معرفی و دانلود کتاب تلخ و شیرین: چطور اندوه و اشتیاق باعث بهبود ما می‌‌شود

عکس جلد کتاب تلخ و شیرین: چطور اندوه و اشتیاق باعث بهبود ما می‌‌شود
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تلخ و شیرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تلخ و شیرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تلخ و شیرین: چطور اندوه و اشتیاق باعث بهبود ما می‌‌شود

غم و اندوه در نظر بسیاری از ما، احساساتی هستند که باید تاحدِامکان از آن‌ها فاصله گرفت؛ اما اگر خود آن‌ها دریچه‌ای به شادی باشند، چه؟ کتاب تلخ و شیرین - پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز - نوشته‌ی سوزان کین، اثری درمورد اندوه است؛ یعنی احساسی که ما را به انسان‌های واقعی تبدیل می‌کند و به قلبمان خلوص می‌بخشد.

درباره‌ی کتاب تلخ و شیرین

غم، همیشه بر سر راه ما نشسته است؛ اما نه چون حیوان درنده‌ای که کمین کرده تا چنگالش را در قلب ما فرو کند؛ بلکه مانند رودخانه‌ای که در وجودمان جاری می‌شود و آن را خالص می‌کند. بسیاری از ما فکر می‌کنیم که فرار از اندوه، همان کاری است که زندگی را سرشار از آرامش و خوشبختی می‌کند؛ غافل از آنکه شادی با حضور غم معنا پیدا می‌کند. کتاب تلخ و شیرین (Bittersweet: How Sorrow and Longing Make Us Whole) اثر سوزان کین (Susan Cain) کتابی با محوریت همین ایده‌ی کلیدی است.

در اطراف ما کتاب‌های بسیاری وجود دارند که غم را به عنوان درون‌مایه‌ی اصلی خود برگزیده‌‌اند و به دنبال آن هستند تا چهره‌ی واقعی این احساس به‌ظاهر آزاردهنده را به ما بنمایانند؛ اما کتاب‌های کمی را می‌یابیم که بر واکنش ما در مواجهه با غم تمرکز می‌کنند و سعی در ارائه‌ی فلسفه‌ای برای کنار آمدن با آن دارند. اندوه، زندگی عده‌ای را ویران می‌کند و در عوض، به زندگی عده‌ای دیگر، نشاط و انگیزه‌ای برای زیستن می‌بخشد. شاید بتوان گفت که آزمون غم معیاری برای سنجیدن انسان بودن ماست؛ با این وجود که محک خوردن در آن، از هرکسی ساخته نیست.

کتاب تلخ و شیرین، نشان‌دهنده‌ی گذرگاهی است که اندوه با گذشتن از آن می‌تواند به هنر، تعالی و عشق تبدیل شود. ما هرکدام به نوبه‌ی خود غم را تجربه می‌کنیم؛ اما کمتر کسی است که بتواند آن را بپالاید و به چیزی فراتر تبدیل کند. سوزان کین در اثر حاضر قصد دارد به ما بیاموزد که چگونه از تاریکی، می‌توان نور و روشنی به وجود آورد.

کین معتقد است که زندگی انسان‌ها مملؤ از دوگانه‌هاست: روز و شب، گرما و سرما، امید و ناامیدی و تاریکی و روشنایی. ما فقط در صورتی می‌توانیم شادی حقیقی را تجربه کنیم که پیش از آن، غم را احساس کرده باشیم؛ همانطور که زمانی از غذا لذت واقعی را می‌بریم که گرسنگی تمام وجودمان را دربرگرفته باشد و یا وقتی گرما به مذاق ما خوش می‌آید که سرما در تنمان رسوخ کرده باشد. اندوه نیز به ما افقی فراتر از دیدمان را نشان می‌دهد؛ جهانی سرشار از شادی واقعی که به‌واسطه‌ی سبکی و پالودگی روح به وجود آمده است.

