معرفی و دانلود کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ سیم آخر

عکس جلد کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ سیم آخر
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ سیم آخر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ سیم آخر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ سیم آخر

کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ سیم آخر، نوشته‌ی جف کینی، سومین جلد از مجموعه‌ای با همین نام است که ماجراهای پسربچه‌ای به‌نام گِرِگ هفلی را در سال نو دنبال می‌کند. این کتاب سرگرم‌کننده از زبان طنزآمیزی برخوردار است و تلاش‌ها و مقاومت‌های گِرِگ را در مواجهه با همکلاسی‌ها و خانواده‌اش به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: سیم آخر

سال نو فرا رسیده و گِرِگ قصد دارد با کمک به خانواده‌اش، عادت‌های ناخوشایند آن‌ها را اصلاح کند تا به آدم‌های بهتری تبدیل شوند! در مجلد سوم از مجموعه داستان‌های خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه قرار است ماجراهای تعطیلات سال نو و تلاش‌های گرگ هفلی را برای اصلاح خانواده‌اش بخوانید.

در کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: سیم آخر (Diary of a Wimpt kid: The Last Straw)، به قلم جف کینی (Jeff Kinney) خواهید خواند که پدر گرگ، فرانک هفلی، هم وارد قصه شده و قصد دارد با ثبت‌نام او در کلاس‌های ورزشی، پسرش را سرسخت بار بیاورد و خلق‌وخوی مردانه‌اش را تقویت کند. اما گرگ که شخصیتی خودمحور دارد، اصلا دلش نمی‌خواهد در کلاس‌های ورزشی شرکت کند و از آن فراری است! اما همه‌چیز به کلاس ورزش محدود نمی‌شود و ماجرا از جایی سخت‌تر می‌شود که فرانک، پدر گرگ، از فرستادن او به مدرسه‌ی نظامی صحبت می‌کند... جایی که برای گرگ هفلی مثل جهنم است. بنابراین او مجبور است راهکار کارآمدتری برای فرار از این تصمیم‌گیری پیدا کند و هر طور شده خودش را نجات دهد.

کتاب پیش رو به‌رسم آثار پیشین جف کینی، با زبانی طنزآمیز و تصاویر هیجان‌انگیز همراه است و گِرِگ، قهرمان داستان‌هایش همچنان مسئولیت روایت داستان را بر عهده دارد. کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: سیم آخر، سومین جلد از مجموعه‌ی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه است. نسخه‌ی فارسی این کتاب را انتشارات نیکو نشر با ترجمه‌ی فرخ بافنده منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه

مجموعه‌کتاب‌های خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه، با ایده‌ی یک بچه‌مدرسه‌ای ضعیف آغاز شد که اتفاقات زندگی‌اش را به داستان‌های مصور تبدیل می‌کند. ماجراهای این پسربچه که در ابتدا به‌صورت آنلاین منتشر می‌شد، مورد استقبال زیادی قرار گرفت. از این رو جف کینی، قراردادی با یک ناشر امضا کرد تا نسخه‌ی چاپی آن‌ها را منتشر کند. اولین جلد این مجموعه در سال 2007 وارد بازار شد و همواره افتخارات فراوانی برای نویسنده‌اش به همراه آورد. این کتاب، پس از یک‌سال 100000 نسخه در ایالات متحده فروخت و با انتشار کتاب‌های بعدی، به‌مرور سیری صعودی در فروش پیش گرفت.

این مجموعه با متون و تصاویر خنده‌دارش، ماجراهای گرگ هفلی، دوستی‌هایش، خانواده‌اش و گرفتاری‌هایش در جمع قلدرهای مدرسه‌ را دنبال می‌کند. مجموعه‌ی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه، 6 بار برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک نیکلودئون شد و در لیست پرفروش‌ترین آثار مجله‌ی یواس‌ای‌تودی، وال‌استریت‌ژورنال و Publishers Weekly قرار گرفت. همچنین به‌مدت 775 هفته، در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های مجله‌ی نیویورک‌تایمز ظاهر شد.

این مجموعه در 69 زبان متفاوت، موجود است و در ایران توسط ناشران و مترجمان متعدد، منتشر شده است.

در نکوداشت‌ مجموعه‌ی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه

  • والدین و مربیان، این مجموعه را به‌عنوان دروازه‌ای بصری و دوستانه برای کودکانی که تمایلی به مطالعه ندارند، تحسین می‌کنند. (نیویورک‌تایمز)

اقتباس سینمایی از کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: سیم آخر

فیلم سینمایی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: روزهای سگی، به کارگردانی دیوید باورز، در سال 2012 و با اقتباس از جلد سوم و چهارم این مجموعه ساخته شده است. جف کینی همچنین در دسامبر 2022 اعلام کرد که اقتباسی تازه از این کتاب، توسط دیزنی‌پلاس در دست ساخت است.

کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: سیم آخر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی کودکان 7 تا 10 ساله‌ی علاقه‌مند به داستان‌های فانتزی و تصویری مناسب است.

با جف کینی بیشتر آشنا شویم

جف کینی، کارتونیست و نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال 1971 است که به‌واسطه‌ی مجموعه‌کتاب‌های «خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه» به شهرت رسید. او، یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های مجله‌ی نیویورک‌تایمز است که شش بار جایزه‌ی کتاب کودک نیکلودئون در بخش اثر محبوب را از آن خود کرد. روزنامه‌ی تایم نام او را در لیست 100 نفر از تأثیرگذارترین چهره‌های جهان قرار داده است. جف کنی همچنین وب‌سایت Poptropica را به‌راه انداخت که یکی از 50 وب‌سایت برتر مجله‌ی تایم است.

در بخشی از کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ سیم آخر می‌خوانیم

تا حالا پنج بار به مدیرمون ایمیل زدم و این پیشنهادمو بهش گفتم، ولی هنوز جوابی نگرفتم. وقتی رسیدم خونه، من هم حسابی خسته بودم. واسه همین گرفتم خوابیدم. از وقتی سرویس مدرسه‌مونو برداشتن، این چرت بعد از مدرسه شده کار جدید من. راسشتو بخوای، این چرتا منو زنده نگه می‌داره. خوابیدن بعد از مدرسه تنها راهیه که می‌تونم واقعا باتریامو دوباره شارژ کنم و جون بگیرم. واسه همین بیشتر روزا تا پام می‌رسه خونه، صاف میرم توی رختخواب.

در واقع یه جورایی توی خوابیدن متخصص شدم. هر وقت که خسته باشم، تقریبا توی هر شرایطی خوابم می‌بره.

تنها کسی که می‌شناسم توی خوابیدن از من بهتره، رودریکه. واسه این ادعام مدرک هم دارم. یکی، دو هفته پیش، مامان مجبور شد واسه رودریک یه تخت جدید سفارش بده. چون تختش دیگه حسابی درب و داغون شده بود. بنابراین قرار شد یکی، دو نفر از طرف فروشگاه بیان و تشک و فنرا رو رو ببرن و عوض کنن.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ سیم آخر
نویسنده
مترجمفرخ بافنده
ناشر چاپیانتشارات نیکو نشر
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات217
زبانفارسی
شابک978-964-7253-26-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ سیم آخر

A. D
۱۴۰۲/۸/۵
عالی بود من کارتونش هم دیدم هر دوش عالی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ سیم آخر

برای دریافت کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ سیم آخر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.