معرفی و دانلود کتاب آخرین کسی که ناپدید شد

عکس جلد کتاب آخرین کسی که ناپدید شد
قیمت:
115000 تومان - 12.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخرین کسی که ناپدید شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرین کسی که ناپدید شد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرین کسی که ناپدید شد

همه‌چیز در شهر کوچک «کاترز پس» تغییر کرده، افراد مختلفی ناپدید شده‌اند و اتفاقات مرموزی در حال رخ دادن است. مگان میرندا در کتاب آخرین کسی که ناپدید شد داستان روزنامه‌نگاری را روایت می‌کند که مشغول تحقیق درباره‌ی افرادی‌ست که در شهر توریستی کاترز پس به‌ناگهان ناپدید شده‌اند؛ اما خود او نیز قربانی این شهر می‌شود. کتاب حاضر در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب آخرین کسی که ناپدید شد

شهر کوچک توریستی کاترز پس (Cutter’s Pass) جایی است که داستان کتاب آخرین کسی که ناپدید شد (The Last to Vanish) در آن اتفاق می‌افتد. تابه‌حال چندین فرد به‌طرز مرموزی در این شهر ناپدید شده‌اند؛ اتفاقی که توجه یک روزنامه‌نگار را به خود جلب می‌کند و باعث ورود وی به ماجرا و در ادامه، ناپدیدشدن خود او نیز می‌شود. هیچکس خبر ندارد چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است؛ هرکسی هم که بخواهد به ماجرا ورود پیدا کند، خود قربانی حوادث مرموز شهر می‌شود. در کنار مضمون اصلی کتاب آخرین کسی که ناپدید شد، خواننده‌ی رمان با ابیگیل لاوته نیز آشنا می‌شود که به‌عنوان مدیر در یک مجموعه‌ی توریستی محلی مشغول به فعالیت است و در واقع، از شهری دیگری به این مکان آمده.

این شهر به فعالیت‌های ورزشی مختلف، مانند قایق‌سواری و پیاده‌روی و همچنین طبیعت زیبای خود معروف است، اما تاریخچه‌‌ی مرموزی نیز درگذشته‌ی این شهر وجود داشته که رفته‌رفته و با پیشرفت داستان، با آن بیشتر آشنا خواهیم شد. در همان آغاز کتاب پی می‌بریم که سایه‌ی شوم اتفاقاتی ناخوشایند، بر محبوبیت این شهر سایه انداخته است.

با ورود برادر روزنامه‌نگار به شهر برای پیگیری وضعیت برادرش و مواجه او با ابیگیل به‌تدریج داستان وارد فاز جدیدی می‌شود. این دو به‌عنوان تنها افرادی که محلی نیستند، شروع به یافتن حقایق بیشتری در مورد این شهر و اتفاقاتی که در آن می‌افتد می‌کنند. ابیگیل که مدت‌ها در شهر کاترز پس زندگی کرده، حالا متوجه می‌شود که چقدر اندک مردم این شهر را می‌شناسد.

کتاب آخرین کسی که ناپدید شد نوشته‌ی مگان میرندا تا پایان با همین شیوه‌ی روایی جذاب و البته رمزآلود به پیش می‌رود و گره‌به‌گره از اتفاقاتی که در این شهر افتاده، پرده برمی‌دارد. مخاطب با علاقه در مسیر روایت، همراه داستان است. پایان‌بندی غافلگیرکننده رمان نیز به‌عنوان برگ‌ برنده‌ای دیگر به هر چه جذاب‌تر شدن داستان، کمک شایانی کرده است.

کتاب مگان میرندا که در تاریخ 26 جولای 2022 برای اولین بار منتشر شده است، تاکنون افتخاراتی متعددی را نصیب نویسنده‌اش کرده. کتاب آخرین کسی که ناپدید شد با ترجمه‌ی سمر میرزاخانی نافچی و توسط انتشارات افرا در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب آخرین کسی که ناپدید شد

  • برترین کتاب تابستان 2022 به انتخاب مجله‌ی کرایم ریدز
  • برترین کتاب معمایی سال 2022 به انتخاب مجله‌ی بوک ریوت
  • رمان تریلر برگزیده سال 2022 به انتخاب نشریه‌ی بوک لیست ریدر
  • در فهرست «چهارده کتاب برای مطالعه در ماه جولای» به انتخاب E! News
  • یکی از بهترین رمان‌های هیجان‌انگیز سال 2022، به انتخاب رسانه‌‌ی Book Riot
  • در فهرست فعلی کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز (Current List of New York Times Best Sellers)

نکوداشت‌های کتاب آخرین کسی که ناپدید شد

  • فشرده و پرگره. (مجله‌ی People)

