معرفی و دانلود خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا

عکس جلد خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا

داستانی پرتلاطم که وطن‌پرستی و عشق در آن موج می‌زند. جیمز فنیمور کوپر در خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا شما را به قلب دریاها می‌برد تا برگ‌هایی از تاریخ را با نگاه متفاوتی ببینید. نبرد و ازخودگذشتگی در راه میهن درون‌مایه‌ی اصلی این داستان را می‌سازند. اثر حاضر از شاهکارهای ادبیات کلاسیک است و با لحن احساسی و صحنه‌های هیجان‌انگیز خود، خواننده را میخکوب خواهد کرد.

درباره‌ی خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا

ساحلی در شمال‌شرقی انگلیس صحنه‌هایی اصلی داستان را در دل خود جای داده است. درست همان نقطه‌ای که «ناخدا گری» باید از طریق دو کشتی آمریکایی به‌ نام‌های «فریگت» و «آریل» یکی از حساس‌ترین عملیات جنگی را به اجرا دربیاورد. در این راه، کاپیتان «مونسو» که فرماندهی فریگت را به عهده دارد در کنار اوست. این کاپیتان تنها کسی است که از هویت حقیقی ناخدا خبر دارد اما هرگز آن را افشا نمی‌کند. کاپیتان مونسو به‌خوبی می‌داند که تنها ناخدا گری توانایی هدایت کشتی‌ها و به سرانجام رساندن عملیات را دارد. جیمز فنیمور کوپر (James Fenimore Cooper) در خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا (The Pilot: a Tale of the Sea) داستان هیجان‌انگیزی برایتان تدارک دیده که در بحبوحه‌ی جنگ رقم می‌خورد و با فرازونشیب‌های بسیاری همراه است.

ضرباهنگ تند وقایع مخاطب را مجذوب خود می‌کند و او را در برابر احساسی‌ترین لحظات زندگی قرار می‌دهد. قهرمانانی که با چهره‌ی مرگ رو در رو شده‌اند و در آخرین ثانیه‌های زندگی تنها به یاد عزیزانشان هستند. اگرچه بخش گسترده‌ای از این داستان در صحنه‌‌ی نبرد پیش می‌رود اما جیمز فنیمور کوپر به شما نشان می‌دهد که حتی دشوارترین جنگ‌ها هم در برابر قدرت عشق بسیار ناچیز و ناتوان هستند. عشق «کاترین» و «سیسیلیا» به «بارنستبل» و گریفیت به روزهای تلخ جنگ رنگ دیگری می‌دهد.

علاقمندان این رمان جذاب و پرکشش می‌توانند با خواندن خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا به درون‌مایه‌ و رخدادهای اصلی آن پی برند. این داستان یکی از چکیده‌های پنجاه رمان کلاسیک است که کلاید نهرنز گردآوری و نگارش آن را به انجام رسانده. اثر حاضر با ترجمه‌ی موسی زمان‌زاده دربان از سوی انتشارات نوژین منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازید. «کشیش ویکفیلد»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران ادبیات کلاسیک آمریکایی می‌توانند از طریق خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا با یکی از برجسته‌ترین رمان‌های تاریخی آشنا شوند. اگر به حال‌و‌هوای دریا و کشتی هم علاقمند هستید، هرگز این خلاصه کتاب را از دست ندهید.

با جیمز فنیمور کوپر بیشتر آشنا شویم

جیمز فنیمور کوپر، زاده‌ی 15 سپتامبر 1798، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی بود. رمان‌های عاشقانه‌ی او غالباً به رخدادهای تاریخی قرن 17 تا 19 آمریکا و استثمار و بهره‌کشی از بومیان می‌پردازند. این نویسنده که تحصیلات خود را در دانشگاه ییل به پایان رسانده بود، در نهایت به دریانوردی روی آورد. تجربیات او از سفرهای دریایی و مدیریت کشتی در بسیاری از آثارش خودنمایی می‌کند. او که کتاب‌های داستانی و غیرداستانی فراوانی برای مبارزه با تعصبات اروپایی به نگارش درآورده بود، سرانجام در 14 سپتامبر 1851 درگذشت.

در بخشی از کتاب ناخدا داستان دریا می خوانیم

دو کشتی آمریکایی، یکی آریل که یک کشتی بادبانی است (نوعی کشتی است که به سبب سرعتش شهرت دارد) و دیگری فریگت (گونه‌ای از کشتی جنگی که کاملاً نظامی است) به طرز خطرناکی به ساحل صخره‌ای هولناکی در نزدیکی ساحل شمال‌شرقی انگلیس می‌رسند.

قایقی برای یک ناخدا که در ساحل ایستاده است فرستاده می‌شود. ناوبان بارنستبل که کاپیتان کشتی بادبانی است و ناوبان یکم ادوارد گریفیت که فرمانده دوم فریگت است، مسئولیت این عملیات را برعهده دارند. کاپیتان مونسون که فرمانده فریگت است تنها کسی است که از ماهیت این عملیات و مشخصات ناخدا باخبر است. او ناخدا را آقای گرِی صدا می‌زند.

در راه برگشت به کشتی، گریفیت از توانایی ناخدا درباره هدایت کشتی به خارج از آب‌های خطرناکی که در آن لنگرانداخته‌اند پرسش‌گری می‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا
نویسنده،
مترجمموسی زمان زاده دربان
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات20
زبانفارسی
شابک978-622-287-040-9
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا

برای دریافت خلاصه کتاب ناخدا: داستان دریا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.