معرفی و دانلود کتاب حافظه برتر

عکس جلد کتاب حافظه برتر
قیمت:
89900 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حافظه برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حافظه برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حافظه برتر

تا‌به‌حال فکر کرده‌اید چگونه می‌توان ثروت بیشتری به دست آورد؟ یا اینکه قدرت هوش خود را افزایش داد؟ موضوع کتاب حافظه برتر نوشته‌ی کوین ترودو همین است. این کتاب به شما می‌گوید که اگر صاحب یک حافظه برتر شوید، می‌توانید آنچه را دور از دسترس می‌دانید، به راحتی کسب کنید.

درباره‌ی کتاب حافظه برتر

شاید بسیاری از ما تصور کنیم حافظه و استفاده از آن یک استعداد خدادادی است که ممکن است در بعضی افراد با قدرت بیشتری عمل کند. اما مطالعه‌ی کتاب حافظه برتر (Mega Memory) اثر کوین ترودو (kevin trudeau) به ما می‌آموزد که استفاده از حافظه درست مانند رانندگی یا دوچرخه‌سواری یک مهارت است که باید آن را فراگرفت.

در واقع کتاب حافظه برتر یک راهنمای عملی است و به ما کمک می‌کند تا روش‌هایی را به‌کار ببندیم که ذهن‌مان تاکتیک‌های افزایش قدرت حافظه را فراگیرد؛ درست مانند فردی که می‌خواهد شنا کردن یا دوچرخه‌سواری را یاد بگیرد؛ اول باید تاکتیک‌ها را آموزش ببیند و بعد تمرین و ممارست کند تا به یک شناگر یا دوچرخه‌سوار ماهر تبدیل شود.

برنامه‌ای که در این کتاب شرح داده می‌شود، یک روش منظم سازماندهی و پردازش اطلاعات در ذهن است که از راه خواندن به‌دست می‌آید. با مطالعه‌ی کتاب حافظه برتر می‌آموزیم اطلاعاتی را که از مسیر دیدن، شنیدن یا تجربه کردن به‌دست می‌آوریم با تکنیک‌های آموزشی کوین ترودو به گونه‌ای در ذهن‌مان ثبت و ضبط کنیم که در زمان مناسب به آن‌ها دسترسی داشته و هر زمان که نیاز بود از آن‌ها استفاده کنیم.

در کتاب حافظه برتر نوشته‌ی کوین ترودو و ترجمه‌ی فریبا جعفری نمینی یک اصل بنیادین وجود دارد که باید پیش از شروع تمرینات آن را در نظر داشته باشیم: اصل پذیرش تغییر! این به آن معناست که باید در پیروی از اصولی که در طول زندگی آموخته‌ایم یا آن‌ها را به عنوان اصل تغییرناپذیر قبول کرده‌ایم، بازنگری کنیم. درست مانند زمانی‌که جامعه بشری با پدیده‌های نو مانند رایانه و استفاده از آن برخورد کرد، باید بیاموزیم که پدیده‌ی حافظه برتر راهگشای بسیاری از نیازهای روزمره‌ی ماست و نباید در برابر آن مقاومت نشان دهیم.

برنامه‌ی حافظه برتر بر اساس روش «تعادل ترازوی تمرین» طراحی شده است. بر اساس این روش، خواننده یا بهتر بگوییم فراگیرنده اطلاعات مختصری را در بخش‌های کوتاه مطالعه کرده و می‌آموزد. سپس با اجرای تمرین‌ها یاد می‌گیرد که چگونه از هر تکنیک استفاده کند. هدف از به‌کارگیری این روش آن است که همزمان با مطالعه و یادگیری، اعتمادبه‌نفس شما نیز تقویت شود و با اجرای هر تمرین، کار تقویت حافظه با سهولت بیشتری ادامه پیدا کند.

خواننده‌ی این کتاب در طول مدت مطالعه، چهار مرحله را می‌گذراند که نویسنده آن‌ها را به ترتیب اینگونه نامگذاری کرده است: «بی‌دانشی ناخودآگاه»، «بی‌دانشی خودآگاه»، «دانش خودآگاه» و «دانش ناخودآگاه». در واقع ما با گذراندن این چهار مرحله و طی کردن تمرینات، از یک فرد معمولی به فردی تبدیل می‌شویم که به یک کشف بزرگ در زندگی رسیده است. مانند کسی که نظاره‌گر بازشدن دریچه‌های یک سد و فوران آب از آن است.

