معرفی و دانلود کتاب ارواح ماشین نشین

عکس جلد کتاب ارواح ماشین نشین
قیمت:
۲۹,۲۵۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارواح ماشین نشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارواح ماشین نشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارواح ماشین نشین

کتب ارواح ماشین نشین، مجموعه‌ای از مقالات نیل گیمن است که به موضوعات مهم و متنوعی نظیر داستان‌سرایی، ادبیات، هنر، خاطره، سفر و موسیقی می‌پردازد. این نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز، از به اشتراک‌گذاری تجربیاتش هراسی ندارد و آن‌ها را در خلال تحلیل‌هایش از مباحث مختلف، ارائه می‌دهد. در مجموع کتاب پیش رو، دارای نثری بازیگوش و شوخ‌طبع و در عین حال عمیق و تأثیرگذار است که هرگز از رویکرد کاوش‌گرایانه‌اش فاصله نمی‌گیرد.

درباره‌ی کتاب ارواح ماشین‌نشین

نیل گیمن (Neil Gaiman) با انتشار کتاب ارواح ماشین‌نشین (The View from the Cheap Seats)، گزیده‌ای از مقالاتش را به اشتراک گذاشته که درباره‌ی هنر، رویا، نویسندگان دوره‌های مختلف، موسیقی، داستان‌سرایی، سفر، اسطوره و خاطرات است. او با روحیه‌ای کاوش‌گرانه به کندوکاو موضوعات مختلف می‌رود و درنهایت اثری سرگرم‌کننده و دل‌نشین خلق می‌کند.

این کتاب، حاصل گردآوری 60 اثر غیرداستانی نویسنده است که به تحلیل موضوعات مختلف می‌پردازد و در این حین با بازیگوشی‌های معمول او هم همراه می‌شود. نیل گیمن در سراسر متن، شوخ‌طبعی خود را حفظ می‌کند و از خلال همین سرگرمی‌ها به مباحث مهم وارد می‌شود. او تمام آن‌چه را که در فکر و قلبش می‌گذرد در کتاب ارواح ماشین‌نشین به رشته‌ی تحریر درآورده و موفق شده یکی از تحسین‌برانگیزترین و تأثیرگذارترین آثار زمانه را خلق کرده. تجربیات او در مراسم اسکار سال 2010 هم در این کتاب شرح داده می‌شود.

اولین فصل کتاب، «چهار کتابفروشی» نام دارد. نویسنده در این فصل به سراغ خاطراتش رفته و از مهم‌ترین تجربیاتی که در ارتباط با کتاب‌ها کسب کرده، صحبت می‌کند. او باور دارد که چهار کتابفروشی که همیشه از آن‌ها خرید می‌کرده، نقش بسیار مهمی در زندگی او ایفا کرده‌اند. تا حدی که هویت فعلی خودش را مدیون آن‌ها می‌داند. با این حال توضیح می‌دهد که هیچ کدام از آن‌ها دیگر وجود ندارند ولی مسیر زندگی او را تغییر داده و به نوشتن ترغیب‌اش کردند. این‌که هر کدام از این فضاها چه ویژگی‌ و اتمسفری داشتند و او چگونه از پس هزینه‌ی خرید کتاب‌ها برمی‌آمد، از دیگر خاطراتی است که با خوانندگان کتاب به اشتراک می‌گذارد. در ادامه هم درباره‌ی نیرویی حرف می‌زند که همواره بین افراد کتاب‌خوان، پیوند ایجاد می‌کند.

او توضیح می‌دهدد که چگونه بعضی روزهایاز سال، همه‌چیز را تغییر می‌دهند و بی‌تردید هالووین هم یکی از همان‌هاست. به همین خاطر، نیل گیمن در فصل دوم کتاب سراغ این شب جادویی می‌رود و درباره‌ی باورهای و آداب‌ورسوم رایج در این جشن صحبت می‌کند.

سومین فصل، به قصه‌های جن و پری اختصاص دارد و با نگاهی به افسانه‌ها، داستان‌های کمیک را مورد بررسی قرار داده. این کتاب نخستین‌بار در سال 2016 وارد بازار شد و نسخه‌ی فارسی‌زبان آن با ترجمه‌ی لیدا طرزی توسط انتشارات نیستان منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب ارواح ماشین‌نشین

  • نامزد جایزه هوگو سال 2017
  • نامزد جایزه بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز سال 2016
  • برنده جایزه ادماستور برای ادبیات خارق‌العاده‌ی خارجی سال 2018

نکوداشت‌های کتاب ارواح ماشین‌نشین

  • نثر نیل گیمن، صمیمیت آرامش‌بخش صرف شام با فردی دوست‌داشتنی را تداعی می‌کند و هرگز دیدگاه همه‌گیرش را از دست نمی‌دهد. این کتاب به طرفداران آثار نیل گیمن، به‌ویژه دوستاران ژانر فانتزی و علاقه‌مندان به نقد فرهنگی، هنری و نویسندگی، اکیداً پیشنهاد می‌شود. (مجله Library)
  • این کتاب، نامه‌ی عاشقانه‌ی باشکوهی است که با فضیلت و صمیمیت نوشته شده و به خواندن، نوشتن و رویاپردازی، می‌پردازد. (جونوت دیاز، نویسنده)
  • اگر این کتاب در اوج ناامیدی به دست شما می‌رسید، تا سحر دوباره به ایده‌ها، امید و انسان‌ها روی می‌آورید. این یک کتاب خیلی خیلی زیباست. (کیتلین موران، روزنامه‌نگار و نویسنده)

کتاب ارواح ماشین‌نشین برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام دوستداران ادبیات مناسب است. هرچند که مطالعه‌ی آن به طرفداران نیل گیمن، اکیداً توصیه می‌شود.

