معرفی و دانلود کتاب ذهن آگاهی در محل کار

عکس جلد کتاب ذهن آگاهی در محل کار
قیمت:
31000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ذهن آگاهی در محل کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ذهن آگاهی در محل کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ذهن آگاهی در محل کار

اگر شما هم همانند تعداد زیادی از مردم دنیا، با موضوع استرس، پرش‌های ذهنی، نداشتن تمرکز و مشغولیت‌های فراوان مواجه هستید، کتاب ذهن آگاهی در محل کار نوشتۀ مایکل چاسکالسون به شما کمک می‌کند تا با بهره‌مندی از تمرینات ذهن‌آگاهی لحظاتی را تنها به خودتان اختصاص دهید و استرس و فشار روانی را از خود دور کنید.

حتماً برایتان پیش آمده است که در محیط کارتان دچار استرس شوید و یا در مدیریت روابط کاری‌‎تان به مشکل بخورید. شاید گاهی برایتان اتفاق افتاده باشد که احساس کنید درگیری‌ها و فعالیت‌های روزمره از تاب و توان شما خارج و تمرکز کردن بر روی کار و زندگی و رفع کردن امور مختلف کاری برایتان سخت و دشوار است و یا شاید هم در جایگاه مدیر و رهبر، خودتان را برای انجام دادن امور کاری‌تان ناتوان ببینید. اگر این احساسات را تجربه کرده‌اید، باید بگوییم شما تنها نیستید!

امروزه همه انسان‌ها با بیدار شدن از خواب، خود را در حصار خواسته‌ها، فعالیت‌ها و فشارهای مختلف می‌بینند. به‌خصوص در محیط کار، حس می‌کنید برای عقب نماندن باید بدوید. اما حقیقت این است که دویدن بدون فکر و اندیشه، هیچ نتیجۀ خوبی به دنبال ندارد. این‌گونه کار کردن شما را از دنیای نوآوری و خلاقیت و اثربخش بودن دور می‌کند. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد در این شرایط قرار می‌گیرند، درخواست‌ها و تقاضای بی‌شمار محل کار از آن‌هاست که موجب به وجود آمدن استرس و اضطراب می‌شود. استرس برای دستیابی و فراهم کردن اهدافی که در نظر گرفته‌اید.

بدون شک در این شرایط، سازمان‌ها و مدیران می‌خواهند که به منظور بهره‌وری و اثربخشی بیشتر کارکنان، محیط کار را سرشار از آرامش و به دور از استرس کنند و در پی راهی باشند که بتوانند مدیریت بهتر و آگاهانه‌تری برای سازمان خود انجام دهند. ذهن‌آگاهی یک راه‌حل خوب و مناسب برای کم کردن فشار کاری و استرس در محیط کار است. به کمک ذهن‌آگاهی افراد قادر خواهند بود توجه و دقت بیشتری در امور روزانه و لحظات خود داشته باشند. سال‌های زیادی است که ذهن‌آگاهی به عنوان یک واسطه اثربخش و موفق جهت کم کردن استرس، بالا بردن بهره‌وری و تقویت تاب‌آوری کارکنان در مقابل عوامل استرس‌زا در محیط کار به کار می‌رود. همچنین اثبات شده که تا چه اندازه می‌تواند قدرت رهبری و مدیریت مدیران و رهبران سازمانی را افزایش دهد.

این کتاب، زمینۀ آموزش ذهن‌آگاهی در محل کار (The mindful workplace) را فراهم می‌کند. به بیان ساده؛ فرضیه آن، چنین است که افرادِ ذهن‌آگاه در کار با ذهن‌ها و حالت‌های روحی‌شان، بهره‌وری بیشتری نسبت به افرادی خواهند داشت که در این زمینه‌ها دارای مهارت کمتری هستند. بر اساس پژوهش‌های انجام شده، پیرامون ارزش آموزش ذهن‌آگاهی، این کتاب به بحث‌ و بررسی ربط این پژوهش‌ها با دنیای کار ‌می‌پردازد. همچنین داستانی را تعریف می‌کند که چگونه ذهن‌آگاهی از آموزه‌های بودایی پدید آمد که مربوط به صومعه‌هایی در 2500 سال پیش بود ‌و همچنین بیان می‌کند چگونه اکنون ذهن‌آگاهی، به عنوان یک مداخلۀ مراقبتیِ مهم در حوزه بهداشت و سلامت، مطرح و پذیرفته شده است.

ذهن‌آگاهی، روشی برای توجه ‌کردن، در لحظۀ حاضر، به خود، دیگران و جهان اطراف‌تان است. مهارتی است که می‌تواند با استفاده از روش‌هایی مانند مراقبه و یوگا آموخته شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این افراد (ذهن‌آگاه)، آگاهی بیشتری از اندیشه‌ها و احساسات خود دارند و بهتر می‌توانند آن‌ها را مدیریت کنند. آموزش ذهن‌آگاهی، توجه و تمرکز را تقویت کرده و سطح هوش هیجانی را افزایش می‌دهد، همچنین باعث افزایش تاب‌آوری و بهبود روابط می‌شود.