نکوداشت‌های کتاب حافظه برتر

  • حافظه برتر نوشته‌ی کوین ترودو پرکاربردترین راهنمای خودسازی در تمام دوران‌ها است. (آمازون)
  • این یک کشف بزرگ است. حافظه‌ی خوب یا بد وجود ندارد و ما این کشف را مدیون ترودو هستیم. (آمازون)

کتاب حافظه برتر برای چه کسانی مناسب است؟

در درجه‌ی اول هر کس که می‌خواهد در زندگی خود تحولی ایجاد کند که این تحول وابسته به قدرت ذهنی و حافظه است، باید کتاب حافظه برتر را مطالعه کند. اما به طور ویژه علاقه‌مندان به مباحث روانشناسی، حوزه‌های مختلف کسب‌وکار و افرادی که در زمینه‌ی مهارت‌های ذهنی مطالعه می‌کنند، مخاطب این کتاب هستند.

با کوین ترودو بیشتر آشنا شوید

کوین مارک ترودو (متولد 1963) نویسنده و کارآفرین آمریکایی است. او به واسطه‌ی برنامه‌های تلویزیونی و اجرای آگهی‌های تجاری شهرت زیادی پیدا کرد و این حرفه برایش ثروت بسیاری به همراه آورد.

او در کودکی با مشکل یادگیری دست و پنجه نرم می‌کرد اما در دوران دبیرستان تا آنجا از خود قابلیت نشان داد که به عنوان یک استعداد درخشان معرفی شد اما تحصیلات خود را رها کرد و به کسب‌وکار پرداخت. ترودو مالک ده‌ها شرکت تجاری است و به غیر از فعالیت در تجارت، به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای گلف و بیلیارد هم شناخته می‌شود. ترودو به غیر از کتاب حافظه برتر، کتاب «درمان‌های طبیعی» و کتاب «درمان کاهش وزن» را هم نوشته و منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب حافظه برتر می‌خوانیم

بیایید تصور کنیم که یک روز، شما بار دیگر با جنت، در جایی مانند فروشگاه، روبه‌رو می‌شوید. درست مانند سناریویی که ما چند فصل قبل به آن اشاره کردیم. همه ما در چنین وضعیتی گیر افتاده‌ایم، می‌دانیم که این فرد را در گذشته ملاقات کردیم اما نمی‌توانیم اسم او را به خاطر آوریم. به جای اینکه بگویید: «ببخشید...! اسمتون رو فراموش کردم.» با یک حافظه آموزش دیده موارد زیر را انجام دهید:

ابتدا از خود بپرسید: «قلاب من چی بود؟» اگر تمرینات این کتاب را به خوبی انجام داده باشید، به شما قول می‌دهم که تصویر قلاب، به عنوان مثال روسری، را بی‌ هیچ زحمتی به یاد خواهید آورد. حتی اگر این خانم اکنون آن روسری را استفاده نکرده باشد. قدم بعدی این است که از خود بپرسید: «من چه چیزی رو به روسری ربط داده بودم؟ با چه تصویری این کار رو انجام داده بودم؟» من باز تضمین می‌کنم که شما تصویر بازی تنیس با روسری، روی تور مربایی را به یاد خواهید آورد. با انجام کارهای بالا می‌توانید به این کلمات برسید: «Jam» و «net»، خب، این ترکیب عجیب چه نامی ‌را نشان می‌داد؟ بله، جنت!

بیایید به عکس دیگری بپردازیم، عکس سوم. شما مردی را با پیراهن راه‌راه در یک مهمانی ملاقات و تنها چند دقیقه با او صحبت کرده‌اید و سپس به صحبت با شخص دیگری پرداختید. سه ساعت بعد، به این مرد نزدیک می‌شوید تا خداحافظی کنید. اما نامش را به خاطر ندارید. این سه مرحله را انجام دهید: قلاب برای این مرد چه بود؟ پیراهن راه‌راه. کاری که شما با این پیراهن راه‌راه انجام دادید چه بود؟ صورت‌حساب‌ها به پیراهن او چسبیده بودند. صورت‌حساب؟ بیل! اسم این مرد بیل است.

