معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: ساختار: فیزیک، بیولوژی، ایمنی و حفاظت

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: ساختار: فیزیک، بیولوژی، ایمنی و حفاظت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: ساختار: فیزیک، بیولوژی، ایمنی و حفاظت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: ساختار: فیزیک، بیولوژی، ایمنی و حفاظت

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: ساختار: فیزیک، بیولوژی، ایمنی و حفاظت، راهنمایی است جامع برای تصویربرداری رادیوگرافی از دهان و دندان. مطالعه‌ی این کتاب به فعالان حوزه دندانپزشکی کمک می‌کند تا یافته‌های خود را از معاینات بالینی و سابقه بیمار، با تصاویر دقیق رادیوگرافی جمع‌بندی کنند و درمانی دقیق و حساب‌شده برای بیمار در پیش بگیرند. نویسندگان این کتاب دکتر استوارت سی وایت و دکتر مایکل جی فارو هستند.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: ساختار: فیزیک، بیولوژی، ایمنی و حفاظت

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: ساختار: فیزیک، بیولوژی، ایمنی و حفاظت (White and Pharoah’s Oral Radiology: Principles and Interpretation)، آموزش‌هایی سودمند برای آشنایی با مراحل اولیه‌ی تهیه‌ی تصاویر رادیوگرافی دارد. دکتر استوارت سی وایت (White, Stuart C) و دکتر مایکل جی فارو (Pharoah M.J)، نویسنده‌‌های این کتاب، عمکرد دستگاه‌های اشعه ایکس و تداخل‌های تابشی با این ماده را بررسی می‌کنند. کتابی که از آن صحبت می‌کنیم، اثری است جامع. در نتیجه اطلاعات این کتاب در فصل نخست با اشاره به مفاهیم پایه‌ای مانند آشنایی با اجزای سازنده‌ی ماده، ماهیت تشعشع، دستگاه‌‌های اشعه ایکس، تولید اشعه ایکس و عوامل کنترل‌کننده‌ی پرتو اشعه ایکس آغاز می‌شود.

نویسند‌گان این اثر، رویکردی آموزشی در تدوین کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو، در پیش گرفته‌اند. در نتیجه ساختار اتمی، اوربیتال‌های الکترونی، تشعشع ذره‌ای و اطلاعاتی از این دست، به‌عنوان منابع آموزشی پایه‌ای شناخته می‌شود که در این کتاب با آن‌ها روبه‌رو هستیم. در کنار اطلاعاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، تصویرهای مختلف و نمودارهای کاملی در این کتاب خودنمایی می‌کنند که به درک راحت‌تر مفاهیم کتاب منجر می‌شوند. پس از فصل نخست که اطلاعاتی درباره‌ی فیزیک و ساختار اتم در آن مطرح شده، به فصل دوم کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو می‌رسیم. این فصل به اطلاعاتی در حوزه بیولوژی اختصاص دارد. در این زمینه می‌توان به شیمی تشعشع، اثرات قطعی و احتمالی، اثرات قطعی روی سلول‌ها، اثرات قطعی بر بافت و اندام‌ها، پرتو درمانی در حفره دهان، ساختار عضلانی و اثرات قطعی تابش به کل بدن اشاره کرد.

فصل سوم این کتاب به ایمنی و حفاظت اختصاص دارد. منابع تابش اشعه، محدوده دوز، اکسپوژرها و خطر و کاهش اکسپوژر دندانی از اطلاعاتی است که نویسنده‌های کتاب در فصل سوم به بررسی آن‌ها می‌پردازند. اطلاعاتی که به‌ آن‌ها اشاره کردیم، در این کتاب به تفضیل، توضیح داده می‌شود. این توضیح به گونه‌ای است که خواننده مشکلی برای درک مطالب پیچیده‌ی کتاب پیدا نمی‌کند.

انتشارات تیمورزاده، چاپ و نشر این کتاب را بر عهده داشته است. حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده و محمدامین توکلی، مترجم‌های این اثر هستند.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان و دندان وایت فارو برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان دندانپزشکی، افراد فعال در این حوزه و همچنین دانشجویان و متخصصان رادیوگرافی مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: ساختار: فیزیک، بیولوژی، ایمنی و حفاظت می‌خوانیم

فیلتراسیون ذاتی متشکل از موادی است که فوتون‌های اشعه ایکس، حین عبور از نقطه کانونی در هدف تا تشکیل پرتوی مفید در خارج از محفظه تیوب، با آن مواجه می‌شوند. این مواد عبارتند از دیوار شیشه‌ای تیوب اشعه ایکس، روغن عایق که بسیاری از تیوب‌ها را احاطه کرده و مواد مسدودکننده که از فرار روغن از طریق پورت اشعه ایکس جلوگیری می‌کند. فیلتراسیون ذاتی بیشتر ماشین‌های اشعه ایکس از محدوده معادل 0/5 تا 2 میلی‌متر آلومینیوم متغیر است. فیلتراسیون اضافی ممکن است به شکل دیسک‌های آلومینیومی قرار گرفته در طول پورت در بالای دستگاه‌های اشعه ایکس عرضه شود. فیلتراسیون کلی متشکل از مجموع فیلتراسیون ذاتی و اضافه شده است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: ساختار
فصل 1: فیزیک
اجزای سازنده‌ی ماده
ماهیت تشعشع
دستگاه‌های اشعه ایکس
تولید اشعه X
عوامل کنترل‌کننده پرتو اشعه ایکس
دوزیمتری
فصل 2: بیولوژی
شیمی تشعشع
اثرات قطعی و احتمالی
اثرات قطعی بر روی سلول‌ها
اثرات قطعی بر بافت‌ها و اندام‌ها
پرتودرمانی در حفره دهان
ساختار عضلانی
اثرات قطعی تابش به کل بدن
فصل 3: ایمنی و حفاظت
منابع تابش اشعه
محدوده دوز، اکسپوژرها و خطر
کاهش اکسپوژر دندانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: ساختار: فیزیک، بیولوژی، ایمنی و حفاظت
نویسنده،
مترجمحورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده، محمدامین توکلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات61
زبانفارسی
شابک978-600-238-476-8
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۱۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: ساختار: فیزیک، بیولوژی، ایمنی و حفاظت

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: ساختار: فیزیک، بیولوژی، ایمنی و حفاظت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.