معرفی و دانلود کتاب این انتخاب شماست: فراخوانی جهت تغییر رویه

عکس جلد کتاب این انتخاب شماست: فراخوانی جهت تغییر رویه
قیمت:
53500 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این انتخاب شماست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این انتخاب شماست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این انتخاب شماست: فراخوانی جهت تغییر رویه

کتاب این انتخاب شماست نوشته‌ی کریستوفر پیترکا و سباستین مایکل، رابطه‌ی انسان و ماشین‌آلات در عصر امروز را بررسی و تحلیل می‌کند و به دورنمای آینده جوامع بشری در زمینه‌ی فناوری می‌پردازد. این اثر ذیل مجموعه‌ی «ایده‌های ارزشمند» به انتشار می‌رسد.

درباره کتاب این انتخاب شماست

کتاب حاضر شامل سخنرانی دو کارآفرین برجسته جهان، یعنی کریستوفر پیترکا و سباستین مایکل، به دعوت گروه تدکس تهران (TEDxTehran) است که ایده‌های ناب خود را با ما اشتراک گذاشته‌اند. این اثر با عنوان فرعی فراخوانی جهت تغییر رویه، مغایرت انسان و تکنولوژی یا امتزاج آن‌ها را بررسی و تحلیل می‌کند؛ در کتاب این انتخاب شماست (Your Choice: Analogue opportunist or progressive optimist) این پرسش اساسی مطرح می‌شود که جوامع بشری با پیشرفت‌های چشمگیر خود در زمینه‌ی فناوری و اطلاعات به کدام مقصد خواهد رسید؟ اثر پیش‌رو این پرسش را با تحلیل‌های گوناگون و مفصل اقتصادی، جامعه‌شناختی و... پاسخ داده است.

کریستوفر پیترکا 1200 نظر از تصمیم‌گیرندگان و صاحب‌نظران را بررسی کرده‌ که در 12 فصل در کتاب این انتخاب شماست تنظیم شده است؛ در این اثر 7 نظریه اساسی که بنیان عصر دیجیتال مدرن را تشکیل داده‌اند، ارائه شده است. بد نیست اشاره کنیم در سخنرانی پیترکا در تهران بیش از 2000 نفر در سالن حضور داشتند و در همان روز بیش از 25000 نفر این سخنرانی را به صورت آنلاین نظاره‌گر بودند. ویدیوی این رویداد در شبکه‌های اجتماعی بیش از 10 هزار بار دیده شده و توجه مخاطبان داخلی و بین‌المللی را برانگیخته است.

زندگی حال حاضر ما با فناوری و اطلاعات اضافی گوناگون پیوند خورده و تصور زندگی بدون آن‌ها برایمان دشوار و تا حدودی غیرممکن است؛ همه‌ی ما می‌دانیم که سرعت تغییر و تحولات در دنیای امروز بیشتر از گذشته است. افرادی با دو هدف اصلی سود و قدرت در حال هدایت دنیا به سوی تغییراتی بنیادی هستند و با روش‌های متفاوت ما را فریب می‌دهند. در چنین شرایطی باید انتخاب کرد که جایگاه ما کجاست و چه کاری برای آینده جامعه‌مان می‌توانیم انجام دهیم.

چگونه می‌توانیم انسانی بی‌نظیر باشیم، ولی در عین حال آن‌قدر عصبانی نشویم که بخواهیم با کسی مشاجره کنیم، یا آن‌قدر افسرده نشویم که تسلیم شده و شکست را بپذیریم؟ یا به شخص حقیر و بدبختِ پادآرمانشهری تبدیل نشویم که همواره ذهنش به شکلی وسواس‌گونه درگیر تئوری‌های توطئه است و فکر می‌کند دیگران مسئول غصه‌ها و پریشانی‌های او هستند. یا تبدیل به یک موش قطبی نشویم که در نبود هر گونه جایگزین مشخص و قابل قبول، اجازه می‌دهیم همه چیز وارد ذهنمان شود، با این امید که با چند تمرین خودآگاهی، حداقل می‌توانیم عاقل بمانیم.

