معرفی و دانلود کتاب دور از خانه پدری‌ام

عکس جلد کتاب دور از خانه پدری‌ام
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دور از خانه پدری‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دور از خانه پدری‌ام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دور از خانه پدری‌ام

جیل مک گیورینگ در کتاب دور از خانه پدری‌ام داستان دختری به نام لیلا را روایت می‌کند که در زمان حمله‌ی طالبان به کشورش، پاکستان، فقط 13 سال دارد. او و خانواده‌اش مجبورند در اردوگاه پناهندگان طالبان زندگی کنند. لیلا در آن‌جا با الن توماس، خبرنگار زنی که به‌دنبال کشف حقیقت است،‌ آشنا می‌شود. آشنایی آن‌ها با یکدیگر شروع داستانی تازه در زندگی لیلاست...

درباره‌ی کتاب دور از خانه پدری‌ام

داستان کتاب دور از خانه پدری‌ام (Far From My Father’s House) در شمال غربی پاکستان اتفاق می‌افتد. لیلا دختر سیزده‌ساله‌ای است که در روستایی نزدیک کوه‌های هیمالیا زندگی آرامی با خانواده‌اش دارد؛ تا اینکه طالبان به پاکستان می‌آیند و خانواده‌ی لیلا مجبور می‌شوند برای فرار از تبعات جنگ، به اردوگاه پناهندگان بروند. لیلا در اردوگاه روزنامه‌نگاری انگلیسی را ملاقات می‌کند که در حال تحقیق روی مرگ‌های مرموز در اردوگاه است.

معرفی و دانلود کتاب دور از خانه پدری‌ام

جیل مک‌گیورینگ (Jill McGivering) سال‌ها گزارشگر بی‌بی‌سی در کشور پاکستان بوده و تأثیر حمله‌ی طالبان را بر زندگی زنان و دختران روستایی به چشم خود دیده است. او با تعداد زیادی از آن‌ها مصاحبه کرده و تجربیات دلخراش آنان را دست‌مایه‌ای برای نوشتن دومین رمان خود یعنی کتاب دور از خانه پدری‌ام قرار داده است.

جیل مک‌گیورینگ معتقد است که کشور پاکستان دوران پرآشوبی را در مبارزه با افراط‌گرایان مسلمان می‌گذراند و ممکن است اخبار این مبارزات را شنیده باشیم؛ اما از زندگی خانواده‌هایی که بدون این‌که بخواهند درگیر جنگ و خشونت شده‌اند، هیچ نمی‌دانیم. قصد وی از نوشتن کتاب دور از خانه پدری‌ام این بوده که خوانندگان درک کنند گرفتار شدن در چنین بحرانی، مخصوصاً برای زنان، چگونه است.

الن توماس یکی از شخصیت‌های اصلی کتاب و یک خبرنگار خارجی است که به حقوق بشر و حقوق زنان اهمیت بسیاری می‌دهد. بعضی از منتقدان معتقدند که اساس شخصیت الن خود جیل مک‌گیورینگ بوده است. البته نویسنده‌ی کتاب دور از خانه پدری‌ام اذعان می‌کند که این شخصیت تا حدودی شبیه اوست؛ اما از جهاتی با او تفاوت دارد. برای مثال الن خطرات زیادی را به جان می‌خرد و برای نجات زندگی دیگران کوشش بسیار می‌کند؛ درحالی‌که جیل این‌گونه نیست.

شخصیت‌های رمان دور از خانه پدری‌ام آن‌قدر واقعی به نظر می‌رسند که حس همذات‌پنداری خواننده را برمی‌انگیزند. بخش‌هایی از کتاب از زبان لیلای 13 ساله روایت می‌شود و بخش‌هایی دیگر از نگاه سوم شخص مفرد و دانای کل است. لیلا برای رسیدن به آزادی، استقلال و فردایی بهتر تلاش می‌کند. شاید در ابتدای کتاب لیلا کودکی ساده‌لوح به نظر بیاید؛ اما او با هر حادثه بزرگ‌تر می‌شود و تصمیمات شجاعانه‌ای برای آینده‌ی خود می‌گیرد. اگر به خواندن سرگذشت این دختر پاکستانی بی‌باک علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب دور از خانه پدری‌ام را با ترجمه‌ی حمیده رستمی بخوانید که نشر لیوسا آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب دور از خانه پدری‌ام

  • رمانی تکان‌دهنده، تأثیرگذار و جان‌گداز که طرفداران کتاب «بادبادک‌باز» عاشق آن خواهند شد. (دیلی مِیل)

  • ناراحت‌کننده و صمیمانه. (تایمز)

  • نثر جیل مک‌گیورینگ واقعیت‌های تلخ جنگ را به تصویر می‌کشد و حقایقی انسانی را به خوانندگان یادآوری می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)

