معرفی و دانلود کتاب تا بوده چنین بوده: رویدادهای دنیا همیشه تکرار گذشته‌هاست

برای دانلود قانونی کتاب تا بوده چنین بوده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تا بوده چنین بوده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تا بوده چنین بوده: رویدادهای دنیا همیشه تکرار گذشته‌هاست

کتاب تا بوده چنین بوده نوشته‌ی مورگان هاوزل، یکی از برترین نویسندگان حوزه‌ی موفقیت و کسب و کار، درباره‌ی قوانین موفقیت و دستیابی به زندگی خوب است، قوانینی که هیچگاه در طول تاریخ تغییر نکرده. این کتابِ پرفروش نیویورک تایمز با داستان‌های کوتاه آموزنده‌اش، به شما دیدگاهی به گستردگی تاریخ هدیه می‌کند، تا در آینده‌ای که قابل پیش‌بینی نیست، بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید و به آنچه می‌خواهید دست یابید.

درباره‌ی کتاب تا بوده چنین بوده

اگر کسی ادعا کند که می‌تواند اتفاقات آینده را دقیق و کامل پیش‌بینی کند، شما باورش می‌کنید؟ آیا اصلاً راهی قابل اعتماد برای کنترل آینده وجود دارد؟ تا به حال دانشمند، روانشناس، فیلسوف یا مدیری پیدا شده است که بگوید می‌داند آینده دقیقاً چگونه خواهد بود؟ اینکه سهام کدام شرکت‌ها رشد خواهد داشت، چه کسب و کارهایی رونق خواهد گرفت، روابط سیاسی کشورها چگونه پیش خواهد رفت و تکنولوژی در زندگی چه تغییراتی ایجاد خواهد کرد را چه کسی می تواند به صورت دقیق پاسخ بدهد؟ کتاب تا بوده چنین بوده (Same as Ever: A Guide to What Never Changes) را مورگان هاوزل (Morgan Housel) در جواب افرادی نوشته است که می‌خواهند به قطعیتی درباره‌ی آینده برسند. او کلید موفقیت و شادکامی قطعی در آینده را یک چیز می‌داند: شناخت الگوهای تکرارشونده‌ی تاریخ.

کتاب تا بوده چنین بوده ابتدا نشان می‌دهد که چگونه دنیای آینده و زندگی شخصی هر یک از ما غیرقابل‌پیش‌بینی است و به مویی بند است. این اصلی‌ترین قانون تاریخ است: اتفاقات آینده و تاثیر آن بر پیشبرد تاریخ را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. شما نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که احتمالاً صبح جمعه برف می‌بارد و زمین می‌خورید. حتی نمی‌دانید که این اتفاق، در کل روند زندگی‌تان تاثیری مثبت می‌گذارد یا منفی. مثلاً ممکن است آسیب‌دیدگی پا باعث بشود چند وقتی خانه‌نشین بشوید و شغل رویایی‌تان را از دست بدهید اما ممکن است همین خانه‌نشینی در انتها منجر به یافتن شغلی ارزشمندتر برایتان شود. پس نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که اتفاقات چه تاثیری بر روند زندگی‌تان می‌گذارد. اما می‌توانید پیش‌بینی کنید که دوستان خوبتان به دیدنتان خواهند آمد. شرکت بیمه هزینه‌های درمانتان را خواهد داد و همکار سودجویتان سعی خواهد کرد جای شما را در محیط کار بگیرد. در نتیجه می‌دانید که باید دوستان خوب پیدا کنید، خودتان را بیمه کنید و حواستان به بدخواهانتان باشد، چه زمین بخورید چه نخورید! در واقع، ما می‌توانیم از اتفاقات تکرارشونده‌ی تاریخ درس بگیریم تا هر آنچه در آینده‌ی غیرقابل‌پیش‌بینی رخ داد، بهترین انتخاب‌ها و هوشمندانه‌ترین واکنش‌ها را داشته باشیم.

معرفی و دانلود کتاب تا بوده چنین بوده

کتاب تا بوده چنین بوده بیست و سه داستان کوتاه بسیار آموزنده درباره‌ی همین جریان‌های تکرارشونده‌ی تاریخ دارد که می‌تواند چراغ راه ما در مسیر زندگی شود تا هم خوب پول در بیاوریم، هم به موفقیت‌های مادی دلخواهمان برسیم و هم زندگی سرشار از شادکامی داشته باشیم. این کتاب که پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز بوده است، مورد توجه بسیاری از منتقدان و کارشناسان قرار گرفته و آن را کتابی هوشمندانه، واقع‌گرایانه و بسیار مفید دانسته‌اند.

مورگان هاوزل، که نویسنده‌ی کتاب مشهور روانشناسی پول نیز هست، تا به حال دو بار جایزه‌ی نویسندگان و ویراستاران حوزه‌ی کسب و کار را از آن خود کرده است و کسب جایزه‌ی سیدنی نیویورک تایمز نیز از دیگر افتخارات اوست. او بارها برای نوشته‌ها و تحلیل‌های فوق‌العاده‌اش در حوزه‌ی کسب و کار و موفقیت مورد ستایش قرار گرفته. کتاب تا بوده چنین بوده‌ی هاوزل، کتابی است که تجربه‌ی تاریخ زندگی بشر را به انسان‌های امروزی هدیه می‌دهد. کتاب تا بوده چنین بوده را علی اکبر عبدالرشیدی، روان و شیوا ترجمه کرده است و انتشارات گویا آن را به چاپ رسانده است.