  • عالی ... پایانی غیرمنتظره و شگفت‌انگیز. (مارلین استاسیو، نیویورک تایمز)

  • مگان میرندا بار دیگر بازگشته تا داستانی هیجان‌انگیز در مورد رازهای پنهان یک شهر کوچک را روایت کند. (رسانه‌‌ی Book Riot)

  • گره‌ها و چرخش‌های ناگهانی کتاب آخرین کسی که ناپدید شد از آن یک تجربه‌ی فراموش‌نشدنی ساخته است. (رسانه BookTrib)

  • میراندا کار فوق‌العاده‌ای در غافلگیری مخاطب در این کتاب انجام داده است. یک پازل جذاب و مرموز. (تام نولان، وال استریت ژورنال)

  • خلق دنیایی رام‌نشده، اما طبیعی در دل هزارتوی داستانی جذاب. شخصیت‌های باورپذیر و هیجانی تمام‌نشدنی در دل روایت کتاب. (نقد کتاب Kirkus)

  • میراندا تابستان امسال با رمان هوشمندانه‌ی دیگری بازگشته است. شخصیت‌هایی باورپذیر و روایتی محکم برای خلق یک داستان جذاب دیگر. (دایر مورفی، CrimeReads)

  • هوشمندانه! شهر کاترز پس در رمزوراز غرق است. رموزی که توسط نویسنده، با استادی رو می‌شوند. یک نمونه‌ی درخشان از زمان‎بندی مناسب در روایت داستانی. (واشنگتن پست)

کتاب آخرین کسی که ناپدید شد مناسب چه کسانی است؟

کتاب آخرین کسی که ناپدید شد به علاقه‌مندان به ادبیات، به‌ویژه دوست‎داران ژانر معمایی پیشنهاد می‌شود.

با مگان میرندا بیشتر آشنا شویم

مگان میرندا (Megan Miranda) یکی از نویسندگان موفق کتاب‌های معمایی و هیجان‌انگیز در امریکا است که آثارش از جمله همین کتاب آخرین کسی که ناپدید شد، موفق به ورود به لیست کتاب‌های پرفروش نشریه معتبر نیویورک تایمز شده است. آثار وی از جمله «تمامی دختران گم‌شده»، «غریبه کامل» و «آخرین مهمان خانه» در زمره کتاب‌های پرفروش و محبوب این سبک قرار داشته و او را تبدیل به یکی از نویسندگان شناخته‌شده معاصر کرده است.

در بخشی از کتاب آخرین کسی که ناپدید شد می‌خوانیم

ولی من قبلاً درمورد کوری اشتباه کرده بودم، شاید آنقدری که به نظر می‌رسید بی‌آزار نبود و این کوله‌پشتی را به‌عنوان چیزی می‌دید که می‌توانست او را متهم کند. «پس چی؟ ‌تصمیم گرفتی دزدکی بیای و بدزدیش؟ مدارک رو نابود کنی؟ ‌درست مثل همه‌ی چیزهای دیگه وانمود کنی از اول وجود نداشته؟»

نگاهش تیره شد و حرفم را انکار نکرد. این خصوصیت کوری بود، هرگز دروغ نمی‌گفت. ولی هیچ‌وقت تمام واقعیت را نمی‌گفت. سؤالاتم را دور می‌زد، همه‌چیز را ملایم و سطحی حفظ می‌کرد ولی رازهایش را برای خود نگه می‌داشت. «دوباره ازت می‌پرسم. این دفتر دست تو چیکار می‌کنه؟»

گفته بود: ‌یه چیز واقعی بهم بگو و شاید تمام چیزی که لازم بود همین بود. شاید این چیزی بود که برای تعلق داشتن در چنین مکانی نیاز بود. «پیداش کردم، توی یه کمد توی آستانه. کلیدش به دسته‌کلید جورجیا آویزون شده بود.» صداقتم را به نمایش گذاشتم و منتظر شدم او هم حقیقت را بگوید.

ولی چشمان کوری تنگ شدند، انگار باور به این داستان نیازمند ایمانی بیش‌از‌حد بود. «این توی کمد جورجیا بود؟ و تو به کلانتر زنگ نزدی؟» این را با ناباوری گفت، انگار تنها کاری که می‌کردم این بود که سوءظن بیشتری بر روی خودم بیفکنم. ولی همه‌ی ما با محبت کلانتر بزرگ نشده بودیم که مطمئن باشیم طرف ما را می‌گیرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرین کسی که ناپدید شد
نویسنده
مترجمسمر میرزاخانی نافچی
ناشر چاپیانتشارات افرا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات341
زبانفارسی
شابک978-622-92518-7-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
115000 ت - 12.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین کسی که ناپدید شد