نوازنده‌ای را در نظر بگیرید که پس از مرگ تعدادی از همشهریانش، هر روز در همان نقطه از شهر حضور می‌یابد و به یاد درگذشتگان موسیقی می‌نوازد؛ آن هم در زمانی که لشکر غم به سوی او تاخته است. سارایوو، روزگاری شاهد چنین نوازنده‌ای بود: ودران اسماعیلیوویچ، ویلن‌سل‌نواز اهل سارایوو که پس از کشته شدن بیست‌ودو نفر از همشهریانش در جریان بمباران، هر روز در شرایط جنگی به میدان شهر می‌رفت و به یاد هرکدام از کشته‌شده‌ها، موسیقی آداجیو، ساخته‌ی آلبینونی را می‌نواخت. اندوه قلب او را به آیینه‌ای جهان‌نما تبدیل کرده بود و انگار صدای تمام طبیعت سوگوار از مجرای آن خارج می‌شد و راه به جهان بیرون پیدا می‌کرد.

ودران اسماعیلیوویچ، فردی شاخص در کتاب تلخ و شیرین است؛ کتابی که به رویارویی ما با غم می‌پردازد و نشان می‌دهد سرنوشت ما در این مواجهه، یا به ویلن‌سل‌نواز شهیر شباهت خواهد داشت یا به فردی که چنان در جدال با غم مغلوب شده، که حتی نامی از او به جا نمانده است.

جوایز و افتخارات کتاب تلخ و شیرین

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز
  • یکی از بهترین کتاب‌های علمی آمازون
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی در Audible.com
  • یکی از بهترین کتاب‌های سال Audible.com سال 2022
  • حضور در لیست 20 کتاب برتر Business Insider سال 2022

نکوداشت‌های کتاب تلخ و شیرین

- این کتاب بی‌نظیر، چشمان شما را باز و قلبتان را لمس می‌کند. (Adam Grant نویسنده‌ی «دوباره فکر کن»، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز )

- از روزی کتاب تلخ و شیرین را تمام کردم، مدام به زیبایی و عمق آن می‌اندیشم. این کتاب به من کمک کرده است تا خود و جهان را بهتر درک کنم. (Brené Brown, Ph.D. نویسنده‌ی کتاب Atlas of the Heart، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز)

- کتاب تلخ و شیرین، شگفت‌انگیز و یکی از زیباترین کتاب‌هایی است که تا به حال خوانده‌ام. این کتاب، طرز تفکر شما را درمورد خود و کسانی که دوستشان دارید تغییر می‌دهد. زیبایی محض آن، تا مدت‌ها پس از اتمام کتاب در قلب شما باقی خواهد ماند. (Daniel H. Pink نویسنده‌ی When, Drive, and A Whole New Mind، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز )

کتاب تلخ و شیرین مناسب چه کسانی است؟

اثر حاضر برای علاقه‌مندان به کتاب‌های روانشناسی مناسب است. به خصوص کسانی که به مطالعه در باب سوگ علاقه‌مندند، این کتاب را جذاب خواهند یافت.

با سوزان کین بیشتر آشنا شویم

سوزان کین، بنیانگذار شرکت «قدرت سکوت»، مدرس و نویسنده است. کین در حوز‌ه‌ی نویسندگی به افتخارات زیادی دست یافته و یکی از نویسندگان پرفروش به‌شمار می‌رود. دیگر اثر او با نام «سکوت: قدرت درون‌گراها در دنیایی که از حرف زدن بازنمی‌ ایستد» به بیش از چهل زبان ترجمه شده و مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته است.

جملات برگزیده‌ی کتاب تلخ و شیرین

- با اینکه عاشقان از دست می‌روند، عشق گم نخواهد شد. (دایلن توماس)

- قبل از اینکه مهربانی را به ‌عنوان عمیق‌ترین ویژگی درونی بشناسید، باید اندوه را به عنوان یکی دیگر از عمیق‌ترین خصلت‌ها محسوب کنید. (نائومی شیهاب نای)

- شیرین‌ترین چیز در تمام زندگی من اشتیاق برای رسیدن به کوه و پیدا کردن سرچشمۀ همۀ زیبایی‌ها بوده است. سرزمینم که باید در آن زاده شده باشم. (سی.اس.لوئیس)

- روزی که نسل‌های آتی بشر در ستاره‌ها پراکنده شده باشند، به فرزندانشان دربارۀ تاریخ زمین باستانی چیزی نخواهند گفت، تا زمانی که آن‌ها به سنی برسند که بتوانند تحملش کنند؛ وقتی آن‌ها بفهمند زمانی مرگ وجود داشته است، خواهند گریست. (الیزر یودکوسکی، از هری پاتر و شیوه‌های خردمندی)