این کتاب به شما می‌آموزد که چطور با بهره بردن از قدرت زمان حال، خودتان را از شر گرفتاری و اسارتِ فکر کردن به گذشته یا آینده رها کنید و با افکارتان چگونه ارتباط برقرار سازید و نگرانی‌هایتان را کناری گذاشته و استرس‌های کاریتان را رفع کنید. از سوی دیگر به کمک این کتاب قادر خواهید بود قدرت تمرکزتان را تقویت و آرامش را مهمان ذهنتان کنید.

هدف این کتاب بالا بردن میزان تاب‌آوری افراد و تقویت رهبری مدیران در سازمان‌هاست تا به این طریق هم به کارکنان کمک کند تا استرس‌های کاری و مسائل مربوطه را مهار کنند و هم به رهبران یاری رساند تا موفق شوند مدیرانی کارآمدتر و مؤثرتر باشند.

در این کتاب با مراقبه‌ها و تمرین‌های ذهن‌آگاهی برای وضعیت‌های مختلف آشنا می‌شوید و با به کارگیری آموزه‌های آن قادر خواهید بود جنبه‌های مختلف زندگیتان را پرورش و رشد دهید. با خواندن این کتاب خواهید دید که ذهن‌آگاهی چگونه روابط شخصی‌تان را توسعه و بهبود می‌بخشد و هوش هیجانی‌تان را تقویت می‌کند. همچنین شیوه‌های مناسبی را به مربیان آموزش می‌دهد تا در امر رهبری و کمک به مراجعانشان از آن‌ها بهره ببرند.

با مایکل چاسکالسون بیشتر آشنا شویم:

مایکل چاسکالسون (Michael Chaskalson) از برجسته‌ترین و مهم‌ترین محققان عرصه ذهن‌آگاهی به شمار می‌رود که تاکنون چهار کتاب در این حوزه به رشتۀ تحریر درآورده است. او به عنوان مربی، سخنران، مشاور و مدرس ذهن‌آگاهی بیشتر از 40 سال در زمینۀ ذهن‌آگاهی، پژوهش و کاربرد آن در امور مختلف تجربه دارد. مایکل با سازمان‌ها و شرکت‌های مختلفِ سراسر دنیا در حوزۀ روش‌های رهبری ذهن‌آگاه و کاربرد ذهن‌آگاهی همکاری کرده است. وی به عنوان یک کارآفرین موفق، شرکت مایندفول‌نس ورکس را بنیان گذاشت، شرکتی که بیش از 10 میلیون یورو در سال درآمد داشته و 200 کارمند در آن به کار مشغول‌اند. همچنین به عنوان استاد با مؤسسه مولر در دانشکده چرچیل دانشگاه کمبریج هم فعالیت دارد.

خواندن کتاب ذهن‌آگاهی در محل کار به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

خواندن کتاب پیش رو به افرادی که می‌خواهند به زندگی‌ خویش به‌ویژه زندگی کاری‌شان معنا ببخشند و از لحظه لحظۀ زندگی خود لذت ببرند پیشنهاد می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب ذهن‌آگاهی در محل کار:

- ریچارد بویاتزیس (استاد ممتاز دانشگاه): نیروی‌های اخلالگر و عامل حواس‌پرتی در سرتاسر محیط پیرامون ما وجود دارند. این‌ها بر تمام پیکرۀ ما گاز می‌زنند و در نهایت ما را به شخصی تبدیل می‌کنند که نه می‌شناسیم و نه دوست داریم که باشیم. یکی از پادزهرهای اثبات‌شدۀ پژوهشی برای درمان این گونه زخم‌های مزمن ناشی از اضطراب، تعهدپذیری بیش از حد، و مشغلۀ بیش از اندازه این است که برروی میزان ذهن‌آگاهی خود تمرین کنیم. مایکل چاسکالسون در این کتاب به پیش‌درآمدی شگفت‌آور و دلربا درباره همین حوزه و همین طور گام‌های عملی برای شما و اعضای گروه در محل کارتان فراهم می‌کند. در این برنامه به فردی سالم‌تر تبدیل خواهید شد که با عملکرد شناختی والاتری روبه‌رو خواهد شد و دنیای امکان‌پذیری‌ها را با آغوش بازتر و گرم‌تری خواهد پذیرفت.

- جان تیسدیل (نویسندۀ همکار در کتاب راه گذر از اضطراب با شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی): در این کتاب بسیار بااهمیت، مایکل چاسکالسون به ارایۀ موضوعی قدرتمند در زمینۀ تقویت هدفمندِ ذهن‌آگاهی در محل کار می‌پردازد. او با شفافیت به تشریح مفهوم ذهن‌آگاهی و روش‌های پیاده‌سازی آسان آن می‌پردازد. همچنین به طور اساسی توضیح می‌دهد اصلاً چرا تمرین ذهن‌آگاهی می‌تواند اثرات سودمند و عمیقی بر روی گسترۀ وسیعی از کارکردهای فردی و سازمانی بگذارد. مایکل در این مسیر بر روی شواهد پژوهشی اتکا می‌کند و همینطور ده‌ها سال تجربۀ شخصی خودش در عرصۀ آموزش مهارت‌های ذهن‌آگاهی و مدیریت سازمان‌های موفق. کتاب ذهن‌آگاهی در محل کار اثری شایسته و بایسته در این حوزه خواهد بود.

