معرفی و دانلود کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها

عکس جلد کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها
قیمت:
46000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها

کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها، دنباله‌ای بر ماجراهای لوک، فرزند غیرقانونی خانواده‌ی گارنر است. لوک در این قسمت با نامی ساختگی وارد مدرسه‌ی شبانه‌روزی شده و باید با دنیای بیرون سازگار شود درحالی که خطر لو رفتن هویتش دائما او را تهدید می‌کند... . این اثر نامزدی جایزه‌ی Iowa Teen Award Master List را برای مارگرت پیترسن هدیکس، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز به همراه داشت.

درباره‌ی کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها

روایتی دیگر از سرنوشت خطرناک لوک گارنر! کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها (Among the impostors) نوشته‌ی مارگارت پیترسن هدیکس روزهایی را به تصویر می‌کشد که لوک با کمک آقای تالبوت برای اولین‌بار قدم به مدرسه‌ای شبانه‌روزی می‌گذارد. او که تمام عمرش را در سایه‌ها گذرانده حالا باید برای اولین‌بار در میان دیگران زندگی کند، کاری که به‌اندازه‌ی تصور او لذت‌بخش نیست!

لوک که هویت پسر مرده‌ای را به خود گرفته بهتر از هر کسی می‌داند باید با دنیای بیرون سازگار شود ولی درس‌های مدرسه، وجود معلمان عصا قورت‌داده و قلدرها کار را برایش دشوار می‌کنند. زمانی که او بالاخره می‌تواند اندکی بر هراس دائمی فاش شدن راز خود فائق آید متوجه می‌شود بعضی از دانش‌آموزان رفتارهای عجیبی دارند: بعضی‌ها به چند اسم پاسخ می‌دهند و عده‌ای دائما در حال تکان دادن بدنشان هستند. ظاهر ساختمان هم آنقدرها تسکین‌دهنده نیست چون نبود هیچ پنجره‌ای در کنار معماری هزارتومانند آن فشار روانی بالایی را بر لوک تحمیل می‌کند.

نوجوان آشفته در حین تلاش‌های نسبتا نافرجامش برای همرنگ شدن با جماعت، متوجه دری قفل نشده می‌شود. لوک شدیدا می‌خواهد از این در رازآلود عبور کند اما برای اینکار باید ترس‌های قدیمی‌اش را کنار بگذارد. آیا او سرانجام جرئت کافی برای گشودن در را می‌یابد؟ برای یافتن پاسخ این معما، شما را به مطالعه‌ی کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها به قلم مارگرت پیترسن هدیکس دعوت می‌کنیم.

درباره‌ی مجموعه‌ی فرزندان تاریکی

زندگی‌تان چگونه خواهد بود اگر هیچکس از وجود شما خبر نداشته باشد و دائما مشغول پنهان شدن از دیگران باشید؟ مجموعه‌ی فرزندان تاریکی (Shadow Children) نوشته‌ی مارگرت پیترسن هدیکس درباره‌ی کودکانی است که به تحمل چنین سرنوشتی محکوم شده‌اند چون «غیرقانونی» هستند. قانون کشور به هر خانواده اجازه‌ی داشتن تنها دو فرزند می‌دهد چون منابع غذایی به سختی کفاف زنده ماندن جمعیت فعلی جهان را می‌دهد. زندگی در این دنیا کاملا با دیگر داستان‌های علمی-تخیلی تفاوت دارد زیرا چیزی که در این جهان امنیت افراد را به چالش می‌کشد نه رفتار یا عقاید خاص،‌ بلکه صرفا وجود داشتن آن‌هاست!

دولت حاکم مردم را از داشتن فرزندان متعدد منع کرده اما این دستور همیشه رعایت نمی‌شود. زوج‌های بسیاری فرزند سومی نیز دارند که مجبور به زندگی در خفاست. آن‌ها خودشان را از همسایگان پنهان می‌کنند، دوستی ندارند و به‌جز خانواده‌ی کوچکشان کسی آن‌ها را نمی‌بیند. از آنجایی که همه‌ی ساکنان این کشور مستلزم به معرفی قانون‌شکنان هستند، هیچ‌کس نمی‌تواند دیگری را در راز خطرناکش شریک کند تا اینکه لوک -فرزند سوم خانواده‌ی گارنر- پی می‌برد همسایه‌شان نیز فرزندی غیرقانونی دارد، کشفی که وقایع هولناکی را برای آن‌ها رقم می‌زند... .

