معرفی و دانلود کتاب توقف بیش‌ اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی

عکس جلد کتاب توقف بیش‌ اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی
قیمت:
۳۹۰۰۰ 19500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توقف بیش‌ اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توقف بیش‌ اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توقف بیش‌ اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی

برای اینکه بتوانید نشخوارهای ذهنی و افکار وسواس‌گونه‌ی خود را پیش از آغاز هر کاری به حداقل برسانید، کتاب توقف بیش‌ اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی راهنمای بی‌نظیر شما خواهد بود. نویسندگان این اثر روان‌شناختی به شما کمک می‌کنند با ریشه‌کن کردن افکار منفی و نگرانی‌هایتان، کنترل ذهن و عملکردتان را به دست بگیرید و مثبت‌اندیشی و آرامش خاطر را به زندگی خود هدیه دهید.

درباره‌ی کتاب توقف بیش اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی

شاید بتوان مغز را عجیب‌ترین بخش وجود جسمانی انسان‌ها دانست. پدیده‌ی نسبتاً کوچکی که در جمجمه‌ی هر کسی جا خوش کرده و بیش از آنکه ظاهرش نشان می‌دهد، در زندگی جسمانی و روانی افراد اهمیت دارد. بخش بسیار پرکار وجود که در هر لحظه افکار گوناگونی را تولید کرده و گسترش می‌دهد، گاه پا را از مرزهای واقعیت هم فراتر گذاشته و مشکلاتی را ایجاد می‌کند که اصلاً وجود خارجی ندارند. انکار نمی‌کنیم که مغز برای ادامه‌ی حیات ما و سایر اعضای بدنمان ضرورت دارد اما بیش‌فعالی آن ممکن است بیش از آنکه گرهی از کارمان باز کند، خود منجر به مشکلات جدید دیگری شود. در این مرحله باید بیاموزیم پیش از آنکه بیش‌فعالی مغز با افکار منفی و نگرانی‌های بی‌مورد، بر زندگی ما تسلط پیدا کند، چطور کنترل آن را در اختیار بگیریم. کتاب توقف بیش اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی (Stop overthinking master emotions a start taking action) برای دستیابی به همین هدف در اختیار مخاطبان کتاب‌های روان‌شناختی قرار گرفته است.

کتاب حاضر طی چهار فصل کلی به همراه بخش‌هایی که در زیرمجموعه‌ی هریک قرار می‌گیرند، بیش‌اندیشی و راه‌های رهایی از آن را به شما معرفی خواهد کرد. در نخستین فصل که به درک و رویارویی با مشکل بیش‌اندیشی اختصاص دارد، مباحثی از جمله چیستی بیش‌اندیشی، نشانه‌های آن، عوامل پدیدآورنده‌ی بیش‌اندیشی، تأثیری که بر شخصیت شما می‌گذارد، عوارض آن، روش‌هایی برای توقف و تسلط بر بیش‌اندیشی، همچنین مفهوم انباشتگی ذهنی و عوامل پدید آمدن آن و تکنیک‌های کاربردی برای آرام‌سازی ذهن بیان شده‌اند. به کمک مطالب فصل یکم تشخیص خواهید داد که چه زمانی یک تفکر ساده می‌تواند به بیش‌اندیشی منجر شود و عواملی را خواهید شناخت که بهتر است برای پرهیز از تفکر زیادی، از انجام آن‌ها اجتناب کنید. ممکن است حین مطالعه‌ی این فصل به ویژگی‌های اخلاقی یا رفتاری‌ای پی ببرید که در اثر تفکر بیش‌از‌اندازه در شخصیتتان نهادینه شده‌اند و برای نجات از آن‌ها راهی ندارید جز توقف بیش‌اندیشی.

فصل دوم به هیجانات شما می‌پردازد. در نخستین بخش این فصل با چیستی و ماهیت هیجانات متنوع خود آشنا خواهید داشت. رفته‌رفته می‌آموزید که چه چیزهایی به‌راستی در زندگی شما اهمیت دارند و چه عواملی را بیش از حد لزوم برای خودتان مهم جلوه داده‌اید. با راهنمایی‌های نویسندگان، «ایکیگای» خود را پیدا کرده و هدف زندگی خود را درک خواهید کرد. به‌تدریج عواملی را خواهید شناخت که بر وضعیت هیجانی شما مؤثر هستند و با تأثیراتی که اوضاع جسمانی فرد بر هیجانات او خواهد داد آشنا می‌شوید. تمرکز و تقویت آن از دیگر موضوعات این فصل است. نویسندگان کتاب توقف بیش اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی، نحوه‌ی کاربرد واژگان نیروبخش برای بهبود و تسلط بر هیجانات را به شما خواهند آموخت.

