معرفی و دانلود کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی و هشت جستار از آدام گاپنیک

عکس جلد کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی و هشت جستار از آدام گاپنیک
قیمت:
29400 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی و هشت جستار از آدام گاپنیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی و هشت جستار از آدام گاپنیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی و هشت جستار از آدام گاپنیک

فرض کنید بوقلمونی که سفارش داده بودید، دیر به دستتان برسد؛ در این وضعیت، به آخرین چیزی که فکر می‌کنید چیست؟ شاید عجیب به نظر برسد؛ اما آدام گاپنیک در کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی و هشت جستار از آدام گاپنیک، این موضوع را با مفهوم لیبرالیسم و جهانی شدن پیوند می‌دهد! کتاب حاضر، مجموعه‌ای از 9 جستار است که این نویسنده چیره دست آمریکایی در خلال آن‌ها، به مسائل گوناگونی اندیشیده است.

درباره‌ی کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی

کاری که نویسنده در جستار انجام می‌دهد، اندیشیدن به موضوعی کلان از خلال سخن گفتن درباره‌ی امور جزیی و روزمره‌ی ماست؛ به طور مثال، شما می‌توانید با صحبت درمورد دوست خیالی دختر سه ساله‌تان، به این موضوع بیندیشید که تا چه اندازه زندگی انسان مدرن، نسبت به گذشته دستخوش تغییر شده است.

آدام گاپنیک در کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی و هشت جستار از آدام گاپنیک، دست به انجام چنین کاری می‌زند. او نویسنده‌‌ای سرشار از اطلاعات و دانش‌ است و برای پیوند همه موضوعات با زندگی روزمره و دغدغه‌هایش، مناسب‌ترین گونه‌ی نوشتاری را برمی‌گزیند؛ یعنی جستار. گاپنیک در این اثر، از خلال موقعیت‌های پیش‌پاافتاده و روزمره‌ی خود، به مسائلی کلان چون جهانی شدن، لیبرالیسم و دغدغه‌ها و مسائل زندگی انسان مدرن می‌پردازد.

کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی و هشت جستار از آدام گاپنیک، بیش از هرچیز، در باب زندگی مدرن و اقتضائات آن است. مسائلی چون شهرنشینی، فوتبال، غذا، تکنولوژی و پیشرفت‌های اطلاعاتی/ ارتباطاتی، تغییر مفهوم زمان در زندگی مدرن و مسائلی از این دست، جزو درون‌مایه‌های اصلی به شمار می‌آیند. نویسنده با توجه به موقعیت‌هایی که در زندگی روزمره تجربه کرده است، تلاش می‌کند پاسخی برای این پرسش‌های تعیین‌کننده پیدا کند.

گاپنیک در این اثر، به بسیاری از موضوعات پرداخته است که در نگاه اول بسیار دور از هم به نظر می‌رسند؛ اما در جستارهایش چون تکه‌هایی از پازل، در کنار هم قرار می‌گیرند. همچنین این جستارها که اولین بار در نیویورکر به چاپ رسیدند، می‌توانند تجربه‌ای سراسر لذت را برای خواننده به ارمغان آورند.

این جستارها از سه کتاب آدم گاپنیک به نام‌های «از پاریس به ماه» (Paris to the Moon)، «از دریچه‌ی بچه‌ها» (Through the Children's Gate) و «اول، میز غذا» (The Table Comes First) انتخاب و ترجمه شده‌اند.

کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب تمام کسانی است که به خواندن جستار علاقه‌مندند؛ به خصوص جستارهایی که به انسان مدرن و زندگی او می‌پردازند.

