معرفی و دانلود کتاب فال نیک

عکس جلد کتاب فال نیک
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فال نیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فال نیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فال نیک

طبق پیش‌بینی‌های یک جادوگر، آخرالزمان نزدیک است و زندگی زمینی رو به پایان؛ اما چگونه می‌توان جلوی این اتفاق شوم را گرفت؟ نیل گیمن و تری پرچت در کتاب فال نیک، با درآمیختن دو ژانر محبوب کمدی و فانتزی، رمانی جذاب و منحصر به فرد را به نگارش درآورده‌اند. داستان اصلی این کتاب پرفروش، در رابطه با متحد شدن یک فرشته‌ی نگهبان با یکی از مأمورین شیطان در زمین، برای نجات جهان از بلایای تاریکی‌ست که قرار است در روز پایانی دنیا با آن‌ها مواجه شود.

درباره‌ی کتاب فال نیک

ژانر فانتزی، از محبوب‌ترین ژانرهای داستانی در سراسر جهان است که توانسته طرفداران پروپاقرص بی‌شماری را مجذوب خود سازد. در چند دهه‌ی گذشته شاهد تحولات مهمی در این ژانر بوده‌ایم که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تلفیق عناصر آن با دیگر ژانرهای داستانی اشاره کرد. ترکیب عناصر و اِلِمان‌های فانتزی با ژانرهای داستانی محبوب دیگر، از قبیل کمدی و تریلر، سبب شده است که این ژانر در چند دهه‌ی گذشته جان تازه‌ای به خود بگیرد. به عنوان یکی از موفق‌ترین نمونه‌های این دسته از آثار که تأثیر انکارناپذیری بر کتاب‌های فانتزی پس از خود گذاشت، می‌توان به کتاب فال نیک (Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch)، نوشته‌ی نیل گیمن (Neil Gaiman) و تری پراچت (Terry Pratchett) اشاره کرد؛ این رمان محبوب، تلفیقی درخشان از دو سبک کمدی و فانتزی‌ست.

معرفی و دانلود کتاب فال نیک

نیل گیمن، داستان‌نویس محبوب طرفداران کتاب‌های فانتزی و کمیک، و تری پراچت، رمان‌نویس تأثیرگذارِ ژانر علمی - تخیلی، با همکاری یکدیگر، رمان فال نیک را در اوایل دهه‌ی 90 میلادی منتشر نمودند. این دو نویسنده‌ی محبوب اهل بریتانیا در این کتاب خواندنی، داستان اتحاد یک فرشته‌ی نگهبان با نام آزیرافیل را با یکی از فرشتگان مطرود خدا و تحت فرمان شیطان، که کرولی نام دارد، روایت می‌کنند. ماجرا از این قرار است که هم کرولی و هم آزیرافیل (که هر دو در هیبت انسان‌های عادی در کشور انگلیس زندگی می‌کنند)، به دلیل هم‌زیستی چند هزارساله با آدم‌ها، به آن‌ها و البته زندگی زمینی، عادت کرده‌اند؛ بنابراین در تلاش‌اند تا از وقوع آخرالزمان که توسط یک جادوگر معتبر پیش‌بینی شده است، جلوگیری کنند.

آزیرافیل، در اصل همان فرشته‌ی نگهبان معروف است که با آن شمشیر آتشین قدرتمندش از دروازه‌های بهشت محافظت می‌کند. کرولی نیز همان مار مرموزی‌ست که توانست با دستور شیطان، آدم و حوا را با وسوسه‌های زیرکانه‌ی خود، متقاعد به سرپیچی از فرمان خداوند کند. اما این دو فرشته که قرار بود به عنوان نمایندگان دو جناح خیر و شر با یکدیگر در زمین مبارزه کنند، برای آن که بتوانند جهان را نجات دهند، مجبور می‌شوند دشمنی طولانی خود را موقتاً تا یک سطحی کنار گذاشته و به همکاری با یکدیگر بپردازند. اما کار به همین سادگی نخواهد بود و آن‌ها در این مسیر سخت قرار است با اتفاقات هیجان‌انگیز و غیرقابل پیش‌بینی بسیاری مواجه شوند...