در فصل سوم، مهارت پایه‌ریزی برای رشد را می‌آموزید. طی بخش اول این فصل با مفهوم ذهنیت و پارادایم‌های ذهنی آشنا خواهید شد. سپس به درکی واقعی از شخصیت فعلی خود خواهید رسید. در ادامه، یاد می‌گیرید که افتخار کردن به خود تا چه حد اهمیت دارد و چطور می‌توانید آن را به یکی از عادت‌های زندگی‌تان تبدیل کنید. رفته‌رفته درهای زندگی خود را به روی روال‌های نیروبخش باز خواهید کرد و خودانگاره‌ای را که نسبت به شخصیت خود دارید، متناسب با یافته‌های خود از این کتاب دگرگون می‌کنید. در هشتمین بخش از فصل سوم راه‌هایی را می‌آموزید که به کمک آن‌ها اعتمادبه‌نفس خود را ارتقا خواهید داد. به همین شکل، با مزیت‌هایی که «بزرگ اندیشیدن» برایتان به ارمغان خواهد آورد آشنا شده و قدرشناسی و مزایایی را که می‌تواند با خود به همراه بیاورد، خواهید شناخت.

فصل چهارم مخاطبان را وارد مرحله‌ی اقدام عملی خواهد کرد. خوانندگان به اهمیت تعیین هدف و برنامه‌ریزی برای دستیابی به آن پی خواهند برد و راهبردهایی را برای اجرای آن خواهند شناخت. در این فصل الگوها و مرشدهایی به شما معرفی می‌شوند که می‌توانند سرمشقی مؤثر برای شما باشند. قانون 20/80 در همین مرحله به کمکتان خواهد آمد و «اثر مرکب» در زندگی نیز با فواید خود عملکردتان را متحول خواهد کرد. ارتقای مهارت‌هایتان در مدیریت زمان و اولویت‌بندی از دستاوردهای همین فصل هستند. یاد می‌گیرید که شکست‌هایتان را به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی بپذیرید و همچنین راهکارهایی را برای جلوگیری از به تعویق انداختن کارها خواهید آموخت. در یک کلام، می‌آموزید که کار امروز را همین امروز انجام دهید و آن را به فردا و فراداهای نیامده موکول نکنید. باورهای محدودکننده را که مانع رشد و پیشرفت شما هستند برای همیشه ریشه‌کن خواهید کرد و راه‌کارهایی برای آزادسازی انرژی درونی خود فرامی‌گیرید.

شناسایی و حل مشکلات، غلبه و کنترل بر هیجانات، فراهم کردن زمینه‌‌ی رشد و سرانجام آماده‌سازی برای اقدام عملی، از دیگر پیامدهای خواندن این کتاب کاربردی و سودمند به شمار می‌آیند. کتاب حاضر را با برگردان روان شاهین غفاری، به کوشش مؤسسه انتشارات فلسفه می‌خوانید.

کتاب توقف بیش اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید افسار افکارتان را در اختیار بگیرید و به‌جای فکر‌های بیهوده، زودتر وارد عمل شوید، پیشنهاد می‌کنیم از آموزه‌های و راهکارهای کتاب حاضر بهره ببرید.

در بخشی از کتاب توقف بیش‌ اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی می‌خوانیم

باور بر این است که پیشینیان ما از میلیون‌ها سال قبل، ویژگی خاصی را برای ما به ارث گذاشته‌اند: گرایش به واکنش قوی‌تر به محرک‌های منفی در مقایسه با محرک‌های مثبت. دکتر ریک هانسون از دانشگاه یو سی برکلی می‌گوید مغز انسان در جهت حفظ بقای او، تهدیدها را بزرگنمایی می‌کند. گرایش به منفی‌نگری از اینجا سرچشمه می‌گیرد.

بنابراین می‌توانیم این ویژگی را سرزنش کنیم که چرا فعالیت مغز ما در حضور محرک‌های منفی به شدت افزایش می‌یابد. مغز ما در رویارویی با تهدیدات، شدیدتر و سریع‌تر عمل می‌کند. از این‌ رو وارد چرخه‌ی بیش‌اندیشی، نگرانی و خلق سناریوهای منفی می‌شویم و این منجر به اختلال در مهارت حل مسئله می‌شود. تاکنون فهمیدیم که این افکار منفی چگونه بر توانایی ذهنی و عاطفی ما تأثیر منفی می‌گذارند. وقتی ذهن ما به منفی‌نگری آغشته می‌شود، افکار غیرضروری بیشتری را به درون خود جاری می‌سازد که موجب اختلال در قضاوت و مهارت تصمیم‌گیری می‌گردد.

با سرریز سه عنصر اطلاعات، گزینه‌ها و تهدیدات، مغز ما بیشتر در معرض انفعال و عدم ورود به مرحله‌ی اقدام عملی قرار می‌گیرد.

