معرفی و دانلود نمایش صوتی مامورهای اعدام

عکس جلد نمایش صوتی مامورهای اعدام
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی مامورهای اعدام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی مامورهای اعدام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی مامورهای اعدام

مارتین مک دونا به عنوان یکی از برجسته‌ترین و پرافتخارترین نمایشنامه‌نویسان دنیا، در آخرین اثر خود با نام نمایش صوتی مامورهای اعدام، قصه مردی به نام هری را به تصویر می‌کشد که در تمام طول زندگی‌اش تلاش کرده تا بهترین مأمور اعدام در انگلستان باشد تا اینکه سرانجام قانونی برای لغو این مجازات تصویب می‌شود. گفتنی‌ست این نمایشنامه در سال 2018 برنده جایزه حلقه‌ی منتقدین نیویورک شده است.

درباره نمایش صوتی مامورهای اعدام

قصه این نمایشنامه در سال 1965 می‌گذرد و شخصیت اصلی داستان به نام هری وید، یک جلاد انگلیسی‌ست که خودش را بهترین مأمور در این حوزه می‌داند. او علاوه‌بر این کار، یک میخانه دارد و آن را با همسرش آلیس و دختر پانزده ساله‌اش به نام شرلی اداره می‌کند.

روزی از روزها، خبر لغو اعدام در بریتانیا منتشر می‌شود و هری تمام تلاشش را برای از بین بردن این قانون جدید می‌کند اما راه به جایی نمی‌برد. از سوی دیگر بسیاری از مردم و روزنامه‌نگاران علاقه‌مندند تا با او حرف بزنند و نظرش را در این باره بدانند. هرچند که هری زیربار نمی‌رود و نمی‌خواهد با هیچکس صحبت کند. اما درنهایت روزنامه‌نگاری سمج می‌تواند به طبقه بالای میخانه برود و مصاحبه‌ای مفصل با هری انجام دهد.

در این بین غریبه‌ای به نام مونی وارد میخانه می‌شود. حضور او در آنجا و کارهایی که انجام می‌دهد، نظم آنجا را بهم می‌زند و ماجراهای جالبی را برای هری و خانواده‌اش به وجود می‌آورد.

مک دونا (Martin McDonagh) در این نمایشنامه همانند دیگر آثاراش به بی‌رحمانه‌ترین روش‌، ماجرایی‌ را بازگو می‌کند که حتی اگر در گذشته هم شبیه به آن را شنیده بودید، باز ذهن‌‌تان آن را باور نمی‌کرد. او شما را مجبور می‌کند بشنوید، ببینید و بفهمید که دنیا چندان هم جای قشنگی نیست.

او هیچ ابایی ندارد از این که شما را وحشت‌زده کند و واقعیت‌های دنیا را به بدترین شکل ممکن نشان دهد؛ چرا که می‌خواهد آیینه‌ای تمام‌ قد از زشتی‌های دنیا جلوی صورت کسانی باشد که واقعیت جهان امروز را انکار می‌کنند.

درباره‌ مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل

آثاری که ذیل مجموعه‌‌ی نمایشنامه‌های بیدگل به انتشار می‌رسند، عمدتاً آن دسته از آثارند که ضرورت وجودشان در فضای درام امروز ایران احساس می‌شده است. این آثار مورد اشاره، یا تاکنون به فارسی ترجمه نشده بوده‌اند، یا بازترجمه‌شان ضروری بوده است.

جوایز و افتخارات نمایش صوتی مامورهای اعدام

- برنده‌ی جایزه‌ی لارنس الیویه سال 2016
- برنده جایزه‌ی نمایشنامه‌ی حلقه‌ی منتقدین نیویورک سال 2018

نکوداشت‌های نمایش صوتی مامورهای اعدام

- مامورهای اعدام، بازگشتی موفقیت‌آمیز برای مارتین مک دونا است. (New York Times)
- اثری شگرف، سرشار از ترس و شوخ‌طبعی. (Guardian)
- بهترین نمایشنامه‌ی جدید سال. (Telegraph)

نمایش صوتی مامورهای اعدام برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی از شنیدن نمایشنامه مامورهای اعدام (Hangmen) لذت خواهند برد.

مارتین مک دونا را بیشتر بشناسیم

مارتین مک دونا به سال 1970، در لندن و در خانواده‌ای ایرلندی به دنیا آمد. چهارده ساله بود که با دیدن یکی از آثار دیوید ممت بر صحنه‌ی نمایش، شیفته‌ی تئاتر شد و تصمیم گرفت نویسنده شود. تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد و با شور و شوقی وصف‌ناپذیر به نوشتن پرداخت. طی مدت زمانی کم، ده‌ها طرح و قصه‌ی سینمایی نوشت و برای هر تهیه‌کننده‌ای که می‌شناخت ارسال کرد؛ آثار او همگی بدون استثنا رد شدند! بعد از این روی به نمایشنامه‌نویسی آورد، و شش اثر خلق کرد که به سرعت شهرتی فراوان کسب کردند و بدل به کلاسیک‌های تئاتر انگستان گشتند. مشهورترین کار در میان این شش اثر، ملکه‌ی زیبایی لی‌نین نام دارد. از آثار مهم مارتین مک دونا می‌توان بدین عناوین اشاره کرد: «مرد بالشی، غرب غم‌زده، مأمورهای اعدام، یک ماجرای خیلی خیلی خیلی سیاه، جمجمه‌ای در کانه‌مارا.»

