معرفی و دانلود خلاصه کتاب بلد راه

عکس جلد خلاصه کتاب بلد راه
قیمت:
۱۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بلد راه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بلد راه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب بلد راه

فرصت‌های کوتاه خود را با در دست گرفتن کتابچه‌های داستانی، به یک تجربه‌ی شیرین و به‌یادماندنی تبدیل کنید! خلاصه کتاب بلد راه، نوشته‌ی جیمز فنیمور کوپر، شروعی جذاب برای این تجربه خواهد بود. این کتاب شامل پنج داستان خلاصه شده درباره‌ی یک قهرمان بومی آمریکایی‌ست که همه او را با نام «بلد راه» می‌شناسند. روایت این داستان‌ها در سال‌های میانی قرن هجدهم میلادی و آغاز رویارویی مهاجران سفیدپوست با بومیان سرخ‌پوست می‌گذرد.

درباره‌‌ی کتاب بلد راه

ادبیات کلاسیک هرکشور را می‌توان راهنمای سفر به روزگار قدیم و تماشای زندگی سیاسی و اجتماعی مردمان گذشته‌ی آن دوره دانست؛ راهنمایی که به‌واسطه‌ی قلم نویسنده، اطلاعات جذاب و بکری از سرزمین‌های دور و روزگار فراموش‌شده به دست ما می‌دهد. اگر شما نیز برای سفر ادبی به جهان قبایل سرخ‌پوستی آماده هستید، خلاصه کتاب بلد راه (The leatherstocking tales) اثر جیمز فنیمور کوپر (James Fenimore Cooper)، بلیط پرواز شما به دل این ماجراجویی خواهد بود.

جیمز فنیمور کوپر در این اثر مخاطب را راهی قرن هجدهم و سرزمین‌های آمریکای شمالی خواهد کرد؛ جایی که در آن سال‌ها محل پیوند بومیان و ساکنان قدیمی سرزمین‌های آمریکا یعنی سرخ‌پوستان، با مهاجران جدید این کشور، یعنی سفید‌پوستان بود. پنج داستان این اثر تلخیص‌شده، همگی روایت‌های مرتبطی از یک قهرمان داستانی با نام ناتی بامپو (Natty Bumppo) است. ناتی بامپو که در طول داستان‌های نویسنده نام‌های مختلفی نیز به خود می‌گیرد، از پدرومادری سفیدپوست متولد شده اما تمام زندگی خود را میان سرخ‌پوستان گذرانده و اکنون با برادر ناتنی و سرخ‌پوست خود به یک قهرمان بومی و جنگ‌جویی بی‌باک تبدیل شده. همه بامپو را با جوراب‌های چرمی‌اش می‌شناسند و بابت نقش راهنما و رهبری‌اش او را«بلد راه» صدا می‌زنند. خلاصه کتاب بلد راه، ماجراهایی حماسی از مردمان سرخپوستان در آن برهه‌ی حساس است و در خلال خود به منش و دیدگاه مردمان آن روزگار به مفاهیم بزرگی مثل زندگی و وطن نیز می‌پردازد. «شکارچی گوزن»، «آخرین موهیکان»، «بلد راه»، «پیشرو» و «هامون» داستان‌های این کتاب هستند.

داستان‌های این مجموعه‌ی جذاب و خواندنی بین سال‌های 1823 تا 1841 به انتشار درآمد و نسخه‌ی ترجمه و خلاصه‌شده‌ی آن نیز با تلاش نشر نوژین و ترجمه‌ی زکیه هدایتی به دست علاقه‌مندان رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی نوولا

مجموعه‌ی«نوولا» یا «چکیده پنجاه رمان کلاسیک» (Fifty classic novel summaries: an aid to the pleasure of reading the classics) یک مجموعه‌‌ی خلاصه ادبیات داستانی است که با همت نشر نوژین، گزیده‌ای از شاهکار‌های ادبی جهان را در قالب «چکیده رمان» و «کتابچه» به دست مخاطب فارسی‌زبان می‌رساند. این مجموعه‌ی منحصر‌به‌فرد، که توسط کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) به تلخیص درآمده، راه آشنایی با جهان شیرین ادبیات داستانی دنیا را به‌آسانی و در کم‌ترین زمان بر هر مخاطبی باز خواهد کرد و گنجینه‌ای از ادبیات کلاسیک و معاصر را به روی آنان خواهد گشود. مجموعه‌ کتاب‌های نوولا همچنین فرصت مناسبی‌ست تا اوقات فراغت یا زمان‌های بدون استفاده‌ی روز خود را به اوقاتی خوش و مفید برای کتاب‌خوانی تبدیل کنیم. نکته‌ی طلایی در مجموعه کتاب‌های نوولا، آن است که در کنار حجم کم، زبان اصلی نویسنده و ارزش داستانی و ادبی اثر به‌خوبی حفظ شده و در نهایت، عصاره‌ای گوارا از فضای داستان به دست مخاطب داده خواهد شد. «آلیس در سرزمین عجایب»، «طوفان»، «فنشاو» و «بلندی‌های بادگیر» نمونه‌ای از کتاب‌های این مجموعه‌ی چند‌ده‌جلدی هستند.