در بخشی از کتاب تلخ و شیرین می‌خوانیم

ایمیل او حاوی عکس‌هایی فراموش‌نشدنی بود: یک اتاق تاریک و نمناک با یک پنجرۀ باریک به‌ سمت دریایی که بردگان را برای همیشه با خود می‌برد. جری در جایی ایستاده بود که «در بی‌بازگشت» خوانده می‌شد. همچنین دو بخش جدا در آنجا وجود داشت که یکی با «زنان» و دیگری با «نوزادان» علامت‌گذاری شده بود. این بخش‌ها یادآور آشوبی هستند که همۀ مادرانی که از کودکانشان و همۀ کودکانی که از مادرانشان جدا شده بودند، در دل حس می‌کردند؛ درد وحشتناک جدایی.

ولی جری موضوع غافلگیر‌کننده‌ای اضافه کرد. او گفت: «به نظر من شبیه زمین مقدس بود.»

اینکه او مکانی آکنده از این همه درد و اندوه را با عبارت «مقدس» توصیف می‌کرد، مرا تکان داد. من دربارۀ این موضوع فکر کردم که کلمۀ قربانی در انگلیسی از عبارتی با ریشۀ لاتین به معنی «مقدس‌کردن» می‌آید و فکر کردم جری به این ریشه اشاره می‌کند. از او پرسیدم که اگر اشکال ندارد توضیح دهد منظورش چه بوده است. پاسخ او تأکید یهودا بر تبدیل زخم گذشته به درمان امروز و تبدیل تلخ به شیرین را به من یادآوری کرد.

او نوشت: «حس می‌کردم که مقدس است، چون من روی همان زمینی ایستاده بودم که شاید میلیون‌ها برده، اجداد من، در زمان نه ‌چندان دوری آنجا ایستاده بودند.

من روح آن‌ها را حس کردم. من جانشان را حس کردم. وقتی وارد شدم، احساس ترس، اضطراب، درد، دل‌شکستگی، عصبانیت، تهدید و گمنامی کردم. آن احساسات متعلق به من نبودند. به آن‌ها تعلق داشتند. من غم، افسردگی و تنهایی آن‌ها را احساس کردم با اینکه به دیگران غل‌وزنجیر شده بودند، در خانه و در کنار خانواده‌شان نبودند. آن‌ها از هرچیزی که می‌شناختند دور شده بودند و به‌زور به بردگی گرفته شده بودند، درحالی‌که دیگران از «مالکیت» آن‌ها سود می‌بردند. من آن‌ها را در آنجا، زنجیرشده به هم، نشسته یا خوابیده در فضولات خودشان، برهنه یا احتمالاً تقریباً برهنه تصور کردم درحالی‌که نمی‌دانستند قرار است چه اتفاقی بیفتد.

همین‌طور که آنجا ایستاده بودم و احساساتی را تحلیل می‌کردم که می‌پنداشتم اجدادم داشته‌اند، احساسات خودم را هم تحلیل کردم که شامل خوشحالی، غرور، قدرت و توانمندی می‌شد. تنها می‌توانستم به این فکر کنم که: ببین چقدر مردم من به پیش رفته‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
یادداشت نویسنده
پیش‌گفتار: نوازندۀ ویولن‌سل اهل سارایوو
معرفی) قدرت تلخ و شیرین
بخش اول) اندوه و اشتیاق: چطور می‌توانیم درد را به خلاقیت، تعالی و عشق تبدیل کنیم؟
فصل اول) غم به چه دردی می‌خورد؟
فصل دوم) چرا مشتاق عشق «کامل» و بی‌قیدوشرط هستیم؟ (و این مسئله چه ربطی به علاقۀ ما به آهنگ‌های غمگین، روزهای بارانی و حتی معنویت دارد؟)
فصل سوم) آیا خلاقیت با اندوه، اشتیاق و تعالی ارتباطی دارد؟: اگر از دردی خلاصی ندارید، آن را به خلاقیت خود پیشکش کنید.
فصل چهارم) چطور باید با عشق ازدست‌رفته کنار بیاییم؟
بخش دوم) برنده‌ها و بازنده‌ها: چطور می‌توانیم تحت «استبداد مثبت‌اندیشی» در زندگی و کار اصالت داشته باشیم؟
فصل پنجم) چطور ملتی که بر پایۀ این همه درد و رنج بنا شده بود به فرهنگِ لبخندهای فرمایشی تبدیل شد؟
فصل ششم) چطور می‌توانیم بر مثبت‌اندیشیِ تحمیل‌شده در محیط کار و غیر از آن چیره شویم؟
بخش سوم) فناپذیری، بی‌دوامی و سوگ: چطور می‌توانیم زندگی کنیم، وقتی می‌دانیم ما و تمام افراد مورد علاقه‌مان خواهیم مرد؟
فصل هفتم) آیا باید برای زندگی ابدی تلاش کنیم؟
فصل هشتم) آیا باید برای «خلاصی» از اندوه و بی‌دوامی تلاش کنیم؟
فصل نهم) آیا ما رنج اجداد و والدینمان را به ارث می‌بریم؟ و اگر این‌طور است، آیا می‌توانیم در نسل‌های بعد متحولش کنیم؟
کلام آخر) چطور به خانه برویم
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تلخ و شیرین: چطور اندوه و اشتیاق باعث بهبود ما می‌‌شود
نویسنده
مترجمعلی حاج زوار
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-5213-15-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تلخ و شیرین

