معرفی و دانلود کتاب صوتی تلخ و شیرین: چطور اندوه و اشتیاق باعث بهبود ما می‌شود

عکس جلد کتاب صوتی تلخ و شیرین: چطور اندوه و اشتیاق باعث بهبود ما می‌شود
قیمت:
۶۹۰۰۰ 34500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تلخ و شیرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تلخ و شیرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تلخ و شیرین: چطور اندوه و اشتیاق باعث بهبود ما می‌شود

کتاب صوتی تلخ و شیرین یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز است که توسط سوزان کین، نویسنده‌ی سرشناس آمریکایی تالیف شده. او در این اثر روایت‌هایی واقعی از عشق و اندوه را به تصویر می‌کشد تا بفهمیم چرا با وجود تمام دشواری‌ها، از غوطه‌ور شدن در این احساسات لذت می‌بریم.

درباره‌ی کتاب صوتی تلخ و شیرین

به صفات گوناگونی که از انسان‌ها می‌شناسید فکر کنید. از کدام احساس یا رفتاری بیزارید؟ با دیدن چه خصلتی زبان به سرزنش اطرافیانتان می‌گشایید؟ نتایج یک تحقیق در آمریکا با هفتاد هزار نفر شرکت‌کننده نشان داد یک سوم افراد خودشان را بابت احساساتی منفی مانند غمگینی یا سوگواری سرزنش می‌کنند. یافته‌ای شگفت‌آور که در کتاب صوتی تلخ و شیرین (Bittersweet: How Sorrow and Longing Make Us Whole) مورد بررسی موشکافانه‌ی سوزان کین قرار می‌گیرد.

شیوه‌ی مواجهه افراد با اندوه به‌ازای هشت میلیارد ساکنین کره زمین متنوع است. گاه مردم یک شهر در حالی که دستان هم را می‌فشرند به یکدیگر در عبور از بحران‌ها کمک می‌کنند و در مقابل عده‌ای بر فردی بودن احساسات تاکید دارند. این گروه از دیگران انتظار دارند بدون برون‌ریزی با حسرت‌ها مواجهه شوند. آن‌ها معتقدند باید هرچه زودتر به روند پرشتاب زندگی برگشت و غرق شدن در اندوه نشانه‌ی ضعف است.

رویکرد سومی نیز بی‌سر‌وصدا در کنار این دو دیدگاه وجود دارد و از مردم می‌خواهد حزن بزرگ را به کار بزرگ بدل سازند. این افراد می‌سرایند، می‌نویسند، می‌نوازند، طرح می‌زنند و خلق می‌کنند و گویی از هیچ چیز ترسی ندارند. هر کدام از روش‌های پذیرش غم که به آن‌ها اشاره شد -به همراه هزاران راه دیگر که مجالی برای پرداختن به آن‌ها نیست- مزایای خود را دارند اما هدف نویسنده از تالیف این اثر مقایسه یا نقد نیست. سوزان کین در کتاب صوتی تلخ و شیرین نه یک پژوهشگر علمی یا تحلیلگر علوم انسانی، بلکه شنونده‌ای صبور و دغدغه‌مند است که پای صحبت صدها انسان دیگر نشسته و به قصه‌ی آن‌ها از رویارویی با اندوهشان گوش سپرده است.

هرکدام از شخصیت‌های کتابْ داستانی ژرف برای گفتن دارند و روایت‌هایشان شما را بهت‌زده برجا می‌گذارد. هربار که فکر می‌کنید دیگر با هیچ‌چیز شگفت‌زده نمی‌شوید، قهرمانی جدید از راه می‌رسد. افرادی که نویسنده با آن‌ها ملاقات کرده هر یک کابوسی تلخ را پشت سر گذاشته‌اند که حتی تصور آن برای ما غیرممکن است. یک نفر شاهد نسل‌کشی سارایوو بوده، شخصی از خیانت محبوب زخم خورده و دیگری با فروپاشی خانواده‌اش تعادل روانی‌‌اش را از دست داده. دلیل اندوه هر چه باشد تمام راویان کتاب دعوت‌نامه‌ای برای ملاقات با بی‌دفاع‌ترین بخش روح خود دریافت کرده‌اند. حال دستاوردشان از این دیدار تداوم کابوس باشد یا نجات از آن، برای فهمیدنش چاره‌ای جز گوش سپردن به کتاب صوتی تلخ و شیرین نداریم.

لازم به ذکر است که نسخه‌ی متنی و صوتی این اثر به‌ترتیب توسط نشر نوین و استودیو نوار منتشر شده و علی حاج زوار برگردان کتاب به زبان فارسی را برعهده داشته است.