در بخشی از کتاب ذهن‌آگاهی در محل کار می‌خوانیم:

در بافت ذهن‌آگاهی، فراشناخت به بعدهای احساسات و حس بدن هم اشاره دارد. همه این‌ها؛ افکار، احساسات و حس‌های بدن همه در ذهن تجربه می‌شوند و فراشناخت، به این موضوع اشاره دارد که ذهن از این که در حال اندیشیدن، حس‌کردن یا احساس‌کردن است آگاه است. هر کدام از این عناصر فراشناخت ذهن‌آگاهی می‌تواند وارد تجربه ما در هر زمان شده و باعث تغییر آن شود. اگر جیمز از این که حسِ درد در دستان و شانه‌اش دارد به این دلیل که فرمان را محکم گرفته، آگاه بود؛ یا از این که عصبانی بود یا که حس فاجعه‌باری داشت، اطلاع می‌داشت باعث می‌شد تا دست به انتخاب بزند که پس از آن چه چیزی رخ دهد. او می‌توانست انتخاب‌های هوشمندانه‌تری داشته باشد و یکی از اهداف تمرین‌های ذهن‌آگاهی، هم این است که به صورت قابل‌ملاحظه‌ای این شانس، یعنی انتخاب‌های هوشمندانه را، افزایش می‌دهد. اگر جیمز در موقعیتی بود که می‌توانست یکی از این مهارت‌های فراشناختی را به کار گیرد، بعد از این که آن خودرو در پشت چراغ راهنمایی‌ورانندگی از او سبقت می‌گرفت، ملاقاتش بسیار اثربخش‌تر شده، و سود بیشتری نصیب شرکتش می‌شد.

خاصیت دیگرِ توجه ذهن‌آگاه، بر اساس تعریف کابات زین این است که ریشه از لحظۀ کنونی گرفته است. در حالی که اغلب، توجه ما معطوف به آینده یا گذشته است. مورد امیلی را تصور کنید، در حال قدم‌زدن به سوی ایستگاه مترو به سمت اداره‌اش در صبحی آفتابی در بهار است. او کاملاً به حسِ اولین پرتوهای خورشید تابستانی زودرس بر چهره‌اش بی‌توجه است. همچنین نسبت به عطرِ تازه بوته توت‌فرنگی که از کنارش عبور می‌کند، و به تازگی به گل نشسته هم توجهی ندارد. حس نشاط و تندرستی که ممکن است از این تجربه‌ها برایش حاصل شود، برای او از دست‌رفته است. در عوض، او بر روی‌ فهرست کارهایی که باید در هفته آینده انجام دهد متمرکز است، در حالی که نیازی به این کار نیست و با تمام وجود می‌تواند حتی آن را از بر بخواند. او از وقتی که بیدار شده، بارها و بارها به این فهرست پرداخته اما باز هم به آن فکر کرده، و وظایفی که برعهده دارد، با خود بارها بازگو کرده است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
گزیده‌ای از ستایش‌ها پیرامون کتاب
پیشگفتار مترجم
مقدمه
پیش‌درآمد
مقدمه
نمونۀ کسب‌و‌کار برای آموزش ذهن‌آگاهی
1. ذهن‌آگاهی چیست؟
2. تمرین ذهن‌آگاهی چیست؟
حرکت ذهن‌آگاهی
پیاده‌روی آگاهانه
فعالیت‌های روزمره ذهن‌آگاهی
3. استرس منفی و مثبت
بالا و پایین رفتن در منحنی یرکس-دادسون
4. گرایش و اجتناب
یادگیری روش‌های جدید برای کنار آمدن با آنچه که هست
5. فراشناخت
شناخت اندیشه‌های خود به عنوان اندیشه
6. یادگیری واکنش عدم نشان دادن واکنش
7. هوش هیجانی
روابط مثبت در کار
8. ذهن‌آگاهی برای رهبران
9. ذهن‌آگاهی در مربی‌گری
10. زندگی ذهن‌آگاه
11. شرکت در دوره هشت هفته‌ای ذهن‌آگاهی در محل کار
به دنبال چه خروجی‌ها و نتایجی هستید؟
رئوس مطالب دوره هشت هفته‌ای
پیوست 1: آیین‌نامۀ تدریس دوره‌های مبتنی بر ذهن‌آگاهی
گلچینی از صحبت‌های مایکل چاسکالسون دربارۀ ذهن‌آگاهی در محل کار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ذهن آگاهی در محل کار
نویسنده
مترجمفاطمه تقی پناهی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-622-745803-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک
31000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ذهن آگاهی در محل کار

علی کریمی
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
سعى کرده نگاه کاربرد داشته باشه به ذهن آگاهى
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ذهن آگاهی در محل کار

برای دریافت کتاب ذهن آگاهی در محل کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.