معرفی و دانلود کتاب زندان زمان

عکس جلد کتاب زندان زمان
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندان زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندان زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندان زمان

جسی گمان می‌کند در سال 1840 زندگی می‌کند، اما آن بیرون سال 1996 است. کتاب زندان زمان نوشته‌ی مارگرت پیترسن هدیکس داستان دختری است که ناگهان متوجه می‌شود تمام سال‌های زندگی‌اش را در زندان سپری کرده؛ زندان زمان! این کتاب موفق شده برنده‌ی جوایز ادبی متعددی از جمله جایزه‌ی کتاب نوجوان اوکلاهاما شود.

درباره‌ی کتاب زندان زمان:

سال 1840 است. زندگی در دهکده‌ی کلیفتون در جریان است. جسی همراه خانواده‌اش در کلبه‌ی کوچکشان زندگی می‌کند. پدر جسی آهنگر است و مادرش پرستار. جسی هر روز به مدرسه می‌رود و یاد گرفته نام رئیس‌جمهورهای آمریکا را از جورج واشینگتن تا مارتین وان بیورن تک‌به‌تک و به‌ترتیب بگوید. همه‌چیز در کتاب زندان زمان (Running Out of Time) طبیعی به نظر می‌رسد تا زمانی که یک بیماری ناشناخته گریبان بچه‌های دهکده را می‌گیرد.

با شیوع بیماری است که مادر جسی حقیقتی را آشکار می‌کند که او را در غافلگیری عظیمی فرو می‌برد: بیرون از دهکده سال 1996 است. مردم با اتومبیل رفت‌وآمد می‌کنند، رادیو گوش می‌دهند، شلوار جین می‌پوشند، و حتی از کلمات متفاوتی استفاده می‌کنند.

با آشکار شدن این حقیقت است که جسی، قهرمان کتاب مارگرت پیترسن هدیکس (Margaret Peterson Haddix)، باید از دهکده‌شان پا بیرون بگذارد و به‌دنبال کمک برای بچه‌های دهکده بگردد. آیا جسی موفق می‌شود با تمام چالش‌های قرن آینده روبه‌رو شود؟ آیا او می‌تواند در دنیایی که هیچ از آن نمی‌داند جان سالم به در ببرد و به دیگران هم کمک برساند؟

رمان زندان زمان داستانی فانتزی و تخیلی است درباره‌ی دختری که تصمیم می‌گیرد شجاع باشد و تسلیم شرایط نشود. دختری که تمام تلاشش را می‌کند با حقایق شوکه‌کننده‌ای که با آن‌ها روبه‌رو شده کنار بیاید و راه جدیدی را در زندگی‌ خود و دیگران باز کند.

فیلم‌های اقتباس‌شده از کتاب زندان زمان:

انتشارات سایمون‌ اند شوستر، ناشر کتاب زندان زمان، اشاره کرده که فیلم روستا (2004) ساخته‌ی ام. نایت. شیامالان شباهت‌های زیادی به این کتاب دارد. داستان این فیلم هم در دهکده‌ای می‌گذرد که مشابه سده‌ی 1800 است، درحالی‌که تاریخ واقعی 1996 است.

افتخارات کتاب زندان زمان:

- نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب کودک ناشران مستقل در سال 1999
- برنده‌ی جایزه‌ی گرند کنیون در سال 1998
- برنده‌ی جایزه‌ی مریلند بلک‌آید سوزان در سال 1998
- نامزد دریافت جایزه‌ی خوانندگان جوان کالیفرنیا در سال 1998
- برنده‌ی جایزه‌ی کتاب نوجوان اوکلاهاما در سال 1998

کتاب زندان زمان برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب فانتزی و جذاب را به نوجوانان توصیه می‌کنیم.

با مارگرت پیترسن هدیکس بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر بیش از هر چیز با نوشتن رمان‌های فانتزی و علمی‌تخیلی برای کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود. مارگرت پیترسن هدیکس در رشته‌ی خبرنگاری و داستان‌نویسی تحصیل کرده و پس از استقبال از اولین کتابش، زندان زمان، کار نویسندگی را در کنار خبرنگاری ادامه داده است.

از این نویسنده تاکنون کتاب‌های متعددی منتشر شده که بسیاری از آن‌ها به فارسی نیز برگردانده شده‌اند، از جمله، «سه غریبه در شهر»، مجموعه‌ی «گمشدگان»، «به‌خاطر آنیا» و...

در بخشی از کتاب زندان زمان می‌خوانیم:

با سریع‌ترین و بی‌صداترین حالتی که می‌توانست، روی نوک پاهایش دوید و به‌طرف همان دری برگشت که لحظاتی پیش از آن وارد شده بود. دستگیره را از هر جهتی که می‌توانست چرخاند، اما در باز نمی‌شد. سراسیمه آن را پیچاند و محکم تکان و هلش داد.

قفل بود. حتماً پشت سر او قفل شده بود.

جسی دو طرف راهرو را نگاه کرد. به‌جز دیوارهای صاف آن، چیزی دیده نمی‌شد... اما صبر کن، درست بعد از این در، حفره‌ای تاریک وجود داشت. جسی مطمئن نبود که چیست. با خودش فکر کرد شاید تنها امیدش باشد.

با عجله به‌طرف تاریکی رفت. پشت سرش، صدای سوت زدن ناموزون یکی از مردها را شنید. اگر حرف‌های مادر در سرش تکرار نمی‌شد، ممکن بود به او بخندد. «من فکر می‌کنم اون‌ها حاضرن برای اینکه راز‌هاشون برملا نشه، آدم بکشن.» جسی مطمئن بود که مرد حالا داشت در جهت او داخل راهرو قدم می‌زد، اما می‌ترسید سرش را برگرداند و نگاه کند. قدم‌های نگهبان سنگین و سریع بودند؛ چیزی نمانده بود آن‌قدر نزدیک شود که جسی را ببیند.

در فاصله‌ی چندسانتی‌متری حفره‌ی تاریک، جسی خطر کرد و داخل پرید.

نگهبان فریاد زد: «آهای! کی اونجاست؟» قدم‌هایش متوقف شد، انگار که داشت گوش می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندان زمان
نویسنده
مترجممهرنوش بهمئی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-622-274-169-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندان زمان

علی رضا سعیدی
۱۴۰۱/۴/۱۸
کتاب خوبی بود یعنی داستان خوبی بود، اولش یه کم کسل کننده است ولی بعدش جالب میشه!
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب زندان زمان

برای دریافت کتاب زندان زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.