معرفی و دانلود کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

عکس جلد کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد
قیمت:
۵۲۵۰۰ ۳۱,۵۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد ترجمه‌ی مهین خالصی از بیست‌وهشت مقاله‌ی خواندنی مجله‌ی هاروارد بیزنس ریویو است. در این کتاب مطالب کاربردی و مفیدی پیرامون دورکاری و نحوه‌ی ایجاد تعادل بین زندگی حرفه‌ای و شخصی در این سبک از کار کردن ارائه شده است.

دربارۀ کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

دورکاری واژه‌ای است که این روزها بیشتر از پیش آن را می‌شنویم. در عصر مدرن و به ویژه بعد از شیوع کرونا دورکاری و انجام کار از خانه بیش‌ازپیش باب شد. توسعه‌ی فناوری و شبکه‌های اجتماعی امکان برقراری ارتباط با شرکت و مدیران در محلی خارج از محیط کار را تسهیل کرده است. در حال حاضر تعداد کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند بسیار بیشتر شده است. کارفرماها و شرکت‌ها نیز متقاعد شده‌اند که بسیاری از کارها را می‌توان تقریباً از هر جایی انجام داد و حضور کارمندان در محل کار مانند سابق ضرورت ندارد.

بااین‌همه، دورکاری مزایا و معایب خودش را دارد. از مهم‌ترین مزایای دورکاری، انعطاف‌پذیری در مکان و گاهی زمان انجام کارها است. شما می‌توانید از هر مکانی مثلاً کافه، منزل یا حتی اقامتگاهی خارج از شهر با تیم کاری خود در ارتباط باشید و کارهای محول‌شده را انجام دهید. یکی دیگر از مزایای دورکاری خلاص شدن از ترافیک و رفت‌وآمد به سرکار است. همین مزیت مهم به شما اجازه می‌دهد ساعات بیشتری از روز را در اختیار داشته باشید. با وجود اینکه این سبک کار کردن خیلی جذاب به نظر می‌رسد، اما چالش‌هایی را هم با خود به همراه دارد. به‌عنوان‌مثال، وقتی در منزل مشغول انجام کارهای شرکت هستید، ممکن است با عوامل حواس‌پرتی بیشتری مواجه شوید؛ مثلاً اگر فرزند شما هم در آن ساعات در منزل باشد احتمالاً کار کردن برایتان بسیار چالش‌برانگیز شود.

هنگام دورکاری، ایجاد تعادل میان زندگی کاری و شخصی به انعطاف‌پذیری‌ و انرژی بیشتری نیاز دارد. این مطالب محتوای اصلی کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد (HBR Guide to Remote Work) را تشکیل می‌دهد. کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد مجموعه مقالاتی از نشریه هاروارد بیزنس ریویو (Harvard Business Review Press) ترجمه‌ی مهین خالصی است.

همچنین در کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد مقالاتی پیرامون مدیریت تیم دورکار آمده است. اگر مدیر باشید، با فشارهای ناشی از پشتیبانی تیم پراکنده‌ای مواجه هستید که به صورت دورکار وظایف محوله را انجام می‌دهند. همچنین در این کتاب در مورد بُعد سلامت روانی در دورکاری نیز مطالبی ارائه شده است. خستگی مفرط، فرسودگی روانی، انزوا و دوری از اجتماع از جمله مشکلاتی است که شاید حین دورکاری برای کارمندان پیش بیاید. وقتی دفتر کار شما همان خانه‌ی شما باشد، باانگیزه ماندن و ادامه دادن کار واقعا سخت خواهد بود.

مطالب کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد در چهار بخش و بیست‌وهشت فصل نگارش شده است. عناوین برخی از خواندنی‌ترین فصل‌های این اثر عبارتند از: «هنگام کار کردن در خانه چگونه متمرکز بمانید»، «چیزهایی که باید هنگام دورکاری بخرید»، «دانلود کنید یا انجام دهید»، «کار کردن در خانه وقتی بچه دارید»، «چگونه از زمان کاری به زمان شخصی گذر کنیم»، «باانگیزه ماندن در دورکاری»، «راحت کار کردن با رئیس مجازی» و «چگونه اختلاف با همکاران دورکار را رفع کنیم.»

