کسانی است؟

کتاب من و کارلوس برای تمامی علاقه‌مندان به داستان‌های کمیک و سرگرم‌کننده جذاب خواهد بود.

در بخشی از خلاصه کتاب من و کارلوس می‌خوانیم

من سخت‌کوش‌ترین شخصی هستم که می‌شناسم. البته مجبورم که باشم. در اوج جوانی یاد گرفتم که زندگی عادلانه نیست و جای هیچ شکایتی از آن وجود ندارد. در چنین حالتی یا ناامید می‌شوید یا کمی بیشتر تلاش می‌کنید تا راهی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنید.

برای همین اسم مستعار کوشا را برای خودم انتخاب کردم.

مربی‌مان، آقای تریپی، بعد از اینکه مرا صدا زد تا به عنوان عضو تازه‌کار تیم ورزشی به جای گوردن فانگ بازی کنم، مدام از اخلاق ورزشی من تعریف می‌کرد. گوردن بر اثر ضربه پنالتی در ناحیه زیر شکمش دچار آسیب‌دیدگی شده بود. این موضوع به نظر خنده‌دار می‌آید ولی اصلاً این‌طور نیست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب من و کارلوس
نویسنده،
مترجمفائزه زارع زردینی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-622-5452-89-3
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب من و کارلوس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب من و کارلوس

برای دریافت خلاصه کتاب من و کارلوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.