معرفی و دانلود کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان سازی

برای دانلود قانونی کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان سازی

کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان سازی نوشته‌ی حسین کردی کلاکی، علی ابراهیمی، حمیدرضا طائب و مریم دیلمی طریفی، به آموزش مهارت ساختمان‌سازی به‌صورت عملی می‌پردازد. ساختمان‌سازی از زیرشاخه‌های بسیار مهم رشته‌ی مهندسی عمران است که در صورت نداشتن تجربه‌ی عملی کافی در آن، خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل خواهیم شد. به همین دلیلی در کتاب پیش رو سعی شده تمامی نکات، جزئیات و مهارت‌های تجربی در تمام فصول اجرایی احداث ساختمان گردآوری و به خوانندگان ارائه شود.

درباره‌ی کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان‌سازی

بشر از ابتدای تاریخ در پی ساختن سرپناه و سقفی برای خود بوده تا از باد و باران و گزند دیگر بلایای طبیعی در امان باشد و ما نیز به‌عنوان انسان مدرن، همچنان وارث این نیاز بسیار ابتدایی و انکارناپذیر اجداد و نیاکان‌مان به محافظت از خود در برابر طبیعت هستیم. ساختمان‌سازی قرن‌هاست که شکل‌ها و شیوه‌های متفاوتی را تجربه کرده و شیوه‌ی مدرن و امروزی آن به ما رسیده. تفاوت عمده‌ی ما و اجدادمان در ساختمان‌سازی شاید لزوم اجرای قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و موارد ایمنی بی‌شماری در این زمینه باشد که ساختمان‌سازی باستانی و کهن از آن‌ها بی‌نیاز بوده.

حسین کردی کلاکی، علی ابراهیمی، حمیدرضا طائب و مریم دیلمی طریفی در کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان‌سازی تمامی نکات، جزئیات و مهارت‌های تجربی در تمام فصول اجرایی احداث ساختمان را جمع‌آوری کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند. کسب مهارت‌های تجربی و عملی در کنار آشنایی با مطالب تئوری و فراگیری جزئیات به‌شکل دقیق، از اهداف اصلی نویسندگان این کتاب بوده که با پرداختن به اصول و مبانی ساختمان‌سازی به‌شکل گام‌به‌گام، تا حد زیادی به آن دست پیدا کرده‌اند.

آنچه که در کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان‌سازی می‌خوانیم، از ابتدایی‌ترین مراحل احداث یک ساختمان تا مراحل پایانی آن را شامل می‌شود که در 15 فصل مجزا به آن‌ها پرداخته شده؛ گودبرداری و پی‌کنی، پی‌سازی، کرسی‌چینی، عایق‌های رطوبتی دیوار، یک رگی کردن، دیوارسازی، نعل درگاه و قوس‌های آجری، چارچوب، سقف‌ها و... از آن جمله هستند. دو فصل پایانی کتاب نیز به نکات و وسایل ایمنی و کمک‌های اولیه اختصاص داده شده است.

کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان‌سازی را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان‌سازی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مهندسین عمران و کلیه‌ی علاقه‌مندان به مبحث ساختمان‌سازی کاربردی و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان سازی می‌خوانیم

1- گوربرداری

1-1 هدف از گودبرداری
گودبرداری در زمین‌هایی انجام می‌شود که باید تمام یا قسمتی از ساختمان، پایین‌تر از سطح طبیعی زمین احداث شود. گاهی ممکن است عمق گودبرداری، بنا بر جنس زمین، به چندین متر برسد. گودبرداری معمولاً با وسایلی مانند بیل مکانیکی یا لودر صورت می‌گیرد و در صورت محدودیت زمین و در دسترس نبودن ماشین‌آلات، این کار با وسایل دستی مانند بیل و کلنگ و فرغون انجام می‌شود. گودبرداری در زمین‌های محدود با گودبرداری در زمین‌های نامحدود با هم تفاوت دارد.

1-2 گودبرداری در زمین‌های نامحدود
منظور از زمین نامحدود، زمین نسبتاً وسیعی است که اطراف آن هیچگونه ساختمانی نباشد. برای گودبرداری اینگونه زمین‌ها، از ماشین‌آلاتی مانند بیل مکانیکی، لودر و غیره استفاده می‌شود و خاک با شیب مناسب برداشت و با کامیون به خارج محوطه حمل می‌گردد. چنانچه نیاز به گودبرداری در عمق نسبتاً زیاد باشد، این کار در لایه‌های مختلف و به‌تدریج انجام می‌گیرد تا کف گود به عمق پیشبینی شده برسد.

1-3 گودبرداری در زمین‌های محدود
منظور از زمین محدود زمین نسبتاً کوچکی است که اطراف آن ساختمان‌هایی وجود داشته باشد. گودهایی که در مجاورت بناهای موجود ایجاد می‌شود، نباید به هیچ عنوان به پایداری این بناها، چه در مرحله‌ی موقت اجرا و چه در مرحله‌ی نهایی، آسیب وارد کنند. در این موارد برای جلوگیری از ریزش دیوارهای گود و ایجاد پایداری لازم در آنها قبل از اقدام به عملیات ساختمانی می‌توان از «سازه‌ی نگهبان موقت» استفاده کرد. سازه‌ی نگهبان موقت را با توجه به نوع خاک، ارتفاع گود و فشار ناشی از ساختمان‌های مجاور می‌توان به شکل‌ها و روش‌های گوناگون اجرا کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: گودبرداری و پی‌کنی
فصل دوم: پی‌سازی
فصل سوم: کرسی‌چینی، عایق‌های رطوبتی دیوار، یک رگی کردن
فصل چهارم: دیوارسازی
فصل پنجم: نعل درگاه و قوس‌های آجری
فصل ششم: چارچوب
فصل هفتم: رامپ - پله - آسانسور
فصل هشتم: سقف‌ها
فصل نهم: روش‌های زه‌کشی و دفع فاضلاب
فصل دهم: کف‌سازی
فصل یازدهم: دودکش‌ها
فصل دواردهم: قرنیز و ازاره
فصل سیزدهم: نماسازی و پوشش رویه‌ی دیوارها
فصل چهاردهم: صرفه‌جویی در مصرف انرژی
فصل پانزدهم: داربست
فصل شانزدهم: وسایل ایمنی شخصی و کاربرد آن
فصل هفدهم: کمک‌های اولیه
منابع مورد استفاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان سازی
نویسنده، ، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات285
زبانفارسی
شابک978-600-124-923-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
۴۴۰۰۰ ۳۹,۶۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان سازی

سعید میرزایی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
کتاب جامع نیست. بعضی مطالب در آن مغفول مانده.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان سازی

برای دریافت کتاب روش‌ها و راهکارهای اجرایی ساختمان سازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.