کتاب این انتخاب شماست از عشق به انسانیت نشئت می‌گیرد و احساس ضرورت و فوریت را با خود به همراه دارد؛ در عنوان فرعی کتاب آمده است: «فراخوانی جهت تغییر رویه». نویسندگان اثر حاضر بر این باورند که می‌شود انتخاب کرد که چه کسی باشیم. از این رو، این انتخاب بزرگ که عنوان کتاب آن را مطرح می‌کند درواقع مسئله‌ی ساده‌ای است. یک انتخاب دائمی است که در هر روز از باقی عمرمان با سماجت حضور دارد: آیا فرو می‌پاشیم، کناره‌گیری می‌کنیم، اصلاً کاری نمی‌کنیم؟ یا خودمان را به شوق آورده، تصمیم مثبتی می‌گیریم و هر روز اندکی دنیایمان را برای بهتر شدن تغییر می‌دهیم.

درباره مجموعه ایده‌های ارزشمند

کتاب‌هایی که ذیل مجموعه‌ی «ایده‌های ارزشمند» به انتشار می‌رسند حاصل پیاده‌سازی متن گفتارهای سخنرانان تدکس تهران‌اند. ویژگی مشترک میان تمام این آثار آن است که در آن‌ها یک ایده‌ی بزرگ، نو و اساسی مطرح گشته و به بحث گذاشته شده است. این ایده‌ها متعلق به حوزه‌های گوناگونی اعم از جامعه‌شناسی، فناوری، اقتصاد، فلسفه و البته، روانشناسی‌اند.

کتاب این انتخاب شماست مناسب چه کسانی است؟

اگر به جامعه‌شناسی، روانشناسی و تکنولوژی علاقه دارید مطالعه‌ی کتاب حاضر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با نویسندگان کتاب این انتخاب شماست بیشتر آشنا شویم

کریستوفر پیترکا (Christopher Peterka) متولد سال 1978 و زاده‌ی کلن آلمان است. او تاکنون در حوزه‌های مختلفی فعالیت داشته اما اساساً به عنوان یک کارآفرین شناخته می‌شود. پیترکا از اواخر دهه‌ی 90 میلادی به تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان همت گمارده و تلاش خود را بیش از هر چیز صرف اصلاح شکل رابطه‌ی جوامع انسانی با تکنولوژی کرده. سباستین مایکل (Sebastian Michael)، دیگر نویسنده‌ی کتاب حاضر، یکی از نزدیک‌ترین همکاران و همفکران کریستوفر پیترکا در این مسیر بوده است.

جملات برگزیده کتاب این انتخاب شماست

- نوع انسان برای پیشرفت برنامه‌ریزی شده است.
- می‌توانید دوباره سیاره‌مان را به مکانی شگفت‌انگیز تبدیل کنید.
- بزرگ‌ترین تأثیر بر کره‌ی زمین ما هستیم. بنابراین، باید درباره‌ی این موضوع بحث کنیم.
- ما به منشوری نیاز داریم که پاسدار حق داشتن رفاه و شرافت برای همه‌ی کاربران شبکه باشد.

در بخشی از کتاب این انتخاب شماست می‌خوانیم

عصر ما، عصرِ مدرنیته‌ی دیجیتال هم، با این‌دست تصاعدهای ریاضی تعریف می‌شود. رشد تصاعدی، جام مقدسِ یک استارت‌آپِ تجاری است. وقتی می‌خواهید ویدئوی شما همه‌گیر (وایرال) شود، انتظارتان این است که بازدیدهایی تصاعدی از آن شود.

رمز و راز یا اتفاقی در آنچه گفته شد نهفته نیست. این ماجرا با پیش‌بینیِ معروف به قانون مور ارتباط مستقیم دارد. گوردون مور در 1968 یکی از مؤسسانِ شرکتی بود که بعدها به نام شرکت اینتل تغییر نام یافت که تا به امروز هم یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری است.

