معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین

خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین (پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز)، نوشته‌ی سوزان کین، به سراغ بررسی حقیقتی انکارناپذیر در باب ماهیت زندگی می‌رود؛ اینکه غم و خوشحالی، تاریکی و روشنی، شیرینی و تلخی و مرگ و تولد همیشه در کنار هم معنا خواهند داشت. این کتاب، غم را به شکلی همدلانه مرور می‌کند تا نشان دهد که چگونه این احساس، منشأ به وجود آمدن زیبایی‌های فراوان بوده.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین

سوزان کین (Susan Cain) از نویسندگان مشهور و سرشناس آمریکاست که پیش از این با کتاب «قدرت سکوت» به محبوبیت و شهرت فراوانی رسید. آن کتاب که از جهان ناشناخته و قدرتمند افراد درون‌گرا صحبت می‌کرد، با اقبال گسترده‌ای مواجه شد و کتاب‌دوستان فراوانی را نیز مخاطب خود قرار داد. ما قصد داریم تا در این مطلب، به معرفی کتاب دیگری از این نویسنده بپردازیم که درست به اندازه‌ی کتاب قدرت سکوت پرطرفدار و جنجال‌برانگیز بوده؛ این اثر، یعنی کتاب قدرت تلخ و شیرین (Bittersweet) که در اینجا نسخه‌ی صوتی و خلاصه‌شده‌ی آن پیش روی شماست، پس از انتشار مورد تحسین بسیاری واقع شد و پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز نیز لقب گرفت.

سوزان کین در خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین، به سراغ بررسی و مرور موضوعی رفته که شاید کمتر نویسنده‌ای جرئت پرداختن به آن، و کمتر خواننده‌ای انرژی برخورد با آن و مطالعه درباره‌اش را داشته باشد. ما در این خلاصه کتاب صوتی، به دنبال رد پای غم و اندوه در کنار شادی می‌گردیم.

شاید در نگاه اول این موضوع کلیشه‌ای به نظر برسد، اما تنها کسانی که غم و از دست دادن را به معنای واقعی درک کرده باشند متوجه مفهوم این جمله می‌شوند که «دنیا تمام چیزهای خوب را درست در کنار چیزهای بد به شما عرضه می‌کند.» نسل ما و پدر و مادرهایمان و شایل حتی نسل‌های پیش از آن‌ها، به گونه‌ای تربیت شده‌اند که همواره قوی و محکم باشند و در مواجهه با احساساتشان، دست‌کم احساسات منفی چون غم و اندوه، مجالی برای برون‌ریزی به خود ندهند. گریه کردن در فرهنگ ما همیشه - به خصوص برای مردان - کاری ناپسند و نکوهیده بوده ولی هیچ‌کس به این موضوع توجه نمی‌کند که غم نیز، درست مانند شادی، به علتی و به ضرورتی در طبیعت ما نهادینه شده و برخورداری از آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر غم مجال ظهور و بروز پیدا نکند، شادی هیچ‌وقت به شکل درست و سالم به ذهن ما راه نخواهد یافت. بسیاری نیز چنان از برون‌ریزی این غم و نشان دادنش به دیگران سر باز می‌زنند که ذهنشان را مجبور می‌کنند برای تخلیه‌ی این فشار، راه‌های ناسالمی چون خشم، بی‌توجهی و انکار را برگزیند. این کار، تنها عمق درد و ناراحتی را بیشتر کرده و سبک شدن بار قلب را کندتر می‌کند.

خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین توسط آرزو خلجی مقیم به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی رادیو مثبت ناشر این کتاب است و شما آن را با صدای فریبا کرمی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب قدرت تلخ و شیرین

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • یکی از بهترین کتاب‌های سال به انتخاب وال استریت ژورنال
  • کتاب منتخب OPRAH’S BOOK CLUB
  • حضور در لیست نامزدهای PORCHLIGHT BUSINESS BOOK AWARD
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب منتخب گودریدز

نکوداشت‌های کتاب قدرت تلخ و شیرین

  • این کتاب این قدرت را دارد که نگاه شما به زندگی و جهان را تغییر دهد. (OPRAH)
  • این اثر دلتان را در مشتش می‌گیرد و دیگر رها نمی کند. (BRENÉ BROWN)
  • سوزان کین بار دیگر ماهیت وجود من را توصیف و تایید کرده است. (GLENNON DOYLE)
  • درمانی عالی برای مثبت‌اندیشی سمی. (ADAM GRANT)

خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به همه‌ی مخاطبین، به خصوص کسانی که با حس غم و سوگواری مواجه‌اند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین می‌شنویم

برای فهمیدن عمق حالت درونی مهربونی، اول باید حالت عمیق اندوه رو بشناسیم. سال 2010 کارگردانی به نام پتی داکتر تصمیم گرفت فیلمی درباره‌ی احساسات بکر دختر یازده ساله‌ای به اسم ریلی بسازه. داکتر طرح کلی داستان رو می‌دونست، اما یه چیزهایی پیچیده بود. اون می‌خواست احساسات ریلی رو در نقش یه شخصیت کارتونی دوست‌داشتنی دربیاره که مغزش به خاطرات و زندگی روزانه‌اش شکل می‌ده. اما سوال اصلی این بود که چجور احساساتی باید به تصویر کشیده می‌شد؟ روان‌شناسان مشاور به داکتر گفته بودند که انسان دارای 27 احساس مختلفه. اما نمی‌شه داستان خوبی درباره‌ی چندین ویژگی مختلف ساخت. اون باید احساساتی رو که قرار بود در محوریت داستان قرار بگیرند خلاصه می‌کرد و یه مورد رو برای قهرمان اصلی داستان در نظر می‌گرفت. آخر سر تصمیم گرفت ترس رو در کنار احساس شادی در مرکز داستان قرار بده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
قسمت یک
17 دقیقه
قسمت دو
17 دقیقه
قسمت سه
17 دقیقه
قسمت چهار
18 دقیقه
قسمت پنج
17 دقیقه
قسمت شش
18 دقیقه
قسمت هفت
17 دقیقه
قسمت هشت
15 دقیقه
قسمت نه
17 دقیقه
قسمت ده
16 دقیقه
قسمت یازده
18 دقیقه
قسمت دوازده
15 دقیقه
قسمت سیزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین
نویسنده
مترجمآرزو خلجی مقیم
راویفریبا کرمی
ناشر صوتی رادیو مثبت
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی قدرت تلخ و شیرین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.