معرفی و دانلود کتاب انگلستان عصر الیزابت

عکس جلد کتاب انگلستان عصر الیزابت
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انگلستان عصر الیزابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انگلستان عصر الیزابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انگلستان عصر الیزابت

کتاب انگلستان عصر الیزابت درباره‌ی دوران فرمانروایی ملکه‌ای است که پس از مردی به‌شدت هوسران و زنی ظالم و خونریز، بر تخت سلطنت نشست و آرامش را به کشورش بازگرداند. ویلیام دبلیو لیس در این کتاب از ملکه الیزابت اول و زندگی پرماجرایش می‌گوید و دوره‌ی حکومت او را با دقت و جزئیات، تشریح می‌کند.

درباره‌ی کتاب انگلستان عصر الیزابت

تاریخ از ملکه الیزابت اول همواره به‌عنوان یک فرمانروای مقتدر و باهوش یاد می‌کند که با لباس‌های مجلل، جواهرات خیره‌کننده، موهای قرمز و چهره‌ی جدی‌اش در پرتره‌ها به خاطر آورده می‌شود. او زمانی بر تخت حکومت نشست که در مذهب دو دستگی به وجود آمده بود و دشمنان خارجی از هر طرف به کشور انگلیس حمله می‌کردند. در زمانه‌ای که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد یک زن بتواند با قدرت هر چه تمام‌تر زمام امور کشورش را در دست بگیرد، ملکه الیزابت ثابت کرد که چنین طرز تفکری صحیح نیست و زنان نیز می‌توانند در عرصه‌ی سیاست فعالیتی جدی داشته باشند. کتاب انگلستان عصر الیزابت (Elizabethan England) درباره‌ی این دوره‌ی درخشان و طلایی تاریخ انگلیس است.

در هفتم سپتامبر 1533، هنری هشتم آماده بود که تولد پسری را جشن بگیرد. او که از همسر اولش فقط یک دختر داشت و پس از کشمکش‌های فراوان، توانست با زن دیگری به نام آن بولین ازدواج کند، انتظار یک وارث پسر را می‌کشید. اما به جای پسر، دختری متولد شد که الیزابت نام گرفت. ناامیدی هنری هشتم به حدی بود که پس از دو سال، آن بولین را به جرم ثابت‌نشده‌ی زنا، گردن زد و به‌سراغ زن دیگری رفت تا فرزند پسری برای او به دنیا بیاورد. هنری هشتم بعد از اینکه به آرزوی دیرینه‌اش رسید، تا مدت‌ها به دخترش هیچ توجهی نمی‌کرد و لقب او را از «پرنسس» به «لیدی» تغییر داد؛ تااینکه ششمین همسرش او را قانع کرد که الیزابت را به دربار بیاورد و آموزش‌های لازم را به فرزندش بدهد. پس از مرگ هنری هشتم، ادوارد هشت‌ساله پادشاه انگلستان شد. اما دوره‌ی حکومت او دوام چندانی نداشت و دختر اول هنری هشتم، مری، به سلطنت رسید. او که بعدها لقب «مری خونین» را از آن‌ خود کرد، منفور مردم انگلستان بود. سرانجام پس از مرگ او و به قدرت رسیدن الیزابت اول، کشور انگلیس پس از سال‌ها هرج‌ومرج، رنگ آرامش را به خود دید. داستان زندگی الیزابت ‌آن‌قدر پرهیجان و پرحادثه است که نمی‌توان آن را در چند جمله خلاصه کرد. ویلیام دبلیو لیس (William W Lace) در اولین فصل کتاب انگلستان عصر الیزابت، زندگی این فرمانروا را تعریف کرده است.

معرفی و دانلود کتاب انگلستان عصر الیزابت

هنری هفتم، پدربزرگ الیزابت، در دوره‌ی پادشاهی خود به این نتیجه رسید که هر چه خاندان سلطنتی جلال و شکوه بیشتری داشته باشند، مردم به آن‌ها احترام بیشتری خواهند گذاشت. بسیاری از رسومی که حتی امروزه هم اجرا می‌شوند، از زمان او شروع شدند و در دوره‌ی الیزابت اول قوت گرفتند. در فصل دوم کتاب انگلستان عصر الیزابت به تشریفات سلطنتی در دربار و میان اشرافیان پرداخته می‌شود. ویلیام دبلیو لیس رونق شهر لندن و مکان‌های دیدنی آن را موضوع سومین فصل کتاب قرار داده است.

مذهب یکی از مسائل مناقشه‌برانگیز انگلستان در آن دوره بود. با تدابیر ملکه الیزابت اول، چنین مشکل بزرگی حل شد. هنری هشتم برای ازدواج با آن بولین، مرجعیت کلیسای کاتولیک رومی را نادیده گرفت و خود را رئیس کلیسای انگلستان معرفی کرد. با این شرایط، مذهب پروتستان در انگلیس قدرت یافت و تا زمان روی کار آمدن مری خونین، مذهب رسمی کشور پروتستان بود. اما مری مذهب کشور را به کاتولیک تغییر داد و هر که را در سر راهش قرار می‌گرفت، به تیغه‌ی مرگ می‌سپرد. الیزابت اول پس از آغاز دوران سلطنتش، روش تساهل و رواداری را برگزید و با این کار، «توافق مذهبی الیزابت» را در سراسر انگلیس گسترش داد. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی جزئیات این رواداری مذهبی،‌ فصل چهارم کتاب انگلستان عصر الیزابت را از نظر بگذرانید.

