معرفی و دانلود کتاب آمادگی عملکردی

عکس جلد کتاب آمادگی عملکردی
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آمادگی عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمادگی عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمادگی عملکردی

کتاب آمادگی عملکردی نوشته‌ی جان آلن، به بررسی موضوع آمادگی جسمانی به‌شکل کاربردی می‌پردازد. انجام تمریناتی که شبیه به کارهای عادی و روزمره‌ی ما هستند، شاید آن‌قدرها سخت و پیچیده نباشد، اما نویسنده با تأکید بر همین شیوه، نوع جدیدی از تناسب‌اندام را به ما معرفی می‌کند. با این روش جسم ما در حالت فعال و آماده خواهد بود، سطح ایمنی‌ بدن‌مان بالا خواهد رفت و ظاهری بهتر و مناسب‌تر نصیب ما خواهد شد.

درباره‌ی کتاب آمادگی عملکردی

آمادگی جسمانی یا تناسب‌اندام کاربردی دقیقاً همان موقعیت‌ها و شرایطی از زندگی روزمره هستند که در آن‌ها حرکت و فعالیت می‌کنید. حرکات ساده‌ای مانند خم شدن برای بلند کردن بسته‌ی خریدهایتان از روی زمین، تمیز کردن خانه و یا حتی نشستن بر روی مبلمان راحتی ممکن است به بدن شما آسیب بزنند و متوجه نشوید. جان آلن (John Allen) در کتاب آمادگی کاربردی (Functional Fitness) به شما می‌گوید که تناسب‌اندام کاربردی در واقع تمرین و تقویت بدن در هنگام انجام همین فعالیت‌های ساده‌ی روزانه است. بسیاری از ورزشکاران حین انجام حرکات ورزشی، کمر یا بخش دیگری از اندام خود را بد نگه می‌دارند. ما هم در مواقعی که مشغول به انجام کارهای روزمره‌ی خود هستیم، بدن خود را در وضعیت‌های نامناسبی نگه می‌داریم. این کارها و فعالیت‌های روزمره، پیش‌پاافتاده‌ترین و رایج‌ترین ورزش‌ها هستند، اما چون خارج از باشگاه انجام می‌شوند، برایمان مهم نیستند. اینجاست که اهمیت آمادگی عملکردی مطرح می‌شود.

آموزش تمرینات مربوط به آمادگی عملکردی بسیار مهم است؛ زیرا وقتی الگوهای ناسالم و اشتباهی را که به آن‌ها عادت کرده‌اید، تغییر می‌دهید و حرکات فیزیکی خود را اصلاح می‌کنید، قدرت بدنی‌تان از شما محافظت خواهد کرد. جان آلن به شما می‌گوید که نکته‌ی طلایی، درست حرکت کردن در همه‌ی زمان‌ها و مکان‌ها است. همچنین از مزایای دیگر تناسب‌اندام کاربردی کاهش درد عضلانی و مفاصل است. کتاب آمادگی عملکردی به شما این نوید را می‌دهد که هر کسی می‌تواند از آن بهره‌مند شود و این تمرینات به هیچ وسیله یا تجهیزات خاصی احتیاج ندارند. تنها آیتم موردنیاز برای تمرین آمادگی جسمانی، حضور خود شماست.

و نکته‌ی کلیدی و پایانی جان آلن برای تمامی ورزشکاران: هرچه بیشتر تمرین کنید، در انجام حرکات ورزشی بهتر و بهتر خواهید شد. اگر کاری که انجام می‌دهید را دوست داشته باشید، قطعاً پیشرفت خواهید کرد. موفقیت در گرو مداومت و استمرار شماست، نه انجام تمرینات سخت، سنگین و عذاب‌آور. او در متن تألیفی خود تمامی موارد مربوط به آمادگی جسمانی عملکردی از جمله اشتباهات رایج در آن، انواع تمرینات مربوط به آن، مزایا و اصول اولیه‌اش را مورد بررسی قرار داده است.

کتاب آمادگی عملکردی را فاطمه مرجانی به فارسی ترجمه کرده‌ و انتشارات نرسی آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب آمادگی عملکردی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به آمادگی جسمانی و مربیان این رشته کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب آمادگی عملکردی می‌خوانیم

زمانی که از واژه‌ی سلامتی استفاده می‌کنید، در واقع به سلامتی و تندرستی خود و دیگران اشاره می‌کنید. بنابراین به‌طور طبیعی سلامتی یک مسئله‌ی شخصی است، به‌خصوص زمانی که مشکلی سلامتی شما را تحت‌الشعاع قرار دهد. هر فردی در زندگی علاقه‌مند به داشتن سلامتی کامل است که این موضوع کاملاً طبیعی است.

اولین و راحت‌ترین چیزی که می‌توانید برای بهبود سلامتی خود انجام دهید تغذیه‌ی مناسب و تمرین ورزشی منظم می‌باشد. تغذیه‌ی مناسب می‌تواند یک برنامه‌ی غذایی و نظارت درست بر روی مواد غذایی مصرفی در آشپزخانه شما باشد. از طرف دیگر از دیدگاه بعضی افراد تمرین می‌تواند تفکری اشتباه باشد، تمرین کردن به این معنا نیست که شما باید یک بدن‌ساز یا وزنه‌بردار شوید، اگر چه این‌ها با تمرین کردن دست‌یافتنی هستند.

تمرین می‌تواند به این معنی باشد که وزن خود را در حد مناسب حفظ کرده و به‌طور صحیح و کاربردی حرکات بدن خود را مدیریت و اجرا کنید. در چنین مواردی شما برای حفظ و نگهداری سلامتی خود به‌طور مناسب نیازی به دمبل زدن و تردمیل ندارید، بلکه به یک روتین منظم و تمریناتی در جهت بهبود آمادگی جسمانی عملکردی نیاز دارید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: آمادگی عملکردی چیست؟
توضیح در مورد آمادگی عملکردی در رابطه با زندگی شما
آیا آمادگی عملکردی برای شما مناسب است؟
فصل 2: مزایای آمادگی عملکردی
حرکت راحت‌تر
سیستم ایمنی و حمایتی قوی‌تر
بهتر به نظر برسید و احساس بهتری داشته باشید
فصل 3: آمادگی عملکردی و تمرینات دیگر
1. بدن‌سازی
2. تمرینات سنگین وزن
3. تمرینات گروهی
فصل 4: اشتباهات رایج در آمادگی عملکردی
روال روزانه
کاری را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید
رژیم گرفتن
تلاش بدون هدف
فصل 5: اولین جزء از آمادگی عملکردی: توان
توان چیست؟
توان در زندگی روزمره‌ی شما
حرکت‌های توانی
فصل 6: دومین جزء از آمادگی عملکردی: قدرت
قدرت چیست؟
قدرت در زندگی روزمره‌ی شما
حرکات قدرتی
فصل 7: سومین جزء از آمادگی عملکردی: دامنه حرکتی
دامنه حرکتی چیست؟
دامنه حرکتی در زندگی روزمره‌ی شما
تمرینات دامنه حرکتی
فصل 8: چهارمین جزء از آمادگی عملکردی: تعادل و استقامت
تعادل و استقامت چیست؟
تعادل و استقامت در زندگی روزمره‌ی شما
حرکات تعادلی و استقامتی
نتیجه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمادگی عملکردی
نویسنده
مترجمفاطمه مرجانی
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات102
زبانفارسی
شابک978-600-5028-97-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آمادگی عملکردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آمادگی عملکردی

برای دریافت کتاب آمادگی عملکردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.