معرفی و دانلود کتاب برهنگی‌ها

عکس جلد کتاب برهنگی‌ها
قیمت:
۸۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برهنگی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برهنگی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برهنگی‌ها

کتاب برهنگی‌ها، مجموعه‌ای از مقاله‌ها و سمینارهای جوجو آگامبن، الهیدان و فیلسوف ایتالیایی را پیش روی علاقه‌مندان آثار فلسفی قرار می‌‌دهد. جورجو آگامبن، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر قصد دارد تا خواننده را به مقصدی نهایی برساند که به آن برهنگی می‌گوید. منظور نویسنده از برهنگی در این اثر، افشای رازهایی نهفته‌ است. با مطالعه‌‌ی این کتاب، به عمق بخشی از اندیشه‌های این فیلسوف پی خواهید برد.

درباره‌ی کتاب برهنگی‌ها

کتاب برهنگی‌ها (Nudities)، اطلاعات سودمندی را درباره‌ی دغدغه‌های فلسفی و الهیاتیِ جورجو آگامبن (Giorgio Agamben) به خواننده معرفی می‌کند. فصل‌های این کتاب،‌ در ظاهر موضوع‌های مستقلی هستند. با این حال معنایی درونی و یکپارچه در این فصل‌ها نهفته‌ است. نویسنده‌ی کتاب،‌ قصد دارد تا حجاب از زوایای پوشیده و پنهان تجربه‌ی آدمی بردارد. الهیات مسیحی، ادبیات مدرن، متافیزیکِ کلاسیک و نقد زندگی‌ روزمره را می‌توان از مضامین اصلیِ کتاب برهنگی‌ها دانست.

معرفی و دانلود کتاب برهنگی‌ها

کتاب برهنگی‌ها پس از مقدمه‌ی مترجم، با فصل نخست آغاز می‌شود که آفرینش و رستگاری نام دارد. جورجو آگامبن در این فصل به این واقعیت می‌پردازد که در همان آغاز یهودیت، نیروهایی در کار بوده‌اند تا دوره‌ی زمانی نبوت را محدود کرده و برای آن چارچوب فعالیت مشخص کنند. آگامبن در فصل نخست، این دیدگاه را به خواننده منتقل می‌کند که به باور وی، آنچه جهان را نجات خواهد داد، نیرویی روحانی و کروبی نیست. بلکه نیرویی مادون‌تر و جسمانی‌تر است. به گفته‌ی نویسنده، از آنجایی که انسان‌ها موجوداتی مخلوق به‌حساب می‌آیند، از این نیرو بهره‌مند هستند.

نویسنده‌‌ی کتاب برهنگی‌ها، پس از این اطلاعات به فلسفه و نقد در فرهنگ مدرن می‌پردازد. بنا بر باورهای آگامبن، شعر، تکنولوژی و هنر به دنبال فرایند سکولاریاسیون سنت دینی، مفهومی متفاوت پیدا کرده‌است. فصل دوم کتاب، «هم‌زمان چیست»، نام دارد. نویسنده در فصل چهارم به دیدگاه خود درباره‌ی مفهوم مرگ و فواید و مضرات زندگی میان ارواح می‌پردازد. جورجو آگامبن، نویسنده‌ی کتاب، منظور خود از مفهوم برهنگی را در فصل هفتم کتاب توضیح می‌دهد. این فصل، درواقع توضیحی برای نام کتاب برهنگی‌ها به‌ حساب می‌آید.

آفرینش و رستگاری، مفهوم‌های دیگری است که نویسنده در این کتاب به آن‌ها پرداخته. آگامبن در این کتاب به نقش پیامبران در تعریف آفرینش و رستگاری اشاره می‌کند. او برای توضیح منظور خود از رستگاری، از مثال‌هایی درباره‌ی یهودیت و نقش پیامبر در این دین کمک می‌گیرد. به گفته‌ی نویسنده، از ابتدا در یهودیت، نیروهایی در کار بوده تا چارچوب فعالیت و دوره‌ی زمان نبوت را محدود سازند. دیدگاه نویسنده از مفهوم آفرینش و رستگاری در ادامه کتاب با نمونه‌هایی از دیگر ادیان مانند مسیحیت با وضوح بهتری پیش روی خواننده کتاب برهنگی‌ها قرار می‌گیرد.