جوایز و افتخارات کتاب تلخ و شیرین

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی در Audible.com
  • یکی از بهترین کتاب سال Audible.com سال 2022
  • یکی از بهترین کتاب‌های علمی آمازون
  • حضور در لیست 20 کتاب برتر Business Insider سال 2022

نکوداشت‌های کتاب تلخ و شیرین

  • این کتاب بی‌نظیر، چشمان شما را باز کرده و قلبتان را لمس می‌کند. (Adam Grant نویسنده‌ی «دوباره فکر کن»، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز)
  • از روزی که کتاب را تمام کردم، مدام به زیبایی و عمق آن می‌اندیشم. این کتاب به من کمک کرده است تا خود و جهان را بهتر درک کنم. (Brené Brown, Ph.D. نویسنده‌ی کتاب Atlas of the Heart، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز)
  • کتاب تلخ و شیرین، شگفت‌انگیز و یکی از زیباترین کتاب‌هایی است که تا به حال خوانده‌ام. این کتاب، طرز تفکر شما را درمورد خود و کسانی که دوستشان دارید تغییر می‌دهد. زیبایی محض آن، تا مدت‌ها پس از اتمام کتاب در قلب شما باقی خواهد ماند. (Daniel H. Pink نویسنده‌ی When, Drive, and A Whole New Mind، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز)

کتاب تلخ و شیرین مناسب چه کسانی است؟

کسانی که بار غم را به دوش می‌کشند و سعی دارند به شکلی بهتر از قبل با آن مواجه شوند، به کتاب تلخ و شیرین علاقه‌مند خواهند شد.

با سوزان کین بیشتر آشنا شویم

سوزان کین (Susan Cain) بنیانگذار شرکت «قدرت سکوت»، مدرس و نویسنده است. کین در حوز‌ه‌ی نویسندگی به افتخارات زیادی دست یافته و یکی از نویسندگان پرفروش به‌شمار می‌رود. دیگر اثر او با نام «سکوت: قدرت درون‌گراها در دنیایی که از حرف زدن بازنمی‌ ایستد» به بیش از چهل زبان ترجمه شده و مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته است.

جملات برگزیده‌ی کتاب تلخ و شیرین

  • بهترین راه برای درمان خودتان چیست؟ دیگران را التیام ببخشید.
  • از بحران، روحی تابان و کامل برمی‌خیزد. این روح همیشه آن جا حضور داشته و منتظر در آغوش کشیده‌ شدن بوده است.
  • با اینکه عاشقان از دست می‌روند، عشق گم نخواهد شد. (دایلن توماس)
  • همه قرار نیست دوست تو باشند. ولی می‌توانی برای همه آرزوی عشق کنی.
  • کلمه بازنده این روزها با چنان تحقیری بیان می‌شود که یک مرد ممکن است بخواهد تمام باخت‌هایی در عمرش را فراموش کند که به او درس‌هایی دربارۀ داوری درست آموخته‌اند. (گریسون کیلُر)

در بخشی از کتاب صوتی تلخ و شیرین می‌شنویم

داروین موردبه‌مورد شاهد واکنش درونی موجودات به رنج موجودات دیگر بود: سگی که هر بار از کنار گربۀ مریض خانه رد می‌شد با لیس‌ زدنش از او مراقبت می‌کرد. کلاغ‌هایی که صبورانه به همراهان کور و پیر خود غذا می‌دادند. میمونی که برای نجات مأمور باغ‌وحش محبوبش از حملۀ یک بابون مهاجم زندگی‌اش را به خطر انداخت.

البته داروین دربارۀ عصب واگ، ناحیۀ کمربندی جلویی قشر مغز و ماده خاکستری اطراف مجرا چیزی نمی‌دانست. ولی 150 سال پیش از آنکه داچر کلتنر آن را در آزمایشگاه‌ نشان دهد، به‌طور شهودی متوجه عملکرد دلسوزانۀ آن‌ها شده بود. داروین نوشته است: «ما مجبوریم رنج دیگری را برطرف کنیم تا احساسات دردناک خودمان نیز هم‌زمان از بین برود.» داروین نیز مثل کلتنر شهودی داشت که این رفتارها از تکامل غریزۀ مراقبت والدین از فرزندانشان به وجود آمده است. او گفت که ما نباید به‌ دنبال همدردی در حیواناتی باشیم که ارتباطی با مادر یا پدرشان ندارند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
مجوز
3 دقیقه
به یاد لئونارد کوهن
2 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
3 دقیقه
یادداشت نویسنده
9 دقیقه
پیشگفتار: نوازنده ویولن‌سل اهل سارایوو
37 دقیقه
معرفی: قدرت تلخ و شیرین
65 دقیقه
بخش اول: اندوه و اشتیاق - فصل اول
89 دقیقه
فصل دوم: چرا مشتاق عشق کامل و بی‌قیدوشرط هستیم؟
74 دقیقه
فصل سوم: آیا خلاقیت با اندوه، اشتیاق و تعالی ارتباطی دارد؟
91 دقیقه
فصل چهارم: چطور باید با عشق ازدست‌رفته کنار بیاییم؟
55 دقیقه
بخش دوم: برنده‌ها و بازنده‌ها - فصل پنجم
63 دقیقه
فصل ششم: چطور می‌توانیم بر مثبت‌اندیشیِ تحمیل‌شده در محیط کار و غیر از آن چیره شویم؟
47 دقیقه
بخش سوم: فناپذیری، بی‌دوامی و سوگ - فصل هفتم
67 دقیقه
فصل هشتم: آیا باید برای خلاصی از اندوه و بی‌دوامی تلاش کنیم؟
77 دقیقه
فصل نهم: آیا ما رنج اجداد و والدینمان را به ارث می‌بریم؟
36 دقیقه
کلام آخر
2 دقیقه
درباره نویسنده
2 دقیقه
معرفی عوامل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تلخ و شیرین: چطور اندوه و اشتیاق باعث بهبود ما می‌شود
نویسنده
مترجمعلی حاج زوار
راویسحر بیرانوند
ناشر چاپی نشر نوین
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۶۹۰۰۰ 34500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تلخ و شیرین

