معرفی و دانلود کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه: بارتلبی محرر و سه جستار دیگر

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه: بارتلبی محرر و سه جستار دیگر

کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه، دربردارنده‌ی داستان کوتاهی از هرمان ملویل و سه جستار از سه فیلسوف مهم معاصر است که هر کدام از زاویه‌ای متفاوت این داستان را تفسیر می‌کنند. بارتلبی محرّر از مشهورترین و عجیب‌ترین داستان‌های کوتاه ملویل است که همواره محل بحث‌وجدل بوده. در کتاب پیش‌رو دیدگاه‌های فلسفی ژیل دلوز، ژاک رانسیر و جورجو آگامبن در مورد این قصه گردآوری شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه

داستان کوتاه بارتلبی محرّر (Bartleby the Scrivener)، در یک دفتر حقوقی در وال‌استریت اتفاق می‌افتد. صاحب این دفتر وکیلی پا به سن گذاشته است که مشغله‌ی زیادی دارد. خستگی و فشار کاری باعث شده تا او به فکر استخدام یک محّرر یا منشی بیفتد. در این دفتر دو منشی دیگر هم هستند که هرکدام دردسرهای خودشان را دارند و دائماً خطا و اشتباه می‌کنند. پس از اعلام آگهی، مردی به نام بارتلبی به دفتر مراجعه می‌کند و خواهان کار می‌شود. صاحب دفتر بعد از صحبت با او و بررسی سوابقش تصمیم می‌گیرد او را بپذیرد. بارتلبی کارمندی آرام و مؤدب است. او از صبح تا شب کار می‌کند و بدون هیچ خطایی سندها را مکتوب می‌کند. خروجی کار او عالی است و رئیس از انتخاب او به خود می‌بالد. همه‌چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه یک روز بارتلبی را صدا می‌زند و از او می‌خواهد سندی را بررسی کند، اما بارتلبی خیلی آرام به او پاسخ می‌دهد: «ترجیح می‌دهم که این کار را نکنم». او از انجام این کار سر باز می‌زند. وکیل که انتظار این جواب را نداشت شوکه می‌شود و نمی‌داند چه واکنشی نشان دهد. او تصور می‌کند اشتباهی پیش آمده اما کم‌کم متوجه رفتارهای عجیب بارتلبی می‌شود. اینکه او در برابر انجام هر کاری، حتی کارهای روزانه و معمولی هم مقاومت می‌کند و پاسخ می‌دهد: ترجیح می‌دهم که نه...

بارتلبی محرّر یا ترجیح می‌دهم که نه (I Would Prefer Not To) از مناقشه‌برانگیزترین داستان‌های هرمان ملول (Herman Melville) است. روایت مرد غریبی که در برابر هر خواسته‌ای مقاومت می‌کند و خیلی راحت و بدون هیچ عصبانیتی از پذیرش آن‌ها امتناع می‌کند. کسی او را درک نمی‌کند و نمی‌داند دلیل و انگیزه‌ی این رفتار چیست. نوشته‌های ملویل در زمان حیاتش چندان مورد اقبال و محل توجه قرار نگرفتند. این داستان کوتاه هم در قرن بیستم بود که کشف شد و مورد تفسیر قرار گرفت. این داستان پلات ساده‌ای دارد، بااین‌وجود خوانش‌های خیلی متفاوت و متناقضی از آن شده. بعضی منتقدان اعتقاد دارند این اثر در برابر تفسیر مقاومت می‌کند و به آن تن نمی‌دهد. کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه، جستارهای معروفی که سه فیلسوف معاصر، یعنی ژیل دلوز (Gilles Deleuze)، ژاک رانسیر (Jacques Rancière) و جورجو آگامبن (Giorgio Agamben) برای این داستان نوشته‌اند را گردآوری کرده و در کنار هم قرار داده. این نگرش‌های متفاوت به خواننده کمک می‌کنند از زاویای مختلف به این قصه‌ی پیچیده‌ و مجادله‌برانگیز نگاه کند و به برداشت خود برسد.

کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه، را کاوه میرعباسی، شهریار وقفی پور، امیر احمدی آریان، امید مهرگان و پویا رفویی ترجمه کرده‌اند. شما می‌توانید این اثر را با صدای افشین اعتماد و فریبا فصیحی بشنوید. گفتنی‌ست نسخه‌ی متنی کتاب حاضر را انتشارات کتاب سرای نیک به چاپ رسانده.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه

از داستان کوتاه بارتلبی محرّر یا ترجیح می‌دهم که نه، دو فیلم سینمایی اقتباس شده است. اولین فیلم در سال 1970 ساخته شد و آنتونی فریدمن کارگردان آن بود. در این فیلم جان مک انری و پل اسکوفیلد بازی می‌کردند.

در سال 2001 فیلم دیگری از این داستان اقتباس شد که جاناتان پارکر کارگردانی آن را بر عهده داشت. در این اثر کمدی کریسپین گلاور و سیمور کسل حضور داشتند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه

  • داستان‌های خیلی کمی هستند که با خوانده‌شدن‌های مداوم کامل‌تر می‌شوند و این داستان عجیب ملویل یکی از همین‌هاست. (گاردین)
  • ملویل حتی در آثار کوتاه‌ترش هم ادراکات عمیق و نگرانی‌های بزرگش را بروز می‌دهد. (جان آپدایک)

کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه و تحلیل‌های فلسفی علاقه دارید، حتماً به این کتاب صوتی گوش بسپارید.