majid atamoradi
۱۴۰۲/۱۱/۹
موارد مهم کتاب: ۱‌. تمرکز بر انسانیت:کتاب به نظر می‌رسد که با تمرکز بر داستان انسانی افراد و تأثیرات رخدادها بر زندگی آن‌ها، به خواننده این امکان را می‌دهد که با جزئیات و تجربیات شخصی ارتباط برقرار کند.
۲‌. بررسی روابط اجتماعی:ممکن است کتاب تلاش کند تا روابط اجتماعی و تاثیر آن‌ها بر تصمیمات فردی
و گروهی را تجسم کند. ۳.تناقضات انسانی: احتمالا کتاب به نظر می‌رسد که به بررسی تناقضات و پیچیدگی‌های انسانی می‌پردازد که در مواقع مختلف زندگی ظاهر می‌شوند. ۴. تاثیرات تاریخی و فرهنگی:ممکن است نویسنده سعی داشته باشد تاثیرات تاریخی و فرهنگی را در داستان به تصویر بکشد و به خواننده این امکان را بدهد که موقعیت‌ها را در زمینه‌های مختلف درک کند. با توجه به موارد ذکر شده، (تلخ و شیرین) به نظر می‌رسد که تلاش دارد تا از چندین جنبه موضوعات مختلف مطرح شده در داستان را بررسی کند.
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۷
در فصلی از کتاب به عشق از دست رفته اشاره شده. فراموش کردن عشق گذشته که مطمئن بودید تا ابد دوام می‌آورد و از یاد بردن فردی که او را عشق زندگی‌تان می‌دانستید، واقعاً دردناک است. در عین حال در شرایطی که رابطه به بن‌بست رسیده است و از خود می‌پرسید چه طور بهش فکر نکنم؟ فراموشی عشق عاقلانه‌ترین کاری است که کمک می‌کند تا وقار و قدرت خود را حفظ کنید. همچننین مطالب خوبی درباره مثبت اندیشی دارد. مثبت اندیش بودن یک نگرش ذهنی و عاطفی محسوب می‌شود که بیشتر بر روی چیزهای خوب تمرکز داشته و نتایجی را پیش بینی می‌کند که به نفع زندگی شخصی و اجتماعی شما باشد. بر اساس مثبت اندیشی لازم است از اتفاقات مختلف انتظار شادی، سلامتی و موفقیت را داشته باشیم تا بتوانیم افکار منفی را از خود دور کنیم.
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱/۱۰
این کتاب از نگرش روانشناسی دریافت شد روشی که که به قول خودمون فراوری شده دنیای روانشناسی و موفقیت، در مورد همدردی و نوهمدوستی انسانها با یکدیگرند، این کتاب انسانهارو مواجه کرده با سه روشی که اولی ارزوهاتو با حسرتهات مواجه نکن، دومی برگرد تا دیر نشده، سومی هم تا میتونی تلاش کن، البته من از دیدگاه و برداشت خودم صحبت میکنم، وگرنه من احساس میکنم روانشناسی زرد رغبت ندارم، درست که نگاه نویسنده نقد و بررسی نیست ولی مخاطب به صورت ناخودآگاه به این سمت اوروج پیدا میکنند، البته من جدا از این مباحث خودم از طرفداران خانم سوزان کین هستم، کتاب‌های خانم سوزان کین معمولاً جز بهترین کتابهاست، حتی پرفروشترین کتابهای نیویورک تایمز که حرفی برای سخن نمیزاره
رضا میری
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