نشر شوند، انتشار و چاپ کتاب برهنگی‌ها را بر عهده داشته و ماهرخ آخوند، کتاب پیش رو را به زبان فارسی ترجمه کرده است.

کتاب برهنگی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب برهنگی‌ها، به‌عنوان منبعی ارزشمند برای علاقه‌مندانِ آشنایی با دیدگاه‌های فلسفی و الهیاتی جورجو آگامبن شناخته می‌شود. مطالعه‌ی این اثر برای علاقه‌مندان کتاب‌های فلسفه و منطق نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب برهنگی‌ها می‌خوانیم

مانفردو تافوری، در سخنرانی آغاز به ‌کار خود در انجمن معماری دانشگاه ونیز، که در فوریه‌ی 1993 ایراد کرد، «جنازه»‌ی ونیز را به‌صراحت از گور بیرون کشید و احضار ساخت. وی با یادآوری نبرد علیه آنان که قصد میزبانی نمایشگاه بین‌المللی شهر را داشتند، با شمه‌ای از اندوه، چنین استنتاج کرد: «مسئله این نبود که آیا بهتر است به جنازه سرخاب سفیداب مالید یا نه، و بدین ترتیب، آن را به چنان شکل مضحکی درآورد که حتی کودکان هم آن را دست بیاندازند؛ و این هم نبود که آن‌چه دست‌آخر برای ما باقی می‌ماند، جسدی است که ذره‌ذره در برابر چشمان‌مان آب می‌شود». تقریباً دو دهه از چنین تشخیص تلخی که به قلم شخصی با اعتبار و شایستگی‌ای بی‌اندازه به نگارش درآمده، گذشته است؛ شخصی که محال بود کسی بتواند درجه‌ی دقت و صحت‌اش را در صداقت و حقانیت به چالش بکشد (نه حتی شهرداران، معماران، وزرا و بقیه که تا به امروز، به گفته‌ی تافوری، «بی‌شرمی» آن را داشته و دارند که به سرخاب سفیداب مالیدن و بی‌بها فروختن این جنازه ادامه دهند). با این حال، این گفته در نزد ناظری دقیق بدین معناست که ونیز دیگر یک جنازه نیست؛ و اگر این شهر، هنوز به‌نحوی وجود دارد، فقط به این علت است که توانسته از وضعیت پس از مرگ و تجزیه‌ی مردار، فراتر رود. این وضعیت جدید، وضعیت روح و مرده‌ای است که بی‌خبر، ترجیحاً در میانه‌ی شب، ظاهر می‌شود، جیر جیر می‌کند و نشانه می‌دهد، گاه حتی سخن می‌گوید، گرچه به شکلی که همیشه هم قابل فهم نیست. تافوری می‌نویسد، «ونیز زمزمه می‌کند» و با این حال اضافه می‌کند چنین زمزمه‌هایی نزد گوش مدرن، صدایی غیرقابل تحمل به حساب می‌آید.

کسانی که در ونیز زندگی می‌کنند، حتماً با چنین روحی آشنایی می‌یابند. این روح، به یک‌باره در طول پرسه‌ای شبانه ظاهر می‌شود، وقتی که در حال عبور از روی پلی، نگاه به سوی کنجی در طول آبراهه بازمی‌گردد که در سایه غوطه‌ور است، وقتی که سوسوی نوری نارنجی در قاب پنجره‌ای دور روشن شده و عابری ناظر، بر پلی دیگر، با آینه‌ای مه‌آلود در دست، ایستاده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
1. آفرینش و رستگاری
2. هم‌زمان چیست؟
3. ک.
4. در فواید و مضرات زندگی میان ارواح
5. درباب آن‌چه می‌توانیم انجام ندهیم
6. شخصیت فاقد شخص
7. برهنگی
8. بدن شکوهمند
9. اشتهای یک میش
10. واپسین فصل تاریخ جهان
تئاتر خیمه‌شب‌بازی
یادداشت‌ها
کتاب‌شناسی
نمایه‌ی نام‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برهنگی‌ها
نویسنده
مترجمماهرخ آخوند
ناشر چاپینشر شوند
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-622-6359-09-2
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برهنگی‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برهنگی‌ها

برای دریافت کتاب برهنگی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.