برخی از جوایز و افتخارات مارتین مک ‌دونا

- نامزد دریافت جایزه بهترین نمایش‌نامه از سوی جوایز تونی (Tony Awards) برای نمایشنامه غرب غم‌زده
- برنده جایزه دایره جوایز منتقدان تئاتر در سال 2015 برای نمایشنامه مأموران اعدام
- برنده جایزه لارنس الیویه در سال 2003 برای نمایش‌نامه ستوان آینیشمور
- نامزد دریافت جایزه لارنس الیویه در سال 1998 برای نمایشنامه جمجمه‌ای در کانه‌مارا
- برنده جایزه لارنس الیویه در سال 2004 برای نمایش‌نامه مرد بالشی
- برنده بهترین نمایش‌نامه تازه منتشر شده در سال 2016 برای نمایش‌نامه مأموران اعدام در سال 2016

در بخشی از نمایش صوتی مامورهای اعدام می‌شنویم

|صحنه دوم|

باری بزرگ و از ریخت افتاده در حومه اولتن، حدود سال 1965، دوسال پس از صحنه قبلی.

هری با پاپیون همیشگی‌اش پشت پیشخوان است و همراه همسرش آلیس، به مشتری‌ها لیوان آبجو می‌دهد. پنج مرد پای پیشخوانند، سه تا رفیق. بیل، چارلی و آرتور که سن‌داترین‌شان است و گوشش از همه سنگین‌تر. کلک روزنامه‌نگار نشریه‌ای محلی و ستوان فرای، پلیس لباس شخصی، هم‌سن و سال هری. همگی اهل انگلستانند و وقتی شروع می‌کنند، صحبت‌شان حسابی گرم می‌گیرد.

- ولی باید یه نظری داشته باشی دیگه هری.
- باید؟!
- یه نظری دارم پسر، نظری ندارم!
(صدای خنده)
- خوب بود هری! نظری ندارم.
- چی گفت؟
- یارو روزنامه‌چی گفت ولی باید یه نظری داشته باشی هری. هری هم گفت یه نظری دارم پسر، نظری ندارم!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
آنونس
1 دقیقه
درباره مجموعه
1 دقیقه
پشت جلد کتاب - یک
2 دقیقه
پشت جلد کتاب - دو
10 دقیقه
صحنه اول
26 دقیقه
صحنه دوم
9 دقیقه
صحنه سوم
24 دقیقه
صحنه چهارم
17 دقیقه
صحنه پنجم
13 دقیقه
صحنه ششم
56 دقیقه
صحنه هفتم
39 دقیقه
پیگفتار مترجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی مامورهای اعدام
نویسنده
مترجمبهرنگ رجبی
راویگروه گویندگان
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی مامورهای اعدام

سیمین شمس
۱۴۰۱/۱۲/۶
داستان فضایی خشن داشت و درباره مرگ بود. خشونت آدمها در اقدام به شکنجه و قتل، خونسردی آدمهای صحنه در قبال مرگ دیگران و حتی مشارکت آن‌ها در قتل.... ولی آنچه که این داستان را خاص میکرد، یکی نحوه تفکر و دیدگاه مامورهای اعدام درباره شغل خودشان بود؛ مثلا ساده گرفتن مرگ، فخرفروشی به اینکه کدام یک مامور یک درجه است (که البته معلوم نیست چرا و با کدام معیار) و دیگری نحوه تفکر و نگاه محکومین به اعدام در خصوص مرگ خودشان؛ مثلا اینکه چه کسی مامور حکم آن‌ها باشد! (که آن هم معلوم نیست چرا و با کدام معیار) ولی مبهم بودن همین دو موضوع نیز میتواند نقطه عطف و ویژگی برجسته این داستان باشد تا خواننده و شنونده را به تفکر و خیال پردازی و رمزگشایی آن وادارد.
شاهین ف
۱۴۰۲/۷/۱
خیلی جالب بود و خیلی عجیب بود و انگار تموم نشده بودم عملا نفهمیدیم جنایت ساحل کار کی بود فقط فهمیدیم چقدر جنایت کار آسونیه و نفهمیدیم نقش سید چی بود سید چیزای زیادی میدونست، مناسبات شخصیتیش و دلیلی که بخاطرش اخراج شده نوعی از انحراف و اشفتگی رو نشون میداداز طرفی مونی سوالای عجیبی رو از شرفی پرسید و برنامه‌ای که با شرلی ترتیب داده بود هم شک بر انگیز بودتنها چیزی که میتونیم ازش مطمئن بشیم اینه که هری چه کرد و چرا کرد و نهایتا احساس پشیمونی هم نداشت
Reza Amiry
۱۴۰۱/۶/۷
باسلام به همراهن برنامه کتابراه فکرمیکنم برعکس نظراتی که قبل از خرید این نمایشنامه دیدم اونقدری چنگی به دل نمیزنه هیجانش هم ضعیفه به جز لحظه گم شدن شرلی همین پراز بدوبیراهه، مثل تخم حروم کودن اجمق برم شاش کنم ومزه شاش میده وحرفهای ضدنقیض صبحونه کوفتی خلاصه خرو گاو ونمیدونم این چه کتابیه دیگه کتاب درابتدای گفته بودید به ادبیاتش حساس نیستید امانه دیگه اینجوری به جای خیلی از کلمات زشتش میشد بدون اینکه به این اثر لتمه‌ای بزنه ازکلمات بهتری اسفاده کرد همین
رضا اکبری
۱۴۰۲/۴/۲۱
خیلی باحال بود اجرای واقعا معرکه. لذت بردم طنز تلخ و پر از حقیقت از اون داستانهایی که همیشه تو ذهن انسان میمونه.
Maryam Rajabi
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
نویسنده مارتین مک دونا یکی از بهترین نمایشنامه نویس‌ها و فیلمنامه نویس هاست نوشته‌های این نویسنده رو پیشنهاد میکنم
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه نمایش صوتی مامورهای اعدام

برای دریافت نمایش صوتی مامورهای اعدام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.