با هرمان ملویل، ژیل دلوز، ژاک رانسیر و جورجو آگامبن بیشتر آشنا شویم

هرمان ملویل (1891-1819) داستان‌نویس و شاعر آمریکایی و خالق رمان شاهکار «موبی دیک» است. او یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان تاریخ آمریکاست و تأثیر انکارناپذیری بر ادبیات و نویسندگان این کشور داشته. ملویل در جوانی ماجراجویی‌های زیادی داشت؛ از ملوانی تا زندگی در کنار آدم‌خوارها و فرار از زندان. او بخش زیادی از ایده‌های داستانی‌اش را از همین دوران گرفت.

ژیل دلوز (1925-1995) فیلسوف و نویسنده‌ی فرانسوی بود که در زمینه‌های مختلفی از ادبیات و سینما تا روانشناسی صحبت می‌کرد. او تحصیلات خودش را در دانشگاه سوربن گذرانده و همراه با فلیکس گاتاری چندین کتاب مهم را نوشته‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «کاپیتالیسم و اسکیزوفرنی» اشاره کرد. همچنین کتاب دیگر او به نام «تفاوت و تکرار» به‌عنوان شاهکار ژیل دلوز شناخته می‌شود.

ژاک رانسیر (متولد 1940) فیلسوف، استاد دانشگاه و نویسنده‌ی فرانسوی است که با نظریه‌های آموزگار ناآگاه و استتیک شناخته می‌شود. «نفرت از دموکراسی» و «ده تز در باب سیاست» از کتاب‌های معروف او هستند.

جورجو آگامبن (متولد 1942) فیلسوف ایتالیایی است که ایده‌هایی همچون هوموساکر و وضعیت استثنایی را مطرح کرده است. «اجتماع آینده» و «وسایل بی‌هدف» از پربحث‌ترین کتاب‌های آگامبن محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه: بارتلبی محرر و سه جستار دیگر می‌شنویم

روزهایی دیگر سپری شدند. نمی‌دانم چشمان بارتلبی بهبود یافتند یا خیر. بنا بر تمام ظواهر عینی به نظرم رسید چنین شده؛ اما هنگامی که سؤال کردم چشمانش در چه حال است التفات نکرد پاسخم را بدهد. در هر حال دیگر به رونویسی نپرداخت. عاقبت پس از پافشاری‌های فراوانم آب پاکی را روی دستم ریخت و اطلاع داد رونویسی را برای همیشه کنار گذاشته. به‌راستی برآشفتم. چطور؟ فرض کن چشمانت کاملاً خوب شدند حتی بهتر از قبل. در آن حال هم باز رونویسی نمی‌کنی؟ پاسخ داد: رونویسی را کنار گذاشته‌ام و به کنجی خزید. همچون گذشته محکم و ثابت در دفترم ماند، نه، محکم‌تر و ثابت‌تر از قبل اگر چنین چیزی محکم‌تر و قابل‌تصور باشد. چاره چه بود؟ او در دفتر کاری انجام نمی‌داد. چرا باید آن جا می‌ماند؟ در واقع دیگر به معنی دقیق کلمه وبال گردنم شده بود پنداری طوق لعنت باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
25 دقیقه
فصل یک - قسمت یک: بارتلبی محرر
21 دقیقه
فصل یک - قسمت دو
20 دقیقه
فصل یک - قسمت سه
23 دقیقه
فصل یک - قسمت چهار
22 دقیقه
فصل یک - قسمت پنج
18 دقیقه
فصل یک - قسمت شش
24 دقیقه
فصل یک - قسمت هفت
24 دقیقه
فصل دو- قسمت یک: بارتلبی یا یک فرمول
19 دقیقه
فصل دو- قسمت دو
18 دقیقه
فصل دو- قسمت سه
27 دقیقه
فصل دو- قسمت چهار
20 دقیقه
فصل دو- قسمت پنج
19 دقیقه
فصل سه -قسمت یک: دلوز، بارتلبی و فرمول ادبی
23 دقیقه
فصل سه - قسمت دو
19 دقیقه
فصل سه - قسمت سه
19 دقیقه
فصل سه - قسمت چهار
18 دقیقه
فصل چهار - قسمت یک: بارتلبی یا در باب حدوث
25 دقیقه
فصل چهار - قسمت دو
28 دقیقه
فصل چهار - قسمت سه: فرمول یا در باب بالقوگی
23 دقیقه
فصل چهار -قسمت چهار: آزمون یا در باب ناآفرینش
18 دقیقه
فصل چهار - قسمت پنج
14 دقیقه
فصل چهار - قسمت شش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه: بارتلبی محرر و سه جستار دیگر
نویسنده، ، ،
مترجمکاوه میرعباسی، شهریار وقفی پور، امیر احمدی آریان، امید مهرگان، پویا رفویی
راویفریبا فصیحی، افشین اعتماد
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی
72500 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه

برای دریافت کتاب صوتی ترجیح می‌دهم که نه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.