با عرض سلام و ادب خدمت عزیزان و تشکر ویژه از کتابراه بابت ارائه این اثر ارزشمند. مطالب این کتاب به طرز شگفت آوری نظر انسان را نسبت به مقوله غم و تاثیر آن در پیشرفت رشد شخصیتی و اجتماعی او تغییر می‌دهد و به چالش می‌کشد. ما معمولاً از غم و غصه فراری هستیم و سعی می‌کنیم در تمامی موارد از آن احتراز و و کنیم با گذاشتن ماسکی ظاهری، خود را همیشه شاد به دور از غم و اندوه نشان دهیم در صورتی که تجربه نشان داده در صورت استفاده صحیح از آن می‌توانیم روح خود را تعالی بخشیم و به جایگاه مناسب خود برسیم. خواندن این کتاب را به دوستان کتابخوان پیشنهاد میکنم. در پناه حق پیروز و سربلند باشید.
فاطمه
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب حاضر به ما نشان می‌دهد که چطور با پذیرفتن غم و تبدیل آن به هنر، با درد مقابله کنیم. کتاب تلخ‌وشیرین دربارۀ درک این است که روشنایی و تاریکی، تولد و مرگ و تلخ و شیرین همواره جفت یکدیگرند و مصیبت‌های زندگی ناگزیر با شکوه آن همراه است. اگر نتوانیم غم‌ها و اشتیاق‌هایمان را تغییر دهیم ممکن است آن را به شکل آزار، سلطه یا بی‌توجهی به دیگران تحمیل کنیم. اگر متوجه شویم که همۀ انسان‌ها فقدان و رنج را می‌شناسند یا خواهند شناخت، می‌توانیم به یکدیگر روی آوریم. تبدیل درد به خلاقیت، تعالی و عشق قلب این کتاب است.
Mahin Alipour
۱۴۰۲/۱/۷
کتاب تکان‌دهنده‌ست و چیزهاییه که باهاشون زندگی می‌کنیم اما برامون ناشناخته هستن. سوزان کین در کتاب قدرت سکوت دست روی جنبه‌های مثبتی از درون‌گرا بودن گذاشت که سال‌ها توسط جامعه ضعف تلقی می‌شد و این‌بار با نوشتن تلخ و شیرین، سیلی محکمی به جامعه‌ای می‌زنه که همیشه اجبارمون کرده تا «مثبت باشیم و مثبت و فکر کنیم». کرونا غم‌های عمیقی روی دلمون ثبت کرده لحن و نگاه همدلانه این کتاب، درست بعد از آروم شدن کرونا، مرهمی به تمام زخم‌ها و نادیده‌گرفته شدن‌هاست. ممنونم از کتاب راه....
زهرا گنج ابادی
۱۴۰۲/۱/۹
_شیوه مواجهه افراد با اندوه به ازای هشت میلیارد ساکنین کره زمین متنوع است.
_خود و جهان را بهتر درک کن.
_با اینکه عاشقان از دست میروند، عشق گم نخواهد شد (دایلن توماس)
_همه قرار نیست دوست تو باشند، ولی میتوانی برای همه ارزوی عشق کنی.
_ما مجبوریم رنج دیگری را برطرف کنیم تا احساسات دردناک نیز و
خودمان هم زمان از بین برود.
_اثری در مورد اندوه است، یعنی احساسی که مارا به انسان‌های واقعی تبدیل می‌کند به قلبمان خلوص می‌بخشد.
_شادی با حضور غم معنی پیدا میکند.
یگانه حسنی فر
۱۴۰۲/۱/۱۰
واقعا حرف نداره
تا حالا اصلا به این دید نگاه نکردم که غم باعث این همه تاثیرات بشه همیشه برام سوال بود که چرا بهترین نقاشیامو وقتی ناراحتم میکشم
غم باعث خلاقیت و حرکت و پیشرفت و..... خیلی چیزا میشه ما ادما غمو تمام مدت از جنبه منفی دیدیم در صورتی که غمجنبه‌های دیگه‌ای داره نمونه بارز مرلین مونرو
که کارش به خودکشی کشید
گاهی وقتا باید هر چیزی رو مد شکافانه نگاه کنی تا متوجه همه چیز بشی و غصه الکی نخوری البته اعتدال باید رعایت بشه
