معرفی و دانلود سریال صوتی شوایک - قسمت بیست و یکم

عکس جلد سریال صوتی شوایک - قسمت بیست و یکم
قیمت:
۹۰۰۰ 4500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت بیست و یکم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت بیست و یکم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی سریال صوتی شوایک - قسمت بیست و یکم

یاروسلاو هاشک در سریال صوتی شوایک - قسمت بیست و یکم داستان طنزآمیز مرد ساده‌لوحی را روایت می‌کند که در دوران جنگ جهانی اول قصد دارد به خدمت سپاه اتریش - مجارستان دربیاید. این کتاب که تابه‌حال به 50 زبان ترجمه شده، هجویه‌ای طنزآمیز به شمار می‌آید که از طغیان افراد معمولی در مقابل بی‌عدالتی‌ها سخن می‌گوید. اثر حاضر به‌صورت متوالی هر پنج‌شنبه در کتابراه منتشر می‌شود.

درباره کتاب صوتی شوایک:

داستان این کتاب درمورد مردی به نام «شوایک» است که دوست دارد به آرزوی خود یعنی پیوستن به سپاه و شرکت در جنگ برسد. او مرتب به سپاه اتریش – مجارستان درخواست می‌دهد که او را به عنوان سرباز قبول کنند. اما به دلیل ساده‌دلی‌اش در موقعیت‌های طنزآمیز بسیاری قرار می‌گیرد و واکنشش به این موقعیت‌ها با حماقت همراه است.

شوایک را به دلیل انجام کارهای احمقانه‌اش از ارتش اخراج می‌کنند. اما با شدت گرفتن جنگ او امیدوار است که دوباره به آن‌جا راه یابد. می‌توان گفت که این شخصیت جذاب کمی دیوانه و عجیب به نظر می‌رسد ولی بعضی از دیالوگ‌هایش درمورد وطن‌پرستی و جنگ، شما را به فکر فرو می‌برد. سریال صوتی شوایک (The Good Soldier Schweik) درواقع یک رمان ضد جنگ به شمار می‌رود که با لحنی طنزآمیز نوشته شده است.

رمان حاضر جزو بهترین کتاب‌های ضدجنگ در قرن بیستم شناخته می‌شود که تنها کمی پس از شروع جنگ جهانی اول به انتشار رسید و یاروسلاو هاشک تنها کمی بعد از منتشر شدن آن به شهرتی جهانی دست یافت. او در این کتاب زندگی فردی را روایت کرده تا تمثیلی بسازد از زندگی افراد زیادی که در آن زمان زندگی‌شان تحت تأثیر جنگ قرار گرفته بود.

به عقیدهٔ بسیاری از منتقدین، شخصیت شوایک را می‌توان نمادی از همهٔ مردم چک در آن دوران دانست. لحن طنزی که در این داستان استفاده شده به شکلی تلخ، گزنده و انتقادی است که بیشتر در دسته‌بندی کمدی سیاه قرار می‌گیرد. این رمان درخشان در ابتدای سال 1921 به انتشار رسید و تقریباً یک سال بعد، جایزه دولتی مترجمان (Kääntäjien valtionpalkinto) را از آن خود کرد.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی شوایک:

- فیلم شوایک به کارگردانی «مارتین فریش» و نقش‌آفرینی «ساشا راشیلوف» در سال 1931
- انیمیشن شوایک در سال 1955
- فیلم شوایک به کارگردانی «کارل اشتکلو» در سال 1957 (نامزد جایزه کریستال گلوب)
- فیلم «سفر طولانی» در سال 1962
- مجموعه تلویزیونی «ماجراهای سرباز خوب شوایک» به کارگردانی «ولفگانگ لیبناینر» در سال 1972

کتاب صوتی شوایک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات کلاسیک و داستان‌های طنز و انتقادی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

یاروسلاو هاشک را بیشتر بشناسیم:

او در سال 1883 در پراگ متولد شد و در زمان شروع جنگ جهانی اول به ارتش اتریش فراخوانده شد. این نویسنده هم‌زمان با بسیاری از روزنامه‌های روس در جبهه با بلشویک‌ها همکاری کرد. یاروسلاو هاشک (Jaroslav Hasek) در سال 1920 به کشور خود بازگشت و نوشتن شاهکارش، رمان شوایک را آغاز کرد و تا زمان مرگ در سال 1923 مشغول همین کار بود.

شهرت اصلی وی پس از انتشار رمان «سرباز خوب شوایک» حاصل شد. هاشک به جز از این اثر، 1500 داستان کوتاه دیگر نیز نوشته و اکثر آثارش در سال‌های اولیه قرن بیستم بوده‌اند و بیشتر آن‌ها محتوایی انتقادی داشتند.