زهرا قدیمی
۱۴۰۲/۲/۳
تصویرسازی نویسنده تحسین برانگیزه.... دقیق اما منجز...... این رمان عالی رو به کسانی توصیه میکنم که کیفیت سبک نگارش براشون لذت‌بخشه. در دنیای امروز کمتر ماجرایی میتونه مارو غافلگیر کنه. از طریق انواع روش‌های مدرن سخیفترینو وقیحترین خشونت‌ها و دروغهارو... در معرض دید و شنیدداریم. اونقدر دانش در دوره و ما پیشرفت کرده که حتی عالم ارواح (غیر ماده) هم پنهانی دور از دسترس نیست. بنابراین مهارت خانم میراندا در ساختن یک ماجرای خواندنی از کلیشه تکراری جامعه کوچکی که گناهان بزرگی رو در باغهای متروکشون دفن کردن ستودنیه.... فقط قدرت قلم و تسلط بر نگارش میتونه از یه قصه تکراری داستانی روان و تازه بسازه
محبوبه عباس زاده
۱۴۰۲/۱/۱۴
برای کسانیکه به ژانر جنایی معمایی علاقه دارن این کتاب زیاد هیجان نداره نهایتا یکی دوفصل آخر شما یکم هیجان احساس میکنین ولی کتاب روان و ترجمه خوبی داره تا حدی در ایم ژانر قابل قبول ظاهر شده ولی خب انتظار شاهکار نداشته باشین داستان در مورد شهر مرموزی که بعد گم شدن ۴نفر (۲۵سال قبل) شهرت پیدا کرده حالا کسانی دلشون میخواد تاریخچه مرموز این شهر رو کشف کنند و افراد گمشده رو پیدا کنند و از سرنوشتشون با خبر بشن
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۳/۸
داستان یک شهر کوهستانی و مرموزه که ۷ نفر در زمان‌های مختلف در این شهر ناپدید شدن، در نهایت نحوه قتل همه اونها مشخص می‌شه ولی با وجود یک پایان جالب و تا حدودی غافلگیر کننده، در کل از خواندنش خیلی لذت نمی‌برید، چون اوایل کتاب خسته کننده ست و داستان بسیار کند پیش می‌ره، و متاسفانه ترجمه هم خیلی زیبا و روان نیست
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۵/۹
تقریبا تا اواخر داستان بسیار کش دار و سنگین و معمولی پیش میره و ناگهان درپایان معمایی و پلیسی و پیچیده و رازآلود میشه که‌ای کاش در کل داستان اینطور بود و فقط سرنوشت افراد گم شده باعث شد تا انتها ادامه بدم
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۲/۷/۱۵
سلام. توضیحات کشدار و حوصله سربر و تکراری زیاد داره. و اینکه مردم یک شهر در مورد جنایاتی که اتفاق میفته با هم یکدست و هماهنگ باشن غیر واقعی بود. اما برای یک بار خوندن بد نیست.
زهرا بهرامی
۱۴۰۲/۳/۳
ترجمه خوبه چند فصل اولش هیجانش کمه بعد بهتر میشه پایانش خوبه ولی اون قدری که دوست داشتم شکه نشدم شاید چون زیاد جنایی خوندم این طوریه در کل رمانش بدک نیست
محمد درخشان
۱۴۰۲/۱/۸
کتاب اول خیلی جذب نمی‌کنه اما بعد از کمی که به جلو می‌ریم ریتمش خوب میشه، و هر چی به پایان نزدیک می‌شیم جذاب تر میشه
سحر بهرامی
۱۴۰۲/۲/۲۸
اوایل قصه کند پیش میره ولی هرچی میری جلوتر همه‌چی مرموزتر میشه. آخرش هم اصلا قابل حدس نبود. خوشمان آمد😁
زهره
۱۴۰۲/۲/۱۵
داستان پر از رمز و راز که آخرش رو نمی‌تونید حدس بزنید. حتما بخونید
mohammad amin
۱۴۰۲/۱/۴
رمان جذاب و شنیدنی است. ممنون از کتاب راه خواندن ان پیشنهاد میشود
شیوا اسدی
۱۴۰۲/۱۰/۹
خوب بود داستان جالبی بود ارزش یکبار خواندن رو داره
لیلا جعفری
۱۴۰۲/۲/۱۴
من بیشتر از محیط اون شهر و دنجی مسافرخونه خوشم اومد
زهره ابازری
۱۴۰۲/۱۱/۷
به نسبت کتابهای معمایی کمی بی جاذبه بود
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب آخرین کسی که ناپدید شد

برای دریافت کتاب آخرین کسی که ناپدید شد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.