مجتبی م
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
خوانش عالی بود ضمن اینکه مشخصه نویسنده این کتاب خودش کتابخوان حرفه‌ای هست و در سخنرانی TED‌اش ساک کتابهای دوره کودکی‌اش را روی سن آورده بود 😁
این کتاب مخلوطی از یک کتاب علمی (که اسم و تحقیقات علمی افراد معروفی مثل جاناتان هایت، داچر کلتنر،... را ذکر کرده)، یک کتاب فلسفی (تفکراتی از ارسطو، نیچه، و
هایدیگر، بقراط آلن دوباتن و.. استناد کرده) یک کتاب شبه علمی (تفکر صوفیگری، هندوئیسم، عرفان یهودی کابالا، عرفان مسیحی مثل مایستر اکهارت... ذکر کرده)، یک کتاب ادبی (رمانها و شعرای غربی و مولانا مثال آورده) و کتب تاریخی و... درباره رنج است.
نویسنده سعی کرده خیلی داستان وار مسئله رنج را در قالب تلخی و شیرینی زندگی با انواع ابزارهای مختلف توضیح دهد. جالبه کتاب فرضیه خوشبختی از جاناتان هایت هم مثل این کتاب هست اما انسجام بهتری دارد.
تنها مزیت این کتاب داستان وار بودن و نظرات دیگران درباره رنج است.
اما نکته‌ای که از کلیت تفکر خانم سوزان کین گرفتم اینست که عمق دانش ایشان زیاد نیست اما کمیتش زیاده. مثلا ایشان مثالی آورده که استرادیواریوس سازنده ویولن ایتالیایی بهترین ساز را میساخته و پس از ایشان دیگر کسی نتوانسته به مهارتش برسد که این غلطه. دلیل بهتر بودن ویولنهای دوره استرا زمستان سخت اروپا بود که باعث تغییراتی در بافت چوب درختان شده بود.
shahrooz bagheri
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
این کتاب یک نسخه خیلی خاص تقریباً داستانی اما روانشناسانه است که اگر کامل و دقیق و البته با حوصله گوش بدین میتونه باعث درک خیلی از مسایل و مشکلات زندگیتون بشه البته یک نکته که بصورت انتقاد باید بگم اینه که نویسنده در کتاب و ابتدای کتاب خیلی موضوع رو کش میده و توضیحاتی میده که در نهایت اینکه طولانیه ممکنه از حوصله خیلی افراد خارج باشه ولی در کل اگر با حوصله و همچنین با دقت و صبر گوش بدین و درک کنید خیلی نکات خوب و ارزشمندی واستون داره مخصوصاً در باب زندگی و مشکلات زناشویی و خانواده... از عوامل کتابراه عزیز بابت زحماتی که میکشند تشکر میکنم ممنونم
پریسا کاظمی
۱۴۰۲/۷/۱۹
کتاب خوب و سرگرم کننده‌ای بود نمیشه گفت عالی، یه جاهایی از کتاب اطلاعات خوبی بهم داد، ارزش گوش دادن داره، صدای گوینده عاااااالی بود
شهناز زمانی
۱۴۰۲/۱/۸
این کتاب به خواننده یاد میده که تلخی‌ها رو از منظر دیگری نگاه کنه و با آرامش کنار انها قدم بزنه تا بگذرند، بی سر و صدا!!!
مجید نیری
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
خیلی کتاب خوبیه بخصوص برای زمان حال، برای تحمل مشکلات و امیدوار موندن
فائقه اسکندری
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
کتاب خوبی بود، در کنار تلخی‌ها به آرامش رسیدن رو یادآور شده
Saharnaz Modanloo
۱۴۰۱/۱۱/۱۶
چیز جدیدی برای من نداشت، تکراری بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تلخ و شیرین

برای دریافت کتاب صوتی تلخ و شیرین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.