در انتها باید گفت مجموعه‌ی فرزندان تاریکی از هفت جلد تشکیل شده که آخرین قسمت آن در سال 2006 منتشر شد. تاکنون (بهار 1402) چهار عنوان از این مجموعه توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده که مروا باقریان ترجمه‌ی آن‌ها را برعهده داشته است. اسامی کتاب‌های فرزندان تاریکی را می‌توانید در ادامه بخوانید:

  • در دل سایه‌ها (Among the Hidden)
  • در دل نفوذی‌ها (Among the Impostors)
  • در دل فریب‌خوردگان (Among the Betrayed)
  • در دل بارن‌ها (Among the Barrons)
  • Among the Brave
  • Among the Enemy
  • Among the Free

جوایز و افتخارات کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها

  • برنده‌ی جایزه‌ی Pennsylvania Young Reader's Choice Award Program Master List سال 2004-2003
  • نامزد جایزه‌‌ی Iowa Teen Award Master List سال 2003-2004
  • اثر منتخب International Reading Association/Children's Book Council Young Adult در 2003
  • حضور در لیست مطالعه‌ی Texas Lone Star سال 2002-2003
  • حضور در لیست مطالعه‌ی دبیرستان TAYSHAS سال 2002
  • پیشنهادشده توسط American Bookseller Pick of the Lists سال 2001
  • پیشنهادشده توسط A YALSA Quick Pick for Reluctant Young Adult Readers

نکوداشت‌های کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها

  • سرشار از تعلیق، جزئیات و رخدادهای غافلگیرکننده. (Publishers Weekly)
  • وسوسه‌انگیز و قانع‌کننده! نمی‌توانید برای شروع جلد بعدی مجموعه صبر کنید. (School Library Journal)
  • تجربیات لوک در این داستان جذاب و باورپذیر هستند. اگر از اولین کتاب لذت برده‌اید «در دل نفوذی‌ها» را از دست ندهید! (Booklist)

کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها مناسب چه کسانی است؟

این رمان را به نوجوانانی که از مطالعه‌ی داستان‌های هیجان‌انگیز و علمی-تخیلی لذت می‌برند توصیه می‌کنیم.

با مارگرت پیترسن هدیکس بیشتر آشنا شویم

مارگرت پیترسن هدیکس (Margaret Peterson Haddix) نویسنده‌ی آمریکایی تحسین‌شده است. او که از دانشگاه میامی ایالت اوهایو فارغ‌التحصیل شده، تجربه‌ی کار به‌عنوان خبرنگار و تدریس را در سابقه‌ی خود دارد. مارگارت پیترسن هدیکس تاکنون هفت مجموعه و هجده کتاب مستقل را به چاپ رسانده که «مجموعه‌ی فرزندان تاریکی» و «مجموعه‌ی گمشدگان» از آن‌ها به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

برخی از جوایز و افتخارات کسب‌شده توسط او عبارتند از:

  • Black-Eyed Susan Book Award در سال 1997 و 1998
  • Lamplighter Award در سال 2004
  • Nēnē Award در سال 2010
  • Sequoyah Book Award در سال 1998
  • Grand Canyon Reader Award در سال 1998
  • Sasquatch Book Award در سال 2011
  • حضور آثار متعدد در لیست مطالعه‌ی ایالت‌های لوئیزیانا، ماساچوست و پنسیلوانیا

در بخشی از کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها می‌خوانیم

لوک فکرش را هم نمی‌کرد که ممکن است آنجا وسط جنگل خوابش ببرد، آن‌ هم با وجود خطر و درحالی‌که از عصبانیت خونش به جوش آمده بود؛ اما زمان گذشت و دید که از خواب بیدار شده است، گیج‌ و با بدنی کوفته و زخمی. پرنده‌ها همچنان آواز می‌خواندند. نسیم ملایمی موهایش را در هم می‌ریخت... این‌ها قبل از آنکه همه‌چیز یادش بیاید، لبخند را به لبش آورد. عجب رویای دلپذیری! اما چرا این‌قدر احساس ناراحتی می‌کرد؟

بعد نشست و چشمانش را باز کرد و همه‌چیز دوباره به سراغش آمد. حالا یادداشتی که آن‌قدر با تعصب به آن ایمان داشت، چیزی جز گرد‌و‌غباری بی‌ارزش نبود... هرچه با دقت به بوته‌های دوردست نگاه می‌کرد، نمی‌توانست هیچ نشانی از آن ببیند. او بیرون از ساختمان و در جنگل بود و خدا می‌داند داشت چند قانون مدرسه‌ی پسرانه‌ی هندریکس را زیر پا می‌گذاشت و اصلاً نمی‌دانست چقدر از غیبتش می‌گذرد... وقتی با چشم جمع‌شده به خورشید نگاه کرد، حدس زد نزدیک بعدازظهر باشد.

حتماً تا آن‌ موقع، متوجه غیبتش شده بودند. حالا باید مغزش را به کار می‌انداخت و بهانه‌ای دست‌وپا می‌کرد. باید یواشکی برمی‌گشت داخل مدرسه تا دست‌کم او را بیرون از آن جا پیدا نکنند. خیلی هم بد نمی‌شد. شاید می‌توانست به آن‌ها بقبولاند که می‌خواسته فرار کند از قرار معلوم که لیِ واقعی از این کارها می‌کرده بعد پشیمان شده و راه را گم کرده است؛ اما برای این داستان لازم بود همین حالا برگردد. لوک از جایش تکان نخورد.

کار، تمام شده بود. کجا را داشت برود؟

خانه...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها
نویسنده
مترجممروا باقریان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-600-462-877-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
46000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها

برای دریافت کتاب فرزندان تاریکی 2: در دل نفوذی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.