ملکه الیزابت اول برخلاف ملکه الیزابت دوم، عادات عجیب و گاه خشونت‌آمیزی داشت. او به نوشیدن آبجو، ناسزاگویی، شکار حیوانات با تیر و کمان، تئاتر و... علاقه می‌ورزید و با این کارها، شایعات زیادی را به جان می‌خرید. ویلیام دبلیو لیس در فصل پنجم کتاب به سرگرمی‌های رایج این فرمانروا و رعایایش می‌پردازد. همچنین در این فصل راجع‌به رابطه‌ی ملکه و ویلیام شکسپیر می‌خوانید. یکی دیگر از علاقه‌مندی‌های ملکه، طالع‌بینی و نجوم بود. در زمان او علم نجوم و پزشکی شکوفا شدند؛ اما هنوز هم مردم به خرافات بیشتر از دانش اعتقاد داشتند. فصل ششم کتاب انگلستان عصر الیزابت به این موضوع اختصاص دارد.

انگلستان مدت‌ها بعد از سفر دریایی کریستف کلمب اکتشافات خود را آغاز کرد؛ اما به لطف جان هاوکینز و فرانسیس دریک، پیشرفت چشمگیری در عرصه‌‌ی دریانوری داشت. سال‌ها طول کشید که پادشاهان بریتانیا به فکر تصرف سرزمین‌های دوردست و استعمار آن‌ها بیفتند؛ ولی بدون شک بذر چنین اتفاقی در زمان الیزابت اول کاشته شد. ویلیام دبلیو لیس در آخرین فصل از این موضوع بیشتر سخن می‌گوید.

ملکه الیزابت با وجود شایعه‌های فراوان پیرامونش و اصرار پارلمان، هیچ‌وقت ازدواج نکرد. پس از مرگ او، پسر ماری، ملکه‌ی اسکالتند بر تخت سلطنت نشست و فرمانروایی خاندان تودور، رسماً پایان یافت.

کتاب انگلستان عصر الیزابت نوشته‌ی ویلیام دبلیو لیس، با ترجمه‌ی پریسا صیادی در مجموعه‌ی تاریخ جهان انتشارات ققنوس به انتشار درآمده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب انگلستان عصر الیزابت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر درباره‌ی تاریخ انگلستان و داستان زندگی ملکه الیزابت اول کنجکاو هستید، کتاب انگلستان عصر الیزابت را بخوانید.

در بخشی از کتاب انگلستان عصر الیزابت می‌خوانیم

او ممکن بود بی‌رحم و ظالم شود. به‌یکباره خشمگین می‌شد، به صورت یکی از مشاورانش سیلی می‌زد و به سمت آن دیگری دمپایی پرت می‌کرد، و تازیانه می‌زد، همان‌طور که کارولی اریکسونِ شرح‌حال‌نویس می‌نویسد: «سخنانش مانند شمشیر برّان بود.» اما همان‌طور که پسرخوانده‌اش سِر جان هارینگتون می‌نویسد: «وقتی می‌خندید، خنده‌اش از ته دل بود.» او باهوش و دانش‌آموخته بود، اما عاشق نوشیدن آبجو، آب دهان انداختن، خلال کردن دندان‌هایش و ناسزاگویی بود.

او تقریباً هر کاری می‌کرد تا از زیر بار تصمیم‌گیری‌های دشوار شانه خالی کند. وقتی مشاورانش مجبورش می‌کردند از بین دو کار یکی را انجام دهد، اغلب هیچ کاری نمی‌کرد. همان‌طور که یک بار به هانری سوم پادشاه فرانسه نوشت: «می‌گذارم گذر زمان مسئله را حل کند، کاری که عموماً دریافته‌ام از استدلال مفیدتر است.»

الیزابت با این‌که دائماً در معرض دید عموم بود، بیش از هر کس دیگری حریم خصوصی‌ داشت. او هیچ‌گاه به کسی اعتماد کامل نداشت. در دوران کودکی و نوجوانی‌اش در زمان سلطنت برادر و خواهرش درس‌های سخت و تلخی فراگرفته بود: اندیشه‌هایت را برای خودت نگه دار و برای این‌که سرت را بر باد ندهی دهانت را بسته نگه دار.

مسئله‌ای که بلافاصله پس از بر تخت نشستن الیزابت مطرح شد موضوع ازدواجش بود. سؤالی که در ذهن بیشتر مردم وجود داشت این نبود که آیا او ازدواج می‌کند یا نه، بلکه این بود که کی ازدواج خواهد کرد. از او انتظار می‌رفت وارثی از خود برجای بگذارد. به‌علاوه این تصور که زنی به‌تنهایی و بدون پشتوانه‌ی همسری قدرتمند فرمانروایی کند باورپذیر نبود.

فهرست مطالب کتاب

رویدادهای مهم عصر ملکه الیزابت
پیشگفتار: روزهای طلایی
1: فرمانروایی گلوریانا
2: ملکه و کندویش
3: لندن و دیگر شهرها
4: مذهب در دوران الیزابت
5: بازی و تفریح در دوران الیزابت
6: علم، پزشکی، و خرافات
7: پیش به سوی دنیای نو
سخن پایانی: میراث زنده
یادداشت‌ها
برای مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انگلستان عصر الیزابت
نویسنده
مترجمپریسا صیادی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات134
زبانفارسی
شابک978-622-04-0435-4
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انگلستان عصر الیزابت

Nilo Shadi
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
به شخصه فکر میکنم برای عصر الیزابت لازمه که مطالعات دقیقی داشته باشیم چون نکته‌های ریزی داره که توجه کردن بشه خالی از لطف نیست، نویسنده بیان شیوایی داره و از جزئیات اون زمان سعی میکنه با اجتناب از سلیقه گرایی صحبت کنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب انگلستان عصر الیزابت

برای دریافت کتاب انگلستان عصر الیزابت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.