معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری تألیف استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو، شیوه‌ی تصویربرداری CBCT را معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که از این روش برای معاینه‌ی کدام نواحی از دهان و صورت می‌توان استفاده کرد. این مرجع پس از توضیح این متد، روش‌های رادیولوژی دیگری مثل سی‌تی‌ اسکن، ام‌آر‌آی و سونوگرافی را هم شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری

دندانپزشکان عموماً برای معاینه‌ی دندان و فک و نواحی اطراف آن از روش‌های پیشرفته‌ی عکس‌برداری استفاده می‌کنند. از میان همه‌ی این روش‌ها، یکی از کاربردی‌ترین‌ها، شیوه‌ی توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی یا اصطلاحاً CBCT است. روشی سه‌بعدی که امکان تصویربرداری از بافت‌های سخت دندان و استخوان‌های صورت را فراهم می‌آورد. این مدالیته امروز کاربردهای گسترده‌ای دارد و می‌توان از آن برای عکس‌برداری نواحی محدود یا وسیع استفاده کرد. کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری (White and Pharoah's Oral Radiology: Cone Beam Computed Tomography) تألیف استوارت سی. وایت (Stuart White) و مایکل جی. فارو (Michael Pharoah) ، تلاش می‌کند این شیوه‌ی معاینه را تشریح کند و نحوه‌ی به‌کارگیری آن را توضیح دهد. این مرجع علمی و کاربردی نشان می‌دهد که چگونه باید از مدالیته‌ی CBCT برای تشخیص آسیب و تروماهای بخش‌هایی همچون قاعده‌ی جمجمه، حفره‌ی بینی و سینوس، دندان یا استخوان‌های ماگزیلا و میدفیس استفاده کرد.

استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو در کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری، پس‌ازاینکه این روش تصویربرداری را به‌تفصیل توضیح دادند و آناتومی آن را تشریح کردند، به سراغ مدالیته‌های دیگر می‌روند و تکنیک‌های آن‌ها را آموزش می‌دهند. در این بخش از کتاب، مخاطب با روش‌هایی مثل سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی و سونوگرافی آشنا می‌شود و یاد می‌گیرد که چطور از آن‌ها برای معاینه و تشخیص مشکلات دهان و صورت استفاده کند.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری را حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده و محمدامین توکلی ترجمه کرده‌اند و انتشارات تیمورزاده آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو

اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو (White and Pharoah's Oral Radiology: Principles and Interpretation)، مجموعه کتاب‌هایی آموزشی از دکتر استوارت سی. وایت و دکتر مایکل جی. فارو هستند که بر مبحث رادیوگرافی دهان متمرکز شده‌اند و مبانی آن را آموزش می‌دهند. این کتاب‌ها که از مهم‌ترین منابع درسی دندانپزشکی به‌حساب می‌آیند، درباره‌ی آناتومی و شیوه‌های تصویربرداری نواحی فک و دهان صحبت می‌کنند و نحوه‌ی تشخیص و تفسیر انواع بیماری‌های این ناحیه را توضیح می‌دهند. از این مجموعه تاکنون چندین کتاب منتشر شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «بیماری‌های سیستمیک»،‌ «تروما»،‌ «تصاویر و آناتومی خارج دهانی»، «توموگرافی کامپیوتری» و «تومورهای خوش‌خیم» اشاره کرد.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های دندان‌پزشکی و رادیولوژی و افراد فعال در این حوزه‌ها، مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری می‌خوانیم

پرتوی اشعه X خارج‌شده از بیمار با یک ردیف دتکتور Solid State گرفته می‌شود. معمولا دتکتورها از عناصر نادر زمینی مانند Gd2S2O تشکیل می‌شوند. فضاهای میان سنتیلاتورهای سرامیکی یا کریستال‌های تبدیل‌شده به سرامیک با حرارت، برای ایجاد عناصر کوچک اره می‌شوند و با یک فوتودیود مزدوج می‌شوند. سرامیک با یک اره یا لیزر خراش داده می‌شود و فضاها با یک ماده اپک برای ساخت پیکسل‌های منفرد 0/625 میلی‌متری در عرض پر می‌شوند. کارآیی این دتکتورها تقریبا 80% می‌باشد. سیگنال حاصل از هر یک از این دتکتورها تقویت و دیجیتالی شده و جهت آنالیز به کامپیوتر فرستاده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 13: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی
آناتومی
اصول کلی ارزیابی
دندان‌ها و ساختارهای حمایت‌کننده
استخوان‌های ماگزیلا و میدفیس
حفره بینی و سینوس‌های پارانازال
مندیبل
مفصل تمپورومندیبولار
قاعده اسکال
فصل 14: مدالیته‌های دیگر تصویربرداری
راه هوایی
اسکن با توموگرافی کامپیوتری
تصویربرداری رزونانس مغناطیسی
پزشکی هسته‌ای
اولتراسونوگرافی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری
نویسنده،
مترجمحورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده، محمدامین توکلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات53
زبانفارسی
شابک978-600-238-483-6
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۱۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی: آناتومی مدالیته‌های دیگر تصویربرداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.