معرفی و دانلود کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون

عکس جلد کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون
قیمت:
۴۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون

دنیل کنی و امیلی بوور در کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون یکی دیگر از ماجراهای خوره‌های ریاضی را برای شما تعریف می‌کنند. در مسیر ترن هوایی شهر بمب‌گذاری شده و یک بنای ملی در خطر است. چه کسی آن‌قدر شهامت دارد که جان خود را برای حفاظت از یک ترن هوایی به خطر بیندازد؟

درباره‌ی کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون

اگر پیش‌تر مجلدی را از مجموعه‌ کتاب‌های خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند به قلم دنیل کنی (Daniel Kenney) و امیلی بوور (Emily Boever) مطالعه کرده باشید، به خوبی با استنلی و دوستانش، شارلوت، گرتی و فلیکس آشنایی دارید. برای آن دسته از مخاطبانی که تازه به سراغ مجموعه‌ی نامبرده آمده‌اند و می‌خواهند با کتاب پرونده‌ی ترن‌ هوایی همیلتون (The Math Inspectors 4: The Case of the Hamilton Roller Coaster) خواندن را شروع کنند، معرفی‌ای اجمالی از این سری کتاب ارائه می‌دهیم.

استنلی، شارلوت، گرتی و فلیکس بچه‌هایی معمولی‌اند. دوازده سال دارند و عاشق همبرگر، ماجراجویی و البته شیطنت سر کلاس هستند. اگر بخواهیم با شما روراست باشیم،‌ باید بگوییم آن‌قدرها هم معمولی نیستند و با اغلب هم‌سن و سال‌های‌شان یک فرق اساسی دارند: آن‌ها عاشق ریاضی هستند! آخر کدام بچه‌ی دوازده‌ساله‌ای از ریاضی خوشش می‌آید...

با این همه، اگر تنها یک چیز باشد که استنلی، شارلوت، گرتی و فلیکس از ریاضی آن را بیشتر دوست داشته باشند، حل کردن معماست. خوشبختانه آن‌ها در شهر رمز و راز زندگی می‌کنند:‌ نیویورک! و آنجا هربار معماهای مختلفی پیش روی‌شان قرار می‌گیرد. ما در مجلد نخست از مجموعه‌ی خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند، داستان پرونده‌ی الماس گم‌شده (The Case of the Claymore Diamond) را مطالعه کردیم. یعنی داستان زمانی که الماس گران‌بهای کلی مور از جواهرفروشی فراکلین دزدیده شد. در مجلد دوم، از پرونده‌ی رمزآلود آقای جکیل (The Case of the Mysterious Mr. Jekyll) سر درآوردیم و دیدیم که خوره‌های ریاضی چگونه به پلیس در حل این پرونده کمک رساندند. مجلد سوم پرونده‌ی دزدی کریسمس (The Case of the Christmas Caper) نام داشت و کارآگاهان ریاضی به مردم در یافتن راز معمّای بزرگ شهر کمک رساندند. حالا به مجلد چهارم رسیده‌ایم؛ یعنی پرونده ترن‌ هوایی همیلتون.

تابستان فرا رسیده و خوره‌های ریاضی بالاخره می‌توانند نفسی تازه کنند. هر چه باشد، بچه‌ها کلاس ششم را با کلی ماجرا از سر گذراندند و حالا حق دارند کمی استراحت کنند. راستی، تا یادمان نرفته بهتان بگوییم. پرونده‌های قبلی حسابی خوره‌های ریاضی را در سطح شهر معروف کرده. به محض آن‌که کوچک‌ترین چالشی پیش می‌آید، همه‌ی سرها به سوی خوره‌های ریاضی می‌گردند! اما خوش‌خیالی‌ست اگر فکر کنیم خوره‌های ریاضی می‌توانند دمی آسوده بنشینند! خیلی زود ماجرایی بزرگ بر سر راه‌شان قرار می‌گیرد.

معرفی و دانلود کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون

از قدیم رسم بوده که هر سال یک روز بعد از تعطیل شدن مدرسه‌ها شهربازی شهر از نو باز شود. همه بابت این روز هیجان دارند، غافل از این که بازگشایی شهربازی قرار است به عملیات نجات قدیمی‌ترین تِرَن هوایی شهر بدل شود. تِرِنی که نوعی نماد تاریخی شهر است. می‌پرسید چه اتفاقی ممکن است برای یک ترن هوایی رخ دهد؟ صبور باشید، به شما می‌گوییم: در سراشیبی اول ترن هوایی همیلتون سه بمب بزرگ کار گذاشته شده است. سه بمب قوی که بدون معطلی ترن هوایی را با خاک یکسان می‌کنند.

عجیب است، مگر نه؟ اما حقیقت دارد! حالا فرض کنید کسی که بمب را کار گذاشته یک بازی طراحی کرده که جایزه‌ی آن کلیدی‌ست که بمب‌ها را از کار می‌اندازد. به نظرتان خوره‌های ریاضی یا هر کس دیگر آن‌قدر شهامت دارند که زندگی‌شان را برای حفط یک اثر ملی به خطر بیندازند؟ دنیل کنی و امیلی بوور در کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون به شما پاسخ می‌گویند!

کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده‌ی ترن‌ هوایی همیلتون را شیدا میرزایی به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات پرتقال -ناشر تخصصی کودک و نوجوان- آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است. اگر سرتان برای ماجراجویی درد می‌کند و دل‌تان می‌خواهد با یک ماجرای مهیج آشنا شوید، کتاب حاضر همه‌ی چیزی است که به آن نیاز دارید. بیش از این تعلل نکنید! کتاب حاضر را مطالعه کنید تا متوجه شوید آیا خوره‌های ریاضی در پرونده‌ی ترن‌ هوایی همیلتون موفق عمل می‌کنند یا نه.

درباره‌ی مجموعه‌ی خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند

مجموعه کتابی که در دست دارید، با نام خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند (The Math Inspectors)، مجموعه داستانی جذاب و معمایی به قلم دنیل کنی و امیلی بوور است. تاکنون پنج مجلد ذیل این مجموعه منتشر شده‌اند که جملگی مورد استقبال نوجوانان قرار گرفته‌ و تحسین منتقدان را برانگیخته‌اند. این آثار نه‌تنها مخاطبان نوجوان خود را سرگرم می‌سازد و ذهن‌شان را به چالش می‌کشد، بلکه احتمالاً‌ باعث می‌شود به مباحث ریاضی با دیدگاه متفاوتی بنگرند و از آن‌ها لذت ببرند.

نکوداشت‌های مجموعه‌ی خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند

  • دلتان می‌خواهد فرزندانتان عاشق مطالعه شوند، در ماجراجویی گم شوند و شاید حتی از ریاضیات لذت ببرند؟ کارآگاهان خوره‌ی ریاضی راه‌حلی دارند! هر کتاب مجموعه‌ی «خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند» به گونه‌ای طراحی شده است که خوانندگان نُه تا دوازده‌ساله را به یک ماجراجویی جذاب ترغیب کند؛ داستانی که شخصیت‌های آن چنان باهوش و خنده‌دار هستند که گاهی فراموش می‌کنید در حال یاد گرفتن ریاضی هستید. (وب‌سایت bakkenbooks.com)
  • اگر شما یا دانش‌آموز نوجوان‌تان به دنبال کتاب جدیدی می‌گردید، این کتاب‌ها یک مطالعه‌ی عالی است! (وب‌سایت Hott Review)

کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون برای چه کسانی مناسب است؟

دنیل کنی و امیلی بوور کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون را برای نوجوانانی که به رمان‌ها و داستان‌های مهیج، معمایی و کارآگاهی علاقه‌مند هستند به رشته‌ی تحریر در آورده‌اند.

در بخشی از کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون می‌خوانیم

گرتی دفترچه‌یادداشتش را درآورد و به استنلی داد. او هم یک بار دیگر سرنخ اول را خواند.
فاصله‌ی اینجا تا سرنخ بعدی چقدره؟
دقیقاً برابر با وتر مستطیل کمپه.
«شارلوت، چیزی توجهت رو جلب نکرد؟»
شارلوت چشم‌هایش را ریز کرد. «مکبث اینجا و کمپ رو پررنگ نوشته. بعیده آدمی مثل اون از روی حواس‌پرتی همچین کاری بکنه. پس حتماً یه دلیلی برای پررنگ نوشتن اون دوتا کلمه داره.»
«خوبه. فلیکس، تو چی؟»
«وتر: بلندترین ضلع مثلث قائم‌الزاویه‌ست. اما توی این سرنخ داره می‌گه وتر مستطیل.»
گرتی پرید وسط حرفش. «آره، خیلی عجیبه. خب بلندترین ضلع مستطیل که طولشه. اینجا اصلاً حرفی از مثلث نزده، درسته؟»

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: روز اول تابستان
فصل دو: و برنده کسی نیست جز...
فصل سه: قوانین بازی
فصل چهار: دخالت در عملیات
فصل پنج: کلاس تاریخ به دادشان می‌رسد
فصل شش: مربع کامل و آدم‌فضایی‌ها
فصل هفت: ریاضی عجیب‌و‌غریب
فصل هشت: آزمون درونی
فصل نه: کلید
فصل ده: قابل انفجار!
فصل یازده: شیرجه
فصل دوازده: کلید طلایی
فصل سیزده: کلید مرد مُرده
فصل چهارده: بالا رفتن از ترن‌هوایی
فصل پانزده: تیک‌تاک تیک‌تاک تیک‌تاک
فصل شانزده: انتخاب نهایی
آیا شما هم می‌توانید یک کارآگاه خوره‌ی ریاضی باشید؟
دنیل کنی
امیلی بووِر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون
نویسنده،
مترجمشیدا میرزایی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-274-217-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون

برای دریافت کتاب خوره‌های ریاضی کارآگاه می‌شوند 4: پرونده ترن‌ هوایی همیلتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.