با نیل گیمن بیشتر آشنا شویم

نیل گیمن، نویسنده‌ی پرفروش مجله‌ی نیویورک‌تایمز است که در سال 1960 متولد شده و آثار تحسین‌شده‌ای هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان تألیف کرده. این نویسنده‌ی انگلیسی، موفق به کسب جوایز بین‌المللی متعددی شده که در این میان می‌توان به جایزه‌ی هوگو و جایزه‌ی ملی کتاب بریتانیا اشاره کرد.

او استاد هنر کالج بار و یکی از بنیان‌گذاران کمیک مدرن است که در فرهنگ لغات زندگی‌نامه‌ی ادبی، در شمار 10 نویسنده‌ی برتر پست مدرنی که در قید حیات‌اند، قرار دارد. همچنین آثار برجسته‌ای در زمینه‌ی نثر، شعر، روزنامه‌نگاری و سینما خلق کرده که بسیار پرطرفدارند.

نیل گیمن همواره از طریق رسانه‌های اجتماعی با مخاطبانش ارتباط برقرار می‌کند و یکی از اولین نویسندگانی است که نوشتن در وبلاگ را آغاز کرد. کتاب‌های «کورالین» و «کتاب گورستان»، شماری از بهترین آثا او هستند که نسخه‌ی فارسی‌زبان آن‌ها هم موجود است.

در بخشی از کتاب ارواح ماشین نشین می‌خوانیم

«چرا اصلاً داستان ارواح می‌نویسی؟ مگر در قرن بیست و یکم جایی برای این داستان‌ها هست؟» بقول آلیس هست، خوب هم هست. تکنولوژی نمی‌تواند سایه‌های لبه اشیا را مَحو کند. داستان‌های ارواح هنوز هم با استفاده از محدودیت‌های دید جولان می‌دهند و چیزها را عجیب‌تر، تیره و تارتر و جادویی‌تر می‌کنند، همان‌طور که همیشه کرده‌اند...

بلاگی هست که فکر نمی‌کنم خواننده‌ای داشته باشد. من پی چیزی می‌گشتم که به آن برخوردم و چیزی، شاید لحن به شدت یکنواخت و سرد و ناامید نویسنده آن، توجهم را جلب کرد و مشتری‌اش شدم.

اگر دختری که صاحب آن بلاگ بود می‌دانست کسی نوشته‌هایش را می‌خواند و اهمیت می‌دهد، شاید جان خودش را نمی‌گرفت، او حتی نوشت چه می‌خواهند بکند. ماه‌ها بود از ناپدری‌اش قرص‌کش می‌رفت و در کیسه‌ای پلاستیکی قایم‌شان می‌کرد. او از تنهایی می‌نوشت، با لحنی یکنواخت و عمل‌گرایانه. روزی نوشت می‌داند خودکشی التماس برای کمک خواستن است ولی مورد او التماس نیست. دوست نداشت دیگر زندگی کند، فقط همین.

شمارش معکوس روز سرنوشتش را شروع کرد. من همچنان بلاگش را می‌خواندم ولی نمی‌دانستم چه باید بکنم. در صفحه اینترنتی‌ا‌ش هیچ نشانی هویتی نبود. من حتی نمی‌دانستم در کدام قاره و کشور زندگی می‌کند. ایمیلی هم از خودش نگذاشته بود. هیچ راهی برای پیام دادن به او وجود نداشت. آخرین پیام دخترک فقط یک کلمه بود: «امشب.»

حیران بودم که باید با که حرف بزنم، ولی کسی نبود. کاری از دستم برنمی‌آمد جز آنکه احساساتم را قورت بدهم. گویی جهان را مأیوس کرده بودم.

فهرست مطالب کتاب

چهار کتاب‌فروشی
ارواح ماشین‌نشین: در باب باورهای هالووینی
تأملاتی در باب افسانه (با گریز فراوان به باغ‌داری، داستان‌های کُمیک و قصه‌های جن و پری)
چطور جرئت می‌کنی: در باب آمریکا و نوشتن از آن
همه کتاب‌ها جنسیّت دارند
این‌ها چهره‌های ما نیستند
درباره اِستفن کینگ
شهرها
رِی بِرَدبِری، فارنهایت 451، و چیستی و کارکرد داستان‌های علمی‌تخیّلی
درباره تالکین؛ سخنرانی در کنفرانس اسطوره‌شناسی
غرایبی در تناسب: زیبایی‌های اعلای اِدگار آلن‌پو
داستان‌های ترسناک و فانتزیِ رودیارد کیپلینگ
دیار کوران و داستان‌های دیگر؛ نوشته اچ‌. ‌جی. ‌وِلز
روزی روزگاری
هُنر خوب خلق کنید
چشم‌انداز صحنه از ردیف ارزان
طبق معمول کار، آن هم در دوران تغییر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارواح ماشین نشین
نویسنده
مترجملیدا طرزی
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-622-208-824-8
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارواح ماشین نشین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ارواح ماشین نشین

برای دریافت کتاب ارواح ماشین نشین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.