معرفی و دانلود کتاب فال نیک

اشاره‌های مستقیم و غیرمستقیم به روایت‌های کتب مقدس و رویدادهای تاریخی که اغلب با زبانی طنز و هجوآمیز مطرح می‌شوند، یگی از ویژگی‌های کتاب فال نیک است که جذابیتی دوچندان به این رمان بخشیده است. برای مثال در بخشی از کتاب، به جای توصیف چهار سوارکارِ ذکرشده در انجیل که قرار است در آخرالزمان سوار بر اسب‌های‌شان در زمین ظاهر شوند، چهار موتورسوار داریم که با موتورهای‌شان در خیابان‌های لندن ویراژ می‌دهند.

نیل گیمن و تری پراچت در کتاب فال نیک، علاوه بر روایت ماجراهای سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز، با استفاده از زبان طنز و با ظرافتی فوق‌العاده، پرسش‌های جدی و عمیقی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌‌کنند. پرسش‌هایی از این قبیل: مرز بین خوبی و بدی را چگونه می‌توان مشخص نمود؟ آیا با تربیت صحیح می‌توان یک فرد را در مسیر نوع‌دوستی و اخلاق‌گرایی قرار داد یا این ذات آدم‌هاست که تعیین‌کننده‌ی رفتارهای آن‌ها خواهد بود؟ خیر و شر، مفاهیمی ثابت هستند یا در شرایط متفاوت ممکن است دید ما به آن‌ها تغییر کند؟

کتاب فال نیک توسط سوگند رجبی نسب به زبان فارسی ترجمه شده و به‌وسیله‌ی انتشارات بهرام در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب فال نیک

  • قرار گرفتن در رتبه‌ی شصت و هشتم در نظرسنجی بیگ رد برای انتخاب محبوب‌ترین رمان‌های تاریخ به انتخاب مردم بریتانیا در سال 2003
  • نامزد کسب جایزه‌ی بهترین رمان سال در مراسم بهترین کتاب‌های فانتزی‌ جهان در سال 1991
  • نامزد کسب عنوان بهترین رمان فانتزی سال در مراسم جایزه‌ی لوکوس در سال 1991
  • کسب جایزه‌ی فنت‌لب (FantLab) برای بهترین ترجمه‌ی سال 2012

نکوداشت‌های کتاب فال نیک

  • کتاب فال نیک، رمانی سرگرم‌کننده و فوق‌العاده زیرکانه است. (نشریه‌ی Library Journal)
  • تا به حال به این اندازه به آخرالزمان نخندیده بودم! (کلایو بارکر، نویسنده و هنرمند انگلستانی)
  • اگر تا به حال کتاب فال نیک را نخوانده‌اید، نصف عمرتان بر فناست! هیچ اشکالی از این کتاب نمی‌توانم بگیرم. (نشریه‌ی The Rocky Mountain News)
  • از خط اول تا آخرین پاراگراف، کتاب فال نیک فوق‌العاده سرگرم‌کننده و بامزه است. (نشریه‌ی Rave Reviews)
  • کتاب فال نیک بسیار سرگرم‌کننده و خلاقانه است؛ اگر دنبال رمانی هستید که با آن روده‌بر شوید، حتماً این اثر را مطالعه کنید. (نشریه‌ی Orlando Sentinel)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب فال نیک