Nastaran
۱۴۰۲/۱/۱۰
تلخ و شیرین کتابی بسیار پر مفهوم است که به دو روی سیاهی و سفیدی یا غم و شادی زندگی می‌پردازه و به نقش مهم غم و اندوه در زندگی پرداخته، و با اشاره به عمیق تر بودن و ماندگار تر بودن حس غم و اندوه به نسبت شادی و خوشی، بهمون یاد میده که چطور از دل تاریکترین لحظات زندگی نور امید رو پیدا کنیم و از اندوه به شادمانی برسیم. و همون‌طور که در بخش اول کتاب گفته شده چطور درد رو به خلاقیت، تعالی و عشق تبدیل کنیم.
امیرحسین فراهانی
۱۴۰۲/۱/۱۲
کتاب به شدت دری وریه تنها نکته مثبت کتاب اشاره به سرکوب نکردن و تجربه کردن هیجان (احساس) منفی غم هستش این کتاب علمی نیست و به نوعی تبلیغ فرهنگ حقارت پسند هندوستان هستش و غم و احساس بدبختی و گمگشتگی رو با فلاسفه معیوب قدیمی و موسیقی و ادیان پیوند میزنه تا این فلسفه مریض رو تبلیغ کنه لطفا غم رو به رسمیت بشناسید ولی افسرده نشید از لحاظ ترجمه غلط املایی هم دیده میشه توجیه رو توجیح نوشتند
Rend taMar
۱۴۰۲/۲/۲۷
نویسنده بدنبال تعریف عقلانی اندوه میگردد. در این مسیر از هر دری صحبت می‌کنه و خیلی به حاشیه می‌زنه.
بنظر من غربی‌ها درکی از غم اونجوری که در زندگی ما نفوذ دارد ندارند و با سنجه عقل می‌خواهد غم و اندوه را درک کنه.
کتاب بدنبال راههای تسلی بخشیدن به غم نیست و جذابیتی برای من نداشت. ابطال وقت و هزینه
seyedreza hoseini
۱۴۰۲/۱/۹
این کتاب هم مثل کتابهای یونگ اشاره میکنه به اینکه غم رو باید در آغوش گرفت و غم هم مثل شادی بخشی از زندگی ماست و دریچه ایست به سوی زندگی بهتر. به جای جنگیدن با غم و سعی در از بین بردن و فاصله گرفتن از غم باید تلاش کنیم که با تمام وجود غم رو هم جزئی از وجودمون بدانیم و باهاش سازگار باشیم.
بهاره
۱۴۰۳/۱/۱۲
برای کسانیکه با نویسنده اشنایی ندارند، سوزان کین یکی از مهمترین نویسنده‌ها در حوزه‌ی سوگ هست، بارها در کتاب هاش به افراد کمک کرده تا بتونند با رنج و غم فزاینده‌ی از دست دادن کنار بیان، این کتاب هم در راستای آثار قبلی ایشون هست و به نوعی مکمل اونا محسوب میشه.
اعظم رمضانی
۱۴۰۲/۱/۷
همیشه ته قلبم و گوشه‌ای از ذهنم با این موج حقیقتاً استبدادی مثبت اندیشی مخالف بودم.
منظورم نظریه مثبت گرای مارتین سلیگمن بزرگ نیست. دقیقا همین موج احمقانه مثبت اندیشی منظورمه.
و حالا کتابی پیش چشم همه ماست که از اصالت زندگی باهامون حرف می‌زنه.
ممنون کتابراه
ahmadr
۱۴۰۳/۱/۱۲
واقعا زیباست اینکه بفهمیم احساسات ما هرکدوم معنا و مفهوم خاصی دارن و باید بشناسیمشون تا بتونم به آگاهی و رشد برسیم و هم غم هم شادی در زندگی همه وجود داره اگه ازین بُعد به زندگی نگاه کنیم میتونیم بیشتر به صلح برسیم تو زندگیمون.
مشاهده همه نظرات 76

راهنمای مطالعه کتاب تلخ و شیرین

برای دریافت کتاب تلخ و شیرین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.