مجموعه کتاب‌های مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

مجموعه‌کتاب‌های مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد به جنبه‌های انسانی افراد در زندگی کاری می‌پردازند و حاصل پژوهش‌های اثبات‌شده‌ای هستند که نشان می‌دهند چطور احساس‌های شما بر زندگی کاری‌تان تأثیر می‌گذارند. افزون بر این، توصیه‌های عملی در مورد چگونگی رویارویی با آدم‌های بدقلق و موقعیت‌های دشوار می‌دهند و در مقاله‌های الهام‌بخشی به شما می‌گویند که توجه کردن به سلامت احساسی‌تان در محیط کار به چه معناست.

کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم شاغل و دورکار هستید و در برقراری تعادل بین کار و زندگی خود با چالش‌هایی مواجه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را بخوانید. همچنین اگر قصد دارید این سبک از کار کردن را در پیش بگیرید، کتاب دورکاری را مطالعه کنید تا بتوانید با چالش‌های آن بهتر کنار بیایید.

در بخشی از کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد می‌خوانیم

ما به عنوان پدرومادر کودکی دوساله و مسافرانی همیشگی، گاهی خیال‌پردازی می‌کنیم که اگر یک‌کدام از ما سوار هواپیما شویم، به دور از عوامل حواس‌پرتی مانند تماس‌های تلفنی، دوستان و در جستجوی نمو چه مقدار کار می‌توانیم انجام دهیم. ما معمولاً همه‌ی کارهای اساسی را باعجله انجام می‌دهیم: بستن باروبنه‌ی سفر، عبور از بخش امنیت حمل‌و‌نقل، تلفن کاری در دقیقه‌ی آخر، زنگ زدن به یکدیگر و سوار هواپیما شدن. آنگاه وقتی تلاش می‌کنیم آن جلسه‌ی کاری عالی را ضمن‌ پرواز برگزار کنیم، هیچ کاری از دستمان برنمی‌آید. حتی بدتر از این، پس از به‌روزرسانی ایمیل خود و بارها و بارها خواندن مطالعات مشابه، هنگام فرود آمدن به‌دلیل‌ اصرار به پاسخ دادن به ایمیل‌هایی که ناگزیر روی هم تلنبار شده‌اند بیش از حد خسته‌ایم.

چرا مسافرت هوایی انرژی ما را تحلیل می‌برد؟ ما که فقط یک جا نشسته‌ایم بدون اینکه کاری انجام دهیم. چرا قادر نیستیم‌ در کارمان محکم‌تر، انعطاف‌پذیرتر و مصمم‌تر باشیم، ‌طوری که بتوانیم به تمامی اهدافی دست پیدا کنیم که برای خودمان تعیین کرده‌ایم؟ براساس تحقیق فعلی به این نتیجه رسیده‌ایم که مشکل از برنامه‌ی کاری شلوغ یا خودِ سفر با هواپیما نیست؛ مشکل ناشی از تعبیر غلط ما از انعطاف‌پذیر بودن و تأثیرات برآمده از کارکردن بیش از حد است.

ما اغلب نسبت به انعطاف‌پذیری و مقاومت رویکردی نظامی به‌کار می‌گیریم؛ زیردریایی‌ای را در نظر می‌آوریم‌ که میان گل و لای فرو رفته، بوکسوری که یک دور دیگر بازی می‌کند یا بازیکن فوتبالی که برای‌ یک بازی دیگر خود را به‌زور از روی زمین بلند می‌کند. معتقدیم هرچه طولانی‌تر در برابر مشکلات پایداری‌ کنیم، مقاوم‌تر هستیم و درنتیجه موفق‌تر خواهیم شد. اما کل این تصور از لحاظ علمی غلط است.