  • سریال تلویزیونی فال نیک: از سال 2019، سریالی تلویزیونی با اقتباس از داستان کتاب فال نیک، با همین نام، به کارگردانی داگلاس مکینون و نویسندگی نیل گیمن در حال تولید است که تاکنون دو فصل از آن ساخته شده است. این سریال محبوب از طریق سرویس اینترنتی آمازون و شبکه‌ی تلویزیونی بی‌بی‌سی پخش می‌شود.
  • برنامه‌ی رادیویی فال نیک: در سال 2014، شبکه‌ی رادیویی بی‌بی‌سی انگلستان، دست به تولید سریالی با اقتباس مستقیم از داستان کتاب فال نیک زد. این سریال رادیویی 6 قسمت داشت و علاوه بر خود نیل گیمن و تری چرچت، صداپیشگان مطرحی از قبیل مارک هیپ و پیتر سرافیناویچ در آن هنرنمایی کردند.
  • نمایش‌‌های تئاتر فال نیک: با اقتباس از رمان فال نیک تاکنون دو نمایش تئاتر بر روی پرده رفته‌اند؛ نخستین نمایش به کارگردانی دین هاف انگلیسی در سال 2013 به اجرا درآمد، و دومین نمایش نیز در کشور استرالیا با کارگردانی نانسی هایس در سال 2017 بر روی صحنه رفت.

کتاب فال نیک برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی کتاب‌های فانتزی و رمان‌های کمدی، از مخاطبین اصلی کتاب فال نیک به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب فال نیک می‌خوانیم

در کل نه او و نه کرولى نباید کنار هم مى‌بودند، اما هر دوى آن‌ها مردان این دنیا بودند (یا حداقل به شکل مرد بودند) و همیشه اوضاع بر وفق مرادشان بود. در ضمن وقتى کسى را شش هزار سال مدام ببینى، به حضورش عادت مى‌کنى. اوضاع آنقدر ساده بود که نیازى به تاکید نداشت. چیزى شبیه به شرایط مأمورینى که براى مدتى طولانى در شرایطى سخت و دور از سرپرست خود کار مى‌کنند و پس از مدتى متوجه مى‌شوند که با رقیب‌شان نقاط اشتراک بیشترى دارند تا با هم‌تیمى‌هاى خود. هیچیک از آن‌ها در کار دیگرى دخالت نمى‌کرد. نه کسى برنده مى‌شد و نه کسى مى‌باخت و هرکدام مى‌توانستند به روساى خود بگویند که با دشمنى حیله‌گر و باهوش طرف هستند.

این بدان معنا بود که کرولى اجازه داشت به امور منچستر بپردازد و کل شروپ‌شر در اختیار آزیرافیل بود. کرولى گلاسگو45 را گرفت و آزیرافیل ادینبرا را از آن خود کرد. (اما هیچیک از آن‌ها مسئولیت میلتون کینز را بر عهده نگرفت. "توجه داشته باشید که میلتون کینز شهرى تازه‌ساز بین لندن و بیرمنگام است. قرار بود این شهر نوین، کارآمد، سلامت و مکانى خوشایند براى زندگى باشد. " اما هر دو آن جا را به عنوان یک موفقیت گزارش دادند.) و البته طبیعى بود که در مواقع لازم هواى یکدیگر را داشته باشند. به هرحال هر دو از جنس فرشتگان بودند. اگر یکى از آن‌ها براى وسوسه‌ى فردى به شهرى دیگر مى‌رفت، تعجبى نداشت که چرخى در شهر زده و چند نفرى را سر عقل بیاورد. به هرحال مأموریت آن‌ها انجام مى‌شد و اگر با موضوع عاقلانه برخورد مى‌کردند، در زمان و هزینه صرفه‌جویى مى‌شد. آزیرافیل گاهى دچار عذاب وجدان مى‌شد، اما او نیز مانند کرولى با قرن‌ها زندگى در میان انسان‌ها تحت تاثیر آن‌ها قرار گرفته بود، البته از جهتى دیگر. در ضمن ظاهرا مسئولین اهمیتى نمى‌دادند که چه کسى مأموریت‌ها را انجام دهد، تنها نتیجه مهم بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فال نیک
نویسنده،
مترجمسوگند رجبی نسب
ناشر چاپیانتشارات بهنام
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-622-6651-59-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فال نیک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فال نیک

برای دریافت کتاب فال نیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.