با زیاد شدن افکار، شناسایی راهکار انباشتگی‌زادیی نیز سخت‌تر می‌شود، به‌ویژه اگر همه‌ی افکارتان از نظر شما فوری و ضروری باشند. مفهوم ذهن‌آگاه بودن نسبت به افکار به منظور پیدا کردن یک راه‌حل، به نظر ساده می‌رسد اما ذهن‌آگاهی چیزی است که می‌توان آن را تمرین کرد و به کمال رساند. انباشتگی‌زدایی از ذهن نیز مانند همه‌ی عادت‌ها نیاز به اراده برای برداشتن گام اول دارد تا کم‌کم انجام آن ساده و طبیعی شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: درک و حل مشکل بیش‌اندیشی
بخش اول: بیش‌اندیشی چیست؟
بخش دوم: نشانه‌های بیش‌اندیشی
بخش سوم: عوامل بیش‌اندیشی
بخش چهارم: بیش‌اندیشی بر شخصیت شما تأثیر می‌گذارد
بخش پنجم: عوارض بیش‌اندیشی
بخش ششم: راه‌های مؤثر برای توقف بیش‌اندیشی و غلبه بر آن
بخش هفتم: تصویرسازی برای کمک به توقف بیش‌اندیشی
بخش هشتم: انباشتگی ذهنی چیست؟
بخش نهم: عوامل انباشتگی ذهنی کدامند؟
بخش دهم: راه‌های مؤثر برای انباشتگی‌زدایی از ذهن
بخش یازدهم: بهترین تکنیک‌های آرام‌سازی
فصل دوم: مدیریت هیجانات
بخش اول: هیجانات چه هستند؟
بخش دوم: چه چیز در زندگی واقعاً اهمیت دارد؟
بخش سوم: چگونه چرخ زندگی را به نفع خود بچرخانم؟
بخش چهارم: هدف یا چرایی خود را درک کنید
بخش پنجم: ایکیگای خود را پیدا کنید
بخش ششم: عوامل مؤثر بر وضعیت هیجانی
بخش هفتم: قدرت تمرکز
بخش هشتم: راهبردهایی برای جهت‌دهی به تمرکز و بهره‌گیری از سؤالات نیروبخش
بخش نهم: شرایط جسمی چه تأثیری بر وضعیت هیجانی دارند؟
بخش دهم: کنترل وضعیت هیجانی به نفع خود
بخش یازدهم: انتخاب واژگان نیروبخش برای بهبود هیجانات
بخش دوازدهم: معنای بهتری اختصاص دهید
فصل سوم: پایه‌ریزی برای رشد
بخش اول: درک ذهنیت و الگوواره (پارادایم)
بخش دوم: آنکه هستید را بشناسید
بخش سوم: اهمیت افتخار کردن به خود!
بخش چهارم: ذهنیت رشد چیست؟
بخش پنجم: چگونه ذهنیت رشد را پرورش دهیم؟
بخش ششم: روال‌های نیروبخش را به زندگی خود وارد کنید
بخش هفتم: خودانگاره‌ی خویش را تغییر و بهبود دهید
بخش هشتم: راه‌های مؤثر برای بهبود اعتمادبه‌نفس
بخش نهم: مزایای بزرگ فکر کردن
بخش دهم: مشکلات مساوی فرصت‌ها
بخش یازدهم: مزایای قدرشناسی
فصل چهارم: اقدام عملی
بخش اول: اهمیت تعیین اهداف و تهیه‌ی یک برنامه
بخش دوم: در سفر خود از مرشد‌ها، سرمشق‌ها و حامی‌ها کمک بگیرید
بخش سوم: قانون 20/80 را در زندگی، تصمیمات و اعمال خود به کار ببرید
بخش چهارم: درک علت و معلول و اثر مرکب در زندگی
بخش پنجم: مدیریت زمان
بخش ششم: بهترین روش‌های اولویت‌بندی
بخش هفتم: بررسی ماتریس‌های اولویت‌بندی
بخش هشتم: اهمیت پذیرش شکست
بخش نهم: مقابله با به ‌تعویق‌اندازی و تلاش برای سازماندهی بهتر
بخش دهم: چرا الان زمان خوبی است و چگونه نیروی محرکه لازم را در زندگی به دست آورید؟
بخش یازدهم: باورهای محدودکننده را حذف کنید
بخش دوازدهم: فرایند حل مشکل
بخش سیزدهم: چگونه انرژی درونی خود را آزاد کنیم
نتیجه‌گیری
شناخت و حل مشکل بیش‌اندیشی
تسلط بر هیجانات و کنترل آن‌ها
زمینه‌سازی برای رشد
اقدام عملی
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توقف بیش‌ اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی
نویسنده
مترجمشاهین غفاری
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات218
زبانفارسی
شابک978-622-7857-34-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ 19500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توقف بیش‌ اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی

bahareh tasbihi
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کتاب بسیار عالی هست بسیار دقیق به موضوع پرداخته و دقیقا بیش اندیشی رو تحلیل کرده و تمام عوارض رو بسیار دقیق و نکته به نکته شمرده و بعد به ارائه راهکار پرداخته. همه ما در جامعه دچار این مشکل هستیم و شدت ان فرق میکند. پیشنهاد میکنم این کتاب رو حتما بخونید تا بتونید خیلی از مشکلاتی که بیش اندیشی یا رو نوشخوار ذهنی براتون ایجاد کرده بهبود ببخشید و برای من بسیار مفید بوده و مجدد در حال خواندن و عمل به نکات کتاب هستم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب توقف بیش‌ اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی

برای دریافت کتاب توقف بیش‌ اندیشی، تسلط بر هیجانات، شروع به اقدام عملی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.