فهرست مطالب کتاب

مطالبی که یاد خواهید گرفت
مقدمه: هنر ضروری‌بودن- هرجایی که کار می‌کنید/ بروس تالگِن
1. به پایان رساندن کار
فصل 1. هنگام کارکردن در خانه چگونه متمرکز بمانید/ الیزابت گریس ساندرز
فصل 2. چیزهایی که باید هنگام دورکاری بخرید، دانلود کنید یا انجام دهید/ الکساندرا ساموئل
فصل 3. کارکردن درخانه وقتی بچه دارید/ دیزی داولینگ
فصل 4. چگونه از زمان کاری به‌ زمان شخصی گذر کنیم/ الیزابت گریس ساندرز
فصل 5. باانگیزه ماندن در دورکاری/ آلیسون باک‌هولتز
2. پیمایش چالش‌های رایج
فصل‌ 6. راحت کار کردن با رئیس مجازی/ اکیت فرازی
فصل 7. چگونه اختلاف با همکاران دورکار را رفع کنیم/ امی گالو
فصل 8. چهار راه برای نشان دادن ارزش خود از راه دور/ الیزابت گریس ساندرز
فصل 9. شروع کاری جدید از راه دور/ آرت مارک‌من
3. مراقبت از سلامت روحی و روانی
فصل 10. سه نکته برای پرهیز از خستگی کار در خانه/ لورا م. جرج و ونسا ک. بونز
فصل 11. انعطاف‌پذیری به این است که چقدر خستگی در می‌کنیم نه اینکه چقدر سختی می‌کشیم/ شاون آکور و میشل جیلان
فصل 12. 5 نکته برای کاهش زمان صفحه‌ی نمایش هنگام دورکاری/ الیزابت گریس ساندرز
فصل 13. چگونه با خستگی ناشی از تماس تصویری مبارزه کنیم/ لیز فسلین و مولی وست دافی
4. پیشرفت در جلسات مجازی
فصل 14. آنچه همه باید درمورد برگزاری جلسات مجازی بدانند/ پل اکستل
فصل 15. در تماس‌های تصویری حضوری برجسته داشته باشید/ جوئل شوارتزبرگ
فصل 16. جلسات تبادل‌نظر خود را تفکیک کنید/ لیانا کریمر و استیون راگلبرگ
فصل 17. فعالیت‌های اثرگذار خارج از محل مجازی/ باب فریش، ری گرین و دن پراگر
فصل 18. در جلسات زوم حواس خود را جمع کنید/ سارا گرشمن
5. رئیس بودن
فصل 19. چگونه گزارش‌های‌ مستقیم را از راه دور مدیریت کنیم/ ربه‌کا نایت
فصل 20. پنج سؤالی که رهبران مجازی جدید باید از خود بپرسند/ ملیسا رافونی
فصل 21. خودتان را در دسترس کارکنان از راه دور قرار دهید/ سابینا نواز
فصل 22. چگونه از راه دور تیم خود را باانگیزه نگه داریم/ لیندسی مک‌جورج و نیل دوشی
فصل 23. نکاتی برای مربیگری به‌شکل مجازی/ اِد باتیستا
فصل 24. چگونه کارمند دورکاری را که تلاش می‌کند کارش را انجام دهد، مدیریت کنیم/ ران کاروسی
6. حل مشکلات مربوط به تیم‌های دورکار
فصل 25. چگونه با تیم دورکار خود همکاری مؤثر داشته باشید/ اریکا داون و توماس چامورو پرموزیک
فصل 26. مدیریت یک تیم در پنج منطقه‌ی زمانی/ دونا فلین
فصل 27. چگونه مسائل حساس را با تیم دورکار خود در میان بگذاریم/ جوزف گرنی
فصل 28. ایده‌هایی برای کمک به اتحاد همکاران از راه دور/ کوتی شالف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد
مترجممهین خالصی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-622-281-105-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۲۵۰۰ ۳۱,۵۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

برای دریافت کتاب دورکاری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.