معرفی و دانلود کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی: داستان‌هایی واقعی برای تحول زندگی و محیط کار

عکس جلد کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی: داستان‌هایی واقعی برای تحول زندگی و محیط کار
قیمت:
۱۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی: داستان‌هایی واقعی برای تحول زندگی و محیط کار

کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی، در پنج فصل، برنامه‌ای دوازده هفته‌ای در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد که به آن‌ها کمک می‌کند با بازنگری در مسیر زندگی و کسب‌وکار خود، به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنند. این کتاب که حاصل همکاری استفان سی. لاندین، هری پل و جان کریستنسن است، با روایت داستان‌هایی از مسیر پیشرفت شرکت‌های متعدد، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی

استفان سی. لاندین (Stephen C. Luindin)، هری پل (Harry Paul) و جان کریستنسن (John Christensen) در کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی (Fish! Tales: Real-Life Stories to Help You Transform Your Workplace and Your Life)، ماجراهای یک شرکت خیالی را روایت می‌کنند که به کمک روشی اثبات‌شده، در مسیر رشد و ترقی قرار گرفتند. این روش، فلسفه‌ی ماهی نام دارد که براساس داستان‌های عجیب گروهی از ماهی‌فروشان سیاتل، شکل گرفته.

هر کسی ممکن است بعد از مدتی از شیوه‌ی زندگی، محیط کار یا مشغله‌های زندگی خسته شود و بخواهد تغییری در فضای کسالت‌بار فعلی‌اش ایجاد کند. اما واقعیت اینجاست که تغییر، به جسارت و شجاعت زیادی احتیاج دارد که خیلی وقت‌ها افراد را از قدم برداشتن در این مسیر، منصرف می‌کند. اما کتاب پیش رو، راهنمایی برای تجدیدنظر در شیوه‌ی زندگی و کسب‌وکار است که با ارائه‌ی آموزه‌هایی کاربردی، خوانندگان را ترغیب می‌کند راه‌وروش‌های بهتری را انتخاب کنند و با انگیزه و انرژی بالا به انجام فعالیت‌های روزمره‌شان بپردازند.

این کتاب با روایت داستان‌های کوتاه و واقعی، مسیر دستیابی به موفقیت را آشکار می‌کند و در تلاش است اصول زندگی شاد را بیاموزد. در این مسیر، سراغ شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلفی می‌رود که پیش‌تر این مسیر را پیموده‌اند و موفق شده‌اند وضعیت خسته‌کننده‌ی خود را به اتمسفری پرانرژی با بازدهی بالا تبدیل کنند.

نویسندگان برای درک بهتر آموزه‌ها، شرکت‌های متفاوتی را انتخاب کرده‌اند. ازاین‌رو از یک واحد جراحی مغز و اعصاب گرفته تا یک نمایندگی ماشین، در مثال‌ها به چشم می‌خورد. آن‌ها بر این باورند که گاهی زندگی ایده‌آل، در چند قدمی ماست و تنها کافی است با آگاهی به آن نزدیک شویم. ازاین‌رو با اتکا به فلسفه‌ی ماهی، فرصت‌های طلایی زندگی را پیش روی خواننده قرار می‌دهند تا با چند انتخاب و تصمیم ساده، دست به تغییری بزرگ بزند.

شایان ذکر است که منظور از فلسفه‌ی ماهی، برنامه‌ای عملیاتی است که مراحل مشخصی دارد و پیروی از این مراحل است که می‌تواند نتایج درخشان آن را آشکار کند. این فلسفه هم در فرآیند کار تیمی و هم فعالیت‌های انفرادی کاربرد دارد و با درس‌های مفید فراوانی در زمینه‌ی رهبری همراه است. برنامه‌ی پیشنهادی کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی، 12 هفته را شامل می‌شود که در پایان، موفقیت تجاری و رضایت شخصی به همراه خواهد داشت.

آموزه‌های این کتاب در پنج فصل، با نثری ساده و روان روایت می‌شود و تمرکزش بر چهار شرکتی است که موقعیت خود را با پیروی از اصول فلسفه‌ی ماهی، ارتقا داده‌اند و به موفقیت‌های روزافزونی دست یافته‌اند.

کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی اولین‌بار در سال 2002 منتشر شد. نسخه‌ی فارسی‌زبان این کتاب را نشر شادن پژواک با ترجمه‌ی ثریا رضایی در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

نکوداشت‌‌های کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی

  • من ضمانت می‌دهم که هر مدیری از کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی سود خواهد برد. این کتاب منجر می‌شود مردم به کارهای خود، افتخار کنند. (کن بلانچارد، نویسنده)
  • کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی به شما نشان می‌دهد که چگونه تغییر نگرش، امکان لذت بردن از کار و زندگی را فراهم می‌کند. (اسپنسر جانسون، نویسنده)

کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به‌عنوان راهنمایی کاربردی برای تجدیدنظر در روش‌های قدیمی، به تمام کسانی که خواهان تغییر و بهبود شرایط زندگی و کاری خود هستند، پیشنهاد می‌شود. همچنین مطالعه‌ی آن برای مدیران کسب‌وکارها فواید بسیاری به همراه خواهد داشت.

در بخشی از کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی: داستان‌هایی واقعی برای تحول زندگی و محیط کار می‌خوانیم

ماری می‌گوید: "اگر اِسپرینت دو سال پیش یک همچین تماسی را دریافت می‌کرد، کل مجموعه می‌بایست عذرخواهی کنن و همه‌ی اون دم‌ودستگاه رو جمع می‌کردیم. تازه اگه یه شکایت داخلی هم داشتیم، سیستم رو خاموش می‌کردیم."

اما بخشی از بیانیه‌ی فرهنگی جدید اِسپرینت می‌گوید: "از تجربیاتمان یاد بگیریم." – که یعنی ریسک کنیم. ماری می‌گوید: "قبلاً، اگه در مورد چیز جدیدی صحبت می‌کردیم، افراد می‌گفتند: 'حالا اگه نشه، تا ابد بابتش سرزنش می‌شیم.' ما نمی‌خواستیم کاری رو انجام بدیم که بشه اسم شکست رو روش گذاشت. بنابراین، هیچ کاری انجام نمی‌دادیم."

-"الان می‌گیم: بسیار خب، بیاین یه اسم دیگه روش بذاریم. بیاین امتحانش کنیم. شاید بشه، شایدم نشه. اما اگه این چیزیه که فرهنگمون رو بهتر می‌کنه، پس بیاین حداقل امتحانش کنیم."

ماری جعبه‌ اسباب‌بازی‌ای پر از صفحات و توپ فوتبال‌های اسفنجی به مرکز تماس آورد. داخل این جعبه، اسباب‌بازی‌های دیگری بود که افراد می‌توانستند آن‌ها را به بالا و پایین یا عقب و جلو پرتاب کنند. "این واقعاً ریسک بود. اگه کسی در حین پرتاب این اسباب‌بازی‌ها آسیب می‌دید چی؟ حالا مسئله‌ی بیمه‌ی کارگر پیش می‌اومد. بعدش اومدیم با خودمون فکر کردیم: 'ما مسئولیت‌های واضحی رو ایجاد کرده‌ و می‌گیم که مسئولیت هر کسی هم پای خودشه.' اونا می‌دونن باید کارشون رو هم انجام بدن. چرا بهشون اعتماد نداریم؟ اگرم اتفاقی بیفته، بدترین حالت اینه که دیگه این کار رو انجام نمی‌دیم."

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اصول فلسفه‌ی "ماهی!"
فصل اول: تفریح کن
خدمات ارتباطات جهانی "اِسپرینت"
روایات کوتاه
فصل دوم: روز خوبی را برایشان رقم بزن
رُوچِستِر فورد تویوتا
روایات کوتاه
فصل سوم: با تمام وجود حضور داشته باش
مرکز پزشکی "میسُوری باپتیست"
روایات کوتاه
فصل چهارم: نگرش خود را انتخاب کنید
شرکت سقف‌سازی فن‌آوری کاشی
روایات کوتاه
فصل پنجم: بیاید بریم ماهیگیری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی: داستان‌هایی واقعی برای تحول زندگی و محیط کار
نویسنده، ،
مترجمثریا رضایی
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات157
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی

برای دریافت کتاب داستان‌های واقعی از فلسفه‌ی ماهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.