اقتباس‌ها از کتاب بلد راه

داستان‌های این مجموعه هرکدام به‌صورت جداگانه سوژه‌ی الهام و اقتباس آثار سینمایی و تصویری مختلفی در سراسر جهان قرار گرفته. در این میان می‌توان به اثر سینمایی «آخرین موهیکان» (The Last of the Mohicans) ساخته‌ی مایکل مان (Michael Mann) در سال 1992 اشاره کرد؛ همچنین سریالی چهار قسمتی با نام «قصه‌های جوراب چرمی» (Leatherstocking Tales) که در سال 1979 توسط شبکه‌ی WQED برای گروه سنی کودکان تولید شد دیگر نمونه‌ی اقتباسی از قلم جیمز فنیمور کوپر است.

کتاب بلد راه برای چه کسانی مناسب است؟

این مجموعه خلاصه داستان را به علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی و حماسه‌های قبایل سرخ‌پوستی آمریکای شمالی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب بلد راه می‌خوانیم

پس از سفری طولانی، شکارچی گوزن و هنری مارچ (ملقب به هری عجول) از جنگل بیرون و به منطقه پاکسازی شده در نزدیکی دریاچه گلیمر‌گلس می‌آیند. شکارچی گوزن به کنار صخره‌ سنگی بزرگی در نزدیکی دریاچه که به عنوان محلی برای ملاقات با سرخپوست‌های مسافر شناخته می‌شد، آمده است تا یکی از دوستان خود را که سرخپوستی اهل دلاوِر است، ملاقات کند. شکارچی گوزن برای اولین بار دریاچه را می‌بیند و با دیدن آن منظره زیبا به وجد می‌آید. هنری برای دیدار با تام هاتر (تام شناور) که در نزدیکی دریاچه با دو دخترش جودیس و هتی زندگی می‌کرد آمده است. هنری به جودیس علاقه دارد اما جودیس به او اعتنا نمی‌کند.

تام خانه‌ای بر توده‌های خشکی میان دریاچه به منظور محافظت از خود در برابر سرخپوست‌های مهاجم ساخته بود و بعدها به آن لقب قلعه موسکرات را داد؛ یک لنج با تمام امکانات رفاهی نیز داشت تا در صورت لزوم از آن برای حرکت در دریاچه استفاده کند، او لقب آرک را به لنج خود داده بود. طول دریاچه حدود ده مایل و عرض آن یک مایل است.

هنگامی که شکارچی گوزن و هِنری به قلعه می‌رسند، خانواده هاتر از آنجا رفته‌ بودند. شکارچی گوزن و هنری سوار بر قایق کوچکی به دریاچه می‌روند، آرک را پیدا می‌کنند که در ساحل لنگر انداخته است و شاخه‌های آویزان درخت‌ها، آن را پنهان کرده‌اند. خانواده هاتر کفشی از جنس پوست گوزن پیدا کرده بودند که متعلق به سرخپوست‌ها است و شکارچی گوزن گفت که این کفش‌ها متعلق به اهالی دلاور نیست، پس سرخپوست‌هایی از دیگر قبیله‌ها در این منطقه رفت و آمد می‌کنند. در راه بازگشت به قلعه یکی از سرخپوست‌ها به آنها حمله می‌کند، آنها فرار می‌کنند و جان سالم به در می‌برند، هنگامی که به قلعه می‌رسند خیالشان راحت می‌شود، زیرا از زمانی که شکارچی گوزن و هنری عجول از قلعه خارج شدند کسی پایش را آنجا نگذاشته است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار ناشر
1- شکارچی گوزن
2- آخرین موهیکان
3- بلدِ‌راه
4- پیشرو
5- هامون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب بلد راه
نویسنده،
مترجمزکیه هدایتی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات75
زبانفارسی
شابک978-622-287-016-4
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب بلد راه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب بلد راه

برای دریافت خلاصه کتاب بلد راه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.