معرفی و دانلود کتاب توسعه فردی و ابعاد آن

عکس جلد کتاب توسعه فردی و ابعاد آن
قیمت:
22500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توسعه فردی و ابعاد آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توسعه فردی و ابعاد آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توسعه فردی و ابعاد آن

کتاب توسعه فردی و ابعاد آن، نوشته‌ی مشترک رامین معمار و مهرانگیز سینائی، عوامل کلیدی در احساس رضایت فرد از کیفیت زندگی را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد. این اثر روان‌شناختی به بررسی بُعدهای توسعه‌ی فردی و ارتباط و تعامل آن با مدیریت استرس و زمان، تقویت هوش هیجانی و کیفیت زندگی فرد می‌پردازد تا مسیر موفقیت و شکوفایی توانایی‌ها و استعدادهای او را آسان کند.

درباره‌ی کتاب توسعه‌ فردی و ابعاد آن

قرن بیستم میلادی، شروع دوره‌ای جدید از شناخت انسان بود و اندیشمندهای بزرگی مانند فروید، یونگ و آدلر، تحولی بزرگ را با بنیان‌گذاری و پیگیری رشته‌ی روان‌شناسی ایجاد کردند. نوع نگاه این روان‌شناس‌ها، کشف بیماری‌ها و اختلال‌های روانی، شناخت راه‌های کنترل آن‌ها و بررسی راهکارهای درمانی بود، بااین‌حال در دوره‌های بعد، گروهی دیگر از همکارهای آن‌ها با عنوان روان‌شناس‌های مثبت‌گرا، مسیری دیگر را آزمودند و مطالعه بر روی تجربه‌های ذهنی مثبت و احساس خوب انسان را پی گرفتند. آن‌ها با موردتوجه قراردادن حس‌های لذت، شادی، تندرستی، رضایت، انگیزه و خوش‌بینی، مفهومی جدید با عنوان توسعه‌ی فردی را پایه‌ریزی کردند؛ به‌این‌معنا که با وجود همه‌ی مشکلات و سختی‌های روزمره‌ای که به جان انسان‌ها افتاده، باید با ابزارهایی قدرتمند برای حفاظت از جسم و روان خود کوشید.

توسعه‌ی فردی در روزگار ما، هم از حکمت‌های کهن مانند یوگا، مدیتیشن، مراقبه و تمرین‌های تنفسی بهره می‌گیرد، هم از دانش روز جهان در زمینه‌ی روان‌شناسی و مدیریت استفاده می‌کند تا دریابد چگونه انسان‌ها با همه‌ی استرس‌ها و آشفتگی‌های زندگی معاصر می‌توانند برای خود، زندگی بهتری خلق کنند. رامین معمار و مهرانگیز سینائی نیز در کتاب توسعه فردی و ابعاد آن تأکید می‌کنند که تمایل یک فرد جهت بهبود کیفیت زندگی‌اش با اقدام‌هایی مانند کسب ثروت، سلامتی و تناسب‌اندام و ایجاد روابط فردی و اجتماعی مؤثر، ارتباطی مستقیم با رشد فردی خواهد داشت. نویسنده‌های این کتاب، پس از تعریف مفهوم توسعه‌ی فردی، با تأکید بر ضرورت توجه به این مقوله در زندگی و اشاره به نقش مؤثرش در کسب موفقیت، راهکارهای تقویت پتانسیل انسانی، تغییر رفتار، توسعه‌ی شخصیت و تمرکز را موردتوجه قرار می‌دهند. رامین معمار و مهرانگیز سینائی سپس راه‌های تنظیم و اولویت‌بندی هدف‌ها، و شناختن فرصت‌ها و تهدیدها را برمی‌شمرند و در پایان نیز نحوه‌ی اثرگذاری مدیریت زمان، استرس و تقویت هوش هیجانی و استعدادیابی بر توسعه‌ی فردی را توضیح می‌دهند. کتاب توسعه‌ فردی و ابعاد آن را انتشارات دیده‌بان قلم فرتاک به چاپ رسانده است.

کتاب توسعه‌ فردی و ابعاد آن مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به دوستداران کتاب‌های مثبت‌اندیشی و روان‌شناسی موفقیت پیشنهاد می‌شود.

با رامین معمار بیشتر آشنا شویم

رامین معمار به‌عنوان نویسنده‌ی کتاب‌های انگیزشی و خودسازی شهرت دارد و تاکنون مقاله‌ها و کتاب‌هایی نیز در این زمینه‌ها منتشر کرده است. ازجمله بهترین آثار این روان‌شناس می‌توان به کتاب «راهنمای کاربردی برای مشاوران کسب‌وکار» و کتاب حاضر اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
مفهوم توسعه فردی
ضرورت توسعه فردی
تبیین رابطه بین توسعه فردی و موفقیت
ابعاد توسعه فردی
تقویت پتانسیل انسانی
تغییر رفتار
توسعه شخصیت
تمرکز
تنظیم و اولویت‌بندی اهداف
شناختن فرصت‌ها و تهدیدها
بررسی نقش مدیریت زمان در توسعه فردی
نقش مدیریت استرس در بهبود توسعه فردی
نقش و تأثیر مدیریت زمان در مدیریت استرس
بررسی نقش برنامه‌ریزی در مدیریت زمان
تأثیر تقویت هوش هیجانی و استعدادیابی در توسعه فردی
جمع‌بندی و نتیجه‌گیری
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توسعه فردی و ابعاد آن
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دیده بان قلم فرتاک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات52
زبانفارسی
شابک978-622-5254-28-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
22500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توسعه فردی و ابعاد آن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توسعه فردی و ابعاد آن

برای دریافت کتاب توسعه فردی و ابعاد آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.