در بخشی از کتاب صوتی شوایک می‌شنویم:

شوایک پشت سر ستوان لوکاش که دور می‌شد فریاد زد: «جناب اوبرلایتهانت دوست ندارین بدونین آخرش چیشد؟» ستوان لوکاش مهمیز دیگری به اسبش زد. حال ستوان دوک این وسط دیگر به قدری جا آمده بود که از گاری پیاده شده، اعضای ستاد گروهان را دور خودش جمع کرده و در همان حال منگی بنای تعلیم و تربیت آن‌ها را گذاشته بود.

سخنرانی‌اش بی‌نهایت طولانی بود که همه را بیشتر از کوله بار و تفنگی را که بر دوش داشته‌اند خسته کرد. سخنرانی پر بود از تمثیلات جور واجور و اینطور شروع می‌شد: «عشق و علاقهٔ سربازان نسبت به آقایون افسرا موجب فداکاری‌های غیرقابل تصوری از جانب اونا میشه. بدون اینکه لازم باشه فشار زیادی به خودشون بیارن. اما اگه این علاقه خود به خود با سرباز به دنیا نیومده باشه اون‌وقته که باید مجبورش بکنیم. این محبت و علاقهٔ اجباری در دنیای غیرنظامی، مثلا تو روابط بین خدام مدرسه و معلما تا وقتی برقراره که قدرت خارجی که اونو وادار به این محبت می‌کنه، پابرجا و برقرار باشه. اما تو ارتش وضع جور دیگه‌ایه چون افسر یه ذره هم نباید اجازه بده که این محبت که که سرباز رو به مافوق خودش ارتباط میده، سست بشه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
36 دقیقه
بخش یک
32 دقیقه
بخش دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابسریال صوتی شوایک - قسمت بیست و یکم
نویسنده
مترجمکمال ظاهری
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۰۰۰ 4500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات سریال صوتی شوایک - قسمت بیست و یکم

Hamed Alimirzaei
۱۴۰۱/۹/۷
خیلی اطلاعات جالبی کسب کردم، خوب به یاد دارم که دوره گردهایی که مردم به انها جهود میگفتن برای فروش مثلا پارچه به محله مان می‌امدند و دائم قسم میخوردن به فلان و فلان که دارم ضرر میکنم ولی بااینحال این یک، دو، سه متر اضافه هم برای شما، ودر اخر که در خانه پارچه را متر میکردیم، چند متر هم کم فروشی کرده بودند، اما نمیدانستم که در اتریش_مجارستان نیز همینگونه بوده است، از طرفی علاقه روس‌ها به تجاوز به خاک دیگر کشورها رو هم تا به این اندازه نمیدونستم.
محمد وکیل فرد
۱۴۰۲/۶/۱۲
این کتاب صوتی راباسانسور بسیار زیاد که داستان رو تحت تاثیرقرار داده بود در ۶ قسمت ۲۰ دقیقهای به. صورت نمایش رادیویی در ایرانصدا گوش کرده بودم ولی این مجموعه روایی با اجرای آقای اطهر کلانتری خیلی جالب بود و لذت بردم و به قدرت قلم نویسنده‌ی داستان ایمان آوردم که از زبان نقش اصلی داستان سرباز غیور شویک خاطره بازی کرده بود ممنونم از کتابراه*
Alireza Mahmoodi
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
یکی از رمان‌های تاریخ در قالب طنز که از تلخی جنگ می‌گوید و به داستانی جذاب تبدیل شده است یاروسلاو هاشک با طنزی گزنده تصویری از بیهوده بودن جنگ ارائه می‌دهد البته قبلا این کتاب را تهیه کرده و خوانده بودم منتهی از اجرای عالی جناب آقای اطهر کلانتری لذت بردم و مجددا این سریال را پی گیر شدم از دست اندرکاران کتابراه کمال تشکر دارم
Hamed Sadeghzade
۱۴۰۱/۶/۹
کتاب فوق العاده خوبی هست نقش اول این کتاب شوایک هست که از جنبه خیلی بالایی برخور دارهست و من از سرمشق گرفتن این کاراکتر زندگی خودم رو بهتر کردم
علیرضا سلیمانی
۱۴۰۲/۱/۲۴
یکی از بهترین اپیزودها بود تا اینجا. انقدر خندیدم دلم درد گرفت 🤣 چقدر عالیه که این کتاب صوتی شده اونم با این کیفیت اجرای معرکه 👌
علی الیاسی
۱۴۰۲/۱۰/۴
کتابی مصور و قابل ستایش از نویسنده تا گوینده پادکست
Magnolia RP
۱۴۰۲/۲/۲۲
ی باز فک کردن جاسوسه
حالا فک کردن اسیره😂
Edwin Nayebnajar
۱۴۰۲/۴/۹
حیف از این کتاب که نیمه کاره موند
علی رفیعی
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
رومان جذابیه هم طنز هستش و هم اموزنده،
فایزه الفت بخش
۱۴۰۱/۲/۹
کتاب قشنگیه. با صدای جناب کلانتری
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه سریال صوتی شوایک - قسمت بیست و یکم

برای دریافت سریال صوتی شوایک - قسمت بیست و یکم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.