با آدام گاپنیک بیشتر آشنا شویم

آدام گاپنیک (Adam Gopnik)، نویسنده‌ی آمریکایی است که به خصوص در حوزه‌ی جستارنویسی فعالیت دارد. او از سال 1986 به نویسندگی در هفته‌نامه‌ی نیویورکر مشغول است و بسیاری از جستارهایش در این مجله به چاپ رسیده‌اند. به علاوه گاپنیک در دانشگاه هنرهای زیبای نیویورک تحصیل کرده است. از آثار او می‌توان به «پاریس به ماه»، «از دریچه‌ی بچه‌ها» و «اول، میز غذا» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی می‌خوانیم

هر کسی سس پستو درست کند می‌داند (من خودم این سس را با لیموترش درست می‌کنم؛ دستورش را برایتان می‌گویم) دلیل جذابیت پستو این است که بر خلاف سس هلندی یا کرم‌آنگله، این سس درست همان‌طور که در شعر آمده، ماهیت مرکّبی به خودش می‌گیرد که با عناصر اولیه‌اش تفاوت دارد ولی باز هم عناصرِ درونِ ترکیبش زنده می‌مانند. پنیر و ریحان و سیر همه به هم می‌پیوندند و با این‌حال جدا می‌مانند. بنیان‌گذاران ایالات متحده با انتخاب این جمله به عنوان شعار کشورشان ذائقه‌ی خوب‌شان را نشان داده‌اند: برای یک کشور مرکّب، پستو سرمشق خوبی‌ست.

برای کشوری متمدن هم. مگر در نهایت هدف این شعر روستایی چیست؟ این‌که نشان دهد زندگیِ ساده چقدر پیچیده است و چقدر دور از سادگی. این شعر نشان می‌دهد که ما هنگام آشپزی همان روش‌هایی را به کار می‌گیریم که زندگی هم با آن‌ها می‌گذرد: مخلوط کردن‌ها، مصالحه‌های متزلزل، پیوندهای لرزان میان اضداد نامحتمل. این شعر دقیقاً خلاف تصور آرمانی‌شده‌ی اشعار روستایی و شبانی ویرژیل است که در آن‌ها چوپانان در آسایشی آرمانی زندگی می‌کنند. دهقانان «مورتوم» سرخوشانه مشغول لذت بردن از میوه‌های طبیعت نیستند. آن‌ها مشغول کارند و کارشان، حتی درست کردن سس سالاد، اشک می‌طلبد و زمان می‌برد و نتیجه‌ی هزاران تصمیم کوچک است ‌ بارها مزه کردن‌، هم به تحت‌اللفظی‌ترین و هم به رفیع‌ترین معنایش ‌ که در نهایت تصویر اسرارآمیزی از وحدت خلق می‌کند. وحدت نه به آن معنا که چیزی خشک و ثابت از چیز‌های بسیار زاده شود، بلکه به معنای یکی شدن چیزهای بسیاری که اگر با هاون حسابی ‌کوبیده شوند چنان خوب و به‌اندازه به هم می‌آمیزند که به ذائقه خوش می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
یادداشت مترجم
دیدار اتفاقی با دوست خیالی... نظریه‌ای در باب سرشلوغی و زندگی شهری
دست آخر... یک شکاک به فوتبال یاد می‌گیرد دست از هراس بردارد و به این بازی عشق بورزد
اطلاعات... اینترنت چگونه در ما نفوذ می‌کند؟
چرا راه می‌رویم؟... به اشتراک گذاشتن تنهایی
صندلی راننده... تمدن با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت
ذائقه از کجا می‌آید؟... ارزش‌هایی که می‌خوریم
اعتصاب فرانسوی... انقلاب برای حفظ وضع موجود
چهره‌ها، جاها، فضاها... رنسانس تاریخ جغرافیایی
مرد به دکتر مراجعه می‌کند... نگاه به زندگی از روی کاناپه‌ی کذایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی و هشت جستار از آدام گاپنیک
نویسنده
مترجمکیوان سررشته
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-619441-9
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه الکترونیک
29400 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی و هشت جستار از آدام گاپنیک

مرجان اسماعیلی
۱۴۰۲/۶/۹
برای کسانی که علاقمند به جستار هستند این کتاب مفیده. نویسنده با قلم جذابی مباحثی مثل معضلات زندگی مدرن رو توصیف میکنه. البته این فقط یک اثر ادبی نیست بلکه توش استدلالهای علمی و عقلی هم زیاد داره.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی و هشت جستار از آدام گاپنیک

برای دریافت کتاب دیدار اتفاقی با دوست خیالی و هشت جستار از آدام گاپنیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.