فهرست مطالب کتاب

نحوه استفاده از این کتاب
بخش اول: حافظه برتر
فصل دوم: آموختن اصول اولیه مشارکت
فصل سوم: زنجیره‌سازی: به کارگیری قدرت تصاویر روشن در ذهن
فصل چهارم: ایجاد لیست‌های قلاب برای پوشه پرونده‌های ذهنی
فصل پنجم: استفاده از لیست قلاب‌ها
فصل ششم: بازی با تمرکز
فصل هفتم: قلاب‌سازی برای لیست کلمات
فصل هشتم: چگونه بدن شما می‌تواند روی ذهنتان تأثیر داشته باشد
فصل نهم: قلاب‌سازی برای لیست خانه
فصل دهم: به یاد آوردن نام‌ها: قسمت اول
فصل یازدهم: به یاد آوردن نام‌ها: قسمت دوم
فصل دوازدهم: به یاد آوردن نام‌ها: قسمت سوم
فصل سیزدهم: برنامه‌های کاربردی و بنیادی روزانه
فصل چهاردهم: خواندن و حافظه برتر
فصل پانزدهم: فرهنگ واژگان، املا و حافظه برتر
فصل شانزدهم: اعداد و حافظه برتر
بخش دوم: حافظه برتر پیشرفته
فصل هفدهم: مرور و مقدمه
فصل هجدهم: لیست آوایی بدن
فصل نوزدهم: کلمات تصویری یک تا بیست‌وپنج
فصل بیستم: کلمات تصویری بیست‌وپنج تا پنجاه
فصل بیست‌ویکم: کلمات تصویری پنجاه‌و‌یک تا هفتادوپنج
فصل بیست‌ودوم: کلمات تصویری هفتادوشش تا صد
فصل بیست‌وسوم: نام‌ها را بهتر به خاطر بسپارید
فصل بیست‌وچهارم: اعداد را برای مدت بیشتری به یاد داشته باشید
فصل بیست‌وپنجم: یادآوری روزانه: از روز تولد تا هم‌اکنون
فصل بیست‌وششم: استفاده از کلمات اختصاری
فصل بیست‌وهفتم: از بین بردن عادات بد و احیا کردن اطلاعات فراموش شده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حافظه برتر
نویسنده
مترجمفریبا جعفری نمینی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات472
زبانفارسی
شابک978-622-220-111-1
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک
89900 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حافظه برتر

علی امینی فر
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
واقعا کتاب عالیه، هر هفته دوتا فصلش رو می‌خونم و تمریناتش رو انجام می‌دم خیلی خوبه و واقعا روی حافظه‌ام تاثیر مثبت داشته و هر فصل به فصل بعدیش ربط داره و پیوسته بهم هستن و کاربردین
محسن وکیلی
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
این نویسنده هر کتابی میده عالیه نخونید ضرر کردید. به فکر چند هزار تومن پولش یا نااشناییش نباشید حتمی مطالعه کنید به هر روشی که میتونید!
sina javanmard
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
کتاب حافظه‌ی برتر کتاب خیلی مفیدی هست برای حافظه‌ی بهتر که برای بهتر به نتیجه رسیدن لازمه که حتما همه تمریناتش رو انجام بدهید واقعا تاثیر مثبت و چشم گیری داره در ذهنت
دلارام 0074
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
کتاب‌های کوین ترودو عالیه. هم دیدگاه مارو ب زندگی باز میکنه هم. راه حل‌های جالبی ارائه میده. این راه حل‌ها رو توی کمتر کتابی پیدا میکنید.
حمید
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
این کتاب واقعا کمک می‌کنه تا حافظه بهتری داشته باشی من مشکل بزرگی تو یادآوری نام و نام خانودگی داشتم با روش‌های این کتاب خیلی از مشکلات من حل شدن
محمدرضا بصیرنژاد
۱۴۰۲/۱/۱۱
تمام کتاب‌های نویسنده و کتاب‌های پیشنهادی خود کوین ترودو و دوره‌های ایشان را مطالعه کنید، و از دانش یه آدم بی نظیر استفاده کنید
کاربر Mahdi
۱۴۰۱/۱۲/۲۳
اگر میخواهید نحوه استفاده از موهبت الهی یعنی حافظه را آکبند به آخرت نبرید مطاله این کتاب را توصیه میکنم
نگار قریشی زاده
۱۴۰۲/۱/۱
کتابش خیلی عالیه راهکارهایی برای تقویت حافظه داره که هرکسی میتونه ازش در زندگی استفاده کنه
مریم بهرامیان
۱۴۰۲/۱/۵
سلام کتاب بسیار مفید هست که با انجام دادن تکنیکهاش حافظه ات رشد میکنه
Mahta Hasani
۱۴۰۲/۲/۲۱
بهترین راهنما برای رسیدن به حافظه برتر همین کتابه
متین دربند
۱۴۰۲/۲/۱۱
حتما بخونین کتاب عالیه و اثبات شده هستش و توصیه میکنم چندین بار بخونید
عبدالله نظری محمدابادی
۱۴۰۲/۶/۵
تمریناتش رو انجام دادم و متوجه شدم یک نابغه هستم
حسن شاهی
۱۴۰۲/۵/۱۹
واقعا کتاب خوبیه و روش هاش بسیار عالی بودن ک تاثیر دارن.
علی ستاری
۱۴۰۲/۳/۲۹
کتاب جالبی نیست و کلا اگه بخوای توی ایران به کار ببری نمیتونی درکل پیشنهاد نمیشه
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب حافظه برتر

برای دریافت کتاب حافظه برتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.