معرفی و دانلود کتاب بازاریابی سبز در عصر نوین

عکس جلد کتاب بازاریابی سبز در عصر نوین
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی سبز در عصر نوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی سبز در عصر نوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازاریابی سبز در عصر نوین

کتاب بازاریابی سبز در عصر نوین نوشته‌ی سید فخرالدین طاهرزاده موسویان و متینه مقدم، به شیوه‌ی جدیدی از بازاریابی در جهت حفظ محیط زیست می‌پردازد.

بازاریابی سبز به توسعه و بهبود قیمت‌گذاری، ترفیع و توزیع محصولاتی اطلاق می‌شود که به محیط آسیب نزنند. متأسفانه اکثر مردم فکر می‌کنند که بازاریابی سبز فقط به ترفیع یا تبلیغ محصولات با ویژگی‌های محیطی مربوط می‌شود. کلماتی همچون: بدون فسفات، قابل بازیافت و سازگار با لایه‌ی ازون، مواردی به شمار می‌روند که اغلب مصرف کنندگان آن‌ها را مربوط به بازاریابی سبز می‌شناسند. در حالی که این کلمات فقط نشانه‌هایی از بازاریابی سبز محسوب می‌شوند.

به طور کلی بازاریابی سبز مفهوم بسیار وسیع‌تری دارد که می‌تواند در کالاهای مصرفی، صنعتی و یا حتی خدمات به کار برده شود. تفاوت بازاریابی سبز با سایر روش‌های بازاریابی تنها در این است که این روش، تنها روش بازاریابی می‌باشد که می‌تواند منافع شرکت، مصرف کنندگان و جامعه را به صورت کامل حفظ نماید و همچون ریشه‌ی یک درخت عمل است یعنی فلسفه شرکت را در اختیار خود می‌گیرد و از سایر روش‌های بازاریابی بهره می‌جوید.

با وجودی که سالیان زیادی از معرفی مباحث مربوط به بازاریابی سبز می‌گذرد اما به دلایل متفاوتی این مبحث آن طور که باید مورد توجه نبوده است. امروزه شرکت‌ها و سازمان‌ها مجبور هستند به خاطر پاسخ به نیازهای مشتریان و عمل به مسئولیت اجتماعی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مسائل مربوط به حفظ محیط زیست را در فعالیت‌های خود قرار دهند.

مشتریان در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای به محیط زیست و حفظ آن توجه داشته‌اند و از شرکت‌ها انتظار دارند که علاوه بر توجه به سود و منافع ذینفعان، به خواسته‌های آنان و همچنین محیط زیست به طور ویژه توجه کنند. بازاریابی سنتی بیش از حد بر خواسته‌های مشتریان تأکید دارد و رفاه اجتماعی و مسائل زیست محیطی را حساب نمی‌کند؛ اما در دنیای امروز، محیط زیست به طور پیش رونده‌ای به مسئله‌ای حیاتی و بسیار مهم برای همه‌ی اقشار جامعه چه در جایگاه مشتری و چه در جایگاه تولید کننده درآمده است.

در بخشی از کتاب بازاریابی سبز در عصر نوین می‌خوانیم:

عوامل بسیاری باعث شده‌اند که شرکت‌های تجاری در برخی صنایع، اخلاق طبیعت دوستانه را وارد سیاست‌های کاری‌شان کنند. اما عامل اصلی، رشد آگاهی عمومی نسبت به آسیب‌های وارد شده بر محیط زیست است؛ که از عواقب رشد جمعیت و مصرف بی‌رویه‌ی منابع طبیعی زمین، در 50 سال اخیر است. این معضل، به خصوص متوجه کشور آمریکا است، که علی رغم اینکه تنها بخش کوچکی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد، یک چهارم منابع طبیعی مصرف شده در دنیا را به خود اختصاص داده است. رشد آگاهی عمومی نسبت به معضلات محیط زیست، تغییرات قابل ملاحظه‌ای در انتخاب‌های بخش عظیمی از مصرف کنندگان آمریکایی به همراه داشت.

در سال‌های اخیر، گذشته از مشتریانی که آگاهی زیادی نسبت به شرایط محیط زیست دارند، بسیاری از مشتریان، لزوم توجه به معیارهای سازگاری با محیط زیست را در انتخاب‌هایشان درک کرده‌اند و در خرید و استفاده از محصولات و خدمات، به سازگاری آن‌ها با محیط زیست توجه می‌کنند. در بعضی موارد، تغییر میزان دسترسی به برخی محصولات، محرک چنین تغییراتی در الگوی خرید بوده است. برای مثال، افزایش قیمت بنزین در سال‌های 2004 و 2005، موجب کاهش شدید نرخ فروش خودروهای بزرگ و شاسی بلند، در مقابل خودروهای دوگانه‌سوز و هیبریدی شد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار ناشر
پیشگفتار مولفین
فصل اول: کلیات بازاریابی سبز
دلایل اهمیت بازاریابی سبز چیست؟
فصل دوم: مبانی بازاریابی سبز
بازاریابی سبز چیست
آمیخته بازاریابی سبز چیست؟
سطوح بازاریابی سبز چیست؟
مراحل بازاریابی سبز چیست؟
بازاریابی سبز در ایران
پتانسیل‌ها و چالش‌های بازاریابی سبز در ایران
عناصر آگاهی بازاریابی سبز چیست
انواع برچسب‌گذاری زیست محیطی
محصول سبز چیست؟
ترویج سبز چیست؟
واکنش‌هایی که «مصرف سبز» را فراگیر کرد
مسئولیت اجتماعی سازمان در قبال محیط زیست
حمایت از محیط زیست
منابع فارسی
منابع خارجی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازاریابی سبز در عصر نوین
نویسنده،
ناشر چاپینشر عطران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-622-6201-40-7
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازاریابی سبز در عصر نوین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازاریابی سبز در عصر نوین

برای دریافت کتاب بازاریابی سبز در عصر نوین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.