کمی پیش‌تر از آن زمان و در 1965 انتشاراتی به نام الکترانیک مَگِزین از او خواست که ده سالِ آینده را برای این صنعت نیمه‌رسانا پیش‌بینی کند. وی تصریح کرد که تعداد اجزایِ موجود در چیزی که ما آن را مدارِ ترکیبیِ فشرده یا ترانزیستور می‌نامیم، و یکی از اجزایِ مهمِ تشکیل‌دهنده‌ی کامپیوتر است، طی ده سال گذشته، سالانه دو برابر شده است. او پیش‌بینی کرد که در ده سال آینده هم همین روال ادامه پیدا کند؛ که تقریباً محقق شد با این‌که در زمانی نزدیک به اواخرِ زمان پیش‌بینی‌شده، این شتاب کمی کاهش یافت و در 1975، ده سال پس از پیش‌بینی اولیه‌اش، مور نظرش را مورد بازبینی قرار داد و متذکر شد که دو برابر شدن اجزای تراتزیستورها نه سالانه بلکه هر دو سال اتفاق خواهد افتاد.

این پیش‌بینی تا 2015 کم و بیش درست از آب در آمد و برای مدتی هم دو برابر شدن اجزای ترانزیستورها هر هجده ماه یک‌بار اتفاق می‌افتاد. اکنون پیش‌بینی می‌شود که از شدت این روند باز هم کاسته شود. حدس خودِ مور این است که طی ده سال آینده یا در آن حدود، شتاب افزایشِ اجزای ترانزیستورها به حد اشباع برسد و قانون مور، که خودش آن را قانون مور خطاب نمی‌کرد، نهایتاً کاربردش را از دست خواهد داد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: [این کتاب یک جور در آغوش کشیدن است]
مقدمه: [این‌که چقدر این‌جا در سیاره‌ی زمین بمانیم به خودمان بستگی دارد]
فصل 1: [ما بردگان انحصارهای دیجیتالی هستیم]...
فصل 2: [گافاتا بر جهان حکمرانی می‌کند]...
فصل 3: [تنها چیزی که برای تغییر رویه نیاز داریم اراده است]...
فصل 4: [ما از ظرفیت خود برای عشق ورزیدن می‌ترسیم]...
فصل 5: [هنگامی که افراد دارویی مصرف کرده‌اند که باعث کاهش هوشیاری می‌شود نباید یک نفتکش را هدایت کنند]...
فصل 6: [رشد تصادعدی مهلک است]...
فصل 7: [ما جز نقطه‌ی روشنی روی صفحه رادار نیستیم]...
فصل 8: [ما با ماشین‌هایمان یکی خواهیم شد]...
فصل 9: [حفظ سیاره هزینه‌ای ندارد]...
فصل 10: [سیستم اقتصادی جهان غیرقابل تغمیر است]...
فصل 11: [چرا در گرینلند فلامینگو پرورش ندهیم؟]...
فصل 12: [عیبی ندارد اگر دست و پاچلفتی باشیم]...
فصل 13: [واقعیت‌های جایگزین واقعی هستند]...
فصل 14: [فقط به دلایل محکمه‌پسند اعتماد کنید]...
فصل 15: [اتکا به همان روش‌های قدیمی یعنی سیر قهقرایی، تفاوت یعنی تغییر رویه]...
 [درباره‌ی نویسندگان]
 [این کتاب درباره‌ی چیست]
ارزیابی پروفایل: (شش نمونه)
 [درباره‌ی تداکس‌تهران] 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این انتخاب شماست: فراخوانی جهت تغییر رویه
نویسنده،
مترجمرضا غیابی، فریده فتوحی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-281-039-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
53500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این انتخاب شماست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب این انتخاب شماست

برای دریافت کتاب این انتخاب شماست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.