افتخارات کتاب تا بوده چنین بوده

  • از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز
  • از کتاب‌های پرفروش ساندی تایمز

نکوداشت‌های کتاب تا بوده چنین بوده

  • می‌خواهید دنیای درحال تغییر را بشناسید؟ با کتاب تا بوده چنین بوده آغاز کنید. تا بوده چنین بوده نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ای است که از کتاب جذاب، مفید و سرگرم‌کننده‌ی مورگان هاوزل می‌گیرید. (آرتور سی بروکس، استاد دانشگاه هاروارد کندی)
  • مورگان هاوزل، مثل کتاب قبلی‌اش، کتابی سرشار از خرد و شوخ‌طبعی نوشته است و برای انتخاب داستان‌های بی‌نقص و فراموش‌نشدنی‌اش از روشی مبتکرانه استفاده کرده تا درس‌هایی همیشگی درباره‌ی پول، زندگی، داستان‌سرایی، جاه‌طلبی و رضایت به ما بدهد. این کتاب کوچک حکمت یک کتابخانه را در خود جای داده است. (درک تامپسون، مجله‌ی آتلانتیک)
  • بینش‌های تغییر زندگی از یک داستان‌گوی فوق‌العاده. (رایان هالیدی، نویسنده)
  • برای هر کسی که می‌خواهد آینده‌نگری تاریخ را به آینده‌نگری فعلی خود تبدیل کند، خواندن این کتاب ضروری است. (شین پریش، نویسنده)
  • مفاهیم این کتاب را هر چه زودتر بیاموزید، زودتر زندگی غنی‌تر و پربارتر خود را آغاز خواهید کرد. (اسکات گالووی، نویسنده و استاد بازاریابی)

کتاب تا بوده چنین بوده برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب تا بوده چنین بوده به همه‌ی کسانی که به کتاب‌های رشد شخصی علاقه دارند و می‌خواهند آگاهی خود را برای یک زندگی بهتر افزایش دهند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب تا بوده چنین بوده: رویدادهای دنیا همیشه تکرار گذشته‌هاست می‌خوانیم

جان بوید احتمالاً بزرگ‌ترین خلبان جنگی است که تا به حال زیسته است. او کار خود را بیشتر از هر کس دیگری دستخوش انقلاب قرار داد. کتابی در مورد حملات هوایی نوشته است که در آن ریاضیات و علم مبارزه را به روشی درهم‌آمیخته است که مهندسان سازنده‌ی هواپیما در مورد خود هواپیما نوشته‌اند. بینش او ساده اما بسیار قوی است. بوید در یک جا اظهارنظر کرده است که مزیت تاکتیکی، در سرعت یا ارتفاع هواپیما نیست. بلکه این مزیت در سرعتِ تغییر مسیر هواپیما و اوج‌گیری آن است. این کشف نه تنها تفکر خلبانان را تغییر داد که روش ساخت هواپیما را هم دگرگون کرد. کتاب بوید که یک دستور العمل خلبانی است در سن بیست و چند سالگی وی نوشته شده است. این کتاب تبدیل به راهنمای تاکتیکی رسمی خلبانان جنگی شده و هنوز مورد مطالعه و تدریس قرار می‌گیرد. بوید به عنوان یکی از با نفوذترین متفکران در تاریخ نظامی شناخته شده است. با این وجود، روزنامه نیویورک تایمز یک بار او را یک شخصیت موهوم مجازی... حتی در نیروی هوایی معرفی کرد. علت چنین اظهارنظری آن بود که بوید آن‌قدر باهوش و دانا بود که به یک دیوانه می‌مانست.

بوید انسانی گستاخ، متغیر، سرکش و عجول بود. در میان شگفت‌زدگی همکارانش بر سر فرمانده‌اش فریاد می‌کشید. یک بار آشیانه هواپیما را به خاطر گرم نبودن آن به آتش کشید و تا مرز حضور در دادگاه نظامی پیش رفت.

فهرست مطالب کتاب

در مورد نویسنده
مقدمه
بسته به یک تار مو
خطر همان چیزی است که نمی‌بینیم
انتظارات و واقعیت
ذهن‌های وحشی
اعداد وحشی
بهترین قصه، برنده است
غیر قابل اندازه‌گیری
آرامش، بذر ناآرامی می‌کارد
خیلی زود، تند، سریع
جادو چه زمانی رخ می‌دهد؟
فاجعه‌های ناگهانی، غیرمنتظره‌های همیشگی
کوچک ولی با شکوه
سرخوشی و یأس
تلفاتِ کمال مطلوب
قرار بود دشوار باشد
ادامه راه
شگفتی‌های آینده
دشوارتر از آن چه به نظر می‌آید و نه به آن سرخوشی که تصور می‌شود
انگیزه‌ها: قوی‌ترین نیرو در جهان
حالا فهمیدید
افق‌های زمان
زیاد تلاش کردن
زخم التیام پیدا می‌کند، جای زخم باقی می‌ماند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تا بوده چنین بوده: رویدادهای دنیا همیشه تکرار گذشته‌هاست
نویسنده
مترجمعلی اکبر عبدالرشیدی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-622-312-182-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تا بوده چنین بوده

کاربر R
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب درباره اتفاقاتی که درگذشته افتاده و تکرار مجدد آنها در آینده موضوعات خوبی برای گفتن داره.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تا بوده چنین بوده

برای دریافت کتاب تا بوده چنین بوده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.