  • کتاب دور از خانه پدری‌ام تکان‌دهنده و ناراحت‌کننده است. هر دو طرف ماجرا در داستان، به‌خوبی توصیف می‌شوند. داستان زندگی شخصیت‌های واقعی کتاب، قلب خواننده را به درد می‌آورد. (بوک ‌لیست)

کتاب دور از خانه پدری‌ام برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن رمان‌هایی که بر اساس داستان‌های واقعی هستند علاقه دارید و می‌خواهید کتابی با محوریت نبرد زنان برای رسیدن به آزادی بخوانید، مطالعه‌ی کتاب دور از خانه پدری‌ام را از دست ندهید. بسیاری از طرفداران جیل مک‌گیورینگ عقیده دارند که دوست‌داران کتاب‌های خالد حسینی، باید این کتاب را بخوانند.

با جیل مک‌گیورینگ بیشتر آشنا شویم

جیل مک‌گیورینگ از سال 1992 در بخش‌های مختلف بی‌بی‌سی در نقش خبرنگار فعالیت می‌کند. او فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد ادبیات انگلیسی از دانشگاه کوئین مری لندن است و دوره‌ی خبرنگاری را در دانشگاه میشیگان گذرانده. او در حال حاضر سردبیر بخش خاورمیانه‌ی بی‌بی‌سی است و برای شغل خبرنگاری و روزنامه‌نگاری، جایزه‌ی آکادمی SONY را دریافت کرده. وی مستندهای متعددی برای شبکه‌ی بی‌بی‌سی ساخته و در رادیوی این شبکه نیز فعالیتی گسترده دارد. او به کشورهای هنگ‌کنگ، هند، افغانستان و پاکستان سفر کرده است و بیش از هر چیزی به حقوق بشر، مسائل اجتماعی روز و حقوق زنان علاقه دارد. اولین رمان او، «آخرین پرنده‌ی شکاری» (The Last Kestrel)، حاصل تجربیات او در مناطق جنگی افغانستان است. کتاب‌ دور از خانه‌ پدری‌ام دومین کتاب اوست. سومین رمان جیل مک‌گیورینگ «دختران هند» نام دارد.

در بخشی از کتاب دور از خانه پدری‌ام می‌خوانیم

«زنده باد پاکستان! زنده باد آزادى!»

فریادها را مردى رهبرى مى‌کرد که کلاه سیاه بیسبال به سر داشت. بلندگو باعث مى‌شد کلمات او نامفهوم و بریده‌بریده به گوش برسد و فوران خش‌خش و صداهاى گوش‌خراش، جمله‌هایش را نقطه‌گذارى مى‌کرد. پلاکاردهایى که بالاى سر معترضان در هوا مى‌رقصید، تصاویر تعداد زیادى از سیاستمداران مخالف دولت را نشان مى‌داد.

الن، در کنار جمعیت، روسرى‌اش را صاف و صوف کرد و از یک تخته‌سنگ بالا رفت تا دید بهترى داشته باشد. هیچ اثرى از بقیه‌ى خبرنگاران نبود. او به میان خیل عظیم جمعیت چشم انداخت و دستان بالارفته و پلاکاردهاى لرزان را به دو بخش جداگانه تقسیم کرد. یک قسمت از آنها را همین‌طور سرانگشتى در ذهنش شمرد، بعد آن را با توجه به وسعتى که معترضان اشغال کرده بودند، چند برابر کرد. بدون تردید، چهارهزار نفر بودند. شاید هم پنج‌هزار.

الن چند خطى نوشت و بعضى از شعارها و جمله‌هاى کوتاه مردى را که بلندگو در دست داشت، یادداشت کرد. دوست داشت گزارشش را با آب‌وتاب شروع کند، البته اگر سردبیر فضاى کافى در اختیارش قرار مى‌داد؛ مطلبى برجسته براى جلب توجه خواننده، قبل از اینکه متن اصلى را شروع کند و آن را بسط دهد. مى‌بایست به خوانندگانش کمک مى‌کرد از کل مطلب سر دربیاورند. فشارى دیگر بر دولت پاکستان. نه. او مى‌بایست مفهومى برجسته‌تر به این قیام مى‌داد. چند تار مویش را که بیرون آمده بود، زیر روسرى چپاند و سپس روى کاغذ نوشت: در بابِ هجمه‌ى زودهنگام به دولتِ پاکستان.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دور از خانه پدری‌ام
نویسنده
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات456
زبانفارسی
شابک978-600-5138-93-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دور از خانه پدری‌ام

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دور از خانه پدری‌ام

برای دریافت کتاب دور از خانه پدری‌ام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.